بارسلون

راهنمای سفر به بارسلون؛ همه چیز درباره جواهر مدیترانه!

بارسلون

بارسلون جواهر دریای مدیترانه و کشور زیبای اسپانیا پر از قصه‌های نگفته و جاهای پر رمز و راز است. شاید شما با شنیدن نام این شهر تمام حواستان به سمت فوتبال برود یا اصلا دوست دارید برای تماشای یک فوتبال حرفه‌ای به این شهر سفر کنید!فرقی نمی‌کند که به چه دلیل بلیط هواپیما تهران بارسلون را رزرو می‌کنید؛ این شهر قرون وسطایی فرهنگ، تاریخ و از همه مهم‌تر معماری خاص و جالبی دارد که به محض ورود شما را شگفت‌زده می‌کند. از یک سفر خارجی هر انتظاری که داشته باشید؛ بارسلون برای شما مهیا خواهد کرد. دوست دارید به ساحل بروید؛ کنار دریا بنشینید؛ در گذشته قدم بزنید و تاریخ را زیر و رو کنید یا اصلاً به دنبال ورزش و هیجان هستید؛ در کل فرقی نمی‌کند، این شهر دارای هنر، سرگرمی و اوقات فراغت فراوانی است که آن را به یکی از خاطره انگیزترین سفرهایی که تا به حال داشته‌اید تبدیل می‌کند. پس قبل از بستن چمدان حتماً راهنمای سفر به بارسلون را مطالعه کنید.

Tour europe

بارسلون کجاست؟

در راهنمای سفر به بارسلون به خیلی موارد خواهیم پرداخت، اما قبل از هر چیز می‌دانید این شهر دقیقاً در کجاست؟ بیایید این بار کشور زیبای اسپانیا را انتخاب کنیم و به سواحل شمال شرقی آن برویم. در این گوشه از اسپانیا شهری پرانرژی و زیبا به نام بارسلون قرار گرفته که بیشتر به خاطر تیم فوتبالش شناخته شده است.

آب و هوای بارسلون؛ مدیترانه‌ای و دلنشین

به لطف دریای مدیترانه، شهر پر جنب و جوش بارسلون آب و هوایی معتدل دارد و هر فصل با تغییرات جزئی همراه است.

بهار در بارسلون

بارسلون

در بهار هر چند که برای بیرون آوردن لباس شنا هنوز زود است ولی گشتن در خیابان‌های سنگ فرش شده شهر، قطعا لذت‌بخش خواهد بود. در کل، آب و هوا خنک و ملایم خواهد بود. بد نیست در راهنمای سفر به بارسلون این را هم بدانید که جشن‌ها و مراسم‌های مردم این شهر بیشتر در فصل بهار است.

تابستان اما باحال و بی‌نظیر است!

اگر بخواهیم سفر به بارسلون را در یک فصل توصیف کنیم؛ آن فصل قطعا تابستان است. شاید خورشید تا حدی داغ و سوزان باشد ولی کسی از عرق کردن شاکی نیست. این فصل بارسلون غوغاست؛ از کنسرت‌های باحال و پر جمعیت گرفته تا کارناوال‌های خیابانی و جشنواره‌های خلاقانه همگی برای لذت بردن شما فراهم شده‌اند. اما، شاید کمی شلوغی و گرما اذیت کننده باشد، وگرنه بقیه چیزها عالی خواهد بود.

طراوت پاییز حالتان را خوب می‌کند!

بارسلون

باران‌های کم کم و بی‌وقت و هوای ابری باعث شادی و طراوت بارسلون در پاییز می‌شود. دما تا حدی پایین می‌آید و آب و هوای ایده‌آلی برای گشت و گذار و زیر پا گذاشتن شهر بدون ازدحام گردشگران خواهد بود. این فصل برای کسانی که می‌خواهند برای اولین بار به تور بروند، عالی است.

زمستان بارسلون بدون برف است!

معمولاً کسانی که به دنبال یک کریسمس بدون برف و جشن‌های زیاد هستند؛ بارسلون را انتخاب می‌کنند. آب‌وهوای این شهر در زمستان سرد و معمولاً آن‌قدر که باید برف نمی‌بارد. اما، اگر سفر به بارسلون را در زمستان انتخاب کردید؛ لباس گرم و ژاکت را فراموش نکنید.

