بهترین زمان سفر به آلمان

بهترین زمان سفر به آلمان؛ کدام فصل را انتخاب کنیم؟

کشور آلمان به کوه‌های آلپ، جنگل‌های زیبا، خانه‌های نیمه‌چوبی، غذاهای خوشمزه، فرهنگ، معماری و فستیوال‌های شگفت‌انگیز شهرت دارد. این کشور مانند بسیاری از مقاصد دیگر، در فصول مختلف دیدگاه‌های متفاوتی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد؛ بنابراین خوب است قبل از شروع برنامه‌ریزی برای گذراندن تعطیلات خود در این کشور بدانید که بهترین زمان مسافرت به آلمان چه موقعی است. تنوع باورنکردنی چیزهایی که باید در آلمان ببینید و انجام دهید، آن را تبدیل به مقصدی محبوب در تمام طول سال کرده است؛ مطمئن باشید در هر فصلی به آلمان سفر کنید ناامید نخواهید شد. در ادامه مقاله به شما می‌گوییم که بهترین زمان سفر به آلمان چه موقعی است.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

بهترین زمان سفر به آلمان چه زمانی است؟

اگر قصد سفر به آلمان را دارید، لازم است بدانید چه فصلی برای سفر به این کشور مناسب‌تر است. آلمان در هر فصلی زیبا است و بازدیدکنندگان هر زمانی که به این کشور سفر کنند، دست خالی برنمی‌گردند. اگر هنوز به زمانی ایده‌آل برای سفر به این کشور نرسیده‌اید، ما همه چیز را به تفکیک فصل و ماه تقسیم کرده‌ایم تا در انتخاب بهترین زمان برای سفر به آلمان به شما کمک کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا با انتخاب بهترین فصل مسافرت به آلمان، از سفر به این کشور نهایت لذت را ببرید.

آلمان در بهار

 بهترین زمان سفر به آلمان

اگر دوست دارید از شلوغی زیاد و هزینه‌های بالای پرواز و اقامتگاه‌ها اجتناب کنید، بهتر است فصل بهار را برای مسافرت انتخاب کنید؛ زیرا در این فصل قیمت‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. اواخر بهار زمان خوبی برای لذت‌بردن از آب‌وهوای مطبوع قبل از هجوم جمعیت در تابستان است. اگر دوست دارید با بودجه کمی که در اختیار دارید یک سفر خوب داشته باشید، فصل بهار بهترین زمان مسافرت به آلمان برای شما خواهد بود. در این فصل علاوه‌بر هزینه‌های کمتر، آب‌وهوای بسیار خوبی را تجربه می‌کنید. در ادامه ماه‌های این فصل را به شما معرفی می‌کنیم.

آلمان در مارس

اوایل ماه مارس همچنان سرد است ولی هرچه به اواخر این ماه نزدیک شوید، هوا گرم‌تر می‌شود. در ماه مارس روزها به‌طور پیوسته طولانی تر می‌شود و بارندگی وجود دارد. اگر قصد دارید در این ماه به آلمان سفر کنید، حتما با خودتان لباس گرم ببرید.

پاسپورت دومینیکا

آلمان در آوریل

ماه آوریل خبر از رسیدن فصل بهار می‌دهد و می‌تواند بهترین زمان سفر به آلمان باشد. در این ماه دما کمی افزایش پیدا می‌کند ولی ممکن است همچنان گاهی شاهد بارندگی باشید. گشت‌وگذار در شهرها و کوچه‌های پرپیچ‌وخم آلمان در این فصل بسیار لذت‌بخش است. همچنین در این ماه خبری از شلوغی و ازدحام نیست و می‌توانید به‌راحتی از جاذبه‌های دیدنی آلمان دیدن کنید.

آلمان در می

بهترین زمان سفر به آلمان از نظر آب و هوا، ماه می است. شکوفه‌های صورتی‌رنگ و زیبا، آفتاب درخشان و گاهی بارش باران بسیار زیبا و لذت‌بخش است. در این ماه به‌دلیل افزایش تعداد گردشگران، قیمت هتل‌ها افزایش پیدا می‌کند. اگر قصد دارید در ماه می به آلمان سفر کنید، هتل خود را از قبل رزرو کنید.

