بهترین شهرهای ساحلی جهان

بهترین شهرهای ساحلی جهان؛ دعوت نامه ای از سمت موج ها!

با نسیم‌های ملایم دریایی و مناظر دل‌انگیز، بهترین شهرهای ساحلی جهان فرمول پیروزمندانه‌ای برای یک فرار آرامش‌بخش ارائه می‌دهند. این شهرها، از خطوط ساحلی خیره‌کننده مدیترانه گرفته تا شهرهای کوچک دل‌نشین در ایالات متحده، مسافران را از سراسر جهان به سوی خود می‌خوانند. چه به دنبال آفتاب‌گیری روی ساحلی با شن‌های سفید باشید یا تمایل به غواصی در تاریخ و فرهنگ محلی داشته باشید، ما مقصد ساحلی ایده‌آلی برای شما داریم.

در این میان، بهترین شهرهای ساحلی جهان، با آغوشی باز، منتظر کاوش‌گرانی هستند که به دنبال تجربه‌های ناب و لحظاتی فراموش‌نشدنی هستند. این شهرها، با ترکیبی بی‌نظیر از زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ غنی و تاریخی پر رمز و راز، دنیایی متفاوت را پیش روی شما قرار می‌دهند. پس بیایید به سفری بی‌پایان به دیدار بهترین شهرهای ساحلی جهان برویم، جایی که هر لحظه، خاطره‌ای جاودان و هر نسیم، داستانی جدید را در گوش شما زمزمه می‌کند.

با سه کلیک میتوانید به راحتی به رزرو بلیط هواپیما خود به هر کجا که دوست دارید اقدام کنید

Polperro, England

بهترین شهرهای ساحلی جهان

اولین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

در اولین نگاه، پولپرو، این شهر زیبا در کورنوال، ساده و آرام به نظر می‌رسد، اما داستان‌های پرماجرایی در دل خود دارد. قرن هجدهم، این ساحل‌های دورافتاده به محلی برای قاچاقچیان تبدیل شده بود، جایی که آن‌ها الکل، توتون و اجناس ممنوعه دیگر را به کشور قاچاق می‌کردند. جای پای آن‌ها اکنون کمرنگ است؛ کوچه‌های باریک میزبان خانه‌های قدیمی ماهیگیران از قرن شانزدهم است و مرکز شهر با بوتیک‌ها و گالری‌هایی زینت یافته. با این حال، موزه میراث قاچاق و ماهیگیری پولپرو شما را با گذشته پر رنگ و لعاب این شهر آشنا می‌کند.

Saint George’s, Bermuda

دومین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

سنت جورج، شهری با قدمتی در برمودا که به قرن ۱۷ میلادی برمی‌گردد، امروزه به عنوان یک مقصد تاریخی شناخته می‌شود. در اینجا، کلیسای سنت پیتر، قدیمی‌ترین کلیسای انگلیکن در نیمکره غربی که مربوط به سال ۱۶۱۲ است، و کلیسای ناتمام با قوس‌های سنگی دیدنی‌اش، منتظر بازدیدکنندگان است. علاوه بر این، ساختمان‌های شهر با طراحی‌های گرمسیری، سقف‌های سفید آهکی و دیوارهایی رنگارنگ در طیف‌هایی از صورتی، زرد، آبی و نارنجی، فضایی رنگارنگ و جذاب را خلق کرده‌اند.

Manarola, Italy

سومین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

ایتالیا سرشار از شهرهای ساحلی زیباست، اما منارولا، این روستای کوچک و دیدنی سینک تره، جایگاه ویژه‌ای در دل ما دارد. با قدمتی ریشه‌دار در قرون وسطی، منارولا با خانه‌های رنگی بر لبه صخره‌ها، تصویری فراموش‌نشدنی از زندگی کنار دریا را ارائه می‌دهد. اینجا نه تنها برای زیبایی‌های بصری‌اش، بلکه به خاطر شراب سفید و روغن زیتون باکیفیتش نیز معروف است.

