بهترین جزیره‌های ایتالیا

بهترین جزیره‌ های ایتالیا؛ از پروسیدا تا سیسیل

بیشتر مردم وقتی برای گذراندن تعطیلات، سفر به ایتالیا را انتخاب می‌کنند. در ابتدا سرزمین چکمه‌ای‌شکل به ذهنشان می‌آید؛ اما از این موضوع غافلند که بیش از 80 جزیره زیبا در ایتالیا وجود دارد که برای گردش‌های هیجان‌انگیز گزینه‌های بسیار خوبی هستند. از 17 جزیره‌ای که شهر ونیز را تشکیل می‌دهند تا مجمع‌الجزایر زیبای Aeolian Islands  در سواحل سیسیل که از زیباترین جزیره‌ های ایتالیا محسوب می‌شوند. جزایر ایتالیا از نظر چشم‌انداز، فرهنگ و آب‌وهوا به اندازه سرزمین اصلی ایتالیا متنوع هستند. چه در جست‌وجوی تاریخ غنی ایتالیا باشید و چه به دنبال  ساحلی با شن و ماسه نرم و آب شفاف، ایتالیا  مقصد ایده‌آلی برای شما خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین جزیره های ایتالیا آشنا شوید.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

Procida

بهترین جزیره‌های ایتالیا

یکی از بهترین جزیره های ایتالیا، پروسیدا نامیده می‌شود. این جزیره در خلیج ناپل قرار دارد و کوچک‌ترین جزیره در بین سه جزیره محبوب این خلیج است. Procida مانند جزایر Capri و Ishia جاذبه‌های دیدنی ندارد؛ اما در مقایسه با همسایگان بزرگ‌ترش، گردشگران زیادی در آن به تفریح می‌پردازند. کلیسای Saint Michael در این جزیره وجود دارد. گنبدهای نقاشی‌شده‌ این کلیسا؛ سنت مایکل، محافظ و مدافع کلیسا را در حال نبرد با ترک‌های مهاجم نشان می‌دهد و همچنین اشاره‌ای اجمالی به تاریخ پروسیدا دارد. پروسیدا  برای کسانی که به دنبال تعطیلاتی آرام در کنار دریا هستند؛ مقصدی ایده‌آل است. 

برای اقامت در یکی از زیباترین جزیره های ایتالیا می‌توانید از اقامتگاه‌های موجود در شهرهایی مانند بندر اصلی Marina Grande و Chiaiolella استفاده کنید. برای تهیه غذا هم می‌توانید به رستوران‌های منطقه بروید و غذاهای ساده مثل ماهی تازه یا خرگوش را تست کنید. در سواحل شنی این جزیره امکان حمام آفتاب و شنا فراهم است. با رفتن به جزیره پروسیدا گردش در یکی از جاذبه‌ های دیدنی ایتالیا را تجربه خواهید کرد.

Panarea

یکی از بهترین جزیره ‌های ایتالیا، Panarea است که در مجمع الجزایر Aeolian Islands located در شمال سیسیل قرار دارد. جزیره پاناریا ویژه افراد مشهور سراسر جهان است. این جزیره  حدود 200 نفر جمعیت دارد. جزیره پاناریا؛ جزیره‌ای توسعه‌نیافته است که فقط چند هتل و مکان اجاره‌ای دارد. این موضوع باعث شده، پاناریا که یکی از زیباترین جزیره های ایتالیاست در تابستان شلوغ نباشد. جالب و عجیب است؛ ولی واقعیت دارد که در این جزیره هیچ ماشینی وجود ندارد. مردم محلی و گردشگران برای حمل‌ونقل از چرخ‌دستی‌های گلف و دوچرخه‌های برقی استفاده می‌کنند. در پاناریا بیشتر مواد غذایی وارداتی و گران است. در این جزیره در عصر، لامپ‌ها و فانوس‌ها شب را روشن می‌کنند و منظره زیبایی را می‌سازند. بازدیدکنندگان مرفه برای شنا، غواصی و آفتاب‌گرفتن در خلوت و لذت‌بردن از قدم‌زدن در دهکده‌های کارت‌پستالی جزیره به یکی از جاذبه های دیدنی ایتالیا؛ یعنی Panarea می‌روند.

رزرو تور اروپا

Ischia

بهترین جزیره‌های ایتالیا؛ Ischia


یکی از بهترین جزیره های ایتالیا برای تفریح، جزیره ایسکیاست. این جزیره، بزرگ‌ترین جزیره‌ای است که در خلیج ناپل در ساحل غربی ایتالیا قرار دارد. بیشتر جزیره کوهستانی است و کوه آتشفشانی اپومئو با ارتفاع 789 متر بلندترین قله در جزیره محسوب می‌شود. ایسکیا از زیباترین جزیره های ایتالیاست که جاذبه‌های زیادی برای بازدید دارد ازجمله Giardini Ravino، باغ گیاه‌شناسی که در Forio d’Ischia قرار دارد و به‌علت وجود مجموعه گسترده‌ای از کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها معروف است. همچنین Castello Aragonese قلعه قرون وسطایی که Alfonso D’Aragnona آن را ساخته و برج Guervera که یک قلعه متعلق به قرن پانزدهم محسوب می‌شود و به نمادی برای این جزیره تبدیل شده است. سواحل شنی و چشمه‌های آب گرم طبیعی این جزیره را به رویایی ‌ترین جزایر ایتالیا برای سفرهای آخرهفته ساکنان ناپل و تورهای برنامه‌ریزی‌شده اروپا تبدیل کرده است.

La Maddalena

یکی دیگر از جاذبه‌ های دیدنی ایتالیا، جزیره لا مدالناست که در سواحل شمال شرقی جزیره ساردینیا قرار دارد. این جزیره بزرگ‌ترین جزیره در مجمع‌الجزایر Aeolian Islands located به‌شمار می‌آید. معدن سنگ گرانیت صورتی رنگی در نزدیکی شهر La Maddalena کشف شده است. از سنگ‌های استخراج‌شده این معدن در ساخت مجسمه آزادی استفاده شده است. وجود این سنگ‌های گرانیتی باعث شده جزیره لامدالنا در هنگام غروب آفتاب به‌علت برخورد و انعکاس نور بدرخشد. جاده‌ای که در اطراف این جزیره وجود دارد، بازدیدکنندگان را به بهترین جزیره های ایتالیا؛ یعنی لا مدالنا، باسا ترینیتا و اسپالماتوره می‌رساند و از کنار چندین قلعه نظامی متروکه هم می‌گذرد. La Maddalena با مسیری طولانی به جزیره همسایه‌اش کاپری متصل می‌شود. می‌توانید با قایق یا کشتی‌هایی که در شبانه‌روز از ساردینیا حرکت می‌کنند، این مسیر را طی کنید و خود را به یکی از سواحل ایتالیا در لامدالنا برسانید.

Lampedusa

بهترین جزیره‌های ایتالیا؛ Lampedusa

یکی دیگر از جاذبه ‌های دیدنی ایتالیا، جزیره لامپدوساست. این جزیره به تونس خیلی نزدیک‌تر از ایتالیاست و یکی از زیباترین سواحل جهان؛ یعنی ساحل خرگوش است. ساحل Lampedusa در جزیره‌ای در ساحل جنوبی لامپدوسا قرار دارد که می‌توان با عبور از آب‌های کم‌عمق‌ و شفاف به این ساحل قلبی‌شکل رسید. احتمالا در این جزیره حفاظت‌شده، لاک‌پشت‌های دریایی را خواهید دید؛ زیرا لامپدوسا یکی از نقاط معدود در دریای مدیترانه است که محیط امنی برای تخم‌گذاری این گونه از لاک‌پشت‌ها محسوب می‌شود. شرایط برای غواصی در این جزیره ایتالیایی، ایده‌آل است. گردش با قایق بهترین راه برای یافتن مکان مناسب غواصی در دریای یکی از بهترین جزیره های ایتالیاست. 

Lipari

یکی دیگر از رویایی ‌ترین جزایر ایتالیا، جزیره لیپاری است. این جزیره در مجمع‎الجزایر آتشفشانی آئولی در سواحل سیسیل قرار دارد. مجمع‌الجزایر آئولی از هفت جزیره تشکیل شده که جزیره Lipari بزرگ‌ترین جزیره در بین آن‌ها به‌شمار می‌آید. در مقطعی از زمان علت شهرت جزیره لیپاری داشتن اُبسیدین سیاه یا شیشه آتشفشانی بود. اُبسیدین سنگی معدنی با بافت شیشه‌ای‌ سیاه‌رنگی است که از سردشدن سریع ماگما به وجود می‌آید. اما امروزه بیشتر به‌علت دارابودن چشم‌انداز ناهموار، شهرهای سفید و زیبا و آب آبی شفافش شناخته می‌شود. از دیگر جاذبه‌های این جزیره ایتالیایی، Aeolian Archaeological Museum است. در این موزه مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از آثار باستانی نگهداری می‌شود که آثار به‌جامانده در ‌گورستان ContradaDiana را که در نزدیکی موزه است، شامل می‌شود. مثل هزاران تابوت‌خوار که با خاکستر آتشفشانی ناشی از فوران‌های باستانی کاملا حفظ شده‌اند. اسنورکلینگ، غواصی، قایق‌سواری و پیاده‌روی از فعالیت‌های مورد علاقه گردشگران در این جزیره که از بهترین جزیره‌ های ایتالیاست، به‌شمار می‌آید.