آلمان در تابستان

 بهترین زمان سفر به آلمان

فصل تابستان یعنی از ماه ژوئن تا آگوست، شلوغ‌ترین زمان برای سفر به آلمان است. در این زمان تعداد زیادی از گردشگران به سوی جاذبه‌ها و مناظر متعدد هجوم می‌آورند و گاهی اوقات گشت‌وگذار را بسیار دشوار می‌کنند. اما در نظر داشته باشید که بهترین زمان سفر به آلمان از نظر آب‌وهوا، فصل تابستان است. در این فصل‌ در هر کجای آلمان که اقامت داشته باشید، آب‌و‌هوای مطبوع و دل‌پذیری را تجربه می‌کنید. اگر در ماه‌های گفته‌شده در آلمان باشید به‌احتمال زیاد شاهد بارش باران هستید، هوای بارانی این کشور بسیار جذاب و رویایی است. در ادامه ماه‌های این فصل را به شما معرفی می‌کنیم. 

آلمان در ژوئن

آلمان در تابستان تقریبا آب‌وهوای معتدلی دارد و بیشتر گردشگران در این فصل به آلمان سفر می‌کنند. جنوب آلمان تابستان‌های بسیار گرمی دارد، درحالی‌که در شمال این کشور هنوز ممکن است گاهی اوقات هوا سرد شود. بهترین فصل مسافرت به آلمان تابستان است؛ ولی به‌دلیل شلوغی و قیمت‌های بالا بهتر است که از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید.

آلمان در جولای

در ماه جولای شاهد روزهای گرم و آفتابی هستید که گاهی نسیم‌های خنک با آن ترکیب می‌شود. در این ماه تقریبا دما به بالای 20 درجه می‌رسد و ممکن است گاهی شاهد بارش باران باشید. اگر تحمل شلوغی و صف‌های طولانی را دارید، جولای می‌تواند بهترین زمان سفر شما به آلمان باشد.

آلمان در آگوست

آگوست یکی از پرباران ترین ماه‌های سال در آلمان است. در این ماه بازدیدکنندگان بسیار زیادی در این کشور وجود دارند و آب‌وهوا گرم و رطوبتی است. اگر در ماه آگوست به آلامان سفر کنید، همچنان شاهد ازدحام جمعیت و صف‌های طولانی هستید. 

آلمان در پاییز

 بهترین زمان سفر به آلمان

بعد از فصل تابستان، آلمان شاهد جهش گردشگری در اواسط سپتامبر و اکتبر برای جشنواره Oktoberfest است. اگر قصد سفر به آلمان در این ایام را دارید، انتظار شلوغی و قیمت‌های بالا را داشته باشید و از قبل هتل خود را رزرو کنید. اگر در ماه سپتامبر به آلمان سفر کنید، آب‌وهوای گرم و معتدلی را تجربه می‌کنید؛ رنگ‌های خیره‌کننده پاییزی منظره شهرهای این کشور را پوشانده و ازدحام جمعیت کمتر از اکتبر است. همچنین هزینه اقامتگاه‌ها در مقایسه با فصل تابستان بسیار کمتر است و حق انتخاب‌های زیادی برای انتخاب محل اقامت خود دارید. به شما پیشنهاد می‌کنیم در این فصل به این کشور سفر کنید، زیبایی آلمان در پاییز وصف‌نشدنی است. در ادامه ماه‌های این فصل را به شما معرفی می‌کنیم. 

آلمان در سپتامبر

در ماه سپتامبر هوا همچنان دل‌پذیر و گرم است و بارندگی کم‌تر می‌شود. این ماه می‌تواند بهترین زمان سفر به آلمان باشد؛ زیرا بیشتر جمعیت تابستانی این کشور را ترک کرده‌اند و فضا کمی آرام‌تر شده است. اواسط سپتامبر به‌دلیل فستیوال Oktoberfest مجددا گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند و آلمان دوباره شلوغ می‌شود.

آلمان در اکتبر

در این ماه شاهد رنگ‌های پاییزی در کشور آلمان هستید و دما کمی کاهش پیدا می‌کند. روزها به‌طور قابل توجهی کوتاه‌تر می‌شوند و گاهی ممکن است شاهد بارش باران باشید. این بهترین زمان مسافرت به آلمان است، زیرا جمعیت زیادی در آنجا وجود ندارد و می‌توانید از هتل‌ها و خلوتی شهرها نهایت لذت را ببرید.

آلمان در نوامبر

در ماه نوامبر هوا سر می‌شود و باید انتظار بارش برف را داشته باشید. بسیاری از هتل‌ها، تعمیرات خود را در این ماه انجام می‌دهند تا برای کریسمس آماده شوند. اگر قصد سفر به آلمان در نوامبر را دارید، از قبل هتل خود را رزرو کنید.

