کارهایی که در هنگام جا ماندن از پرواز باید انجام داد!

جا ماندن از پرواز صد در صد حس خوبی به افراد نمی‌دهد. خصوصا اگر پرواز شرکت هواپیمایی خاصی را از دست داده باشید که در این شرایط جا ماندن از چنین پروازهایی با چینن شرکت‌هایی تا چند روز انسان را با دغدغه فکری روبه‌رو می‌کند؛ چراکه امکانات و مهم‌تر از همه کیفیت پرواز چیزی است که نمی‌توان از آن به راحتی گذشت کرد.

البته همیشه بی‌برنامه بودن را دلیل این جا ماندن نباید عنوان کرد. به همین خاطر باید سعی کنید تا در ابتدای کار ضمن حفظ خونسردی خود تنها به نکاتی دقت کنید که باید در هنگام جا ماندن از پرواز انجام دهید. قوانین خاصی وجود دارند که حتی شرکت هواپیمایی خاص نیز با تنظیم این قوانین سعی کرده‌اند تا حدودی از حجم استرس شما را در این لحظه کم کنند؛

البته شرکت‌های هواپیمایی به خصوصی به این علت که به رضایت مسافران خود بسیار اهمیت می‌دهند راهکارهایی را در نظر می‌گیرند تا مسافران پس از خرید بلیط هواپیما تا حدودی قادر باشند با یک روش اصولی دوباره به پرواز خود برسند. پس با سه کلیک تا انتهای این مطلب همراه باشید.

معجزه صندلی خالی برای مسافران جا مانده از پرواز!

شرکت‌های معتبر هواپیمایی زیادی وجود دارند که به واسطه کسب رضایت مسافران خود در بیشتر اوقات پروازهای خود را با چند صندلی خالی در نظر می‌گیرند؛ چرا که کارشناسان شرکت‌های هواپیمایی متفاوت به این نکته نیز دقت بسیاری دارند که جا ماندن از پرواز در برخی از شرایط واقعا اتفاقی است، که به هیچ عنوان مسافر در آن دخالتی ندارد. به همین دلیل، یک شرکت هواپیمایی معتبر سعی می‌کند که مسافران خود را در این شرایط درک نماید؛ این شرکت‌ها به واسطه مقررات خاصی که وضع کرده‌اند برای آن دسته از مسافرانی که جا ماندن از پرواز را متأسفانه تجربه نموده‌اند، البته با دلایلی کاملا موجه یک صندلی خالی را در پرواز بعدی به آن‌ها اختصاص دهند.

شاید این راهکار منحصر به فرد و خاص باعث شده است که مسافران این شرکت‌های هواپیمایی معتبر همیشه اولویت سفرهای هوایی خود را با این شرکت‌ها در نظر می‌گیرند. اما این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که شما باید دلیلی کاملا محکمه پسند داشته باشید که بتوانید از این مزیت فوق‌العاده استفاده کنید. زمانی‌که از پرواز جامانده‌اید سعی کنید با مسئول مربوطه با خونسردی کامل صحبت کنید و دلایل خود را بازگو نمایید تا مسئول بخش مربوطه بتواند برای شما به فکر راه چاره باشد.

نگرانی از بابت جا ماندن از پرواز

هنگام جا ماندن از پرواز از یک شرکت هواپیمایی دیگر استفاده کنید!

اگر به برنامه پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خاص خود دقت کنید، متوجه خواهید شد که هرکدام از پروازها به گونه‌ای خاص برنامه‌ریزی شده‌اند. به طوری که چنانچه شما به هر دلیلی از پرواز جا بمانید شاید در صورت خالی بودن صندلی پرواز بعدی شرکتی دیگر بتوانید به پرواز خود برسید و از شرکت هواپیمایی دیگری به راحتی استفاده کنید؛ چرا که جا ماندن از پرواز متأسفانه مسئله‌ای است که بسیاری از مسافران به واسطه شرایط گوناگون و مشکلات ریزودرشت به آن دچار می‌شوند.

