بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا

بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا، برای طعمی سبز و دلنشین

بسیاری از غذاهای قدیمی و اصیل اسپانیایی مثل تاپاس‌ها بر پایۀ انواع گوشت‌ها اعم از گوشت قرمز و گوشت ماهی هستند. شاید این موضوع این تصور را به ذهن بیاورد که گیاه‌خواران، وگان‌ها یا افرادی که میزان مصرف گوشت بسیار پایینی دارند نمی‌توانند این غذاها را امتحان کنند. اما با پیشرفت و توسعۀ بارسلونا و همزمان با تبدیل شدن آن به یکی از قطب‌های گردشگری اسپانیا و افزایش تعداد رستوران‌هایی که غذاهای بین‌المللی را سرو می‌کردند، موضوع گیاه‌خواری و سرو غذاهایی که مناسب این قشر رو به توسعه از جامعه باشد بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و امروزه رستوران‌های بسیاری در بارسلونا وجود دارند که به صورت تخصصی غذاهای گیاهی و وگان را سرو می‌کنند. بعضی دیگر از رستوران‌ها نیز در کنار غذاهای خوش‌طعم و محبوب گیاهی غذاهای معمولی بر پایۀ گوشت را نیز ارائه می‌دهند. با پیشرفت هر روزۀ این موضوع سرآشپزهای زیادی دستور پخت غذاهای اصیل اسپانیایی و تاپاس‌ها را تغییر دادند تا بتوانند این غذاها را بر پایۀ گیاهان نیز برای گیاه‌خواران و وگان‌ها تهیه کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بعضی از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا آشنا شویم. 

Tour europe

بلیط هواپیما تهران بارسلون را همین حالا رزرو کنید!

آگواریبای از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا

بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا

بهترین توصیف برای یک رستوران گیاهی خوب این است که اصلا شبیه به یک رستوران گیاهی نباشد و سالادهای توفوی غمگین و سبزیجات پژمرده و کلیشه‌ای سرو نشوند. آگواریبای یکی از همین رستوران‌ها است که آن را به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا نیز می‌شناسند. با ورود به این رستوران فراموش می‌کنید که در یک رستوران گیاهی هستید. غذاها کاملا سالم و مبتکرانه طبخ می‌شوند. سبزیجات تازه، پاستاهای دست‌ساز، سوپ‌های سبزیجات لذیذ و تاپاس‌های گیاهی از دیگر ویژگی‌های مثبت این رستوران هستند. پیشنهاد می‌کنیم در آگواریبای که یکی از محبوب ترین رستوران های گیاهی بارسلونا است تاپاس روتاباگاس، پای آرژانتینی، بوریتو و فاهیتا را امتحان کنید.

آدرس: Carrer de Galceran Marquet, 1, 08005 Barcelona, Spain

تلفن: 34933003790+ 

ترزا کارلز

چیزی که باعث شده ترزا کارلز یکی از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا باشد منوی بسیار متمایز و مورد توجه آن است. بسیاری از غذاهای آنها درواقع ترکیبی از غذاهای سنتی کاتالانی و روش‌های آشپزی جدید و نوین هستند. این ترکیب تجربه‌ای فوق‌العاده از صرف یک غذای لذیذ را برای گیاه‌خواران و وگان‌ها به همراه دارد. ترزا کارلز از ساعت 1979 شروع به کار کرد و مهمترین اصلی که از آن زمان به آن پایبند بوده طبخ غذا با تازه‌ترین و سالم‌ترین مواد اولیه است. از ویژگی‌های ترزا کارلز که یکی از محبوب ترین رستوران های گیاهی بارسلونا نیز به شمار می‌رود می‌توان به طراحی داخلی زیبا، پیشخدمت‌‌های مهربان و خوشرو، فضایی آرام و دلنشین اشاره کرد. اگر به همراه کسی که گیاه‌خوار نیست به این رستوران می‌روید اصلا نیازی نیست نگران باشید، این رستوران غذاهای غیر گیاهی نیز سرو می‌کند و به همین دلیل در فهرست رستوران های گیاهی محبوب بارسلونا جای دارد. از غذاهای پیشنهادی این رستوران می‌توان تارتار توفو با آووکادو، کوفته برنجی با پنیر، کیک بادمجان لایه‌ای، سیویچ سبزیجات با اسپیرولینا و لازانیا با اسفناج اشاره کرد.