Kotor, Montenegro

بهترین شهرهای ساحلی جهان Kotor, Montenegro

چهارمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

کوتور، با بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت، به عنوان کهن‌ترین شهر مونته‌نگرو شناخته می‌شود، جایی که کوچه‌های تنگ و ساختمان‌های سنگی قدیمی، داستان‌هایی از دوران گذشته را روایت می‌کنند. مناظر اطراف کوتور، با قرارگیری در کنار کوه لوچن و در یک گوشه آرام خلیج کوتور، نفس‌گیر است.

Lunenburg, Canada

پنجمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

لوننبرگ، در ساحل جنوبی نوا اسکوشیا، از جمله شهرهای نادر آمریکای شمالی است که عنوان میراث جهانی یونسکو را دریافت کرده. این شهر، که در ۱۷۵۳ توسط بریتانیایی‌ها بنا نهاده شده، هنوز هم فضایی تاریخی دارد. ساختمان‌های سنتی ماهیگیری و کشتی‌سازی که پیش‌تر فقط به رنگ‌های سیاه و سفید، به عنوان رنگ‌هایی اقتصادی، نقاشی می‌شدند، حالا با رنگ‌های شادتری آراسته شده‌اند تا چهره‌ای رنگارنگ‌تر به لوننبرگ ببخشند.

رزرو تور خارجی سه کلیک را فراموش نکنید!

Sidi Bou Said, Tunisia

ششمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

درست چند دقیقه بیرون از شهر تونس، سیدی بو سعید وجود دارد که با فضای مدیترانه‌ای و خیابان‌های پوشیده از بوگنویل و ساختمان‌های سفید با جزئیات آبی، گویی از جهانی دیگر سر برآورده است. این شهر نه تنها به خاطر ساحل‌های شنی سفیدش معروف است بلکه بندرگاه دیدنی‌اش نیز توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

Cadaqués, Spain

Cadaqués, Spain بهترین شهرهای ساحلی جهان

هفتمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

سالوادور دالی، نقاش سورئالیس ، از روستای کاداکس در ساحل کاستا براوای اسپانیا الهام گرفته بود. او زمانی را در کاداکس سپری کرد و بعدتر، خانه و استودیوی خود را در پورت لیگات، نزدیکی‌های آن، ایجاد کرد که اکنون به موزه‌ای تبدیل شده. کاداکس با جذابیت‌های روستایی و در عین حال شیک خود، خانه‌های سفید با سقف‌های کاشی‌دار را کنار سواحل سنگی قرار داده و گالری‌های هنری آن، زنده و پویا باقی مانده‌اند.

Cua Van, Vietnam

هشتمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

در دل خلیج هالونگ دیدنی ویتنام و در پس‌زمینه‌ای از کوه‌های سرسبز، روستای کوچکی قرار دارد که تماماً از خانه‌های شناور ساخته شده است. نزدیک به ۷۰۰ نفر، عمدتاً ماهیگیران، در این خانه‌های شناور که به لنگر انداخته شده‌اند، زندگی می‌کنند و بچه‌ها به مدرسه‌ای شناور می‌روند. کوا ون به سرعت به یکی از دیدنی‌های گردشگری پرطرفدار تبدیل شده، چرا که بازدیدکنندگان مشتاقند تا این سبک زندگی منحصربه‌فرد را از نزدیک تجربه کنند.

Ilulissat, Greenland

نهمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

در قرن ۱۸، گرینلند با رنگ‌آمیزی خاص ساختمان‌هایش توجه‌ها را به خود جلب کرد: بیمارستان‌ها به رنگ زرد، ایستگاه‌های پلیس به رنگ سیاه و مراکز ماهیگیری به رنگ آبی نقاشی شدند، و این الگو در تمام شهرها دنبال می‌شد. با گذر زمان، ساکنان شروع به استفاده از رنگ‌های متفاوت‌تری کردند تا خانه‌هایشان جلوه‌ای منحصربه‌فرد پیدا کند. در ایلولیسات، یک روستای ماهیگیری مثال‌زدنی، ساختمان‌های رنگارنگ در مقابل مناظر یخ‌زده قطبی به شدت متمایز هستند. ایلولیسات همچنین به خاطر آب دره یخی باشکوه به همین نام مشهور است، جایی که کوه‌های یخی عظیمی را می‌توان از خیابان‌های شهر دید.