بهترین زمان سفر به بارسلون چه موقعی است؟

از مهم‌ترین بخش‌های راهنمای سفر به بارسلون، بهترین زمان سفر است. ماه‌های آوریل تا جولای (فروردین تا تیر) را برای سفر به بارسلون انتخاب کنید تا در سواحل تمیز و جشن‌های آن غرق لذت شوید و از دیدن مناظر زیبای این شهر شگفت‌زده. اما اگر به دنبال خلوتی و قیمت‌های ارزان هستید معمولاً زمستان (مارس تا مه) و تابستان (سپتامبر تا نوامبر) زمان خوبی است. در کل،

  • بهترین زمان برای گشت‌وگذار: آوریل، می، سپتامبر و اکتبر
  • بهترین زمان برای ماه عسل: آوریل، می، سپتامبر و اکتبر
  • بهترین زمان برای مسافرت کم هزینه: نوامبر، دسامبر، ژانویه و فوریه
  • بهترین زمان برای خرید: اواخر ژانویه و فوریه

سفر به بارسلون؛ چه چیزی در انتظار شماست؟

جواهری در قلب یک شهر ساحلی در اسپانیا که ترکیبی حیرت‌آور از معماری چشمگیر، زندگی شهری پر جنب و جوش، آب و هوای باشکوه و غذاهای خوشمزه است. در خیابان‌ها که قدم می‌زنید، هنر و فرهنگ این مردم را از نزدیک لمس می‌کنید و عاشق خوردن غذاهای خوشمزه آن در رستوران‌های بارسلون خواهید شد. هر چند که این شهر را بیشتر با تیم فوتبالش می‌شناسند ولی جزئیات زیبا در آن زیاد است که سفر به بارسلون را لذت‌بخش می‌کند. اصلاً بیایید در راهنمای سفر به بارسلون، شکل بهتری از این شهر را به شما نشان دهیم:

معماری نفس‌گیر ساختمان

بارسلون

فرهنگ اصیل و تاریخی شهر بارسلون در معماری این شهر منعکس شده و به وضوح قابل مشاهده است. این شهر خانه برخی از معمارانی بوده که هیچ چیز برایشان غیرممکن نیست و رویاپردازی را به اوجش رسانده‌اند؛ اما هیچکدام به گرد پای آنتونی گائودی، خدای معماری‌های نامتعارف و عجیب نرسیده‌اند. در شهر که راه بروید از کلیسای ساگرادا فامیلیا و پارک آشنای گوئل گرفته تا کازا میلا موج دار و کازا باتلو عجیب و غریب همه شاهکارهای این هنرمند و معمار هستند. یادتان نرود که سفر به بارسلون بدون تماشای این مکان‌های تاریخی و دیدنی غیرممکن است.

غذای خوشمزه با عطر و طعمی فراموش‌نشدنی

یکی از چیزهای که بارسلون را به خود معروف کرده است؛ غذا است. بهتر است در راهنمای سفر به بارسلون این‌طور بگوییم که این شهر به خاطر پائلا، جامون، تاپاس بارهای شگفت انگیز و داشتن تازه‌ترین غذاهای دریایی در جهان مشهور است. یکی از تفریحات شبانه در بارسلون رفتن به این کلوپ‌ها و کافه‌های زیبا در پشت بام‌ها است که همه عاشقش هستند.

همه چیز را درباره غذاهای معروف بارسلون بخوانید!

جغرافیای مهربان و عالی بارسلون

در قسمت‌های قبل هم گفتیم که بارسلون یک شهر ساحلی در کنار دریای زیبای مدیترانه است و همین باعث شده تا آب و هوا تقریبا در بیشتر سال دلپذیر باشد. همین کافی است تا گردشگران از هر نقطه از جهان برای سفر به بارسلون و خوشگذرانی در این شهر را انتخاب کنند. چون همیشه ساحل برای شنا و تفریحات آبی هست یا اصلاً پیاده‌روی‌های باحال تپه‌های سرسبز اطراف شهر را هیچ وقت تکراری نمی‌شود. خلاصه که آب و هوای خوب یعنی یک شهر زیبا و دیدنی از هر نظر.

زندگی شهری پر جنب و جوش

بارسلون

زندگی در بارسلون دوست‌داشتنی و جذاب است، گاهی با سرعت و گاهی هم ملایم. این‌طور بگوییم سرعت آرام این شهر ساحلی در کنار تاریخ و اصالت خود، مدرنیته را نیز پیش برده است و به قول معروف از قافله عقب نمانده. در این شهر هیچ روزی بدون استراحت و آرمش و هیچ شبی بدون تفریح و خوشگذرانی در تاپاس به پایان نمی‌رسد.