آدرس: C/ de Jovellanos, 2, 08001 Barcelona, Spain

تلفن: 34933171829+

بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا؛ راسوتِرا

بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا؛ راسوتِرا

رستوران دیگری که به فهرست بهترین رستوران های گیاهی اضافه می‌کنیم راسوتِرا است. این رستوران نسبت به دیگر رستوران های گیاهی محبوب بارسلونا کیفیت بسیار بالایی دارد. در منوی این رستوران علاوه بر غذاهای گیاهی غذاهای معمولی بر پایۀ گوشت نیز طبخ می‌شود. بعضی از رستوران‌های گیاهی اهمیت چندانی به دستور پخت و نحوۀ طبخ این نوع غذاها نمی‌دهند اما راسوترا اینطور نیست. این رستوران گیاهی که به عنوان یکی از معروف ترین رستوران های گیاهی بارسلونا طرفداران بسیاری بین جامعۀ وگان و گیاه‌خوار دارد غذاهای خود را از محصولات محلی و کاملا تازه آماده می‌کند و به سالم بودن غذاها تاکید بسیاری دارد. از غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به راویولی با تخم‌مرغ ارگانیک، پروولون و پیاز کاراملی، سویا و گندم سیاه با سس پیاز قرمز اشاره کرد. 

آدرس: Carrer del Palau, 5, 08002 Barcelona, Spain

تلفن: 34933186926+

فلکس اند کَلی

در فلکس اند کلی که به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا شناخته می‌شود و عنوان نقطۀ سالم را به خود اختصاص داده‌ است می‌توانید انواع غذاهای خام، گیاهی، غذاهای بدون گلوتن و غذاهایی که ترکیبی از مقدار زیادی سبزیجات و کمی پروتئین حیوانی هستند را پیدا کنید. این رستوران به طبخ غذاهای گیاهی با تازه‌ترین مواد اولیه و مغذی شهرت دارد و همین آن را در فهرست محبوب ترین رستوران های گیاهی بارسلونا جای می‌دهد. این رستوران در واقع زیرمجموعۀ رستوران ترزا کارلز است و تحت نظر آن فعالیت می‌کند. در فلکس اند کلی تمام غذاها از مواد اولیه و سبزیجات تازه درست می‌شوند. از غذاهای معروف این رستوران می‌توان به چیپس کلم پیچ، تاکوی گیاهی، تارتار انبه و آووکادو، بشقاب سبزیجات و ریشه‌های گریل‌شده و کنجاک ریزوتو اشاره کرد. 

آدرس: C/ de Sant Pere Més Alt, 31, 08003 Barcelona

تلفن: 34933175664+

دِگرین‌اسپات از معروف ترین رستوران های گیاهی بارسلونا

بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا

هدف صاحبان دگرین‌اسپات تاسیس رستورانی برای همه، نه فقط گیاه‌خواران، بود. این رستوران که در حال حاضر یکی از محبوب ترین رستوران های گیاهی بارسلونا به شمار می‌رود بیشتر از اینکه بر غذاهای مخصوص گیاه‌خواران تمرکز کند بر استفاده از سبزیجات تازه در تمام غذاها تمرکز دارد. تمام غذاهای رستوران ترکیب‌های هیجان‌انگیزی از سبزیجات تازه، حبوبات، دانه‌ها، آجیل و طعم‌دهنده‌ها هستند. منوی متنوع این رستوران در کنار استفاده از مواد اولیه تازه باعث شده دگرین‌اسپات یکی از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا باشد. این رستوران زیبا با فضای سبز و طراحی داخلی دلنشین و کارکنان صبور و مودب تجربه‌ای به یادماندنی از خوردن غذاهای گیاهی را برای شما به همراه خواهد داشت. از غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به پیتزای سیاه‌کربنی، کارپاچیو با اسپیرولینا، پسته و وینگرت تمبر هندی به همراه گل‌های خوراکی اشاره کرد.