آلمان در زمستان

 بهترین زمان سفر به آلمان

زمستان آرام‌ترین زمان برای سفر به آلمان است، مگر اینکه برای ورزش‌های زمستانی در کوه‌های آلپ و یا شرکت در فستیوال‌های زمستانی و مشهور به این کشور سفر کرده باشید. آلمان در زمستان نسبتا سرد است، آسمان خاکستری‌رنگ می‌شود و شاهد بارش برف و باران هستید. بهترین زمان سفر به آلمان از نظر فستیوال همین فصل است؛ زیرا بیشتر جشنواره‌های جذاب و دیدنی آلمان در زمستان برگزار می‌شود. زمانی که کریسمس از راه می‌رسد، گردشگران زیادی به این کشور هجوم می‌آورند، بنابراین اگر در زمان کریسمس قصد سفر به آلمان را دارید، آماده قیمت‌های متورم و ازدحام جمعیت باشید. در ادامه ماه‌های این فصل را به شما معرفی می‌کنیم. 

آلمان در دسامبر

در این ماه آلمان شباهت زیادی به سرزمین عجایب پیدا می‌کند و آماده شروع تعطیلات زمستانی کریسمس است. بازارها و خیابان‌های تزئین‌شده و منحصربه‌فرد، گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. اگر دوست دارید در ایام کریسمس در بازارهای این کشور قدم بزنید، بهترین زمان سفر به آلمان برای شما ماه دسامبر است.

آلمان در ژانویه

ژانویه معمولا سردترین زمان سال در آلمان است. در نواحی شمالی کشور به جای بارش برف، بارش مداوم باران بیشتر است، درحالی‌که در مناطق جنوبی کشور به‌سمت ارتفاعات بارش برف بیشتر است. روزها عموما سرد و خاکستری‌رنگ هستند و به همین دلیل گردشگران کمتری در این ماه به آلمان سفر می‌کنند. اما هزینه اقامتگاه و پرواز در این ایام در مقایسه با ماه‌های دیگر کمتر است؛ بنابراین اگر می‌خواهید با حداقل هزینه به این کشور سفر کنید، ژانویه برای شما بهترین زمان مسافرت به آلمان است.

آلمان در فوریه

آب‌و‌هوا در ماه فوریه شباهت زیادی به ماه ژانویه دارد. اگر به‌سمت شرق و جنوب این کشور بروید شاهد بارش برف و شهرهای پوشیده از برف هستید. در این ماه از شلوغی و هزینه‌های سنگین در امان هستید، بنابراین می‌تواند بهترین زمان سفر به آلمان باشد. فقط فراموش نکنید که لباس گرم بپوشید.

چه زمانی بهتر است به برلین سفر کنیم؟

 بهترین زمان سفر به آلمان

برلین، پایتخت کشور آلمان بوده و معماری زیبا، بناهای تاریخی، موزه‌های زیبا و تفریحات شبانه این شهر باعث جذب گردشگران زیادی می‌شود. شاید برایتان سوال باشد که بهترین زمان مسافرت به آلمان و اقامت در شهر برلین چه زمانی است؟ اگر در ماه‌های مه و اکتبر به این شهر سفر کنید، از آب‌و‌هوای عالی بیرون از منزل لذت خواهید برد. همچنین در ژوئن و ژوئیه هوای برلین مرطوب است و در هر زمانی امکان بارندگی وجود دارد. از ژوئیه به بعد، هوا خشک می‌شود و تقریبا دما به زیر 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این شهر در تابستان با رویدادها و فستیوال‌های زیادی که برگزار می‌شود جان می‌گیرد؛ بنابراین بهترین زمان سفر به آلمان از نظر فستیوال ‌ها است. در این فصل انتظار ازدحام گردشگران، صف‌های طولانی، خیابان‌های شلوغ و قیمت‌های بالا برای همه‌چیز از اتاق‌ها گرفته تا پروازها و تاکسی‌ها را داشته باشید. زمستان‌های برلین معمولا سرد است و برف می‌بارد، اما حجم آن زیاد نیست. اگر در زمستان به برلین سفر کنید می‌توانید قیمت‌های پایین و جمعیت کمتری را در این شهر تجربه کنید؛ البته به‌جز تعطیلات کریسمس. 

