بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس

بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس؛ ژاپن تا فرانسه

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که کریسمس کجا بریم؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. کریسمس یکی از زیباترین و خاص‌ترین جشن‌های مسیحیان است که در روزهای آخر دسامبر و هفته اول ژانویه برگزار می‌شود. در این مقاله قرار است بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس را معرفی کنیم. 

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

آمستردام؛ هلند

بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس

آمستردام هلند همیشه یکی از پرطرفدارترین مقصدها برای سفر است. اما در تعطیلات کریسمس این شهر به‌ویژه میدان دام (Dam) چراغانی می‌شود و جشن باشکوهی برپا می‌شود. جشنواره نور یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های سال نو در آمستردام است که هر سال با شروع تعطیلات کریسمس برگزار می‌شود. 

بازل؛ سوئیس

معمولا قبل و حین تعطیلات کریسمس در کشورهای اروپای بازارهای مخصوصی برپا می‌شود که تزیینات کریسمس مثل درخت و شیرینی‌های مخصوص را به فروش می‌رساند. یکی از دیدنی‌ترین مراسم‌های شب سال نو در بازل سوئیس اجرای تئاتر عروسک‌هاست که کمی ترسناک است اما قطعا جالب خواهد بود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در برنامه سفرتان به بازل بازدید از صومعه معروف بازل، کلیسای سنت تئودور، تالار شهر، موزه هنر، موزه ویترا، 

کریسمس کجا بریم؟ آلمان

کریسمس در آلمان با مراسم‌های جالبی همراه است. معمولا مراسم تزیین درخت کاج، رسم بیرون گذاشتن چکمه‌ها برای گرفتن آجیل و شکلات از بابانوئل و مراسم عشای ربانی از جذاب‌ترین و معروف‌ترین مراسم‌های کریسمس در آلمان است. معمولا مردم آلمان برای تعطیلات کریسمس ارزش زیادی قائلند و برای جشن شب کریسمس بسیار هیجان دارند. شهر برلین نیز در شب کریسمس حال‌وهوای متفاوتی دارد. خیابان‌های نورانی، بارش برف و درختان سبز کریسمس نمایی زیبا از شهر ایجاد می‌کند. در ضمن از دیدنی‌های آلمان در کریسمس می‌توان به بازار لوسیا، بازار ماریان پلاتز و بازار رومربرگ اشاره کرد.  

بروژ؛ بلژیک

بروژ؛ بلژیک

بروژ یکی از شهرهای بلژیک است که با معماری خاص به سبک قرون وسطی به یکی از زیباترین شهرهای این کشور تبدیل شده است. این شهر با وجود دیدنی‌هایی چون کلیسای خون مقدس، محله بگیناژ، دریاچه عشق، میدان مارکت و برج بلفری یکی از بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس محسوب می‌شود. می‌توانید در خیابان‌های سنگ‌فرش بروژ قدم بزنید و یک لیوان شکلات داغ یا یک قهوه از کافه‌های اطراف خیابان سفارش دهید و کریسمس را در بروژ جشن بگیرید. 

کریسمس کجا بریم؟ استانبول 

آب‌وهوای استانبول در زمستان سرد است اما برای کسانی که عاشق جشن گرفتن کریسمس در هوای برفی هستند ترکیه و استانبول بهترین مقصد خواهد بود. طی زمستان معمولا دمای هوای استانبول تا 3 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. اگر شما هم موافقید که یکی از بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس استانبول است بازدید از ایاصوفیه، مسجد آبی سلطان احمد، کاخ توپکاپی، مرکز فرهنگی آتاتورک، موزه اسباب بازی، آب انبار باسیلیکا، بازار ادویه، استانبول مال و پارک مینیاتوری استانبول را نیز در برنامه سفرتان قرار دهید. 

تور استانبول را به شما پیشنهاد می دهیم.

جشنی پرجنب‌وجوش و خاص در اسپانیا

اسپانیا همیشه با سنت‌ها و رویدادهای خاصش گردشگران را غافلگیر می‌کند. مردم اسپانیا قبل از رفتن به مراسم سال نو 12 حبه انگور برمی‌دارند تا دقایق پایانی سال را به کمک این حبه‌های انگور بشمارند. طی تعطیلات کریسمس اسپانیا نیز حال‌وهوای متفاوتی خواهد داشت. معمولا شب کریسمس را با عبادت می‌گذرانند. فردای روز تحویل سال میلادی با جشن‌های سنتی همراه است. آواز خواندن در خیابان، طبل زدن، آوازخوانی بچه‌ها برای همسایه‌ها و گیتارزدن از زیباترین مراسم‌های جشن کریسمس در اسپانیا است. 

دبی؛ یکی از بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس

بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس

معمولا دبی در تابستان و بهار بسیار گرم و شرجی است اما زمستان بهترین زمان برای بازدید از دبی خواهد بود. کریسمس و جشن سال نو میلادی نیز با زمستان همزمان است. هرچند برای سال نو میلادی تعطیلاتی در تقویم امارات در نظر نگرفته‌اند اما تعداد زیادی از گردشگران تعطیلات کریسمس را برای بازدید از دبی انتخاب می‌کنند. می‌توانید در سواحل زیبای دبی قدم بزنید و در فستیوال‌های مخصوص سال نو شرکت کنید. 