آدرس: Carrer de la Reina Cristina, 12, 08003 Barcelona, Spain

تلفن: 34938025565+

ماکروبیوتیک زِن

ماکروبیوتیک زن یکی دیگر از محبوب ترین رستوران های گیاهی بارسلونا است که خوشمزه‌ترین غذاهای گیاهی را ارائه می‌دهد. کارکنان این رستوران با حوصله و روی باز دربارۀ غذاها به شما توضیح می‌دهند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا تجربۀ خوبی از غذا خوردن در ماکروبیوتیک زن داشته باشید. منوی این رستوران شامل 18 غذا و نوشیدنی متنوع می‌شود. از دیگر دلایلی که باعث شده این رستوران را بین بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا بیاوریم غذاهای خانگی و بسیار تازۀ آن است که با محصولات ارگانیک با کیفیت تهیه می‌شوند. از جمله غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به راویولی با کنگر فرنگی، توفو با خورش کنگر فرنگی و کدو تنبل برشته با آووکادو و لوبیا اشاره کرد. برای دسر هم ما کیک موز این رستوران را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آدرس: C/ de Muntaner, 12, 08011 Barcelona, Spain

تلفن: 34934546023+

لورتِت یکی از محبوب ترین رستوران های گیاهی بارسلونا

لورتِت

رستوران کلاسیک لورتت که به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا نیز شناخته می‌شود بیش از دو دهه است که بهترین غذاهای سنتی گیاهی را با تازه‌ترین مواد اولیه در اختیار مشتریانش می‌گذارد. لورتت با بیش از دو دهه سابقه فضایی بسیار آرام و دلنشین دارد و تمام مشتریان ضمن لذت بردن از غذاهای لذیذ و گیاهی آن می‌توانند از آرامش محیط نیز بهره ببرند. لورتت در کنار سرو غذاهای گیاهی انواع غذاهای مدیترانه‌ای را نیز ارائه می‌دهد و شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید غذای مناسب با ذائقۀ خود را در این رستوران پیدا کنید به همین دلیل لورتت را در بین محبوب ترین رستوران های گیاهی بارسلونا قرار داده‌ایم. از جمله غذاهای محبوب این رستوران سالاد سبزیجات، کاسرول عدس با هویج، لازانیای اسفناج، خوراک نخود و هویج، گراتن پنیر و برنج قهوه‌ای با سس نارگیل و کاری اشاره کرد.

آدرس: Carrer del Pintor Fortuny, 32 (Barcelona). Doctor Dou and Angels

تلفن: 34933176189+

رستوران های گیاهی محبوب بارسلونا و بیوسِنتر

بیوسنتر با تجربه‌ای سی ساله به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا شهرت دارد. در بدو ورود احساس می‌کنید این رستوران مخصوص گیاه‌خواران نیست، بلکه بیوسنتر مخصوص افرادی است که دوست دارند خوب و سالم غذا بخورند. این رستوران طیف وسیعی از انواع غذاهای گیاهی و وگان را ارائه می‌دهد و تمام این غذاها از مواد اولیه تازه و ارگانیک پخته می‌شوند. بیوسنتر را یکی از پیشگامان رستوران‌های گیاهی در بارسلونا می‌دانند و همین عنوان باعث شده این رستوران در فهرست بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا قرار بگیرد و برای حفظ این عنوان تمام تلاش خود را بکند. انواع سالادها در بیوسنتر به شکل بوفه سرو می‌شوند. اگر سری به این رستوران زدید پیشنهاد می‌کنیم کامپلتو، تاپاس اِلمِنتوس، تاپاس براویسیمو، ناچو و همبرگر گیاهی را امتحان کنید. 

آدرس: C/ del Pintor Fortuny, 25, 08001 Barcelona, Spain

تلفن: 349330145883+

سِسامو

بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا

رستوران سسامو به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا به غذاهای گیاهی بسیار خوشمزه و نوشیدنی‌های فوق‌العاده و تنقلات متنوعش شهرت دارد. این رستوران دنج بهترین انتخاب برای صرف غذاهای گیاهی و وگان است و یکی از محبوب ترین رستوران های گیاهی بارسلونا به شمار می‌رود. سسامو در کنار طبخ غذاهای گیاهی غذاهای معمولی و بین‌المللی را نیز سرو می‌کند. اگر دوست دارید یک بشقاب اصیل ایتالیایی را امتحان کنید سسامو انتخاب خوبی برای شماست. از جمله غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به تاپاس زیتون، بِری کبابی با انجیر، پیمنتوس با فلفل پادرون، نخود فرنگی با سس ترافل و کروکت قارچ اشاره کرد.

