Barcelona street food

غذاهای خیابانی بارسلون؛ از سیب‌زمینی‌های خوشمزه تا ساندویچ بیکینی!

بارسلون

اگر شانس سفر به کشور اسپانیا همجوار دریای زیبای مدیترانه نصیبتان شده است؛ قبل از هر چیز به دنبال غذاهای خیابانی بروید. به هر شهر این کشور که سفر می‌کنید؛ رستوران‌های باحال و دنج و غذاهای ارگانیک و خوشمزه نظرتان را جلب می‌کند. اما، بیایید امروز درباره یکی از شهرهای خاص اسپانیا یعنی بارسلون صحبت کنیم. سفر به بارسلون از خیلی جهات کامل است؛ یعنی چه برای دیدن یک بازی فوتبال حرفه‌ای بروید و چه برای تاریخ، فرهنگ، هنر، سواحل زیبا، خرید و جاهای دیدنی ! کلا هر چیزی که از یک سفر انتظار دارید، در بارسلون در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با این حال، ما سعی داریم تا شما را بیشتر با غذاهای خیابانی بارسلون آشنا کنیم؛ آنجا که خسته و گرسنه از قدم زدن در پارک گوئل هستید و دلتان یک غذای خوشمزه می‌خواهد. اما، با این غذاهای بارسلون آشنایی دارید؟ یا اصلا می‌دانید در کجا غذاهای خیابانی خوشمزه پیدا کنید؟

Tour europe

5 تا از بهترین غذاهای خیابانی بارسلون

با قدم زدن در خیابان‌های بارسلون می‌بینید که بیشتر غذاهای خیابانی در دکه‌های غذافروشی یا ماشین‌هایس بازسازی شده شرکت پست هستند که به زیبایی به یک غذاخوری کوچک کنار خیابان تبدیل شده‌اند. شاید فکر کنید خوردن غذا در این مکان‌ها کار عاقلانه‌ای نباشد؛ ولی کافی است یکبار امتحان کنید تا نظرتان عوض شود. به محله زیبای گوتیک بروید و خودتان را به یک لقمه خوشمزه و لذیذ در بارسلون مهمان کنید. اگر هم می‌دانید چه چیزی سفارش دهید ما چند مورد از غذاهای خیابانی بارسلون را به شما معرفی می‌کنیم.

اصلا یکی از تفریحات شبانه بارسلون؛ همین خوشمزه گردی است!

1)   پاتاتاس براواس؛ سیب زمینی خرد شده با سس

بارسلون

در هر منوی بارسلون یا بهتر بگوییم در هر کجا از بارسلون که باشید، پاتاتاس براواس یا همان تاپاس پای ثابت است. این غذا یا پیش غذا یکی از نمادهای اصلی این شهر است و از خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی بارسلون به حساب می‌آید. سیب زیمنی‌های کوچک خرد شده که با سس‌های مخصوص سرو می‌شود. حواستان به برخی از فروشنده‌های غذا باشد که فقط از سس مایونز و گوجه فرنگی استفاده می‌کنند. از قبل حتما درباره سس بپرسید. این را بگوییم که این سس خیلی تند نیست و مخلوطی از پاپریکا و سس سیر است.

از کجا پاتاتاس براواس پیدا کنیم؟

در محله Sant Antoni، بیشتر به‌خاطر صنایع دستی‌شان معروف هستند، اما تاپاس‌شان سسی دارد که قابل تکرار نیست. این دکه‌ها از ساعت 10 صبح تا 12 صبح هر روز باز هستند و در ساعت‌های ناهار و شام کمی شلوغ است، پس حواستان باشد.

2)   انترپا (Entrepà)؛ ساندویچ خوشمزه

بارسلون

در زبان کاتالان، کلمه entrepà به معنای واقعی کلمه بین نان است.این ساندویچ خوشمزه به جای اینکه بیشتر بر روی نوع نان آن تاکید شود به موادی که ان را پر می‌کند، اشاره دارد. این ساندویچ خوشمزه معمولا با مواد متفاوتی سرو می‌شود که بنا به ذائقه شما تغییر پیدا خواهد کرد. برای مثال، این مواد پرکننده از ماهی آزاد دودی گرفته تا لوبیای پخته شده متغیر است. بله، این ساندویچ‌ها از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی بارسلون هستند که احتمالا در سفر با تور امتحان خواهید کرد.

از کجا انترپا پیدا کنیم؟

 Bo de B سال‌ها است که در سالادها و ساندویچ‌های مملو از طعم و عطر تخصص دارد. ساندویچ خود را در عرض چند دقیقه در دست بگیرید و به ساحل که در چند قدمی شماست، بروید؛ چه غذایی بهتر از این!

راستی، این ساندویچ ها با مواد تشکیل دهنده متفاوت‌ از ماهی آزاد دودی گرفته تا لوبیا سیاه، برنج و البته طیف وسیعی از سس‌ها برای افزودن به نان پر می شوند. نتیجه نهایی؟ طعم این ساندویچ هیچ وقت فراموش تان نمی‌شود.

3)   بیکینی؛ ساندویچ است نه لباس!

نه، ما در مورد آنچه در ساحل می‌پوشید صحبت نمی‌کنیم! این ساندویچ دلچسب و لذیذ نام خود را مدیون کسی نیست جز یک کلوپ شبانه بارسلونا به نام سالا بیکینی. اگر نمی‌دانید، باید بگوییم که تفریحات شبانه بارسلون در دنیا معروف هستند.

