آتن

جاذبه های دیدنی آتن؛ آنچه در سفر به سرزمین خدایان باستان خواهید دید!

آتن نماد تمدن غرب که تاریخ درخشان آن به بیش از 3000 سال قبل باز می گردد. این شهر در دوران باستان کلاسیک شکوفا شد و زادگاه سقراط، پریکلس و سوفوکل بود. آتن امروز بیش از یک یادگاری از گذشته باشکوه خود، یک پایتخت شلوغ و مدرن و تاریخ غنی، خرید خوب، غذاهای خوشمزه، و زندگی شبانه شگفت انگیزاست. بنابراین اگر قصد رزرو بلیط هواپیما را دارید و نمی‌دانید چه چیزی را ببینید و انجام دهید، این مقاله با معرفی جاذبه های دیدنی آتن، کمک بزرگی برای شما در طول سفرتان خواهد بود.

آکروپولیس آتن؛ برای الهه آتنا!

آتن

بیایید بازدید از جاذبه های دیدنی آتن را با آکروپولیس، نمادین‌ترین مکان شهر آغاز کنیم. این سایت میراث جهانی یونسکو که بر روی تپه ای در پایتخت قرار دارد، یکی از پربازدیدترین مکان های باستانی یونان همچنین جاذبه اصلی توریستی آتن است.

معروف ترین بنای آکروپلیس، پارتنون است که به سفارش پپریکلس در قرن پنجم قبل از میلاد ساخته شد. این معبد که به الهه آتنا تقدیم شده است، تماماً از سنگ مرمر ساخته شده و حدود 20000 تن وزن دارد!

مکان های دیگری که در سایت قابل مشاهده است عبارتند از:

  • Propylaea، دروازه تاریخی به آکروپلیس
  • Erechtheion  یا Erechtheum معبدی که هم به آتنا و هم به پوزیدون اختصاص داده شده است. قابل توجه ترین عنصر آن ایوان کاریاتیدها (یا ایوان دوشیزگان) است که در آن از 6 مجسمه دختران جوان به عنوان ستون استفاده شده است.
  • معبد آتنا نایک
  • تئاتر دیونیسوس
  • Odeon of Herodes Atticus، تئاتر سنگی که هنوز برای نمایش در جشنواره آتن استفاده می شود.

موزه آکروپلیس؛ 4000 اشیاء باستانی

بازدید از موزه آکروپولیس یکی از بهترین جاذبه های دیدنی آتن است. اگر قبل از بازدید از آکروپولیس می خواهید درک بهتری از بافت و تاریخ آکروپولیس داشته باشید، باید ابتدا به موزه آکروپلیس بروید. نزدیک به 4000 اشیاء باستانی و آثار باستانی یافت شده در آکروپلیس را نمایش می دهد! موزه بسیار جالب و خوب طراحی شده است. از تراس پانوراما طبقه سوم، منظره ای باشکوه از آکروپلیس نیز خواهید داشت. پس چرا برای نوشیدن و لذت بردن از منظره به آنجا نروید؟

آگورا باستانی

آتن

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی آتن، آگورا باستانی است. آگورا میدان اصلی آتن باستان و مرکز فرهنگی، سیاسی، تجاری و اجتماعی شهر به شمار می رفت. امروزه، این سایت بیشتر به ویرانه تبدیل شده است، اما هنوز ارزش بازدید دارد، به خصوص برای معبد هفائستوس. این معبد در دوران پریکلس در سال 449 قبل از میلاد ساخته شد و یکی از بهترین معابد دوریک در یونان است. همچنین موزه ای خواهید دید که اشیاء کشف شده آگورا را در معرض دید قرار می دهد، تعدادی مجسمه و مدلی از آگورا در مقیاس بزرگ که به شما کمک می کند ظاهر آن را تجسم کنید.

موزه ملی باستان شناسی آتن و مجسمه زئوس!

