ارمنستان

هزینه های سفر به ارمنستان به همراه بودجه های پیشنهادی و جزئیات کامل!

ارمنستان

بازدید از ارمنستان با وجود قله‌های زیبای کوهستانی برفی و بسیاری از صومعه‌های قرون وسطایی، اغلب در فهرست کارهای مسافران قرار نمی‌گیرد. اما از آنجایی که این مقصد از هجوم انبوه گردشگران دور و بکر مانده است، سفر به آن با ارزش خواهد بود. با بازدید از بناهای تاریخی و بناهای مذهبی پراکنده در سراسر کشور، از جمله کلیسای جامع اچمیادزین قرن چهارم و معبد یونانی-رومی گارنی، درباره گذشته این کشور اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. این راهنمای سفر به ارمنستان به شما کمک می کند تا سفر خود را برنامه ریزی کنید، در هزینه های سفر به ارمنستان صرفه جویی کنید و از زمان خود در این گوهر دست کم گرفته شده نهایت استفاده را ببرید!

9 جاذبه برتر برای دیدن و انجام در ارمنستان

1. کوه آرارات

ارمنستان

قبل از اینکه بخواهیم درباره هزینه های سفر به ارمنستان بگوییم؛ باید شما را با بهترین جاهای دیدنی آشنا کنیم تا تصمیم بگیرید که ارزشش را دارد یا خیر ! این آتشفشان خاموش از نظر فنی بخشی از خاک ترکیه است و اعتقاد بر این است که آخرین نقطه استراحت کشتی نوح است. در حالی که نمی توانید از ارمنستان کوه پیمایی کنید، مطمئناً می توانید آن را از نزدیک از صومعه خور ویراپ، واقع در 50 کیلومتری، نظاره کنید.

2.  از ایروان دیدن کنید

ایروان که به دلیل مواد آتشفشانی صورتی رنگی که برای بسیاری از ساختمان‌های شهر استفاده می‌شود، به عنوان «شهر صورتی» ارمنستان شناخته می‌شود، بلوارهای پر درخت، میدان‌های شلوغ شهر، و فرهنگ کافه‌ای پر رونق را در خود جای داده است. قهوه تیره معروف شهر را امتحان کنید. غنی، شیرین و مملو از کافئین است.

3.  در Tsaghkadzor به اسکی بروید

ارمنستان به لطف زمین های کوهستانی خود محبوب کوهنوردان است. در طول زمستان، ارمنستان به یک بهشت اسکی و اسنوبورد تبدیل می شود. پیست اسکی Tsaghkadzor در دره رودخانه Marmarik محبوب ترین مکان برای رفتن است. بلیط یک روزه 12000 درام است که در هزینه های سفر به ارمنستان باید گنجانده شود.

4.  از پارک ملی دیلیجان دیدن کنید

ارمنستان

پارک ملی دیلیجان به راحتی یکی از دیدنی ترین مقاصد برای بازدید در ارمنستان است که دارای تپه های جنگلی و چمنزارهای سرسبز است و هزاران گونه گیاهی را در خود جای داده است. مسیرهای مشخص شده را به سمت چشمه‌ها و صومعه‌ها پیاده‌روی کنید یا مدتی را در دریاچه پرز بگذرانید.

5.  با تله کابین به سمت صومعه تاتف بروید

این صومعه قرون وسطایی بین قرن های 9 تا 13 ساخته شده است و به دلیل موقعیتش در لبه تنگه ای عمیق، بی نظیر است. داخل آن با نقاشی‌های دیواری قرن دهم و سقف‌های سنگی طاق‌دار پوشیده شده است، در حالی که نمای بیرونی دارای گنبدهای نوک تیز زیادی است و توسط دیوارهای سنگی بلندی احاطه شده که بلافاصله به دره زیر صومعه فرو می‌روند. مناظر خیره کننده و مکان های عکاسی در اطراف صومعه برای علاقمندان به عکاسی نیز وجود دارد. تنها راه برای بازدید از صومعه عبور از تله کابین 5752 متری (طولانی ترین در جهان) است که 320 متر بالای رودخانه وروتان معلق است. مسیر تله کابین حدود 15 دقیقه طول می کشد و بلیط رفت و برگشت 5000 درام برای محاسبه در هزینه های سفر به ارمنستان است.

6. در دریاچه سوان شنا کنید

دریاچه سوان که به عنوان دریای ارمنستان نیز شناخته می شود، دریاچه ای عظیم در ارتفاعات کوه های قفقاز است. دریاچه سوان که به خاطر تنوع زیستی باورنکردنی و مناظر خیره کننده اش شناخته شده است، مقصدی محبوب برای مسافران داخلی و خارجی است. برای استراحت در یکی از روستاهای کنار دریاچه به اینجا بیایید، از صومعه های قرون وسطایی دیدن کنید و در دریاچه شنا کنید. ارتفاع این دریاچه به حدی است که اگر در ساحل رودخانه بنشینید، تقریباً به نظر می رسد که رودخانه به سمت آسمان می رود. همچنین می توانید به صورت رایگان در کنار دریاچه کمپ داشته باشید. دریاچه سوان حدود 65 کیلومتر از ایروان فاصله دارد. بهترین راه برای رسیدن به دریاچه با مارشوتکا (مینی بوس) است که حدود یک ساعت طول می کشد. کمپ در دریاچه سوان یکی از راه های ذخیره پول برای هزینه های سفر به ارمنستان است.

7. صومعه گغارد را ببینید

صومعه گغارد مجموعه‌ای در فهرست میراث جهانی است که نامش از نیزه‌ای که پهلوی مسیح را در هنگام مصلوب شدن سوراخ کرد، گرفته شده است. ساختمان ها از داخل کوه تراشیده شده اند و توسط صخره هایی در امتداد تنگه رودخانه آزات احاطه شده اند. در داخل کلیسای آوازان قرن سیزدهمی، چشمه‌ای مقدس وجود دارد که از میان صومعه می‌گذرد که دلیل اصلی تأسیس این منطقه به عنوان یک مکان مذهبی در قرن چهارم است. امروزه بازدیدکنندگان بطری ها را پر می کنند تا آب مقدس را به خانه ببرند. ورودیه صومعه رایگان بوده و برای صرفه جویی در هزینه های سفر به ارمنستان گزینه مناسبی است.

8. آب های شفابخش جرموک را تجربه کنید

جرموک با بیش از 40 چشمه آب گرم طبیعی، محبوب‌ترین شهر آبگرم در ارمنستان است، با انواع هتل‌های استراحتگاهی و اسپا که لازم است بدانید هزینه اتاق‌ها برای محاسبه در هزینه های سفر به ارمنستان، از 15000 درام شروع می‌شود. هنگامی که آنجا هستید، به آبشار جرموک که با 70 متر ارتفاع، دومین آبشار بزرگ ارمنستان است، بروید. جرموک حدود 3 ساعت با ایروان فاصله دارد.

9. به نوراوانک بروید

Nuravank

در قرن سیزدهم ساخته شده، افسانه ها حاکی از آن است که وقتی مغول ها صدها سال پیش ارمنستان را فتح کردند، خود خدا بود که صومعه نوراوانک را نجات داد. سنگ‌کاری‌های ظریف و نقش برجسته‌های مذهبی (از جمله تصاویر خدا) سه کلیسا را در اینجا تزئین می‌کنند. برخلاف بسیاری از صومعه‌های ارمنی که بر فراز کوه‌ها و دره‌ها قرار دارند، نوراوانک در کف دره‌ای عمیق با صخره‌های قرمز مرتفع در دو طرف مجموعه قرار دارد. بازدید از سایت رایگان است، البته قیمت موزه 500 درام است که می توانید در هزینه های سفر به ارمنستان لحاظ کنید. این صومعه حدود 122 کیلومتر (76 مایل) از ایروان فاصله دارد.

هزینه های سفر به ارمنستان از سیر تا پیاز!

هزینه اقامت در ارمنستان

برای صرفه جویی در هزینه های سفر به ارمنستان، تعداد محدودی هاستل وجود دارد و اکثر آنها در پایتخت، ایروان هستند. هزینه یک تخت در هاستل 4-6 تخته 5000-7500 درام است. در حالی که تخت خواب در هاستل 8 تخته 3000-4000 درام است. یک اتاق دو نفره خصوصی در هاستل حدود 10000-15000 درام با حمام مشترک است. امکانات استاندارد موجود در هاستل ها عبارتند از Wi-Fi و رختخواب، صبحانه رایگان و آشپزخانه های مشترک.

علاوه بر هاستل، کمپینگ در سراسر ارمنستان در دسترس است. کمپینگ در طبیعت رایگان است، اما اگر کمپینگ در کمپ های محافظت شده را ترجیح می دهید، قیمت ها از حدود 4000 درام در هر شب برای دو نفر با یک چادر شروع می شود. هتل های مقرون به صرفه به طور متوسط حدود 8000 تا 9850 درام در هر شب هستند. وای فای صبحانه رایگان از خدمات استاندارد هتل ها هستند. قیمت اتاق های خصوصی در حدود 10000 درام در هر شب است در حالی که کل خانه ها و آپارتمان ها به طور متوسط نزدیک به 25000 درام هستند.

قیمت انواع رستوران و موادغذایی در ارمنستان

غذاهای رایج در ارمنستان عبارتند از: انواع سالادهای سرد، سوپ ماست، بوئرگ، بوزباش (خورشت بره)، خوروات (سیخ گوشت کبابی)، تولما (برگ انگور شکم پر)، کیفتا (نوعی کوفته) و هریسا (فرنی که غذای ملی ارمنستان محسوب می شود). نان لواش سنتی، نان تختی که از گندم تهیه می‌شود و در اجاق سفالی پخته می‌شود، جزئی از غذاهای ارمنی است و با بیشتر وعده‌های غذایی سرو می‌شود. قیمت غذاهای خیابانی مانند شاورما یا لاهماجون (پیتزای ارمنی) کمتر از 1000 درام است .

برای یک وعده غذایی ارزان در یک رستوران ارمنی، برای غذاهای سنتی مانند اسپا (یک سوپ خامه ای اضافی)، کیفتا (کوفته) یا پنیر ارمنی با باستورما (گوشت خشک با ادویه جات) حدود 1250-2750 درام باید بپردازید. هزینه رستوران های سطح بالاتر یا غربی حدود 6000 تا 8500 درام برای هر وعده غذایی است. حتی رستوران‌های چینی که معمولاً غذای اصلی برای مسافرانی است که به دنبال غذای مقرون به صرفه هستند، گران‌تر از وعده‌های غذایی ارمنی هستند و برای یک غذا حداقل 3800 درام هزینه دارند. از نظر نوشیدنی، انتظار پرداخت برای یک فنجان قهوه ارمنی 800 درام و یک کاپوچینو 1200 درام هزینه خواهند داشت.

اگر قصد دارید خودتان آشپزی کنید، هزینه یک هفته مواد غذایی باید حدود 12000 تا 16000 درام باشد، اما با توجه به پایین بودن قیمت غذا، بهتر است غذاهای خیابانی بخورید تا هم در هزینه های سفر به ارمنستان صرفه جویی کنید و هم از غذاهایی که کشور ارائه می دهد لذت ببرید!

جاهای دیدنی رایگان ارمنستان را از دست ندهید!

 هزینه تلسیژ برای اسکی حدود 12000 درام است در حالی که تله کابین رفت و برگشت به صومعه Tatev 5000 درام خواهد شد. همچنین هزینه موزه ها معمولا بین 1000 تا 1500 درام است. اگر هزینه های سفر به ارمنستان را برای یک سفر کم هزینه محاسبه کرده اید، می توانید از جاذبه هایی که رایگان هستند، بازدید کنید.

بودجه های پیشنهادی کوله گردی در ارمنستان

برای یک سفر کوله گردی با بودجه حدود 17500 درام در روز، می توانید در هاستل (یا کمپ) بمانید، غذاهای خیابانی یا در رستوران های ارزان قیمت غذا بخورید، برخی از وعده های غذایی خود را طبخ کنید، از حمل و نقل محلی (از جمله برخی اتوبوس های بین شهری) استفاده کنید و به فعالیت‌های عمدتاً رایگان یا ارزان مانند پیاده‌روی در شهر و بازدید از موزه بپردازید.

در هزینه های سفر به ارمنستان، با بودجه متوسط حدود 43000 درام، می‌توانید در یک هاستل خصوصی اقامت کنید. همه وعده های غذایی را در رستوران مقرون به صرفه‌ای که می‌خواهید بخورید، از تاکسی برای رفت و آمد یا سوار شدن به قطارهای بین شهری استفاده کنید و فعالیت‌های پولی بیشتر مانند سوار شدن به تله کابین به سمت صومعه تاتف انجام دهید.

با بودجه “لوکس” حدود 77000 درام در روز، می توانید در یک هتل اقامت کنید، در رستوران های شیک و بین المللی غذا بخورید، یک ماشین برای رفت و آمد کرایه کنید و هر تور و فعالیتی را که می خواهید انجام دهید. اگر در هزینه های سفر به ارمنستان محدودیتی ندارید، می توانید هر آنچه را که می خواهید انتخاب کنید.

نکات صرفه جویی در پول برای سفر به ارمنستان

ارمنستان

ارمنستان مقصدی است که شما با کمترین هزینه می توانید به آن سفر کنید. در این کشور فعالیت های رایگان بسیاری را می توانید انجام دهید، اگر به کمپینگ نیز علاقه داشته باشید که حسابی می توانید در هزینه های سفر به ارمنستان صرفه جویی کنید. با این حال، اگر به دنبال کاهش بیشتر هزینه های خود هستید، در اینجا چند راه برای پس انداز پول در ارمنستان وجود دارد:

  • یک تور پیاده روی رایگان داشته باشید – تور پیاده روی رایگان ایروان راهی عالی برای آشنایی با شهر و فرهنگ است.
  • کمپ در طبیعت – اگر واقعاً می خواهید در هزینه های خود در ارمنستان پس انداز کنید، این کشور مقصد مناسبی برای تجربه کمپ در طبیعت است. کمپینگ در ارمنستان قانونی بوده و بسیار رایج است که ارمنی ها دوستانه شما را برای غذا به خانه خود دعوت کنند، پس هنگام سفر چادر به همراه داشته باشید.
  • غذای خود را بپزید – برخی از هاستل ها در اینجا شامل امکانات آشپزخانه نمی شوند، بنابراین اگر می خواهید در هزینه سفر به ارمنستان صرفه جویی کنید، محل اقامتی را رزرو کنید که بتوانید مواد غذایی ارزان بخرید و غذا بپزید.
  • از فضاهای آزاد لذت ببرید – پارک های رایگان فراوان و همچنین مسیرهای پیاده روی رایگان زیادی در سراسر کشور وجود دارد. در بودجه خود صرفه جویی کنید و از فضای باز لذت ببرید!

چگونه در ارمنستان بگردیم؟

در زمانی که از فرودگاه می خواهید به مرکز شهر برسید؛ آئروتاکسی تاکسی رسمی فرودگاه است، اما توجه داشته باشید که رانندگان اغلب کیلومتر شمار را روشن نمی‌کنند که برای هزینه های سفر به ارمنستان مناسب نیست، و باید روی قیمتی حدود 3000 درام با راننده مذاکره کنید. اما حمل و نقل در ارمنستان به صورت کلی :

اتوبوس

حمل و نقل بین شهری در ارمنستان بهتر است با اتوبوس و مینی بوس (مارشروتکا) انجام شود. اتوبوس های بین شهری نسبتاً ارزان هستند و نرخ کرایه اتوبوس به طور متوسط حدود 716 درام در هر ساعت سفر است، اما حتی یک مسیر کوتاه نیز ممکن است با توقف های زیاد، مدت زمان زیادی را به طول بینجامد که برای شما در مجموع هزینه های سفر به ارمنستان مقرون به صرفه نباشد.

قطار

روزانه قطارهایی وجود دارد که ایروان را به گیومری (3 ساعت)، یراشخ (1.5 ساعت)، آراکس (1 ساعت)، آرارات (1 ساعت)، و هرازدان (1.5 ساعت) متصل می کند. در ماه های تابستان، خط هرازدان تا دریاچه سوان امتداد می یابد. قیمت بلیط یک طرفه بین 3500 تا 12500 درام است. اگر در هزینه های سفر به ارمنستان محدودیتی ندارید، می توانید به شهرهای اطراف نیز سفری یک روزه داشته باشید. بلیط قطار به شهرهای مجاور خارج از ارمنستان مانند تفلیس برای بلیط یک طرفه حدود 9800 تا 12000 درام هزینه دارد. می توانید بلیط را به صورت آنلاین در وب سایت رسمی راه آهن Railway.am خریداری کنید.

قطارهایی که به طور منظم تردد می کنند، قطارهای آهسته ای هستند که یادگارهای دوران شوروی بوده، به این معنی که امکانات معمولی در انتظار شما است و ممکن است در طول سفر اذیت شوید. با این حال، قطارهای سریع السیر، مدرن و دارای تهویه مطبوع هستند که هزینه بیشتری داشته و تعداد و ساعات کمتری نیز در دسترس هستند.

کرایه ماشین

رانندگی مطمئنا راحت ترین راه برای رفت و آمد در ارمنستان است. اجاره خودرو گاهی اوقات می تواند به 12000 درام در روز هم برسد و هر چه روزهای بیشتری رزرو کنید، قیمت بهتری برایتان خواهد داشت. در سفرهایی که بودجه هزینه سفر به ارمنستان لوکس و نامحدود است، اجاره ماشین برای شما صرفه جویی در زمان و تا حدی در هزینه خواهد بود.

چه زمانی به ارمنستان برویم؟

بهترین زمان برای سفر به ارمنستان از خرداد تا مهرماه است. در طول این ماه ها، آب و هوا معتدل و مناسب برای گشت و گذار در طبیعت است. دما در حدود 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) در نوسان است، اما توجه داشته باشید که ممکن است در ماه اردیبشهت – خرداد هوا بسیار بارانی و همراه با رعد و برق باشد. تابستان‌های ارمنستان گرم است و دمای هوا تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد (۹۵ درجه فارنهایت) افزایش می‌یابد.

اگر برای اسکی به ارمنستان سفر می کنید، دی بهترین ماه زمستانی برای رفتن به پیست است. دمای هوا به زیر صفر می رسد و در مناطق شمالی بارش برف زیاد است. شهرهایی مانند ایروان در این ماه‌ها خلوت‌تر می‌شوند زیرا همه از سرما پنهان می‌شوند. حتی در فصل اوج تابستان، لازم نیست نگران قیمت های بالا یا شلوغی در سفر به ارمنستان باشید. بنابراین با برنامه ریزی خوب می توانید با یک بودجه متوسط هزینه های سفر به ارمنستان را محاسبه و ماجراجویی خود را شروع کنید.

چگونه در ارمنستان ایمن بمانیم؟

ارمنستان کشوری بسیار امن برای سفر است. حتی اگر به تنهایی و یا به عنوان یک مسافر زن انفرادی سفر کنید. جنایت و خشونت در اینجا نادر است. هیچ کلاهبرداری خاصی وجود ندارد که باید مراقب آن باشید، اگرچه گاهی اوقات رانندگان تاکسی سعی می کنند هزینه بیشتری از شما دریافت کنند.

مهمترین توصیه ای که می توانیم ارائه دهیم, خرید بیمه مسافرتی خوب است. بیمه مسافرتی شما را در برابر بیماری، جراحت، سرقت و کنسلی محافظت می کند. ممکن است هزینه بیمه، بودجه موجود برای هزینه های سفر به ارمنستان را کمی تغییر بدهد، اما ایمنی در سفر و خیال آسوده همیشه ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارند.

نتیجه گیری

در مجموع، ارمنستان مقصدی مقرون به صرفه برای سفر و خصوصا علاقمندان به کوله گردی و کمپینگ است. گزینه های زیادی برای صرفه جویی در هزینه های سفر به ارمنستان پیش روی شما خواهد بود. کافیست یک برنامه ریزی جامع از پیش داشته باشید و پس از محاسبه هزینه ها، بلیط هواپیما ایروان را تهیه و برای یک سفر سراسر ماجراجویی آماده شوید.

نظرات کاربران