برگردیم به غذا؛ در دهه 50، جدا از اینکه یک دهه داغ برای موسیقی و رقص بود، نسخه‌ای از کروک موسیو فرانسوی را سرو می‌کردند و به سادگی به نام بیکینی معروف شد. محبوبیت آن به تدریج فرا گرفت و ساندویچ نامی برای خود در خارج از این باشگاه به دست آورد. مردم زمانی که انرژی‌شان کم می‌شد به سراغ این ساندویچ خوشمزه می‌رفتند. امروزه اما این ساندویچ از دلچسب‌ترین غذاهای خیابانی بارسلون است که برای خوردن آن نیازی به رفتن به کلوپ ندارید. چیزی شبیه به اسنک‌های خودمان است.

از کجا ساندویچ بیکینی پیدا کنیم؟

به نظر می‌رسد همه موافق هستند که نمی‌توانید بارسلونا را بدون امتحان بیکینی در Tapas 24  ترک کنید. غذافروشی Tapas24 ، نوار ژامبون و پنیر کلاسیک، ترافل سیاه را به ساندویچ اضافه می‌کند و آن را به سطح جدیدی می‌برد.

4)   کروکتا (Croquetas)؛ ترد و خاص

بیکینی

کروکتا از دیگر غذاهای خیابانی بارسلون هستند که فقط کافی است یکی از آنها را در دهانتان بگذارید و آنجاست که به سراغ بعدی‌ها می‌روید. این غذای سرخ شده بیرونی کاملا ترد دارد و داخلش با سس خامه‌ای بر پایه بشامل پر شده است. البته اگر جای شما باشیم حتما سس اضافه تقاضا می‌کنیم. راستی، اگر به دنبال طعم اصیل و کلاسیک آن هستید، ژامبون و قارچ را امتحان کنید.

از کجا کروکتا پیدا کنیم؟

استادان Croq and Roll روزانه کروکتاهای خود را با بهترین مواد اولیه تازه درست می‌کنند. «چهار شگفت‌انگیز» آنها را که چهار طعم پرطرفدار هستند: چیلی تند با لوبیا و گوشت گاو، قارچ پورتوبلو با پنیر اسکامورزا دودی، قارچ شیتاکه و میگو، و خرچنگ سیب‌زمینی از دست ندهید.

5)   ترتیلا (Pincho De Tortilla)؛ لقمه‌ای ساده اما لذیذ

Tortilla de Patatas یکی از معروف‌ترین غذاهای اسپانیاست که بارسلون نیز از این قاعده مستثنی نیست. زمانی که بلیط هواپیما بارسلون را رزرو می‌کنید و چمدان‌هایتان را برای این مقصد شگفت‌انگیز می‌بندید؛ حواستان به امتحان کردن غذاهای اصیل این کشور فوق‌العاده باشد به خصوص ترتیلای جادویی!

پینچو د تورتیلا که معمولا با بیش از پنج ماده از جمله نمک و روغن تهیه می‌شود، میان وعده‌ای ساده و در عین حال خوش طعم است که به عنوان یک لقمه سریع برای خوردن عالی است. یک بحث قدیمی در مورد اینکه آیا نسخه اصلی باید پیاز داشته باشد یا نه وجود دارد، اما ما می‌خواهیم که خودتان تصمیم بگیرید!

از کجا ترتیلا پیدا کنیم؟

ترتیلا تقریبا در همه منوهای بارسلون وجود دارد. اما اگر آن را به عنوان یکی از غذاهای خیابانی بارسلون، امتحان می‌کنید به El Xampanyet بروید. آنها طیف وسیعی از انواع خوشمزه لقمه‌های کوچک را سرو می‌کنند. نوشیدنی خنک یادتان نرود.

ماشین‌های غذاخوری خیابانی در بارسلون

بارسلون

ماشین‌ها یا کامیون‌های غذاخوری بارسلون نه تنها از محبوب‌ترین مکان‌های شکم گردی هستند، بلکه یکی از بهترین جاهای این شهر برای استراحت و خوشگذرانی به حسای می‌آیند. در برخی از بازارها و محل‌های مخصوص شهر بارسلون، این کامیون‌ها در کنار موسیقی زنده، هنرمندان محلی و نوشیدنی خستگی را از تن و روحتان بیرون می‌کنند. در حالی که یک ساندویچ ماهی در دست دارید به موسیقی محلی گوش دهید و نمایش هنرمندای مختلف را تماشا کنید. برخی از این محل‌ها:

  • پالو آلتو

  زمان: شنبه و یکشنبه اول هر ماه

  کجا: منطقه کارر دلز پلایر

  • خیابان بخور

  زمان: تاریخ ها و مکان‌های این جشن غذا متفاوت است، می‌توانید از وبسایت و فیسبوک آنها کمک بگیرید.

در آخر

مناظر و زیبایی‌های شهر بارسلون به حدی شما را مجذوب می‌کند که ناگهان متوجه صدای شکمتان می‌شوید و سردرگم برای پیدا کردن غذا. اگر باور نمی‌کنید راهنمای سفر به بارسلون شما را درباره این زیبایی‌ها متقاعد می‌کند.در این زمان است که غذاهای خیابانی بارسلون به دادتان می‌رسد و می‌توانید با یک لقمه خوشمزه دلی از عزا درآورید. اما، این غذاها را می‌شناسید و نامشان به گوش‌تان خورده است؟ اگر نه! مطالعه این مقاله بر شما واجب است.

برای تجربه غذاهای خوشمزه خیابانی اسپانیایی، باید بلیط هواپیما تهران بارسلون را رزرو کنید!

نظرات کاربران