Disfrutar

بهترین رستوران های بارسلون؛ به همراه یک وعده تاپاس خوشمزه!

5 کیلومتر از سواحل طلایی و شنی و معماری باشکوه گائودی را به فراموشی بسپارید؛ چراکه دلیل شماره یک شما برای رزرو بلیط هواپیما تهران بارسلون، غذا خواهد بود. تعجب نکنید، این واقعیت است.بهترین و برترین سرآشپزهای دنیا در بارسلون هستند و رقابت تنگاتنگی با یکدیگر (از ستاره‌های مشهور میشلن گرفته تا بارهای تاپاس ساده) دارند. وقتی قدم در این شهر می‌گذارید، از همان لحظه اول جذابیت آن برای شما باورنکردنی خواهد بود؛ اما وقتی در کوچه پس کوچه‌های بارسلون قدم می‌زنید، متوجه می‌شوید که هیچ چیز به اندازه غذاخوردن در بهترین رستوران های بارسلون مزه سفر را به شما نشان نمی‌دهد.

لیست 12 مورد از بهترین رستوران های بارسلون

ما لیستی تهیه کرده‌ایم تا براساس آن در هر کجای بارسلون که اقامت داشته باشید، بهترین رستوران را پیدا کنید و طعم غذاهای خوشمزه اسپانیایی را بچشید. در این لیست، آدرس، تلفن، هتل‌های نزدیک رستوران‌ها و حتی غذاهایی که سرو می‌شود، آورده شده تا به راحتی بتوانید انتخاب کنید. برای سفر به دنیای غذاها آماده هستید؟!

1) رستوران ماتیا تابرنا (Maitea Taberna)

Maitea Taberna

Maitea Tabera رستورانی دنج و با محیطی صمیمی با یک منطقه غذاخوری مخصوص است که انواع لقمه‌ها و نوشیدنی‌ها را برای مشتریان خود سرو می‌کند.

چرا به رستوران ماتیا تابرنا برویم؟

Pintxos از میان وعده‌های خوشمزه رستوران ماتیا تابرنا است و البته اینجا یکی از بهترین رستوران‌های بارسلون است که می‌توانید آن را پیدا کنید. اگر این دلایل کافی نیست؛ پس حتما قبول دارید که یکی از مهمترین غذاها یا پیش‌ غذاها در اسپانیا، تاپاس است و بهترین و مقرون‌به صرفه‌ترین‌های آن را نیز در این رستوران می‌توانید پیدا کنید. حتی خود مردم بارسلون هم به خاطر این غذای خوشمزه به رستوران ماتیا تابرنا می‌آیند.

البته در این رستوران زیبای اسپانیایی، منوی گسترده‌ای از غذاها و بشقاب‌های سرد و گرم با قیمت‌های منصفانه پیدا می‌شود.

در رستوران ماتیا تابرنا چی بخوریم؟

Morcilla de Burgos نوعی پودینگ است که با برنج درست می‌شود و رنگی سیاه دارد؛در کنار آن حتما پوره سیب زمینی را امتحان کنید.

  • آدرس: C. Casanova, 157
  • تلفن: +34 934 39 51 07

2) رستوران دیسفروتار (Disfrutar)

دیسفروتار به این دلیل یکی از بهترین رستوران های بارسلون است که به منو غذایی خود تماما می‌بالد. این منو مملو از غذاهای دریایی مدیترانه‌ای است که طعم آنها را در هیچ کجای دیگر نچشیده‌اید. به غیر از اینها غذا خوردن در محیطی دلباز و مجلل خیلی لذت‌بخش خواهد بود.

چرا باید به رستوران دیسفروتار برویم؟

این رستوران به بالای هرم رستوران‌های خوب بارسلون صعود کرده است. از آنجایی که سرآشپزان، کهنه کار آشپزخانه البولی، Disfrutar را در بارسلونا در سال 2014 افتتاح کردند. توانسته‌اند دو ستاره میشلن را کسب کرده و آن را تا به امروز حفظ کنند. در کل، خدمات شیک و غذاهای خوشمزه و همچنین نحوه سرو آنها باعث شده تا در بین بارسلونی‌ها هم محبوبیت زیادی پیدا کند.

در رستوران دیسفروتار چی بخوریم؟

منو غذا این رستوران با دقت فوق‌العاده‌ وطعمی متفاوت درست می‌شوند؛ مانند ماکارونی معروف à la carbonara که با ژله ژامبون درست می‌شود. در اینجا انفجاری از حواس را خواهید دید و غذاهای جدیدی را امتحان خواهید کرد.