اگر از موزه آکروپولیس لذت بردید، پس باید واقعاً به موزه ملی باستان شناسی آتن بروید. این موزه به خاطر مجموعه اشیاء باستانی باشکوهش شهرت جهانی دارد. این ساختمان چشمگیر بیش از 8000 متر مربع فضای نمایشگاهی را ارائه می دهد که در آن مجموعه های خارق العاده ای از دوران نوسنگی تا پایان دوره روم را خواهید دید. بیشتر مجموعه ها به تمدن یونان اختصاص داده شده است، اما چندین اتاق با آثار باستانی مصری نیز خواهید یافت.

برجسته ترین آثاری که در موزه برای بازدید از جاذبه های دیدنی آتن به نمایش گذاشته شده اند عبارتند از:

  • نقاب طلایی آگاممنون که در Mycenae یافت شد.
  • مجسمه ای برنزی که نشان دهنده یک سوارکار جوان و کوه آن است.
  • مجسمه زئوس یا پوزئیدون
  • Varvakeion Athena، بازتولید مجسمه ای که زمانی در پارتنون قرار داشت.

باغ ملی و پارک زاپیون

آتن

اگر می خواهید در طول اقامت خود در آتن کمی از فضای سبز لذت ببرید، پس حتما باید در باغ ملی و پارک زاپیون قدم بزنید. این 2 در واقع یک پارک بزرگ هستند و آن را به بزرگترین پارک عمومی و محبوب ترین جاذبه های دیدنی آتن تبدیل می کند! اگر می خواهید استراحت کنید و دور از جمعیت گردشگران استراحت کنید، این بهترین مکان برای رفتن است. این پارک بین استادیوم پاناتنایک و میدان سینتاگما قرار دارد.

میدان سینتاگما

میدان سینتاگما یا به انگلیسی “میدان قانون اساسی” میدان مرکزی آتن و همچنین محل تجمع اصلی شهر برای تظاهرات یا رویدادهای ورزشی است. این بنا مرکز زندگی سیاسی یونان است و در آنجا، مراسم تغییر گارد ریاست جمهوری را خواهید دید. سربازان که به آنها “Evzones” نیز می گویند، در حال نگهبانی از مقبره سرباز گمنام، درست در مقابل ساختمان پارلمان هستند.

خیابان ارمو

آتن

اگر می خواهید در آتن خرید کنید، مطمئناً در خیابان ارمو خواهد بود! این خیابان از میدان Syntagma شروع شده و به منطقه Monastiraki می رود. از آنجایی که این خیابان تجاری اصلی آتن است، اکثر برندهای بزرگ بین المللی H&M، Zara، Marks & Spencer و همچنین بسیاری از بارها و رستوران ها را در این بخش از جاذبه های دیدنی آتن خواهید یافت. دیدن کلیسای بیزانسی زیبای Kapnikarea در خیابان ارمو از قرن یازدهم را در بین جاذبه ها دیدنی آتن فراموش نکنید!

منطقه موناستیراکی؛ شبیه بازارهای عربی

این منطقه از جاذبه های دیدنی آتن در مرکز آتن، در کنار منطقه پلاکا واقع شده است. میدان موناستیراکی، با کلیسای بیزانسی آن، قلب این محله پر جنب و جوش و جهانی است. از قدم زدن در کوچه های باریک آن با تعداد زیادی مغازه کوچک از همه نوع لذت خواهید برد. فضا کمی شبیه بازارهای کشورهای عربی است! سوغاتی، لباس، کفش یا جواهرات، مطمئناً هر چیزی را که نیاز دارید پیدا خواهید کرد. هر یکشنبه، بازار معروف موناستیراکی در میدان آویسینیا برگزار می‌شود. بسیاری از فروشندگان عتیقه و کالاهای دست دوم، کتاب های باستانی، ظروف نقره یا کالاهای چرمی را می فروشند.

سری بزنیم به موزه های آتن!

منطقه پلاکا یا محله خدایان

آتن

مکان دیگری که در بین جاذبه های دیدنی آتن باید از آن دیدن کنید منطقه پلاکا است. قدیمی‌ترین منطقه آتن اغلب به نام «محله خدایان» شناخته می‌شود، زیرا در دامنه آکروپولیس واقع شده است. حتی اگر این منطقه واقعاً شلوغ و توریستی باشد، پلاکا با کوچه‌های باریک و خانه‌های زیبا توانسته جذابیت زیبای خود را بین جاذبه هی دیدنی آتن حفظ کند. در طول تور خود از ساخت و سازهای بیزانسی و همچنین خانه های نئوکلاسیک لذت خواهید برد. با مغازه‌های فراوان، مکانی عالی برای خرید محصولات یا سوغاتی‌های محلی است. وقتی آنجا هستید، حتما باید به محله کوچک آنافلوتیکا بروید. در این مکان آرام و آرام با خانه‌های سفید و کرکره‌های آبی، احساس می‌کنید در قلب Cyclades هستید! فراموش نکنید که به بالای خیابان استراتانوس بروید تا از منظره ای عالی از آتن لذت ببرید.

کوه لیکابتوس یا تپه گرگ

اگر می خواهید منظره خیره کننده آکروپلیس را نظاره کنید، باید به کوه Lycabettus صعود کنید! کوه Lycabettus با ارتفاع 278 متر “تپه گرگ” نامیده می شود و مطمئنا بهترین مکان برای لذت بردن از یک چشم انداز 360 درجه از آتن است. در بالا، کلیسای زیبای ارتدکس سنت جورج یکی از جاذبه های دیدنی آتن را از دست ندهید.

می توانید به بالای کوه Lycabettus از این راه ها دسترسی پیدا کنید:

پیاده: یک مسیر پلکانی 20 دقیقه ای شما را به بالا می برد.

با تله کابین: فونیکولار Lycabettus تنها 3 دقیقه طول می کشد تا به قله بروید. نقطه عزیمت در تقاطع خیابان های آریستیپو و پلوتارچو قرار دارد.

استادیوم پاناتنایک 7000 نفره!

آتن

استادیوم پاناتنایک یا کالیمارمارو یکی دیگر از جاذبه های دیدنی آتن است. استادیوم روبروی ورودی جنوبی پارک زاپیون واقع شده است. این استادیوم در قرن چهارم قبل از میلاد برای میزبانی بازی‌های پاناتنایک ساخته شد، رویدادی ورزشی که هر ساله برای بزرگداشت الهه آتنا برگزار می‌شود. در آنجا ورزشکاران در دو و میدانی، کشتی و ارابه‌رانی به رقابت می پرداختند. استادیوم در اصل از چوب ساخته شده بود، چند قرن بعد به طور کامل با سنگ مرمر سفید بازسازی شد. این ورزشگاه گنجایش بیش از 70000 تماشاگر را داشت و مبارزات گلادیاتورها نیز در آن برگزار می شد. پس از سقوط امپراتوری روم، استادیوم متروکه شد و سنگ‌ها در جای دیگری مورد استفاده مجدد قرار گرفتند. خیلی بعد، در طول قرن نوزدهم، استادیوم برای میزبانی اولین بازی‌های المپیک مدرن بازسازی شد و امروزه دیگر از ورزشگاه برای مسابقات استفاده نمی شود، زیرا ابعاد آن دیگر استانداردهای لازم را ندارد.

تپه فیلوپاپوس و زندان سقراط

اگر فکر می‌کنید در آتن چیزهایی برای دیدن ندارید، و اگر از محله‌های اصلی دیدن کرده‌اید، چرا به تپه فیلوپاپوس نمی‌روید؟

این مکان که به عنوان تپه موزه ها نیز شناخته می شود، یکی از بهترین منظره ها برای دیدن آتن و آکروپولیس است. می‌توانید با استفاده از یکی از مسیرهای پیاده‌روی متعدد در حدود 10 دقیقه به بالای این تپه 147 متری برسید. در قله، منظره ای پانوراما از کل شهر، بندر پیرئوس و شبه جزیره آتیک خواهید داشت. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که هوای بسیار صاف داشته باشید، حتی برخی از نزدیکترین جزایر را خواهید دید! در آنجا می‌توانید بنای یادبود فیلوپاپوس را نظاره کنید، مقبره‌ای که به سناتور رومی فیلوپاپوس که یکی از خیرین آتن محسوب می‌شود، تقدیم شده است. در این سایت، دیدن کلیسای آگیوس دیمیتریوس لومباردیاریس، زندان سقراط و … از بهترین جاذبه های دیدنی آتن را فراموش نکنید.

آگورا رومی

Roman Agora

آگورا رومی یکی دیگر از نقاط دیدنی آتن است. آن را با آگورای باستانی که قبلاً ذکر کردیم اشتباه نگیرید! آگورا یا فروم رومی در منطقه پلاکا قرار دارد. این بنا بین 11 تا 19 قبل از میلاد ساخته شده است. در آنجا می توانید یک بازار مرکزی بزرگ، چندین مغازه و سرویس بهداشتی عمومی پیدا کنید.

قابل توجه ترین عناصر آگورا از جاذبه های دیدنی آتن عبارتند از:

  • دروازه آتنا آرکژتیس با 4 ستون به خوبی حفظ شده.
  • مسجد فتحیه که اخیراً بازسازی شده و نمایشگاه های موقت در آن برگزار می شود.
  • برج بادها: برج مرمری که توسط آندرونیکوس کوروش ساخته شده است تا به عنوان قطب نما، ساعت سنجی و بادگیر استفاده شود.

سایر موزه های آتن

اگر چند روزی در آتن اقامت دارید، باید از این فرصت برای بازدید از موزه‌ها جذاب ترین جاذبه های دیدنی آتن استفاده کنید. برای علاقه مندان به گردشگری فرهنگی، موزه های دیگری که باید در آتن بازدید کنید در اینجا آمده است:

  • موزه سکه شناسی که بیش از 500000 سکه و مدال را در معرض نمایش قرار می دهد. برخی از آنها بیش از 3000 سال قدمت دارند!
  • موزه هنر سیکلادیک و مجموعه اشیاء آن از جزایر سیکلادس
  • موزه بناکی، قدیمی ترین موزه یونان با 40000 قطعه هنری از دوران باستان تا آغاز قرن بیستم.
  • گالری ملی، با آثار هنری و مجسمه‌های مربوط به دوران پس از بیزانس.
  • موزه هنرهای عامیانه یونان، برای دیدن سنت های یونان!
  • موزه بیزانس و مسیحیت
  • موزه ملی هنرهای معاصر
  • موزه جنگ آتن، اگر می خواهید همه چیز را در مورد تاریخ جنگ یونان بدانید.
  • موزه تاریخ ملی

ولسوالی غازی

اگر می خواهید یکی از جاذبه های دیدنی آتن را برای تمام شب انتخاب کنید، حتما باید ولسوالی گازی را امتحان کنید! این منطقه صنعتی سابق بازسازی شده است تا به مکانی شیک برای بیرون رفتن در شب در پایتخت یونان تبدیل شود. در آنجا می‌توانید در تراس کافه ها از نوشیدنی لذت ببرید یا یکی از رستوران‌ها و کلوب‌های شبانه متعدد را امتحان کنید. مطمئناً مکانی را در محله غازی خواهید یافت.

سواحل اطراف آتن

آتن

سواحل زیادی در نزدیکی آتن خواهید یافت. این سواحل آنهایی نیستند که در کارت پستال های یونان می توانید پیدا کنید. با این حال، هنوز جاذبه های دیدنی آتن و راه خوبی برای داشتن لحظاتی پر انرژی در خارج از شهر است. سواحل ساحلی آپولو، در جنوب آتن، نزدیکترین سواحل به شهر هستند. بهترین بخش این است که می توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مستقیماً از میدان Syntagma به آنها دسترسی داشته باشید! ساحل آپولو، با سواحل خصوصی مجلل خود، اغلب با نام مستعار “ریویرا آتن” شناخته می شود. در استراحتگاه های ساحلی؛ ساحل گلیفادا، ساحل وولا، ساحل لاگونیسی یا ساحل سارونیدا از فضایی جوان، جشن و خوشحالی لذت خواهید برد. اگر می خواهید به مکان های خانوادگی دوستانه تر یا سواحل بکرتر بروید، باید سواحل شرقی آتن را امتحان کنید.

کیپ سونیون

کیپ سونیون در انتهای جنوبی شبه جزیره آتیک، در فاصله 1:20 ساعت رانندگی از آتن واقع شده است. بر اساس اساطیر یونانی، شاه آگوس تصمیم داشت خود را از صخره‌های اینجا پرتاب کند، زیرا فکر می‌کرد پسرش تسئوس مرده است. تسئوس به جنگ با مینوتور رفت و قول داده بود در صورت پیروزی بادبان های سیاه کشتی خود را به سفید تغییر دهد. تسئوس پر از شادی از پیروزی خود، فراموش کرد بادبان های کشتی خود را عوض کند. وقتی پدرش بادبان های سیاه را دید، فکر کرد پسرش مرده و خودکشی کرد. از این زمان دریای اگان به نام او نامگذاری شده است! در کیپ سونیون، معبدی را که به پوزیدون، خدای دریا و محافظ ملوانان تقدیم شده است، نظاره خواهید کرد. این مکان منظره پانورامایی خیره کننده ای از خلیج سارونیک ارائه می دهد. شما باید هنگام غروب آفتاب به آنجا بروید، زمانی که نور خورشید ستون های مرمر معبد را روشن می کند تا جاذبه های دیدنی آتن در غروب لذت ببرید.

Mycenae، Epidaurus  و Nafplio

آتن

اگر می خواهید حومه شهر آتن را کشف کنید، حتماً باید در تور پلوپونز شرکت کنید! این تور شامل :

  • کانال کورینث برای عکس یادگاری!
  • سایت باستان شناسی Mycenae: این سایت میراث جهانی یونسکو زمانی خانه پادشاه آگاممنون بوده است.
  • شهر Napflio و قلعه Palamidi.
  • تئاتر باستانی اپیداوروس، همچنین یک سایت میراث جهانی یونسکو.

رزرو این تور بهترین راه برای دیدن برخی از معروف ترین مکان های پلوپونز از جاذبه های دیدنی آتن در مدت زمان کوتاهی است!

دلفی؛ درمیان دره و دریا

سایت باستان شناسی معروف دلفی از جاذبه های دیدنی آتن در فاصله 2:20 ساعت رانندگی از آتن قرار دارد. این سایت که بر روی کوه پارناسوس ساخته شده است، منظره ای عالی از دره و دریا ارائه می دهد. در آنجا، معبد آپولو (جایی که اوراکل دلفی، پیتیا، دستورات آپولو را از خدایان به انسان ها منتقل می کرد)، تئاتر و استادیوم را تحسین خواهید کرد. همچنین باید از موزه باستان شناسی دلفی دیدن کنید. بسیاری از بقایای باستانی یافت شده در این مکان در آنجا آشکار شده است. اگر ماشین ندارید، تورهای سازماندهی شده هر روز از آتن شروع می شود. این قیمت شامل ترانسفر رفت و بازگشت به هتل ، راهنما و بلیط ورودی سایت و موزه باستان شناسی دلفی است.

آشنایی بیشتر با کافه های آتن!

کلام آخر

نکته مهم در مورد آتن این است که به لطف طیف وسیعی از مناظر و جاذبه های دیدنی آتن شما با یک مقصد در طول تمام سال روبرو هستید که هم در روزهای آفتابی جذاب است و هم در روزهای بارانی. اگر در طول سفرتان می‌خواهید مانند یک آتنی واقعی باشید، باید مطمئن شوید که برای لذت بردن از ریویرای شیک آتن، کمی از مرکز شهر خارج می‌شوید. این منطقه ساحلی مملو از سواحل بکر، رستوران های شیک، بوتیک هتل ها و سبک زندگی آرامی است که به شما این احساس را می‌دهد که انگار یک میلیون مایل از پایتخت فاصله دارید! این نتیجه بهترین کارهایی است که باید در مدت اقامت در آتن یونان انجام دهید! امیدواریم بهترین لحظات را برای گشت و گذار در این شهر تاریخی داشته باشید

نظرات کاربران