چه زمانی بهتر است به مونیخ سفر کنیم؟

یکی دیگر از مقصدهای محبوب گردشگران در کشور آلمان، مونیخ است. این شهر تاریخی که به امپراتوری روم بازمی‌گردد، معماری شگفت‌انگیزی دارد و کسانی که علاقه‌مند به هنر هستند را جذب خودش می‌کند. مونیخ مقصدی عالی در تمام طول سال است؛ اما فصل اوج ازدحام و شلوغی آن در ماه‌های سپتامبر و اکتبر است و دلیل آن هم برگزاری جشنواره معروف Oktoberfest است. اگر به‌دنبال دوری از آن شلوغی‌ها هستید، بهترین زمان سفر به آلمان و بازدید از شهر مونیخ، اوایل سپتامبر است و ممکن است در اتاق‌ها و پروازها تخفیف‌های خوبی نصیبتان شود. شهر مونیخ در زمستان بسیار خلوت و آرام است و تنها در ایام کریسمس بازدیدکنندگان زیادی به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین اگر دوست دارید در خلوت‌ترین حالت ممکن از مونیخ دیدن کنید، بهترین فصل مسافرت به آلمان زمستان است. تابستان فصلی است که شاهد اوج بارندگی در این شهر هستید و در ماه‌های ژوئن و جولای بیشترین میزان بارندگی را دارد. با این حال، دمای هوا بسیار دل‌پذیر بوده و مناسب برای گشت‌وگذار است. اما به این موضوع توجه کنید که تابستان، زمان شلوغی برای گردشگری است؛ بنابراین انتظار صف‌های طولانی، ازدحام جمعیت و قیمت‌های بالا را داشته باشید. مطمئن باشید در هر فصلی که به مونیخ سفر کنید به شما خوش می‌گذرد.

بهترین زمان مسافرت به آلمان از نظر هزینه

 بهترین زمان سفر به آلمان

به‌طور کلی، ماه‌های زمستان ارزان‌ترین زمان برای بازدید از آلمان است. در این فصل می‌توانید از انجام ورزش‌های زمستانی در کوهستان لذت ببرید و یا در کریسمس به شهرها و بازارها بروید و خوش بگذرانید. تابستان همیشه گران‌ترین فصل برای سفر به آلمان است و گردشگران زیادی برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود به این کشور سفر می‌کنند. اگر دوست دارید علاوه‌بر خلوت بودن هزینه‌های کمتری پرداخت کنید، بهترین زمان سفر به آلمان فصل بهار و پاییز است. 

بهترین زمان سفر به آلمان از نظر آب و هوا

آلمان معمولا آب‌وهوای معتدلی دارد، تابستان‌های این کشور گرم و زمستان‌های آن سرد است؛ اما نه خیلی یخ‌بندان. البته، بخش‌هایی از کشور که در ارتفاعات بسیار بالاتر و کوه‌های آلپ قرار دارد، در فصل زمستان به‌شدت سرد و یخ‌بندان است. هرچه به‌سمت شرق آلمان بروید، هوا خنک‌تر می‌شود. در این قسمت زمستان‌ها بسیار سخت و دشوار بوده ولی تابستان‌ها به‌دلیل آب‌وهوای معتدل، بهترین منطقه برای اقامت است. هرچه به‌سمت جنوب غربی نزدیک‌تر شوید، آب‌وهوا گرم‌تر می‌شود. در تمام طول سال در کشور آلمان باران می‌بارد ولی بارانی‌ترین فصل، تابستان است. بین مارس و آوریل دما به‌طور پیوسته گرم می‌شود و گاهی اوقات شاهد رعدوبرق هستید. ماه پاییزی سپتامبر با هوای گرم و دوست‌داشتنی می‌تواند بهترین فصل سفر به آلمان باشد، اما باید حواستان جمع باشد که در اواخر اکتبر، زمانی که رسیدن فصل زمستان نزدیک است، دما تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

فستیوال‌های آلمان

فستیوال‌های آلمان

کشور آلمان علاوه‌بر شهرهای زیبا و جاذبه‌های گردشگری، سالانه جشن‌های بی‌نظیری برگزار می‌کند و گردشگران زیادی برای شرکت در این کارناوال‌ها به این کشور سفر می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید در این جشن‌های غنی‌شده با فرهنگ و سنت آلمانی شرکت کنید در ادامه همراه ما باشید تا با معرفی برخی از معروف‌ترین کارناوال‌ها به شما بگوییم که بهترین زمان سفر به آلمان از نظر برگزاری فستیوال ها چه زمانی است.