Oia, Greece

Oia, Greece اویا- بهترین شهرهای ساحلی جهان

دهمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

اویا، واقع در ساحل شمالی سانتورینی، واقعاً محسورکننده است و با یک نگاه می‌توان دریافت چرا این شهر برای بسیاری از گردشگران جذابیت دارد. این شهر رویایی، روی صخره‌هایی بالای دریا قرار گرفته و نماد شهر یونانی رومانتیک با رنگ‌های آبی و سفید است که منشأ الهام بسیاری از تعطیلات کشتی‌های کروز بوده است.

Paternoster, South Africa

یازدهمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

زندگی دریایی عمیقاً در هویت پاترنوستر، واقع در ۹۰ مایلی شمال کیپ تاون، نهادینه شده است. بیشتر ساختمان‌ها کلبه‌های سفید ماهیگیری با سقف‌های تیره‌رنگ هستند. شهر با اجرای دقیق قوانین معماری، به دقت شکل و شمایل خاص خود را حفظ می‌کند. جالب است بدانید که غذاهای دریایی فوق‌العاده‌ای نیز در اینجا عرضه می‌شود.

Rovinj, Croatia

دوازدهمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

کرواسی نقاط ساحلی دیگری نیز دارد مانند تروگیر، اسپلیت، دوبروونیک، اما ویژگی‌های خاص طراحی شهر رووینج، آن را در فهرست ما قرار داده است. مرکز تاریخی رووینج کاملاً در یک شبه‌جزیره کوچک جای گرفته است. این مکان که زمانی به عنوان جزیره مونس آلبانوس شناخته می‌شد، اکنون با پر کردن کانال بین جزیره و خشکی در ۱۷۶۳ به خشکی متصل شده است. به دلیل فضای محدود، ساختمان‌ها بلند، باریک و به هم نزدیک هستند، با سقف‌های کاشی‌دار قرمز. بلندای این منظره را کلیسای سنت یوفمیا، یک کلیسای باشکوه باروکی، تکمیل می‌کند که به عنوان نماد برجسته رووینج شناخته می‌شود.

Reine, Norway

راین-بهترین شهرهای ساحلی جهان

سیزدهمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

راین، با کلبه‌های چوبی قرمز خود که در مقابل کوه‌های دیدنی لوفوتن ایستاده‌اند، یکی از خیره‌کننده‌ترین روستاهای اروپا و مکانی محبوب برای عکاسی در نروژ است. این روستا، دریچه‌ای به سوی فیوردهای دست‌نخورده شمالی نروژ مانند راین‌فیورد است، جایی برای کشف و ماجراجویی.

Port Fairy, Australia

چهاردهمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

هنگام رانندگی در جاده بزرگ اقیانوس استرالیا، فراموش نکنید در پورت فری، شهری با جلوه‌ای از بندر قرن نوزدهم، توقف کنید. این روستای ساحلی با بیش از ۵۰ بنای تاریخی شناخته شده توسط انجمن ملی اعتماد استرالیا، شما را به قدم زدن در میان کلبه‌های ماهیگیری سفید و کلیساهای سنگی قدیمی دعوت می‌کند.

Sausalito, California

پانزدهمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

ساسالیتو، با خانه‌های زیبای خود که از دامنه‌ها بر آب نظاره می‌کنند، ممکن است یادآور روستاهای ماهیگیری ایتالیا باشد. اما این شهر، با فاصله‌ای کوتاه از سان فرانسیسکو با قایق تندرو، در آن طرف پل گلدن گیت قرار دارد. ساسالیتو، معروف به خانه‌های شناور و فضای هنری‌اش، با گالری‌ها، بوتیک‌ها و رستوران‌های برجسته، یک تجربه منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد.