آدرس: Carrer de Sant Antoni Abat, 52, 08001 Barcelona, Spain

تلفن: 34934416411+

رستوران های گیاهی محبوب بارسلونا و شکم‌گردی در آرکوایریس 

رستوران دیگری که در فهرست بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا به آن اشاره می‌کنیم آرکوایریس است. این رستوران کوچک و دنج غذاهای ساده و تازۀ گیاهی را سرو می‌کند. آرکوایریس که از سال 1969 به کار مشغول است در بین محبوب ترین رستوران های گیاهی بارسلونا قدیمی به حساب می‌آید. این رستوران علاوه بر سرو غذاهای گیاهی با مواد اولیه تازه و ارگانیک غذاهای معمولی و برپایۀ گوشت نیز ارائه می‌دهد. فقط به یاد داشته باشید که این رستوران تنها برای نهار باز است. از جمله غذاهای محبوب آرکوایریس می‌‌توان به سوپ خامه، کروکت کدو تنبل، کاسرول سبزیجات و ریزوتو با قارچ اشاره کرد. 

آدرس: C/ de Roger de Flor, 216, 08013 Barcelona, Spain

تلفن: 34934582283+

آمالته

آمالته

بیایید به یکی دیگر از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا برویم. آمالته از آن دست رستوران‌هایی است که در سبک خود هیچ ذائقه‌ای را ناامید نمی‌کند. تنوع زیاد غذاها باعث شده در بعضی از ساعات روز جمعیت زیادی برای صرف غذا به آمالته بروند. از دیگر ویژگی‌هایی که باعث شده آمالته جزو محبوب ترین رستوران های گیاهی بارسلونا باشد عدم استفاده از طعم‌دهنده‌های قوی مثل سرکه، شکر و نمک است و تمام مواد اولیه طعم واقعی خود را دارند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به آمالته رفتید حتما اسپاگتی، کروکت، دال و پای شکلات این رستوران را امتحان کنید. 

آدرس: C/ de la Diputació, 164, 08011 Barcelona, Spain

تلفن: 34934548613+

کَت بار یکی دیگر از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا

اگر دوست دارید یک همبرگر گیاهی فوق‌العاده را کنار یک نوشیدنی اصیل و خوش‌طعم امتحان کنید ما کت بار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کت بار در حال حاضر یکی از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا به شمار می‌رود. منوی این رستوران کاملا ساده است و شامل چند مدل همبرگر گیاهی، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، سالاد و نوشیدنی می‌شود. کت بار دکور داخلی جذابی دارد و به محض ورود یک ساعت بزرگ به شکل گربه را بر روی دیوار روبرو می‌بینید. چندین گربۀ چینی هم در گوشه و کنار نشسته‌اند و پنجه‌شان را برای شما تکان می‌دهند. در این رستوران با دکور مبتنی بر گربه یک موتور سیکلت دوکاتی، تعداد زیادی گل و گیاه نیز دیده می‌شود. کت بار اولین رستورانی بود که در بارسلونا اقدام به طبخ غذاهای گیاهی کرد. از جمله غذاهای کت بار که در بین رستوران های گیاهی محبوب بارسلونا شهرت بسیاری دارد، می‌توان به برگر قرمز با سس براواس، تورتیلا و کیش وگان، سوسیس گیاهی و انواع کیک‌های خانگی اشاره کرد.

آدرس: Carrer de la Bòria,. Via Laietana and carrer de les Semoleres

تلفن: 34930108211+

لاویتامینیکا دورتا

بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا

فرقی نمی‌کند گیاه‌خوار و وگان هستید یا طرفدار غذاهای گوشتی، یکی از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا منتظر شما است تا با خوشمزه‌ترین غذاهای خود غافلگیرتان کند. در بدو ورود متوجه می‌شوید که لاویتامینیکا دورتا تنها یک رستوران گیاهی نیست و بوفۀ انواع ساندویچ‌های گوشتی در گوشه‌ای از رستوران این حرف را ثابت می‌کند. غذاهای خوشمزه و استفاده از مواد اولیه تازه و ارگانیک، خدمات فوق‌العاده سطح بالا و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه باعث شده لاویتامینیکا دورتا یکی از معروف‌ ترین رستوران های گیاهی بارسلونا باشد. از جمله غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به آنتی پاستو، مندو و انواع کروکت‌های گیاهی اشاره کرد.