Oktoberfest

یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های آلمان Oktoberfest نام دارد. قدمت این جشنواره به اوایل دهه 1800 بازمی‌گردد و در پایان ماه اکتبر برگزار می‌شود. هر سال بیش از شش میلیون بازدیدکننده برای شرکت در این فستیوال به آلمان سفر می‌کنند و از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های سنتی این کشور لذت می‎برند. اگر دوست دارید در این جشنواره شرکت کنید، بهترین زمان سفر به آلمان ماه اکتبر است.

Christmas Markets

بازارهای کریسمس به‌عنوان برخی از بهترین بازارهای اروپا شناخته شده است. در سرتاسر کشور چراغ‌های چشمک‌زن همراه با تزئینات پرزرق‌وبرق روشن می‌شود و کشور آلمان شباهت زیادی به سرزمین عجایب پیدا می‌کند. بازدیدکنندگان زیادی برای بازدید از این بازارها و خرید هدایای زیبا برای شریک احساسی‌شان به این کشور سفر می‌کنند. اگر دوست دارید در زمان کریسمس در آلمان حضور داشته باشید، بهترین فصل مسافرت به آلمان فصل زمستان است.

Frankfurt Spring Fair

این بازار قرون‌وسطایی از قرن چهاردهم در کشور آلمان برپا می‌شود، به‌عنوان یک رویداد محبوب در زمان عید پاک شناخته‌شده است و سالانه تقریباً سه میلیون بازدیدکننده از این بازار بازدید می‌کنند. این نمایشگاه دو بار در سال برگزار می‌شود، یک بار در آوریل و بار دیگر در سپتامبر. سال‌ها پیش فقط سفال‌گران برای فروش کالاهای خود به این بازار می‌آمدند، این رویداد به‌تدریج گسترش پیدا کرد و اکنون به‌خاطر نمایشگاه‌های فناوری پیشرفته‌اش شناخته می‌شود. اگر دوست دارید زمان برگزاری این بازار در آلمان باشید، بهترین زمان سفر به آلمان ماه‌های آوریل و سپتامبر است. 

Berlin Culture Festival and Carnival

Berlin Culture Festival and Carnival

این جشن پرجنب‌وجوش و رنگارنگ طی چهار روز در فصل بهار در شهر برلین برگزار می‌شود. این کارناوال تنوع قومیتی و فرهنگی کشور آلمان را نشان می‌دهد و شامل رژه‌ها، جشنواره‌های خیابانی، رقصندگان و نوازندگان است. بهترین زمان مسافرت به آلمان برای شرکت در این فستیوال فصل بهار است.

Jazzfest Berlin

جشنواره جاز برلین، یکی از برترین فستیوال‌های جاز جهان است که نوازندگان برتر و گروه‌های بزرگ موسیقی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این جشنواره مشهور به ‌مدت چهار روز در شهر برلین برگزار می‌شود و طولانی‌ترین جشنواره اروپا محسوب می‌شود. اگر دوست دارید در این جشنواره شرکت کنید، بهترین فصل سفر به آلمان برای شما تابستان است.

Freimarkt

یکی دیگر از بازاریهای قدیمی کشور آلمان Freimarkt نام دارد. از سال 1053 به بعد، هرساله این نمایشگاه در ماه های اکتبر و نوامبر در ایالت برمن برگزار می‌شود. امروزه این جشن شامل یک مهمانی خیابانی همراه با رژه‌های زیبا و فروشگاه‌های خوش‌عطروبو شیرینی‌ و خوراکی‌ برگزار می‌شود. بهترین زمان مسافرت به آلمان برای شرکت در این نمایشگاه، ماه‌های اکتبر و نوامبر است.

کلام آخر سه کلیک در مورد بهترین زمان سفر به آلمان

در این مقاله کوشیدیم شما را با ویژگی‌های کشور آلمان در فصل‌های مختلف آشنا کنیم. از آنجایی که این کشور در هر فصلی ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد، بهتر است قبل از شروع سفر خود بدانید که بهترین زمان سفر به آلمان چه زمانی است. همیشه به‌ یاد داشته باشید در هر زمانی که از این کشور بازدید کنید به شما خوش می‌گذرد. بعد از خواندن این مقاله دوست دارید در چه فصلی به آلمان سفر کنید؟ اگر تابه‌حال به این کشور سفر کرده‌اید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران