معروف ترین غذاهای بارسلون

معروف ترین غذاهای بارسلون؛ ترکیبی از طعم های اسپانیولی!

معروف ترین غذاهای بارسلون

در این مقاله قصد داریم فهرستی جادویی از غذاهایی که باید در بارسلونا امتحان کنید را به شما معرفی کنیم. این مقاله می توانید برای کسانی که قصد سفر به این شهر زیبا را دارند یک هدیه باشد. برخی از گردشگران برای تفریحات شبانه شهر به شهر بسیار محبوب بارسلونا سفر می کنند، در حالی که برخی دیگر می خواهند معماری های خیره کننده طراحی شده توسط آنتونی گائودی را کشف کنند. اما خیلی از مسافران هستند که با برنامه ای برای خوردن بهترین غذاهای بارسلون، یکی از بزرگترین شهرهای غذایی جهان، وارد این شهر زیبای تاریخی می شوند.

Tour europe

اگر شما هم از عاشقان امتحان کردن غذاهای جدید هستید و قصد رزرو بلیط هواپیما تهران بارسلون را دارید؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

Escalivada | اسکالیوادا

غذای اسپانیایی

اسکالیوادا یک غذای ساده است که مردم محلی اغلب هنگام سفارش آن را کنار غذای خود انتخاب می کنند. فلفل، بادمجان و پیاز تقت داده شدهو در یک بشقاب بزرگ قرار گرفته. مقدار زیادی روغن زیتون و در برخی موارد کمی سیر تازه به آن اضافه میکنند.
اغلب گیاهخواران این غذا را دوست دارند، زیرا طعم غنی و دودی حاصل از برشته کردن محتویات اسکالیوادا روی زغال سنگ، آن را تبدیل به ترکیب خوش طعمی کرده است.

Fried Chipirones (Very Small Squid)| کالاماری سرخ شده

ماهی مرکب سرخ شده یا کالاماری در ایالات متحده بسیار معروف است که معمولاً به صورت حلقه‌های کوچک سرخ شده و ترد سرو می شوند. این غذا بسته به جایی که می روید و در شهرهای مختلف می تواند متفاوت باشد. جالب است بدانید که این غذا در اسپانیا نیز بسیار محبوب است و مردم این کشور رابطه خوبی با ماهی مرکب سرخ شده دارند. تنوع و روش های مختلفی برای تهیه این غذا در اسپانیا وجود دارد.

اما بهترین نوعی که ماهی مرکب در اسپانیا سرو می شود، چیپیریونس فریتوس “Chipiriones Fritos” است. ماهی مرکب بسیار کوچکی به اندازه پاپ کورن که کمی آرد پاشی شده و سرخ می شوند تا تردی شوند.

هنگام سفر به اسپانیا، بسیاری از مردم نمی توانند به راحتی از چیپیریونس بگذرند و حتما آن را امتحان می کنند. اگر عاشق غذاهای سرخ شده ترد هستید، ممکن است این غذا یکی از غذاهای مورد علاقه شما شود. همینطور امتحان کردن حلقه های بزرگ ماهی مرکب به نام کالاماری رومانا “Calamares a La Romana” را نباید از دست بدهید.

Seafood Paella | غذای دریایی پائلا

غذای اسپانیایی

در یک سفر فوق العاده، علاوه بر داشتن یک همسفر خوب، میتوانید به رزرو تور عالی از سه کلیک حساب کنید.

همانطور که می بینید؛ غذاهای بارسلون تنوع عجیبی را برای همه نوع سلیقه دارند و اگر بیشتر اهل برنج هستید؛ پائلا را از دست ندهید! این غذا با برنج مخصوص بومبا در بارسلون تهیه می شود و به همین علت بارسلونا را به مکانی عالی برای لذت بردن از پائلا تبدیل می کند.

این غذا ترکیبی از صدف و غذاهای دریایی است که با پایه سس گوجه فرنگی پخته شده اند. آب ماهی و برنج برای تهیه ی این غذا استفاده می شود. کسانی که طرفدار غذاهای دریایی نیستند، نگران نباشند، زیرا اکثر رستوران ها نوع دیگر این غذا که با گوشت و سبزیجات درست می شود نیز به میهمانان ارائه می دهند.

Bombas | بمباس

برخی می گویند که بومباس اصالتا یکی از غذاهای معروف بارسلون است و برخی دیگر می گویند این غذا مربوط به شهرهای دیگر اسپانیا است. اما در هر صورت بعد امتحان کردن این غذا نمی توانید بی نظیر بودن آن را انکار کنید.

این غذای اسپانیایی را نمی توانید در هر منویی پیدا کنید؛ زیرا فرآیند پخت آن کمی پیچیده است. با این حال، وقتی آن را در منو دیدید، هرگز فرصت امتحان کردنش را از دست ندهید.