Edinburgh, Scotland

ادینبورگ  Edinburgh, Scotland-بهترین شهرهای ساحلی جهان

شانزدهمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

عشق ما به ادینبورگ به خاطر موقعیت ساحلی و اینکه دومین شهر پرجمعیت اسکاتلند است، نیست؛ بلکه به خاطر جشنواره فرینج سالانه‌اش، بزرگ‌ترین رویداد هنرهای نمایشی جهان، است. یک پیاده‌روی تا آرتورز سیت، آتشفشان خاموش، مناظر شهر را به شما نشان می‌دهد و قلعه ادینبورگ خانه‌ی جواهرات تاج است. فراموش نکنید در برنامه‌تان، زمانی را برای کشف صحنه‌ی جین در حال رشد شهر بگنجانید.

New Orleans, Louisiana

هفدهمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا نیواورلئان را دوست داریم؟ به خاطر فرهنگ آرام و شب‌های بی‌پایانش. این شهر با بهترین موسیقی جاز، منطقه تاریخی فرنچ کوارتر و غذاهای کریول که فرهنگ‌های فرانسوی، آفریقایی و آمریکایی را تلفیق می‌کند، در تمام سال چیزهای بی‌شماری برای ارائه دارد.

با رزرو اینترنتی هتل سه کلیک به راحتی سفر کنید.

Venice, Italy

هجدهمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا این شهر برای ما خاص است: ونیز، با افتخار به عنوان شهر شناور برتر جهان، روی بیش از صد جزیره کوچک در دریای آدریاتیک بنا شده و عملاً نزدیک‌ترین نمونه به یک شهر آبی اصیل است. تجربه‌ای منحصربه‌فرد با گرفتن یک تاکسی آبی یا گوندول برای گشت و گذار در کانال‌ها و اگر فرصتی بدست آوردید، سفری به جزایر اطراف برای کشف بیشتر.

Bangkok, Thailand

بانکوک -بهترین شهرهای ساحلی جهان

نوزدهمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا بانکوک را دوست داریم؟ با کانال‌های پرپیچ و خم، بازارهای روی آب، آثار هنری و معماری بودایی فوق‌العاده و یکی از بهترین غذاهای خیابانی دنیا، عجیب نیست که بانکوک جایگاهی در قلب ما دارد. ویژگی‌های کمتر شناخته شده؟ بانکوک با تورهای دوچرخه‌سواری بی‌نظیر و حتی زمین‌های گلف تعجب‌آورش شگفت‌انگیز است. وات فرا کرائو، معبدی در کاخ بزرگ، نه تنها محبوب‌ترین بلکه مقدس‌ترین معبد در کل تایلند است.

Honolulu, Hawaii

بیستمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا هونولولو دل‌نشین است؟ این شهر، نه فقط به خاطر سواحل رویایی و طبیعت بکرش، بلکه به دلیل جنبش غذای منطقه‌ای درخشان و نگهداری بزرگ‌ترین مجموعه‌ی آثار هاوایی و پلی‌نزی در موزه‌ی بیشاپ، جایی خاص است. چیزی که حال و هوایش را دوچندان می‌کند؟ دمایی که به طور میانگین در حدود ۸۰ درجه فارنهایت است و به ندرت به بالای ۹۰ درجه می‌رسد.

Miami, Florida

بیست و یکمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا میامی را دوست داریم؟ به عنوان نگین درخشان فلوریدا، میامی به خوبی «شهر جادویی» لقب گرفته. این شهر، که در انتهای جنوبی ساحل شرقی قرار دارد، برای زندگی ساحلی فوق‌العاده و فرصت‌های غواصی، قایقرانی و ماهیگیری شناخته شده است. اما آنچه در خشکی رخ می‌دهد، صحنه‌های غذا و شب‌زنده‌داری پر انرژی و موقعیت بین‌المللی هنری‌اش است که از آن‌ها نمی‌توان چشم پوشید.