  • آدرس: Villarroel 163
  • تلفن: +34 933 48 68 96

3) رستوران مورو فی (Morro Fi)

Morro Fi

مورو فی یا  Morro Fi بیشتر به خاطر ورموت‌های (نوعی چاشنی) خانگی‌اش شناخته می‌شود که مشتریان می‌توانند هم در رستوران و هم در خانه‌هایشان از آن لذت ببرند. از این چاشنی خوشمزه و منحصربفرد می‌توان در انواع غذاها حتی تنقلات استفاده کرد.

چرا باید به رستوران مورو فی برویم؟

Morro Fi، که در زبان کاتالانی به معنای داشتن کام لذیذ یا همچین چیزی است، برای کسانی که عاشق غذاخوردن و طعم‌های جدید هستند؛ ساخته شد. مورو فی در ابتدا یک بار کوچک و پر جنب و جوش بود که در طی زمان، به معبدی برای خوراکی‌ها و به یکی از بهترین رستوران ‌های بارسلون تبدیل شده است.

در رستوران مورو فی چی بخوریم؟

تلخ و شیرین و سرو شده روی یخ، تزئین شده با تکه‌های زیتون و پرتقال، ورموت سیاه شما را شگفت‌زده می‌کند و Morro Fi بهترین مکان برای امتحان کردن آن است.

  • آدرس: C. Consell de Cent, 17
  • هتل پیشنهادی در نزدیکی این رستوران: NH Collection Barcelona Gran Hotel Calderon

4) رستوران بییرکاب (BierCaB)

BierCab به مشتریان خود انواع نوشیدنی‌های خوشمزه را در کنار غذاهای راحتی کلاسیک و تاپاس سرو می‌کند که همه مشتریان از آن تعریف می‌کنند. لذت غذاخوردن در اینجا را با هیچ کجای دیگر نمی‌توان مقایسه کرد.

چرا به رستوران بییرکاب برویم؟

بییرکاب همانطور که از نامش پیداست دارای مجموعه‌ای نوشیدنی‌های مختلف در بطری‌های بزرگ است که دیدنشان هم جالب است. خیلی از مردم محلی این رستوران را انتخاب می‌کنند؛ چراکه در کنار این نوشیدنی‌ها یک منو کامل وجود دارد که تاپاس، ساندویچ، همبرگر، بشقاب‌های سبک‌تر و غذاهای اصلی اسپانیایی را به بهترین شکل سرو می‌کند. اینجا قطعا یکی از بهترین رستوران های بارسلون است؛ چراکه در کنار غذاهای خوشمزه، مردمی صمیمی با لهجه‌ شیرینی اسپانایی می‌بینید که انرژی را به شما برمی‌گردانند.

در رستوران بییرکاب چی بخوریم؟

سیب زمینی بییرکابی پاتاتاس بسیار تند یا استیک واگیو کبابی را با چیمیچوری خانگی با میخه هاپ امتحان کنید. می‌دانیم اسم‌ها برای شما کمی عجیب و غریب هستند ولی حتما سفارش دهید.

  • آدرس: Carrer de Muntaner, 55
  • تلفن:  +34 644 68 90 45
  • هتل پیشنهادی در نزدیکی این رستوران: Ocean Drive Barcelona

5) رستوران بار رامون (Bar Ramón)

Bar Ramón

رستوران بار رامون، یک مکان شلوغ با تم راک اند رول دهه 1950 است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در بارسلون بیشتر رستوران‌ها در ابتدا بار بوده‌اند  و در حال حاضر هم هر دو را در کنار هم انجام می‌دهند.

چرا باید به رستوران بار رامون برویم؟

بهتر است بپرسید، در بار رامون چه می‌بینیم؟ تاپاس با نوشیدنی‌های متنوع در یک فضای کلاسیک با پوسترهای موسیقی قاب‌دار، به‌علاوه موسیقی جاز و بلوز در استریو که محیط جالبی را به وجود می‌آورد.

حال و هوای اینجا خنک و آرامش بخش است و یکی از آن رستوران‌های محلی در نزدیکی شماست که اگر به دنبال جایی برای داشتن حالخوب در بارسلون هستید، باید به آنجا بروید.