از بودجه روزانه سفر به بارسلون خبر دارید؟

حالا که کمی با روحتان بازی کردیم و از شگفتی‌های این شهر گفتیم؛ اگر هوس سفر به بارسلون به سرتان زده و می‌خواهید برای تماشای فوتبال یا هر چیز دیگر به تعطیلات بروید؛ حتما از بودجه می‌پرسید. اینکه خرج و دخل این شهر تا چه اندازه است. هر چند که بسته به جیب شما هزینه‌ها متفاوت است اما در یک سفر مقرون به صرفه روزانه در حدود 122 یورو (در سال 2022) نیاز است. این شامل:

  • کافه و بار: 10 یورو
  • غذا: 27 یورو
  • بازدید از جاذبه‌ها: 20 یورو
  • رفت و آمد شهری: 15 یورو
  • اقامت (هاستل/هتل ارزان قیمت): 50 یورو برای هر شب

چگونه یک سفر مقرون به صرفه به بارسلون داشته باشیم؟

چند نکته در راهنمای سفر به بارسلون به شما می‌گوییم تا در هنگام سفر تا آنجایی که می‌شود در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید:

بازدید رایگان از موزه‌ها: در بارسلون، هزینه ورودی بسیاری از موزه‌ها در اولین یکشنبه هر ماه لغو می‌شود.

بلیط‌ها را آنلاین رزرو کنید: با رزرو بلیط‌ها به شکل آنلاین از تخفیف برخوردار می‌شود و در زمان هم صرفه‌جویی می‌کنید.

چانه‌زدن در خرید را فراموش نکنید: به سراغ بازارهای روباز بارسلون بروید و حسابی چانه بزنید. مطمئن باشید با همان مبلغ دوبرابر خرید می‌کنید.

به جای هتل آپارتمان اجاره کنید: اجراِ آپارتمان و هاستل، هزینه اقامت و حتی غذا را تا حد زیادی کم خواهد کرد.

فصل خلوت بارسلون را انتخاب کنید: بین ژانویه و مارس کمترین میزان گردشگر در شهر وجود دارد و همه چیز ارزان‌تر از انتظار شما خواهد بود. مطمئنا با قیمت بلیط هواپیما ارزان سوپرایز می‌شوید.

در بارسلون چه کار کنیم؟

حتما شما هم در هر سفر به دنبال تفریحات و کارهای باحالی هستید که در آن مقصد می‌توان انجام داد؛ خوب ما در راهنمای سفر به بارسلون به شما 4 مورد از بهترین کارهایی که همه گردشگران در این شهر انجام می‌دهند را ارائه می‌کنیم:

1.      شاهکار کلیسای ساگرادا فامیلیا

بارسلون

آنتونی گائودی آثارهای شگفت‌انگیز زیادی داشته و این کلیسا از بهترین‌های آن است و تقریبا همه مسافران به دیدن این شگفتی می‌روند. بنای باشکوه کلیسا، آثار پیچیده، پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ و مناظر دیدنی از بالای آن، شما را به وجد می‌آورد.

2.      لذت قدم زدن در پارک گوئل

با موزاییک‌های چشم نواز و سازه‌های منحصر به فرد، استعداد معماری آنتونی گائودی در پارک گوئل نیز به نمایش گذاشته شده است. در سفر به بارسلون همه چیز این شهر را در پارک گوئل خواهید دید.

3.      مگر می‌شود به نیوکمپ نرفت

بارسلون

میراث مسی، ژاوی، اینیستا و دیگر اسطوره‌های باشگاه بارسلون را در نیوکمپ، کشف کنید. اینجا برای فوتبال دوستان بهشت است.

4.      از دیدن کاسا باتلو انگشت به دهان می‌مانید

درست در قلب بارسلون، کاسا باتلو، شاهکاری جسورانه از معماری مدرن وجود دارد که عقل از سرتان می‌برد.

نکاتی که باید در سفر به بارسلون بدانید!

  • واحد پولی: یورو که با کد اختصاری EUR نمایش داده می‌شود.
  • ویزا: لازم است
  • مذهب: مسیحیت
  • زبان رسمی بارسلون: اسپانیایی
  • برق شهری: 220 ولت
  • اختلاف ساعت: 2 ساعت از تهران جلوتر است.

در آخر

در راهنمای سفر به بارسلون سعی شده تا هر آنچه را نیاز است برای این سفر بدانید. بارسلون علاوه بر اینکه به‌خاطر تیم فوتبالش شناخته ‌شود، مرکز پررونقی موزه‌های هنر مدرن، پارک‌های آرام، بناهای تاریخی است. زیبایی و شگفتی این شهر را در چند خط نمی‌توان توصیف کرد و به قول معروف شنیدن یا همان خواندن کی بود مانند دیدن!

نظرات کاربران