Istanbul, Turkey

Istanbul, Turkey-ترکیه بهترین شهرهای ساحلی جهان

بیست و دومین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

استانبول همچنان یکی از مقاصد دوست‌داشتنی باقی می‌ماند. این بزرگ‌ترین شهر اروپا که بر دو سوی تنگه‌ی بسفر بنا شده، با مسجد آبی، بازارهای پر جنب و جوش و حمام‌های سنتی ترکی، دنیایی از تجربیات بی‌نظیر را پیش روی شما قرار می‌دهد.

Oslo, Norway

بیست و سومین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا اسلو را دوست داریم؟ شهری که جوهره سرمای شمالی را در خود دارد، اسلو با موزه کشتی‌های وایکینگ و فضاهای سبز فراوانی مثل پارک فروگنر، فرصتی عالی برای پیاده‌روی و تفریح در طبیعت فراهم می‌کند. یک سفر جاده‌ای رویایی از اسلو تا کیرکنس، گوشه‌ای دورافتاده در شمال شرق، تجربه‌ای استثنایی را رقم می‌زند.

Dubai, U.A.E.

بیست و جهارمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

دوبی، با هتل‌های هفت ستاره، ویلاهای زیر آب و آسمان‌خراش‌های بی‌مانندش، نشان می‌دهد که هیچ مرزی برای توانایی‌هایش نیست. این شهر، با مراکز خرید عظیم و معماری مدرنش، مقصدی است که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

Lisbon, Portugal

لیسبون بهترین شهرهای ساحلی جهان

بیست و پنجمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا لیسبون ما را مجذوب خود کرده است؟ لیسبون، با وجود اینکه کمتر در معرض توجه است، پایتختی است با جاذبه‌های بی‌شمار. این شهر، که کنار رود تاگوس قرار گرفته و نزدیک به یک‌سوم جمعیت پرتغال را در خود جای داده، با فرهنگ غذای دریایی، کافه‌ها، بزرگ‌ترین آکواریوم سرپوشیده اروپا و پارک‌های ساحلی زیبا، به راحتی قلب هر بیننده‌ای را تسخیر می‌کند.

Los Angeles, California

بیست و ششمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا لس‌آنجلس ما رو مجذوب خودش کرده؟ با داشتن هالیوود و بیش از ۸۷۱ موزه و گالری، بیشترین تعداد در جهان به ازای هر سر، لس‌آنجلس نه تنها دومین شهر بزرگ آمریکاست بلکه یک مرکز فرهنگی بی‌رقیب هم هست. ترکیبی از غذاهای خوشمزه، مناظر اقیانوس بی‌پایان و موسیقی زنده بی‌نظیر، همه دلیلی می‌شوند که با آن همه ترافیک کنار بیاییم.

Helsinki, Finland

بیست و هفتمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا هلسینکی را دوست داریم؟ پایتخت فنلاند، با قرارگیری در خلیج فنلاند و عنوان پایتخت شمالی‌ترین اتحادیه اروپا، دنیایی از جزایر رویایی را پیش روی ما قرار می‌دهد. با آمدن تابستان، فرصت فرار از شلوغی شهر با قایق به سمت جزایر آرام‌تر فراهم می‌شود. جالب اینجاست، هرچند برای ورزش‌های زمستانی معروف است، اما میزبان المپیک تابستانی ۱۹۵۲ بوده است.

Hong Kong

Hong Kong هنگ گنگ بهترین شهرهای ساحلی جهان

بیست و هشتمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا هنگ‌کنگ برای ما خاص است؟ با داشتن ۱۲۲۳ آسمان‌خراش، نمای شهری هنگ‌کنگ به عنوان یکی از خیره‌کننده‌ترین‌های جهان شناخته می‌شود. این منطقه ویژه اداری چین، که یک بندر بین‌المللی مهم هم هست، نه تنها بهشت غذای خیابانی بلکه یکی از گران‌ترین شهرهای دنیاست. پیاده‌روی تا قله ویکتوریا، برای دیدن بهترین چشم‌انداز شهر، تجربه‌ای است که نباید از دست داد.

