جاهای دیدنی روتردام هلند

جاهای دیدنی روتردام هلند؛ از موزه هنر تا خانه‌های مکعبی

اگر به‌دنبال جاهای دیدنی روتردام هلند هستید، این مقاله مخصوص شما است. روتردام شهری پرجنب‌وجوش است که برای هر سلیقه‌ای، چیزی برای انجام دارد؛ از موزه‌ها و گالری‌های کلاس جهانی گرفته تا پارک‌ها و باغ‌های خوش‌منظره و البته بندر معروف روتردام که یکی از شلوغ‌ترین جا‌ها در اروپا است. روتردام مملو از تاریخ، فرهنگ و تفریحات شبانه فراوان است. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با شگفتی‌های این شهر زیبا آشنا کنیم.

رزرو بلیط هواپیما آمستردام با سه کلیک خوبه!

روتردام به چه دلیل شناخته شده‌است؟

 جاهای دیدنی روتردام هلند

روتردام به‌خاطر معماری پیشرفته، زندگی شبانه پر جنب‌وجوش و غذاهای لذیذش شهرت دارد. این شهر همچنین یک شهر بزرگ دریایی است که چندین گالری هنری عالی را در خود جای داده است. بنابراین، چه به‌دنبال یک تجربه فرهنگی باشید چه سفری هیجان‌انگیز، روتردام مکان مناسبی برای شما است.

جاهای دیدنی روتردام

خانه‌های مکعبی

خانه‌های مکعبی یکی از نمادین‌ترین آثار معماری اروپا و از جاهای دیدنی روتردام است. این آپارتمان‌های عجیب به شکل مکعب هستند و با زاویه 45 درجه کج شده‌اند. رنگ‌های زرد روشن، آن‌ها را در میان دریایی از ساختمان‌های خاکستری مدرن در منطقه متمایز کرده است. شما تنها با پرداخت هزینه‌ای اندک می‌توانید در یکی از این ساختمان‌های آپارتمانی گشت بزنید و از این شگفتی مدرن دیدن کنید.

معمار هلندی، پیت بلوم، خانه‌های مکعبی را در دهه 1970 طراحی کرد. بلوم آپارتمان‌ها را طوری طراحی کرده که تصوری مشابه جنگل‌های بارانی به بینند القا کند.

پل اراسموس 

پل اراسموس که با نام اراسموسبورگ نیز شناخته می‌شود، 802 متر طول دارد. این پل هر دو بخش شمالی و جنوبی روتردام را به هم متصل می‌کند و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی نوتردام به‌شمار می‌رود.

این پل یک دکل 456 فوتی دارد. قابل تردد با دوچرخه است و دارای دو مسیر دوچرخه‌سواری و دو پیاده‌رو است. اراسموس یکی از نمادین‌ترین پل‌های کابلی در اروپا است. شما می‌توانید در آنجا بایستید و کشتی‌ها را تماشا کنید، از پل برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنید و مناطق مختلف روتردام را کشف کنید. برای سرگرمی بیشتر، رویدادهای داخل و اطراف پل را تماشا کنید. دوربین خود را بردارید و با این شاهکار مهندسی عکس بگیرید.

Delfshaven؛ از جاهای دیدنی و تاریخی روتردام

Delfshaven؛ از جاهای دیدنی و تاریخی روتردام

هنگامی که از پل اراسموس عبور کردید، می‌توانید در Delfshaven تاریخی توقف کنید و از مناظر زیبا و روستایی و صداهای این قسمت از شهر لذت ببرید. Delfshaven یکی از آخرین مناطق جدید باقی‌مانده در روتردام است.

متأسفانه بسیاری از روتردام در دهه 1940 در طول جنگ جهانی دوم ویران شد. بمباران‌ها شهر را ویران کردند، اما یک منطقه عاری از خرابی ماند؛ جایی به نام Delfshaven. 

اگر با یکی از عزیزانتان قرار ملاقات می‌گذارید، این مکان از بهترین جاهای دیدنی روتردام برای گشت‌وگذار است؛ چراکه بندر رمانتیک و ساختمان‌های روستایی آن پس‌زمینه مناسبی را برای هر ملاقاتی ایجاد می‌کنند. 

سفر یک روزه به Kinderdijk 

احتمالااز مناظر و صداهای Kinderdijk شگفت‌زده خواهید شد. این منطقه در سال 1997 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. آبراه‌ها و آسیاب‌های بادی‌اش همچنان پابرجا است که مهندسی و کنترل زیبای هلندی‌ها بر آب‌ها را به‌نمایش می‌گذارد.