در رستوران بار رامون چی بخوریم؟

بار رامون که به خاطر غذاهای خاص مانند فوی گرای سرخ شده با فیله گوشت گاو روی نان تست و همچنین تاپاهای کلاسیک مانند کروکت و گامباس آل آجیلو (میگو سیر) معروف است، مکانی است که می‌توانید در آن غذاهای بسیار ارزانی را نوش جان کنید.

  • آدرس: Carrer del Comte Borrell, 81
  • تلفن: +34 933 25 02 83
  • هتل پیشنهادی در نزدیکی: Ohla Eixample

6) رستوران مانو روتا (Restaurante Mano Rota)

رستوران مانو روتا به‌خاطر غذاهای ترکیبی فصلی و مبتکرانه‌اش و شراب‌های اسپانیایی در فضایی شیک با آجرکاری‌های نمایان معروف است.

چرا باید به رستوران مانو روتا برویم؟

سرآشپز برنات برمودو با اهمیتی که به کیفیت مواد اولیه غذایی می‌دهد؛ غذاهای سنتی اسپانیایی را با بهترین طعم و به شیوه خودش طبخ می‌کند. البته او از سبک غذای کشور پرو (کشور همسرش) الهام می‌گیرد و همین باعث شده تا طعم‌های بومی، چینی و ژاپنی آزادانه ترکیب شوند و در نهایت غذایی مختص به خودش را روی میز شما بگذارد.

این رستوران که در میشلن به دلیل غذاهای فوق‌العاده‌اش به چشم می‌خورد، یکی از بهترین رستورا ن‌های بارسلون است که می‌توانید غذاهای دریایی خوب را در عصر مدرن به شیوه‌ای مبتکرانه امتحان کنید.

در رستوران مانو روتا چی بخوریم؟

گوشت با ذرت، گلابی و میسو، سرویچه خرچنگ پوسته نرم و خورش خرچنگ با اودون گندم سیاه و زرده تخم مرغ بخارپز شده از غذاهایی با اسم‌های عجیب و طعم‌های متفاوت و محبوب این رستوران هستند.

  • آدرس: Carrer de la Creu dels Molers, 4
  • تلفن: +34 640 13 13 31
  • هتل پیشنهادی در نزدیکی این رستوران: Melia Barcelona Sarriá

7) رستوران لوموآلتو (LomoAlto)

LomoAlto

لوموآلتو بیشتر به خاطر برگرهای گریل، استیک و بوریتو با انواع گوشت پخته شده روی زغال سنگ معروف است. در واقع، اگر عاشق برگر و استیک هستید؛ اینجا یکی از بهترین رستوران های بارسلون برای شما خواهد بود.

چرا باید به رستوران لوموآلتو برویم؟

در این رستوران همه چیز بر طبق اصول خاص خوشان پیش می‌رود. برخلاف بیشتر خارجی‌ها که استیک گوشت خوک می2پزند در اینجا از گوشت گاو استفاده می‌شود. حتی در آن با یک گاو نر عظیم الجثه بر فراز پذیرایی آویزان است؛ روبرو خواهید شد.

جالب است بدانید که هر تکه گوشت به دقت فهرست‌بندی شده و با سن و نژاد برچسب‌گذاری شده است، و استیک‌ها با دقت روی شعله‌های زغال چوب روی کباب‌های سفارشی Josper پخته می‌شوند.

در رستوران لوموآلتو چی بخوریم؟

انواع استیک‌ها با روش‌های پخت مطابق با ذائقه شما در این رستوران سرو می‌شود.

  • آدرس: Carrer d’Aragó, 283
  • تلفن: +34 935 19 30 00
  • هتل پیشنهادی در نزدیکی: Eurostars Grand Marina Hotel GL

8) رستوران مارتینز (Restaurante Martínez)

مشتریان نمی‌توانند در برابر پائلا (همان پلو با مخلفات دریایی)، نوشیدنی و تاپاس رستوران مارتینز با تازه‌ترین مواد اولیه بازار که در تراس سرپوشیده با چشم‌انداز شهر سرو می‌شود، مقاومت کنند.

چرا باید به رستوران مارتینز برویم؟

مکان‌های زیادی برای امتحان پائلا در بارسلونا وجود دارد، اما مارتینز مکان مناسبی برای لذیذترین ناهار است.