یکی از دیدنی‌ترین جشن‌های سال نو میلادی در دهکده ایرلندی‌ها برگزار می‌شود که می‌تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد. البته اگر می‌خواهید یکی از بزرگ‌ترین و گران‌ترین درخت‌های کریسمس را ببینید به هتل قصر امارات یا امارات پالاس بروید. از دیگر تفریحات کریسمس در دبی می‌توان به جشن برج العرب اشاره کرد. 

برای رزرو و خرید بلیط هواپیما و تور دبی میتوانید اقدام کنید.

کریسمس کجا بریم؟ پاریس

پاریس در زمستان سرد و برفی است. کریسمس در پاریس با بارش برف و بارندگی همراه است. یکی از دیدنی‌ترین جاهای پاریس در کریسمس گالری لافایت واقع در خیابان لوپراست. اگر از نظر شما پاریس یکی از بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس پاریس است پیشنهاد می‌کنیم بازدید از خیابان شانزلیزه، برج ایفل، باغ لوکزامبورگ، بازار کریسمس در کلیسای نوتردام و بازار کریسمس شانزلیزه  را در برنامه خود قرار دهید. 

کانادا؛ یکی از بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس

کانادا؛ یکی از بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس

اگر هنوز نتوانستید به سوال کریسمس کجا بریم پاسخ دهید و یک مقصد دوست‌داشتنی برای سفرتان انتخاب کنید پیشنهاد می‌کنیم کانادا را انتخاب کنید. در کانادا هم مانند دیگر کشورها رسم بر آن است درخت کریسمس را تزیین کنند، به اعضای خانواده کارت پستال و هدیه بدهند. اما نباید رژه‌های کریسمس را در کانادا فراموش کرد. این رژه با نام رژه بابانوئل شناخته می‌شود و هر سال با حضور بیش از 500 هزار نفر برگزار می‌شود. این رژه به عنوان یکی از طولانی‌ترین رژه‌های دنیا شناخته می‌شود. 

اگر فکر می‌کنید  که یکی از بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس کانادا است بازدید از آبشار نیاگارا، شهر کبک، مونترال، برج سی.ان، پارک ملی جاسپر، پارک ملی بنف و دریاچه لوییز، شهر زیبای ونکوور، وایت هورس و شهر سنت جان را نیز در برنامه گردش‌تان قرار دهید.

کریسمس کجا بریم؟ هلند

هلند یکی از بهترین یکی از بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس است. در هلند رسم بر آن است که اعضای خانواده در روز اول تعطیلات کریسمس به جشن می‌پردازند و ناقوس‌ تمام کلیساها به صدا درمی‌آید و روز دوم به خانه دوستان و اقوام می‌روند و کوکی و شیرینی مخصوص هدیه می‌دهند. هلندی‌ها به روز اول تعطیلات ارست کرستداگ و روز دوم توید کرستداگ می‌گویند. در تقویم هلند تنها دو روز برای تعطیلات کریسمس و سال نو در نظر گرفته شده است. 

ارمنستان؛ یکی از بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس 

اگر هنوز نمی‌دانید کریسمس کجا بریم؟ پیشنهاد ما ارمنستان است. جشن کریسمس و سال نو میلادی در ارمنستان کمی متفاوت است. مردم ارمنستان و کلیساها معتقدند تولد عیسی مسیح ششم ژانویه است و به همین دلیل کریسمس را در ششم ژانویه جشن می‌گیرند. شاید جالب باشد که بدانید ارمنی‌ها روز قبل از کریسمس روزه می‌گیرند و برای افطار غذاهای محل ارمنستان و انواع شیرینی، دسر، آجیل و میوه تهیه می‌کنند. 

یکی دیگر از آداب و رسوم مخصوص ارمنستان در کریسمس هدیه دادن شکلات و آبنبات به بزرگ‌ترهاست. طی این رسم اعضای کوچکتر خانواده همچون نوه‌ها به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شکلات می‌دهند تا آن‌ها را خوشحال کنند. همچنین یکی از بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس شهر ایروان است.

کریسمس کجا بریم؟ ژاپن

بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس

با اینکه تعداد مسیحیان در ژاپن کم است اما جشن سال نو زیبایی برگزار می‌کنند. هر چند در تقویم ژاپن تعطیلاتی برای این جشن در نظر گرفته نشده است اما مهاجران مسیحی همچنان به آداب و رسوم خود پایبند می‌مانند. با این حال ژاپن و به‌ویژه توکیو یکی از بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس است چون می‌توانید کیک توت‌فرنگی مشهور ژاپنی، کنپیتو و کیبی بخورید و در بازارهای کریسمس بگردید. 

سخن پایانی سه کلیک درباره کریسمس کجا بریم؟

در این مقاله بهترین جاهای دنیا برای سفر در کریسمس را معرفی کردیم؛ از ژاپن تا هلند و فرانسه. در هر یک از این کشورها مراسم‌هایی خاص برگزار می‌شود. اگر شما هم قصد دارید طی تعطیلات کریسمس به سفر بروید این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک به شما کمک خواهد کرد تا بهترین مقصد را انتخاب کنید. 

نظرات کاربران