Athens city
9 اردیبهشت 1402
آتن

معرفی شهر آتن | هزینه‌ها، اطلاعات ضروری، دانشگاه‌ها و…

در معرفی شهر آتن قصد داریم تا شما را به یکی از تاریخی‌ترین و جذاب‌ترین شهر دنیا ببریم. شهری که در کنار قدمت و پیشینه قدیمی خود به خوبی توانسته پیشرفت کند و مدرن باشد. آتن را بیشتر با جاذبه‌های گردشگری و توریست‌ها می‌شناسند، در حالی که این شهر پتانسیل‌های بیشتری برای کار و زندگی دارد. چنانچه شما نیز قصد دارید تا این شهر را بهتر و بیشتر بشناسید، اطلاعات مورد نیاز را در ادامه برای شما عنوان کرده‌‌ایم.  

آتن کجاست؟

Athens city

آتن بزرگ‌ترین شهر، پایتخت یونان و همچنین یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. چراکه تاریخچه‌ای در حدود 3400 سال دارد. با این حال، آتن مدرن مرکز فعالیت‌های سیاسی، مالی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی است. شهری زیبا، دیدنی، تاریخی و پیشرفته که خیلی خوب توانسته خود را در جهان مطرح کند. 

اما قبل از اینکه به همه چیز درباره آتن بپردازیم، قصد داریم تا شما را برخی دیگر از شهرهای زیبا و مهم یونان آشنا کنیم. شهرهایی که به لحاظ گردشگری، اقتصادی و …. از اهمیت زیادی برای این کشور برخوردار هستند. 

شهر تسالونیکی (Thessaloniki): پایتخت فرهنگی یونان، تسالونیکی دومین شهر بزرگ آن است و دارای صحنه فرهنگی پر جنب و جوشی است، چون جشنواره ها و رویدادهای زیادی در طول سال برگزار می‌شود. این شهر که در خلیج تسالونیکی قرار دارد، مکانی بین‌المللی با بیش از سه هزار سال تاریخ است و وجود خرابه‌های رومی دوست‌داشتنی و همچنین ساختمان‌های قدیمی عثمانی و کلیساهای بیزانسی فوق‌العاده آن را به یک مقصد ارزشمند تاریخی تبدیل کرده‌است. 

شهر چانیا (Chania): شهری واقع در خط ساحلی کرت، مکانی زیبا و جذاب برای بازدید است و شما بلافاصله عاشق حس و حال و فضای آن خواهید شد. شهر قدیمی عجیب و غریب و پر از جذابیت که با معماری ترکی و ونیزی در کنار خیابان‌های باریک پرپیچ‌وخم و کافه‌های کوچک، می‌درخشد. 

شهر نافپلیو (Nafplio): نافپلیو که در گذشته پایتخت یونان مدرن بود، محیط زیبا و معماری لذت بخش آن را به یکی از زیباترین شهرهای یونان تبدیل کرده‌است. از شهرهای محبوب گردشگران که با خیابان‌های تاریخی و بندرگاه زیبا خیلی‌ها را همانند آتن به این شهر می‌کشاند.

شهر هراکلیون (Heraklion): پایتخت کرت، مکانی شلوغ و کمی آشفته، این شهر پر از زندگی است که اگر به آن فرصت دهید، به آرامی در شما رشد خواهد کرد. بدنه اصلی جاذبه‌ها در بخش قدیمی شهر قرار دارند. هراکلیون با قلعه بزرگ آن در بندرگاه و اسکله‌ای سرزنده، مکان مناسبی برای بازدید است.

Heraklion

معرفی شهر آتن

آتن شهری ساحلی در دریای مدیترانه و پایتخت تاریخی اروپاست. زادگاه دموکراسی، هنر، علم و فلسفه تمدن غرب و زادگاه افلاطون، سقراط، پریکلس، اوریپید، سوفوکل، آیسخولوس. در کنار تمدن و گذشته، آتن امروزه مناظر شهری معاصر زیر سایه پارتنون، تاریخ هیجان‌انگیز شهر به نمایش می‌گذارد؛ ترکیبی از مدرنیته و تاریخ! 

بیایید تا ویژگی‌های آتن را بدانیم و علت محبوبیت آن را بشناسیم: 

  • آب و هوای مدیترانه‌ای عالی با نور افسانه‌ای خورشید یونانی
  • ترکیب منحصر به فرد تاریخ باشکوه با نوآوری مدرن و شهری
  • همزیستی فرهنگ عالی با زیبایی‌های طبیعی شگفت انگیز 
  • استانداردهای بالای اقامت در هتل و… 
  • وسایل حمل و نقل مدرن مانند جدیدترین سیستم مترو
  • ریتم پر جنب و جوش زندگی 
  • انتخاب گسترده فرصت‌ها برای خرید و گشت و گذار 
  • غذاهای خوشمزه در رستوران‌های زیبا و زندگی شبانه 

و البته گرمای مردم صمیمی آتن، این شهر را به مقصدی عالی در تمام طول سال تبدیل کرده‌است.

اطلاعات کلی شهر آتن

نام شهر: ATHENS

زبان:  یونانی

مذهب: مسیحیت

جمعیت: 3.89 میلیون نفر

واحد پول: یورو با علامت اختصاصی آن € و کد EUR

اختلاف ساعت ایران با شهر آتن: 1.5 ساعت

طول پروازهای تهران آتن: حدود 6 ساعت 

آب و هوای شهر آتن

آتن دارای آب و هوای گرم مدیترانه‌ای است؛ زمستان‌های معتدل و مرطوب و همچنین تابستان‌های گرم و خشکی دارد. دما نیز در تابستان گاهی به 40 درجه و در زمستان به زیر صفر خواهد رسید. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های آتن

Universities of Athens

در معرفی هر آتن قصد داریم تا شما را با وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ها این شهر بیشتر آشنا کنیم. در واقع، آتن زادگاه تفکر مدرن در نظر گرفته می‌شود و خانه برخی از معتبرترین دانشگاه‌های یونان است که سه مورد از آن‌ها در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS 2023 گنجانده شده‌اند.

در نظرسنجی‌های صورت گرفته از دانشجویان، زندگی در شهر آتن برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه بوده و شرایط زندگی، تحصیل و تفریح را عالی عنوان می‌کنند. 

برخی از این دانشگاه‌های با رتبه‌های جهانی شامل موارد زیر هستند: 

  • دانشگاه ملی و کاپادیسترس آتن (National and Kapodistrian University of Athens): 601-650
  • دانشگاه فنی ملی آتن (National Technical University of Athens):  422
  • دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن (Athens University of Economics and Business): 1001-1200

رفت‌وآمد و گردش در شهر آتن

سیستم حمل و نقل عمومی آتن مقرون به صرفه، قابل اعتماد و گسترده است. شما می‌توانید با استفاده از یک بلیط از تمام وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید (هزینه یک بلیط 1.20 یورو و 90 دقیقه است). تراموا، اتوبوس، قطار حومه ای و مترو از وسایل عمومی آتن هستند که سریع‌ترین وسیله برای رفت و آمد در آتن مترو است. این سیستم از 3 خط تشکیل شده و به مسیرهای تراموا، اتوبوس و راه آهن حومه شهر نیز متصل می‌شود.

هزینه های زندگی در شهر آتن

Athens

در معرفی شهر آتن به یکی از مهمترین سوال‌های شما یعنی هزینه‌ زندگی در این شهر می‌رسیم. در واقع، آتن یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای اروپا است. اگر به عنوان یک زوج به اینجا نقل مکان می‌کنید، می‌توانید به راحتی با بودجه تنها 1000 یورو در ماه در اینجا زندگی کنید.

این عملاً در بخش‌های غربی و شمالی قاره اروپا بی‌سابقه است. به عنوان مثال، در لندن یا پورتو، این هزینه به سختی اجاره شما را پوشش می‌دهد! با توجه به بحران هزینه زندگی که در حال حاضر بیشتر اروپا با آن مواجه است، آتن جذاب‌تر و ایده‌آل‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

با این حال، هزینه زندگی در آتن هر سال در حال افزایش است. جنگ در اوکراین، تورم و تعداد روزافزون مهاجرت مردم به یونان، همگی هزینه ها را افزایش می‌دهند.

دستمزدها در یونان کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است، اما همه چیز نسبی است. اگر کسب‌وکار خود را اداره می‌کنید یا از منابع خارج از یونان درآمد مناسبی دارید، احتمالا زندگی راحت‌تری را سپری خواهید کرد و حتی می‌توانید پس‌انداز هم داشته باشید. 

ما برای درک بهتر شما یک مقایسه‌ هزینه‌ای بین تهران و آتن عنوان کرده‌ایم:

  • هزینه زندگی در آتن 91.6 درصد بیشتر از تهران است (بدون اجاره)
  • هزینه زندگی با احتساب اجاره بها در آتن 60.3 درصد بیشتر از تهران است.
  • میزان اجاره در آتن 2.1 درصد کمتر از تهران است.
  • قیمت رستوران در آتن 137.4 درصد بیشتر از تهران است.
  • قیمت مواد غذایی در آتن 113.1 درصد بیشتر از تهران است.
  • قدرت خرید محلی در آتن 121.1 درصد بیشتر از تهران است.

شرایط دریافت ویزا شهر آتن

آتن یکی از زیباترین شهرهای اروپا در کنار جذابیت‌ها و مکان‌های گردشگری فراوانی که دارد، پتانسیل بالایی نیز به لحاظ کیفیت و رفاه زندگی برای افراد فراهم می‌کند. در این شهر دانشگاه‌های معتبری وجود دارد که دانشجویان را برای ادامه تحصیل به این شهر جذب می‌کند. از طرفی هزینه‌های زندگی در مقایسه با دیگر شهرهای اروپا قابل قبول‌تر است. اما این را اضافه کنیم که هزینه‌ها در آتن بیشتر از شهرهای دیگر یونان است. در کل، ویژگی‌های این شهر خیلی‌ها را برای دریافت اقامت و مهاجرت به آن ترغیب می‌کند. برای این منظور بایستی با توجه به شرایط و هدفتان از زندگی در این شهر یکی از ویزاهای تحصیلی، کاری و تجاری را انتخاب کنید. 

چگونه ویزای توریستی آتن را بگیریم؟

آتن را مهد تمدن غرب و همچنین مهد دموکراسی می‌دانند. شهری که با معماری باستانی و آثار تاریخی ویژه‌اش شناخته می‌شود. حتی دارای دو میراث جهانی یونسکو است، یعنی آکروپلیس آتن و صومعه دافنی قرون وسطایی است. در کنار این جاذبه‌ها وجود تفریحات شبانه، رستوران‌ها و مکان‌های گردشگری مدرن سبب شده تا آتن به یکی از مقاصد گردشگری محبوب تبدیل شود و خیلی‌ها تعطیلات خود را در آن بگذرانند. برای همین است که ویزای توریستی آتن بسیار پرکاربرد و پرطرفدار شده‌است. 

برسی قیمت بلیط هواپیما به مقصد باستانی آتن !

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی

  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی
  • دو قطعه عکس
  • پرداخت هزینه‌های صدور ویزا
  • رزرو بلیط هواپیما رفت و برگشت آتن

فرودگاه‌ های شهر آتن

Airports of Athens

فرودگاه بین المللی آتن، ال. ونیزلوس تنها فرودگاه این شهر است. این فرودگاه هم پروازهای داخلی و هم پروازهای بین‌المللی را ارائه می‌دهد. بزرگ‌ترین فرودگاه یونان که سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر است.

قوانین و فرهنگ شهر آتن

در معرفی شهر آتن برخی از آداب و رسوم مردم این شهر را به شما معرفی می‌کنیم: 

  • مردم آتن معمولا با صدای بلند صحبت می‌کنند، پس قصد دعوا ندارند. 
  • به پیشخدمت‌ها، رانندگان تاکسی و آرایشگران انعام دهید. در کافه‌ها و رستوران‌ها، 10 تا 15 درصد انعام گرفته می‌شود.
  • اگر قصد بازدید از کلیساها و صومعه‌ها را دارید، شلوارهای کوتاه یا لباس باز نپوشید.
  • در سفر به آتن حتما ضد آفتاب همراه خود داشته باشید.
  • مردم این شهر بسیار صمیمی هستند و از مهمانان و توریست‌های با آغوش باز پذیرایی می‌کنند. 
  • در مکان‌های سربسته و عمومی سیگار نکشید. 

سخن آخر

ما در معرفی شهر آتن سعی کردیم تا اطلاعات مورد نیاز شما را به صورت خلاصه و صریح بیان کنیم. بدین ترتیب اگر سفر سفر یا مهاجرت به این شهر را دارید، می‌توانید بهتر آن را بشناسید. 

نظرات کاربران