مارتینز که در کنار مونتجوئیک با منظره‌ای پانوراما از شهر و بندر واقع شده است و از محله شلوغ منطقه ساحلی بسیار دور است. با چشم انداز بندر، شهر و دریا، طبیعی است که آشپزخانه بیش از هر چیز ساحل را در اولویت قرار دهد و شما می‌توانید انواع غذاهای دریایی را میل کنید.

بهترین بخش این است که می‌توانید بعد از یک استراحت و غذا خوردن به ساحل بروید؛ اینجاست که سفر با تور اسپانیا برای شما به یادماندنی می‌شود.

در رستوران مارتینز چی بخوریم؟

غذاهای معروف برنجی مانند señorito paella  :تزیین شده با غذاهای دریایی پوست کنده و پوسته‌دار (صدف) و همچنین برنج لابستر منحط، تاپاس کلاسیک و یک میله صدف جذاب که باید حتما آن را سفارش دهید.

  • آدرس: Ctra. de Miramar, 38
  • تلفن: +34 931 06 60 52
  • هتل پیشنهادی در نزدیکی: هتل سر ویکتور

9) روکامبولسک (Rocambolesc)

Rocambolesc

چه اشکالی دارد در معرفی بهترین رستوران های بارسلون سری به یک بستنی فروشی جذاب بزنیم. همه بستنی خوردن را دوست دارند و  روکامبولسک نیز ایده‌ای از سه سرآشپز معروف، برادران روکا است که بستنی‌های معروف خود را با الهام از دسرهای (رستوران خانوادگی‌شان)Celler de Can Roca ساخته‌اند و به شکل‌های سرگرم‌کننده‌ای که مشتریان مطمئناً دوست خواهند داشت، تولید کردند.

چرا باید به روکامبولسک برویم؟

در طول سال‌ها، جان، جوزپ (جورف) و جوردی رستوران خانوادگی (Celler de Can Roca) خود را به یکی از بهترین رستوران‌های دنیا در میان 50 رستوران برتر جهان تبدیل کرده‌اند. اما خیلی جدی و مصمم نیستند.

جوردی، مغز متفکر گروه دسر، همچنین پشت بستنی فروشی عجیب و غریب و محبوب روکامبولسک است که اسکوپ‌های لذیذی را به دستتان می‌دهد. البته بستنی‌های رنگارنگ هم دست کمی از این اسکوپ‌ها ندارند. در کنار این‌ها فضا نیز خیلی جالب است؛ از اولین لحظه ای که وارد آنجا می‌شوید؛ متوجه فضایی همانند فیلم از فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی خواهید شد که می‌تواند یک تجربه واقعی از آن فیلم برای شما باشد.

در روکامبولسک چی بخوریم؟

به دنبال Rocanas، یک بستنی با شربت توت فرنگی به شکل بینی بزرگ معروف جوردی یا آیس فون (icePhone) باشید که یک آیفون خوراکی است که از ماست، شیرین بیان و لیموترش درست شده است.

  • آدرس: La Rambla, 51-59
  • تلفن: +34 937 43 11 25
  • هتل پیشنهادی در نزدیکی: گراند هتل مرکزی

10)  رستوران فلکس اند کیل (Flax & Kale)

رستوران Flax and Kale که در زبان فارسی به کتان و کلم پیچ معنی می‌شوند؛ از آن دست رستوران‌های مدرن است که با تراس پشت بام و سالادهای خلاقانه و دسرهای بدون گلوتن شناخته می‌شود.

چرا باید به رستورانFlax and Kaleبرویم؟

Flax and Kale رستورانی است که به سرعت به “جایگاهی” سبز، سالم و خوش طعم در بارسلون تبدیل شده است. اگر جز آن دست افرادی هستید که به غذاهای سالم و آنچه می‌خوریدغ اهمیت زیادی می‌دهید، اینجا قطعا یکی از بهترین رستوران های بارسلون برای شما است. در این رستوران همه چیز رویکردی انعطاف پذیر دارد؛ به این معنی که می‌توانید پروتئین‌های حیوانی مانند ماهی‌های روغنی (غنی از امگا ۳) و تخم‌مرغ را برای صبحانه آخر هفته، غذاهای گرم پخته شده و همچنین غذاهای گیاهی، خام و گیاهی را سفارش دهید. در واقع 80 درصد از منو به غذاهای سالم مربوط می‌شود.

از آنجایی که امروزه سالم‌خواری اهمیت زیادی پیدا کرده، صندلی‌های این رستوران خیلی زود پر می‌شود. پس از قبل رزرو کنید.