پوره سیب زمینی کاملاً صاف با موادی مانند گوشت چرخ کرده تند یا حتی اختاپوس پخته شده و ادویه دار پر می شود و سپس با آرد سوخاری سرخ می شود تا به رنگ طلایی در بیاید. در نهایت معمولا با یک سس تند، شبیه به سس پاتاتاس براواس سرو می شود.

Jamón Iberico | ژامبون ایبری

غذای اسپانیایی

ژامبون ایبری اسپانیایی در سرتاسر جهان شناخته شده است. این ژامبون یکی از خوشمزه ترین ژامبون هایی است که می توانید در کل کره زمین بخورید.
انواع زیادی از ژامبون پخته شده اسپانیایی وجود دارد که انتخابش می تواند حتی برای مردم محلی گیج کننده باشد. اما یک قانون کلی که در انتخاب این ژامبون وجود دارد این است که هر چه گرانتر باشد کیفیت بهتری دارد.
توصیه می کنیم برای امتحان این ژامبون به یکی از بازارهای محلی مانند Boqueria معروف بروید. سعی کنید آن را مستقیماً از غرفه های ژامبون و پنیر خریداری کنید. حتی برای امتحان این غذای خوشمزه می توانید به برخی از رستوران های محلی سر بزنید و از سفارش خود لذت ببرید. فراموش نکنید که به همراه آن یک بشقاب نان معروف کاتالان با گوجه فرنگی نیز سفارش دهید.

Calçots | کالچوت

کالچوت (نوعی پیاز) یک محصول فصلی است که فقط از اواخر پاییز تا اوایل بهار برداشت می شود. به همین دلیل شما نمی توانید آن را در طول سال استفاده کنید. این غذای ساده کاتالونیایی یکی از لذیذ ترین چیزهایی است که میتوانید در کنار غذای خود آن را سفارش دهید و از طعم متفاوتش لذت ببرید.

برای پخت این غذا آن را روی شعله قرار می دهند تا کباب و کاملا سیاه شود، سپس لایه رویی آن را جدا کرده و درونش که کاملا نرم و دودی است را استفاده می کنند. فراموش نکنید که کالچوت را با سس مخصوص آن امتحان کنید.

کالچوت یکی از غذاهای محبوب بارسلون در ماه های سرد سال است!

Tortilla De Patatas | تورتیلا پاتاتاس

غذای اسپانیایی

ممکن است محبوب ترین غذا در تمام اسپانیا یک وعده غذایی به نام “تورتیلا اسپانولا” باشد. تورتیلا پاتاتاس یک غذای ساده و در عین حال خوشمزه است که با سیب زمینی و پیاز به آرامی پخته شده و در روغن زیتون ترکیب می شود. سپس با تخم مرغ هم زده و به نوعی به املت تبدیل می شود.
این غذای محبوب اسپانیایی تقریباً در هر رستورانی یافت می‌شود و می‌توانید در همه جا تورتیلای کلاسیک را سفارش دهید. گاهی اوقات رستوران ها انواع تورتیلاها را به شما ارائه می دهند و مواد تشکیل دهنده آن می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. به طور مثال می توانید تورتیلای چوریتسو، کدو سبز، اسفناج و پنیر را سفارش دهید.

برای رزرو هتل میتوانید روی سه کلیک حساب کنید

 Pamtomaquet| پامتوماکت

پامتوماکت یک پیش غذا است. در بیشتر رستوران‌ها می توانید آن را سفارش دهید و توصیه می‌کنیم که در سفرتان به بارسلون این غذا را حتما تست کنید. پامتوماکت نان برشته شده ای است که که اکثرا با روغن، گوجه فرنگی و چند تکه سیر سرو می شود. اگر به نان سیر علافه داشته باشید، از این پیش غذا نیز خوشتان خواهد آمد، با این ترکیب این غذا دست خودتان است، اگر به سیر یا گوجه علاقه نداشته باشید می توانید آن را به پیش غذایتان اضافه نکنید.

Xurros (Churros) and Chocolate | چورس و شکلات

هتل‌های اسپانیایی معمولاً صبحانه‌های عالی سرو می کنند، اما اگر می‌خواهید روز خود را با یکی از بهترین دسرهای جهان یعنی چوروس و شکلات شروع کنید، بهترین فرصت است، چرا که خوردن این دسر برای صبحانه کاملاً طبیعی است. پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده این صبحانه را تست کنید. مردم اسپانیا قرن‌هاست که این شیرینی سرخ شده را با شکر می‌پوشانند و آن را با سس شکلات ترکیب میکنند. جالب است بدانید که مشخص نیست چه کسی این ترکیب را اختراع کرده است!

در آخر؛ فکر می کنید که غذاهای بارسلون تا چه اندازه با ذائقه شما همخوانی داشته باشند؟

نظرات کاربران