آدرس: Pg. de Maragall, 413, 08032 Barcelona, Spain

تلفن: 34933573071+

محبوب ترین رستوران های گیاهی بارسلونا و وِجِتالیا

وجتالیا در حقیقت یک شرکت پیشگام در تولید و توزیع محصولات ارگانیک در کاتالونیا بود که در سال 2009 اقدام به تاسیس اولین رستوران گیاهی و وگان خود کرد. وجتالیا در حال حاضر یکی از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا به شمار می‌رود. این رستوران خود را به سرو غذاهای خلاقانه و سالم با استفاده از محصولات اولیه با کیفیت و تازه متعهد می‌داند. وجتالیا از زمان شروع فعالیت اقدام به خلق دستور‌‌العمل‌های جدید و ترکیب دستورهای قدیمی با روش‌های نوین کرد. منوی غذای این رستوران تنوع بسیاری دارد و تمام طعم‌های مختلف و حتی بین‌المللی را پوشش می‌دهد. وجتالیا که به عنوان یکی از معروف ترین رستوران های گیاهی بارسلونا نیز شناخته می‌شود دو شعبه در این شهر دارد؛ یکی در ال‌بورن و دیگری در محله گوتیک. از جمله غذاهای محبوب این رستوران ما حوموص، ریزوتو، رشته‌فرنگی آسیایی و لازانیای گیاهی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

آدرس: Plaza Emili Vendrell 1, Ciutat Vella – Raval

تلفن: 34934414876+

گوویندا

گوویندا

گوویندا یک رستوران هندی است که از دهه 1980 کار خود را در بارسلونا آغاز کرد. در آن زمان غذاهای هندی خوشمزه، پیتزا و یک سالاد بار متنوع منوی این رستوران را تشکیل می‌دادند. این رستوران هندی در حال حاضر یکی از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا به شمار می‌رود. از دیگر ویژگی‌های عجیب و مثبت این رستوران سرو نوشیدنی‌های بدون الکل است. کارکنان گوویندا به زیبایی شخصیت این رستوران را نشان می‌دهند، بسیار مهمان‌نواز هستند و با حوصله سوالات شما را در مورد منو جواب می‌دهند. اگر به دنبال یک وعده غذای گیاهی متفاوت هستید گوویندا که از معروف ترین رستوران های گیاهی بارسلونا است آمادۀ پذیرایی از شما است. اگر سری به گوویندا زدید پیشنهاد می‌کنیم گوویندا تالی، سمبوسه سبزیجات، توفو ساشیمی دودی، آتشفشان خورش گینوا و پیتزای گوویندا را حتما امتحان کنید.

آدرس: Pl. de la Vila de Madrid, 4, 08002 Barcelona, Spain

تلفن: 34933187729+

کلام آخر

اگر گیاه‌خوار و وگان هستید یا ترجیح می‌دهید بخش زیادی از غذای شما شامل سبزیجات باشد احتمالا سخت‌ترین کار برای شما پیدا کردن یک رستوران متناسب است. با توجه به اینکه بسیاری از غذاهای اصیل اسپانیایی بر پایۀ انواع گوشت‌ها هستند اکثر رستوران‌ها نیز بر همین اساس از مشتریان خود پذیرایی می‌کنند. اما نگران نباشید در کنار این رستوران‌های معمولی رستوران‌های گیاهی نیز در این شهر جایگاه خود را پیدا کرده‌اند و پذیرای مشتریان گیاه‌خوار هستند. در مقاله‌ای که از نظر گذراندید تعدادی از بهترین رستوران های گیاهی بارسلونا را به شما معرفی کردیم؛ امیدواریم با استفاده از این راهنما بتوانید رستوران متناسب با ذائقۀ خود را پیدا کنید.

نظرات کاربران