در رستوران Flax and Kale چی بخوریم؟

غذاهای دریایی مانند ماهی کاد سیاه با بوک چوی و داشی سیر سیاه و تاکوی ماهی تن زرد با کلم چینی و چیپس برای کسانی که هوس مقداری امگا 3 اضافی دارند در این رستوران سرو می‌شود.

راستی، آبمیوه‌ها و اسموتی‌های سرد روزانه نیز در طعم‌ها و دستور العمل‌های رنگارنگ موجود هستند.

  • آدرس: Carrer de Sant Pere Més Alt, 31
  • تلفن: +34 933 17 56 64
  • هتل پیشنهادی در نزدیکی: The Level at Melia Barcelona Sky

11)  رستوران فیسمولر (Fismuler)

Fismuler

سه سرآشپز این رستوران ابتدا در آشپزخانه افسانه‌ای El Bulli در سال 2002 با هم آشنا شدند و در حالی که حرفه‌شان آنها را در مسیرهای منحصر به فرد خود می‌برد، در Fismuler متحد شدند و در نهایت این رستوران متولد شد.

چرا باید به رستوران فیسمولر برویم؟

این رستوران شیک و مدرن است؛ با آجر، چوب طبیعی و کاشی‌های سنگی که مرز بین خیابان شهر بیرون و فضای داخلی اتاق غذاخوری را محو می‌کند با یک دیوار شیشه‌ای بزرگ از هم جدا شده‌اند. غذاها در این رستوران ریشه‌ای اسپانیایی دارند اما با ابتکار سرآشپزها دنیایی جدید از مزه‌ها را خلق کرده‌اند. در کل، اینجا همه چیز شیک و البته کمی گران است.

در رستوران فیسمولر چی بخوریم؟

غذاهایی مانند املت اورتیگویلا (شقایق دریایی) و دورادا نیمه پخته شده (ماهی سیم سر طلایی) با انگور و بادام، برداشت‌های مدرن و فوق‌العاده‌ای از غذاهای کلاسیک اسپانیایی هستند که ارزش امتحان کردن را دارند.

  • آدرس: Carrer del Rec Comtal, 17
  • تلفن: +34 935 14 00 50
  • هتل پیشنهادی در نزدیکی این رستوران: Kimpton Vividora Hotel, an IHG Hotel

12)   رستوران استیمار (Restaurant Estimar)

رستوران استیمار یک رستوران سرپوشیده با آشپزخانه اوپن است که به خاطر غذاهای دریایی مبتکرانه و کیک پنیر معروف و به یکی از بهترین رستوران های بارسلون مبدل شده است.

چرا باید به رستوران استیمار برویم؟

این رستوران کوچک و صمیمی در یکی از کوچک‌ترین کوچه‌های محله ال بورن بارسلون پنهان شده است و اکثر مردم حداقل یک بار در تلاش برای یافتن آن گم می‌شوند.

پس از ورود، فضا با شما یک فضای دنج و دلپذیر را پذیرایی می‌شوید که غذاهای دریایی با غذاخوری‌های خوشمزه دیگر اسپانیایی ترکیب می‌شوند.

تنها تعداد انگشت شماری میز وجود دارد و نقطه کانونی اتاق، پیشخوان چشمگیر ماهی است که در آن صید روز نمایش داده می‌شود. خلاصه که رفتن به اینجا یک جور ماجراجویی در دریا به حساب می‌آید.

در رستوران استیمار چی بخوریم؟

میگو کارپاچیو، صدف، میگو کبابی و کل کفی کبابی (نوعی ماهی)

  • آدرس: Carrer de Sant Antoni dels Sombrerers, 3
  • تلفن: +34 932 68 91 97
  • هتل پیشنهادی در نزدیکی: هتل ال پالاس بارسلون

کلام آخر

اگر برای اولین بار است که به بارسلون سفر می‌کنید؛ حتما از قبل راهنمای سفر به بارسلون را مطالعه کنید. همچنین این نکته را اضافه کنیم که در بارسلون بیشتر از انچه که فکرش را کنید، رستوران وجود دارد، هدف ما از ارائه این لیست آشنایی شما با بهترین رستوران های بارسلون که مشابه ذائقه‌تان است، بود. امیدواریم بتوانید خوشمزه‌ترین غذای سفرتان را در یکی از این رستوران‌ها نوش جان کنید. خوشحال می‌شویم خاطرات سفرتان را با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران