بهترین زمان سفر به بندر انزلی
25 اردیبهشت 1403
ایرانگردی

بهترین زمان سفر به بندر انزلی ؛ چه زمانی بریم که خلوته؟

بهترین زمان سفر به بندر انزلی کدام فصل است؟ اگر هوای معتدل و به نسبت خنک را ترجیح می‌دهید، فصل بهار و پاییز برای سفر به بندر انزلی مناسب است. اگر آفتاب کنار دریا را دوست دارید و مشکلی با رطوبت هوا ندارید، فصل تابستان و اگر عاشق هوای سرد و برفی هستید، فصل زمستان، می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز از سفر به بندر انزلی را در ذهن شما ثبت کند. این شما هستید که بر اساس سلیقه‌تان انتخاب می‌کنید بهترین زمان سفر به بندر انزلی کدام فصل است. بندر انزلی، شهری زیبا، پُر رفت‌وآمد و چهارفصل در کنار دریای خزر است. این شهر ساحلی با جاذبه‌های بی‌نظیر و طبیعت دل‌انگیز، هر ساله میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور و جهان است و در هر فصل شگفتی‌هایی برای مسافرانش دارد. در ادامه این مقاله از سه کلیک قرار است باهم آب‌ و هوای شهر زیبای بندر انزلی را در هر فصل به تفکیک بررسی کنیم و مزایای و معایب احتمالی را به شما بگوییم پس همراه ما باشید. 

بلیط هواپیما

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

آب‌ و هوای بندر انزلی

بهترین زمان سفر به بندر انزلی

بندر انزلی، یکی از شهرهای ساحلی استان گیلان در شمال ایران است. این شهرِ کناردریا آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد. بارندگی در طول سال در بندر انزلی بسیار و تقریباً همیشگی است. به‌طور میانگین بارندگی سالانه بندر انزلی حدود 1400 میلی‌متر خواهد بود. زیبایی‌های بندر انزلی در هر فصل از سال می‌تواند گردشگران زیادی را که به شهرهای شمالی ایران سفر می‌کنند، به خود جذب کند. بهترین زمان سفر به بندر انزلی در ابتدا بستگی به اولویت، موقعیت و سلیقه شما دارد، اما در این مقاله سعی داریم به شما یک دید کلی درباره بهترین زمان سفر به بندر انزلی را بدهیم. 

بندر انزلی در بهار

بهار، فصل تازگی و شادابی در این شهر بندری است. شکوفه‌های درختان و نسیم خنک بهاری که از روی آب‌های دریای خزر بلند می‌شود، می‌تواند دل هر گردشگری را به لرزه بیندازد. زیبایی‌های طبیعی بندر انزلی در فصل بهار گردش را برای مسافران خاطره‌انگیز می‌کند. آب و هوای بندر انزلی در فصل بهار خنک و دلپذیر است. همچنین دمای هوا تقریباً به 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این فصل بهترین زمان سفر به بندر انزلی است. در این فصل طبیعت‌گردی و قدم‌زدن در جنگل‌ها و دشت‌ها لحظات زیبایی را برای گردشگران به یادگار می‌گذارد. همچنین در اواخر این فصل شما می‌توانید در جشنواره لاله‌های بندر انزلی شرکت کنید و از زیبایی‌های گل‌های لاله تالابی لذت ببرید. نکته مهم برای سفر به بندر انزلی در فصل بهار، این فصل با تعطیلات نوروز در ایران همراه است و به دلیل این تعطیلات، شلوغی زیاد و ازدحام جمعیت را در این شهر شاهد خواهیم بود. همچنین به دلیل تعطیلات، قیمت هتل‌ها ممکن است بالا برود و برای مسافرت مقرون‌به‌صرفه نباشد. شاید بهتر باشد اردیبهشت یا خردادماه، زمانی که تعطیلات نوروزی کاملاً به پایان رسیده است به این شهر بندری سفر کنید. به یاد داشته باشید در این فصل بارش قابل‌توجهی رخ می‌دهد پس همراه خود چتر بردارید. 