پاسپورت دومینیکا

elba island

بهترین جزیره‌های ایتالیا

یکی دیگر از جاذبه ‌های دیدنی ایتالیا، جزیره الب است که در مجمع‌الجزایر توسکانی در سواحل غربی ایتالیا قرار دارد. elba island سومین جزیره بزرگ ایتالیا محسوب می‌شود که بیش از 150 ساحل از پهنه‌های وسیع شنی گرفته تا دره‌ها و صخره‌های کوچک ساحلی دارد. محبوب‌ترین مقاصد ساحلی در یکی از رویایی ‌ترین جزایر ایتالیا قرار دارد که شامل تفرجگاه Marina di Campo، شن‌های فوق‌العاده نرم و لطیف ساحل Procchio و آب آبی رویایی ساحل  Fetovia است. پیاده‌روی در منطقه کوهستانی جزیره الب هم از فعالیت‌هایی است که گردشگران به آن علاقه‌مندند. گردشگران همچنین با سنگ‌های قیمتی مانند کوارتز و کریستال‌ آشنا می‌شوند که در دامنه‌های کوه مواد معدنی Capanne وجود دارد. بیشتر علت شهرت این جزیره این است که ناپلئون بناپارت بعد از از دست دادن قدرت به این جزیره تبعید شد. اکثر گردشگران هنگام بازدید از این جزیره ایتالیایی از خانه‌های تابستانی و زمستانی ناپلئون بازدید می‌کنند. 

Capri

یکی دیگر از بهترین جزیره های ایتالیا، جزیره کاپری است که در خلیج ناپل قرار دارد. این جزیره‌ از اساطیر و تاریخی غنی برخوردار است. Tiberillus امپراتور روم تا زمان مرگش در سال 37 پس از میلاد در این جزیره زندگی می‌کرد.  Villa Jovis قصر رومی امپراتور از محبوب‌ترین جاذبه‌ های دیدنی ایتالیاست. معروف‌ترین جاذبه طبیعی جزیره capri غار آبی است؛ غاری در ساحل که فقط در هنگام جزرومد می‌توانید با قایق به آن دسترسی داشته باشید. نور خورشید که از ورودی غار به آب‌ها می‌تابد؛ آبی فیروزه‌ای آب را درخشان‌تر می‌کند. در شهر Anacapri با سوارشدن به تله‌سی‌یژ می‌توانید تا قله Monte Solaro بروید این تفریح مورد علاقه گردشگران در جزیره کاپری است. این سفر 15 دقیقه‌ای بالای جزیره، چشم‌اندازهای دیدنی از کاپری و دریا را برای شما به ارمغان خواهد آورد. 

Sardinia

بهترین جزیره‌های ایتالیا؛ Sardinia

یکی از بهترین جزیره های ایتالیا، جزیره ساردینیا نام دارد که بین شبه‌جزیره ایتالیا و خط ساحلی شمال آفریقا قرار گرفته است. Sardinia دومین جزیره بزرگ ایتالیا که تمدن‌های متوالی در آن وجود داشته‌‌اند و آثارشان در این منطقه به‌جا مانده است. آثاری مانند سازه‌های سنگی که قوم nuraghi  در 3 هزار سال پیش ساخته‌اند و قلعه‌ها و کلیساهای قرون وسطایی در این جزیره وجود دارد که برای گردشگران علاقه‌مند به تاریخ، معماری و فرهنگ جذاب خواهد بود. بااین‌حال، بیشتر مسافران به‌علت سواحل آفتابی و تمیز به ساردینیا می‌آیند که از بهترین جزیره ‌های ایتالیا در Costa Smeralda در منطقه شمال شرقی است. پیاده‌روی، کوه‌نوردی و کمپینگ فعالیت‌های مورد علاقه گردشگرانی است که می‌خواهند از سواحل شلوغ ساردینیا  فرار کنند و مناطق تپه‌ای جزیره را کشف کنند.

Sicily

یکی دیگر از بهترین جزیره ‌های ایتالیا برای تفریح، جزیره سیسیل است. این جزیره بزرگ‌ترین جزیره در دریای مدیترانه به‌شمار می‌آید. سیسیل منطقه‌ای خودمختار در ایتالیاست که چندین جزیره و مجمع‌الجزایر را هم شامل می‌شود. بارزترین ویژگی زمین‌شناسی جزیره سیسیل، کوه  Etna، بلندترین آتشفشان فعال اروپاست. در کنار این ویژگی‌های طبیعی؛ سواحل جزیره، استراحتگاه‌های ساحلی و آب‌وهوای آفتابی و خشک بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری سیسیل محسوب می‌شوند. تنگه Messina با عرض دو مایل، سیسیل از رویایی ‌ترین جزایر ایتالیا را از سرزمین اصلی جدا می‌کند که با قایق، هواپیما، قایق باله‌دار یا کشتی می‌توان این مسیر را پیمود و به سیسیل ‌رسید.

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین جزیره‌ های ایتالیا

در این مقاله بهترین جزیره های ایتالیا را با هم مرور کردیم. شاید در نگاه اول به ایتالیا باور نکنید که 80 جزیره در این کشور وجود دارد که برای گذراندن تعطیلات و انجام تفریحات ساحلی و ورزش‌های آبی انتخاب‌های خوبی هستند. در کنار همه این‌ها مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی و تاریخی بسیاری در انتظارتان است که قطعا شگفت‌زده خواهید شد. اگر در سفر به ایتالیا در جزایر ایتالیا اقامت داشته‌اید؛ تجربه‌تان را با ما در میان بگذارید. 

نظرات کاربران