در این بین، شرکت هواپیمایی مدنظر شما به واسطه داشتن زیرمجموعه مناسب همیشه پروازهای خود را با برخی از شرکت‌های هواپیمایی دیگر به گونه‌ای تنظیم می‌کند که اگر ایجاد شود بدون استرس و اضطراب، مسافر عزیز قادر باشد به رزرو هرچه سریع‌تر بلیط فکر کند. همان‌گونه که شما بهتر می‌دانید خدمات آنلاین و اینترنتی انواع شرکت هواپیمایی به حدی پیشرفته و ارتقاء یافته است که شما در کسری از ثانیه به راحتی خواهید توانست، بلیط جدید خود را تهیه کنید. اگر شانس با شما یار باشد و صندلی خالی در پرواز بعدی وجود داشته باشد می‌توانید با کمی تاخیر به برنامه سفر خود برسید.

برنامه سفر خود را مدیریت کنید!

کاملا طبیعی است که جا ماندن از پرواز  احساس ناخوشایندی را به افراد منتقل می‌کند. اما شما بهتر است زمانی که از پرواز خود جا می‌مانید تنها به این گزینه فکر کنید که با جا ماندن از پرواز شما چگونه باید برنامه سفر خود را مدیریت کنید. به این ترتیب که اگر پرواز شما یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی به خصوص و معتبر است، به طور صددرصد شما امکانات ویژه یک پرواز دلچسب را از دست داده‌اید. تنها در این شرایط باید به واسطه تاخیری که در پرواز شما رخ داده است، برنامه خود به شکلی هدفمند مدیریت کنید و سعی کنید به افرادی که منتظر شما هستند اطلاع دهید که با وجود چنین مشکلی چه تغییراتی را باید در برنامه سفر در نظر بگیرند.

به عنوان مثال می‌توانید به مسئول هتلی که قرار بوده است بعد از پرواز برای استراحت در انجا به استراحت بپردازید تماس بگیرید و مشکل به وجود آمده را توضیح دهید. سعی کنید در چنین شرایطی چنانچه شرکت هواپیمایی مورد نظر دلایل شما را برای جا ماندن از پرواز تایید کرد به پرواز بعدی حداقل با شرکت هواپیمایی معتبر دیگری نیز توجه داشته باشید، که در برخی از شرایط مسافران از این مزیت می‌توانند استفاده کنند. اما همیشه شانس با افراد یار نیست و شما باید هزینه بلیط خود را کاملا سوخته شده در نظر بگیرید.

نگرانی از بابت جا ماندن از پرواز

سخن آخر

مسافرانی که تجربه پرواز با شرکت‌های هواپیمایی خاص و با کلاسی را دارند به خوبی می‌دانند که جا ماندن از پرواز به خصوص از چنین پروازهایی تا چه حد می‌تواند انسان را عصبی و کلافه کند. اما در این شرایط همان‌گونه که گفته شد، شما باید خونسردی خود را حفظ کنید و با مسئول پرواز در مورد مشکل به وجود آمده صحبت کنید. با انجام این کار می‌توانید از قوانین و مقررات انواع شرکت‌های هواپیمایی در این شرایط مطلع شده و استفاده کنید.

البته شما قبل از خرید بلیط آنلاین و اینترنتی باید در مورد مقررات و قوانین منحصر به فرد شرکت مورد نظر اطلاعات کاملی را به دست آورید، که این چنین قادر باشید خدمات باکیفیتی را از شرکت هواپیمایی خود دریافت نمایید. برای ما جالب است که چنانچه شما به هر دلیلی از پروازهای خود جا مانده‌اید بدانیم در این شرایط چه راهکاری را پیاده‌سازی کرده‌اید. شاید این راهکار نیز بتواند برای دیگر مسافران اثر گذار و مفید باشد. منتظر راهکارهای خاص و کلیدی شما کاربران عزیز هستیم.

نظرات کاربران