بهترین زمان سفر به بندر انزلی ؛ تابستان

بهترین زمان سفر به بندر انزلی

تابستان فصل تماشای آفتاب و استراحت روی شن‌های گرم ساحل بندر انزلی است. این فصل زمان مناسبی برای شنا در آب‌های گرم دریای خزر خواهد بود. در این فصل رطوبت هوا بالا است. دمای هوا به 25 تا 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگر رطوبت هوا برای شما آزار دهنده نیست، این فصل بهترین زمان سفر به بندر انزلی برای شما خواهد بود. اما اگر شرجی بودن هوا را دوست ندارید ولی می‌خواهید در همین فصل به‌خاطر تعطیلات به بندر انزلی سفر کنید، پیشنهاد ما سفر به بندر انزلی اواخر شهریور ماه است. این فصل نیز مانند فصل بهار شاهد جشنواره‌ گل‌های لاله تالابی است. این جشنواره از اواخر بهار شروع می‌شود و تا آخر شهریور ماه ادامه می‌یابد. یک دلیل دیگر نیز در رابطه با مزیت سفر به بندر انزلی در فصل تابستان می‌توان اشاره کرد، بلند بودن روزها است. این فرصت خوبی است تا تفریحات زیادی را در طول روز در این شهر زیبا تجربه کنید. اما نکته مهم درباره عیب این فصل می‌توان به شلوغی و تعطیلات فصل تابستان اشاره کرد. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

بهترین زمان سفر به بندر انزلی ؛ پاییز

پاییز فصل عاشقانه‌های بندر انزلی است. هوای این شهر در فصل پاییز خنک و دلپذیر خواهد بود و تقریباً دمای هوا به 18 درجه سانتی‌گرا خواهد رسید. بندر انزلی در این فصل شاهد بارش پراکنده باران است. این فصل یکی از بهترین زمان‌های سفر به بندر انزلی برای گردشگران خواهد بود چرا که آب و هوای پاییز نسبت به فصل تابستان خنک‌تر و روطوبت کمتری دارد. همچنین آب و  هوای بندر انزلی در فصل پاییز نسبت به فصل زمستان گرم‌تر است. این شهر در فصل پاییز خلوت و مناسب سفر برای افرادی است که می‌خواهد با سفر، آرامش دریافت کنند. برگ‌های زرد و نارنجی درختان مناظر طبیعی زیبایی را برای گردشگران در این فصل خلق می‌کنند. این فصل مناسب عکاسی و لذت بردن از زیبایی‌های پاییز در یک شهر کنار دریا و جنگل است. 

بندر انزلی در زمستان

بهترین زمان سفر به بندر انزلی

زمستان، فصل سرما و یخ‌بندان در شهر زیبای بندر انزلی است. آب و هوای این شهر در فصل زمستان، سرد و مرطوب است. دمای هوا در این فصل بین 5 تا 1 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. یخ‌بندان تالاب و بارش برف می‌تواند منظره منحصر‌به‌فردی از این بندر زیبا را برای گردشگران خلق کند. اگر می‌خواهید سفری آرام و دور از هیاهو به بندر انزلی داشته باشید پیشنهاد ما به شما سفر به بندر انزلی در فصل زمستان است. همچنین اگر عاشق تفریحات زمستانی هستید بهترین زمان سفر به بندر انزلی برای شما فصل زمستان خواهد بود. برای سفر به بندر انزلی در این فصل لازم است به چند نکته توجه کنید. لباس گرم همراه خود داشته باشید و قبل از حرکت جاده و مسیرهای رسیدن به بندر انزلی را چک کنید تا درگیر برف و جاده لغزنده نشوید.

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین زمان سفر به بندر انزلی

بندر انزلی یکی از شهرهای زیبا با طبیعتی منحصربه‌فرد در شمال ایران است. بندر انزلی در ایران یک بندر مهم برای صادرات و واردات است، چهارفصل دارد و هر فصل برای سفر به بندر انزلی مزایا و معایبی دارد. در این مقاله سعی کردیم درباره بهترین زمان سفر به بندر انزلی با شما صحبت کنیم تا با آگاهی بیشتر زمان مناسب به بندر انزلی را انتخاب کرده و از سفر خود به این شهر ساحلی لذت ببرید. انتخاب شما کدام فصل است؟

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

نظرات کاربران