غذاهای سنتی سئول
27 اردیبهشت 1403
کره جنوبی

معرفی 3 تا از غذاهای سنتی سئول برای چشیدن طعم‌های لذیذ کره‌ای 

شکم‌گردی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های هر سفری است که خاطراتی خوش برای‌تان می‌آفریند. اگر کره جنوبی مقصد بعدی سفر شماست، خوب است که درمورد غذاهای محلی سئول، پایتخت کره جنوبی، اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید در زمان اقامت‌تان در این شهر زیبا و دیدنی، از این غذاهای اصیل نیز بخورید و لذت ببرید. در این مقاله قصد داریم 3تا از بهترین غذاهای سنتی سئول را به شما معرفی کنیم؛ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

بولگوگی؛ از بهترین غذاهای محلی سئول

بولگوگی یک نوع غذای اصیل کره‌ای است که در تهیه آن از برش‌های نازک گوشت گاو استفاده می‌شود. این غذا که قدمتی صد و بیست ساله دارد، با عرضه توسط فروشگاه قدیمی و معتبر نائنگ‌میئون محبوب شد. اگر بولگوگی به سبک ایئونیانگ پخته شود، گوشت گاو را کبابی می‌کنند و اگر به سبک سئول پخته شود، در یک قابلمه مخصوص، آب‌پز می‌شود. از دیگر مواد غذایی به‌کاررفته در طبخ این غذای سنتی سئول، قارچ و رشته است و بولگوگی را می‌توان به همراه برنج خورد. گفتنی است بولگوگی سئولی از فیله گوشت تهیه می‌شود و در نتیجه بافتی لطیف دارد. به رستوران بیب‌گورماندوورئوک بروید و طعم اصیل بولگوگی را تجربه کنید. این رستوران در تهیه غذاهای کره‌ای به‌خصوص بولگوگی، تبحر خاصی دارد و بنابراین، همیشه شلوغ است. 

آدرس: کره جنوبی، سئول، چانگ یونگونگ رو، جانگ‌گو. 

چوتانگ 

غذاهای سنتی سئول

این غذای سبک و لذیذ که از غذاهای محلی سئول محسوب می‌شود و در واقع یک نوع سوپ تند است، در ابتدا برای فقرا بود، اما باتوجه به طعم خوب و سالم بودن، بین اشراف و سایر طبقات اجتماعی شهرت و محبوبیت پیدا کرد. چوتانگ به سبک جئولادو با خمیر سویا و دانه‌های پریلا طبخ می‌شود و این غذا در سبک گیونگ‌سانگ‌دو، با کلم و نعنا آب‌پز می‌شود. 

چوتانگ سئولی نیز آب‌گوشتی از استخوان گاو، پستان و روده این حیوان است که فلفل قرمز زیادی به آن می‎زنند. قلوه، قارچ، پیاز سبز، کدو سبز و توفو از دیگر مواد غذایی به‌کاررفته در تهیه این سوپ کره‌ای است. رستوران بیب‌گورماند یونگگوموک بهترین نوع چوتانگ را ارائه می‌دهد. 

آدرس رستوران: کره جنوبی، سئول، جاهامون رو، جونگنوگو.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

پیونسو

آخرین غذای سنتی سئول که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، پیونسو است که یک پیراشکی مربعی شکل از گوشت گاو که با خیار یا کدوسبز می‌پزد، است. پیونسو یک غذای تابستانی است که مثل نودل سرد، به صورت سرد سرو می‌شود. پیونسو که یک غذای اشرافی محسوب‌می‌شود، غذای سنتی گائوسونگ نیز هست. پیونسوی سئولی سرد سرو می‌شود، اما پیونسو به سبک گائوسونگ را به همراه سوپ گرم میل می‌کنند. 

پیونسو با خیار تردتر است و با سس سویا سرکه نیز لذت‌بخش‌تر می‌شود. اگر می‌خواهید بهترین نوع پیونسو، از غذاهای سنتی سئول، را امتحان کنید، به رستوران برجسته بیب‌گورماند جاهاسون ماندو بروید. 

آدرس رستوران: کره جنوبی، سئول، باکسئوکدونگ‌گیل، جانگ‌نوگو. 

سخن پایانی سه کلیک درمورد غذاهای سنتی سئول

در این مقاله غذاهای سنتی سئول را نام بردیم و ویژگی‌های‌شان را برای‌تان شرح دادیم. امتحان کردن این غذاها که از مواد اولیه ویژه‌ای تهیه می‌شود، خالی از لطف نیست و برای‌تان تجربه‌ای تازه رقم می‌زند. در سفر خود به کره جنوبی، این سه غذا را هم امتحان کنید و لذت ببرید.

نظر شما چیست؟ دوست دارید کدام غذای کره‌ای را امتحان کنید؟ برای ما بنویسید. 

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

نظرات کاربران