Dublin, Ireland

بیست و نهمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا دوبلین را دوست داریم؟ این شهر، که دریای ایرلند را در آغوش گرفته، نه تنها به عنوان پایتخت فرهنگی برجسته است بلکه به لطف “اولیس” و “دوبلینی‌ها” اثر جیمز جویس، به عنوان صحنه‌ای ادبی نیز شناخته می‌شود. با فضای سبز فراوانی که بیشترین میزان را در میان شهرهای اروپایی دارد و کارخانه‌ی جذاب گینس، دوبلین تجربه‌ای است که از آن نمی‌توان گذشت.

New York City

سی امین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا نیویورک ما را مسحور کرده: این شهر، با ظاهری در آهنگ‌ها و تصاویر، و محصور شدن توسط رود هادسون و اقیانوس اطلس، بدون شک معروف‌ترین شهر جهان است. جاذبه‌هایی مثل موزه‌ی هنر متروپولیتن و پارک مرکزی، که هر دو در صدر فهرست‌های بازدید قرار دارند، جلوه‌ای خاص به نیویورک می‌بخشند. قصد سفر دارید؟ ببینید چه تعدادی از تجربیات پیشنهادی محلی‌ها را می‌توانید کشف کنید.

Tokyo, Japan

توکیو ژاپن -بهترین شهرهای ساحلی جهان

سی و یکمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا توکیو برای ما جادویی است؟ این شهر، که با اقیانوس آرام همسایه است، پدیدآورنده‌ی نوآوری‌هایی چون هتل‌های کپسولی و بستنی‌های طلاکوب است. توکیو، با فناوری‌های پیشرفته‌اش که حتی امکان تعویض دو زمین بازی را در ورزشگاه یوکوهاما فراهم می‌آورد، چشم‌اندازی از آینده را به نمایش می‌گذارد. با اینکه ۳۶ درصد از محدوده‌ی استان توکیو به عنوان پارک ملی مشخص شده، طبیعت و نوآوری در آن دست در دست هم می‌روند.

San Francisco, California

سی و دومین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا سان فرانسیسکو را دوست داریم؟ این شهر، با مناظر دیدنی پل گلدن گیت و اقیانوس آرام، یکی از زیباترین چشم‌اندازها را به ما ارائه می‌دهد. اضافه کنید به اینها، مسیرهای دوچرخه‌سواری فراوان و مسیرهای پیاده‌روی که در میان طبیعت پراکنده‌اند، و همچنین چایناتاونی عظیم که بخشی از جذابیت‌هایش است. یک عصر کنار خلیج نشسته و شاید شانس دیدن نهنگ‌های مهاجر را داشته باشید.

Sydney, Australia

سی و سومین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا سیدنی را دوست داریم؟ با داشتن بیش از ۷۰ ساحل و استخرهای صخره‌ای که جزء جدایی‌ناپذیر فرهنگش هستند، سیدنی به خوبی در این لیست جای گرفته. این شهر، با پارک ملی سلطنتی و موزه استرالیا، علاوه بر آن قهوه‌های خوش طعم و معروفش، تجربه‌ای است که نمی‌توان از دست داد.

Chicago, Illinois

شیکاگو Chicago, Illinois- بهترین شهرهای ساحلی جهان

سی و چهارمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا شیکاگو ما را جذب می‌کند؟ به عنوان سومین شهر بزرگ آمریکا و زادگاه جاز و بلوز، شیکاگو، که در کنار دریاچه میشیگان قرار گرفته، فرهنگ ورزشی، رستوران‌های بی‌نظیر، هتل‌های شیک و موزه هنری شهیرش را به رخ می‌کشد، جایی که هر ساله ۱.۵ میلیون بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند.

Singapore

سی و پنجمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا سنگاپور را دوست داریم؟ این مجموعه‌ای از ۶۳ جزیره است که با فرهنگی چندگانه در کنار مالزی و اندونزی خودنمایی می‌کند. با وجود هزینه‌های بالای زندگی، اما جاذبه‌هایی چون اماکن تاریخی یونسکو و بزرگ‌ترین مجموعه هنری جنوب شرق آسیا به همراه استخر بی‌نهایت روی بام هتل مارینا بی سندز، این شهر را مقصدی دوست‌داشتنی ساخته است.

Copenhagen, Denmark

سی و ششمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا کپنهاگ را دوست داریم؟ با اتصال دو جزیره در دریای بالتیک با پل‌ها و پیاده‌روهای کنار آب، پایتخت دانمارک، کپنهاگ، خانه‌ی قدیمی‌ترین سلطنت جهان و باغ‌های تیوولی، دومین پارک سرگرمی قدیمی دنیا، و همچنین صحنه‌ی در حال رشد آبجوی دست‌ساز است.

Vancouver, British Columbia

ونکوور بهترین شهرهای ساحلی جهان

سی و هفتمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا ونکوور را دوست داریم؟ این شهر، با پارک استنلی بی‌نظیر و موزه‌ی انسان‌شناسی با گنجینه‌های هنر بومی، و تنوع فرهنگی عمیقش، تلاش دارد تا تا سال ۲۰۲۰ به سبزترین شهر جهان تبدیل شود. ونکوور، با استفاده از انرژی پایدار، نمادی از پایداری و زیبایی طبیعی است.

Barcelona, Spain

سی و هشتمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا از بارسلونا لذت می‌بریم: این شهر، که بزرگترین شهر کنار دریای مدیترانه محسوب می‌شود، هر سال نه میلیون گردشگر را با وعده‌هایی همچون آثار شگفت‌انگیز گائودی و استادیوم افسانه‌ای کمپ نو به خود می‌کشاند. و نباید از خوراکی‌های بی‌نظیرش غافل شد؛ تاپاس‌هایش که دنیایی از طعم هستند.

Auckland, New Zealand

سی و نهمین شهر در میان بهترین شهرهای ساحلی جهان

چرا آکلند را دوست داریم: به لقب “شهر بادبان‌ها” معروف، آکلند با دو بندر و زمین‌های آتشفشانی خود، سواحل شنی بی‌شماری برای تفریحاتی از قبیل موج‌سواری تا آفتاب‌گرفتن دارد. همچنین، گالری هنری آکلند با نمایش بیش از ۱۵۰۰۰ اثر هنری و امکان بازدید از صحنه‌های ارباب حلقه‌ها، جذابیت‌های خاص خود را دارد.

درآخر

بهترین شهرهای ساحلی جهان، معمولاً تجربه‌های منحصر به فردی را برای گردشگران فراهم می‌آورند که ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی را در بر می‌گیرد.

شهرهای ساحلی مانند بارسلونا در اسپانیا، با سواحل زیبا و فرهنگ غنی؛ بالی در اندونزی، با سواحل استوایی و مناظر خیره‌کننده؛ و باندی بیچ در سیدنی، استرالیا، با سبک زندگی ساحلی و امکانات ورزش‌های آبی، همگی نمونه‌های بارزی از بهترین شهرهای ساحلی جهان هستند. هر یک از این مقاصد، علاوه بر سواحل خود، تجربیات فرهنگی و تفریحی متنوعی را ارائه می‌دهند که آن‌ها را برای گردشگران مختلف جذاب می‌کند.

نکته مهم در انتخاب بهترین شهر ساحلی، توجه به ترجیحات شخصی و نوع تجربیاتی است که فرد در جستجوی آن است. برخی ممکن است به دنبال سکوت و آرامش در سواحل دورافتاده باشند، در حالی که دیگران به دنبال مقاصد ساحلی با زندگی شبانه پر جنب و جوش و فعالیت‌های فرهنگی غنی هستند. در نهایت، بهترین شهرهای ساحلی جهان آن‌هایی هستند که توانسته‌اند تعادلی بین زیبایی طبیعی، فرهنگ غنی و امکانات رفاهی برای گردشگران فراهم آورند.

نظرات کاربران