آسیاب‌های بادی در این منطقه روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند و جلوه‌ای زیبا ایجاد کرده‌اند. می‌توانید Kinderdijk  را از طریق قایق‌سواری در آب جستجو کنید و کشف کنید که چگونه هلندی‌ها از فناوری آسیاب بادی برای خشک نگه داشتن پاهای خود برای تقریباً ۷۰۰ سال استفاده کرده‌اند.

Kinderdijk  یکی از جاهای دیدنی روتردام هلند است که می‌توانید در آنجا عکس‌های یادگاری زیادی ثبت کنید. ناگفته نماند که یکی از مهم‌ترین مناطق برای درک چگونگی مدیریت آب و تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی نیز است.

دو آسیاب بادی مانند ایستگاه پمپاژ کمکی De Fabriek هر روز برای گردش باز هستند. از جمله تورهایی که می‌توانید برای بازدید از آسیاب بادی در آن شرکت کنید، تور گروهی کوچک Kinderjjk است.

Oude Haven 

 جاهای دیدنی روتردام هلند

Oude Haven  در منطقه دریایی، یکی از بهترین جاهای دیدنی روتردام برای درک واقعی تاریخ دریایی آنجا است. هنگام کاوش در این منطقه، به قایق‌های تاریخی بازسازی‌شده که بندر قدیمی را تشکیل می‌دهند، خیره خواهید شد.

این منطقه دریایی دارای مکان‌های دیدنی مانند موزه دریایی روتردام، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های دریایی اروپا است. شما می‌توانید با مجموعه گسترده‌ای از اشیاء دریایی، نمایشگاه‌ها و رویدادها گرفته تا کشتی‌های دریایی و جرثقیل‌ها تعامل داشته باشید و آن‌ها را کشف کنید. درواقع موزه دریایی تنها بخشی از منطقه دریایی است!

همچنین می‌توانید بنای یادبود شهر ویران‌شده را در نزدیکی آنجا پیدا کنید که یادبود روتردام و قدرت مردمش در طول جنگ جهانی دوم را نشان می‌دهد. آنجا یک منظره مسحورکننده و هشیارکننده در پشت موزه دریایی است. اگر هم گرسنه شدید، در یکی از کافه‌ها و غذاخوری‌های پیاده‌روهای آنجا چیزی بخورید.

Euromast 

برای دیدن مناظر تماشایی و در سطح جهانی روتردام، یک بازدید از بالای سکویEuromast  رزرو کنید. Euromast  که در سال 1960 به پایان رسید و توسط Hugh Maaskant طراحی شد، مناظر خیره‌کننده 360 درجه از روتردام را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این سکو در ارتفاع 96متری از زمین قرار دارد؛ بنابراین بازدیدکنندگان می توانند در آنجا عکس بگیرند، از مناظر دیدن کنند و در رستوران Euromast غذا بخورند.

بالارفتن از این سکو از طریق آسانسور نیز قابل دسترس است؛ بنابراین لازم نیست نگران رفتن به بالای آن باشید. با این حال، اگر به‌دنبال یک ماجراجویی هیجان‌انگیز هستید، Euromast  میزبان رویدادهای ورزشی مانند بیس جامپینگ و حتی پرش با شناور است.

مارکتال

مارکتال روتردام با نام بازار تالار نیز شناخته می‌شود. یکی از بهترین جاهای دیدنی روتردام، بازدید از بازارها و رستوران‌های متعدد آن و همچنین بازدید از مکان‌های این شگفتی معماری است.

این بازار به زیبایی با گل‌های رنگارنگ در امتداد دیوار داخلی آن که توسط هنرمند، آرنو کوئنن، طراحی شده است. مارکتال در سال 2014 تکمیل شد و دارای 11000 متر مربع بازار است که محصولات تازه، گوشت، غذاهای دریایی و خیلی چیزهای دیگر را می فروشد. از قهوه گرفته تا بستنی، وسایل مراقبت شخصی، چورو، پیراشکی و موارد دیگر، چیزی برای ذائقه همه در آنجا وجود دارد.

علاقه‌مندان به تاریخ نیز از دیدن De Tijdtrap در زیر راه‌پله بازار، که برخی از هیجان‌انگیزترین و منحصر‌به‌فردترین یافته‌های باستان‌شناسی را در طول ساخت تالار بازار به نمایش می‌گذارد، خوشحال خواهند شد.

باغ‌وحش؛ از جاهای دیدنی روتردام

باغ‌وحش؛ از جاهای دیدنی روتردام

به‌‌دنبال جاهای دیدنی روتردام برای وقت گذراندن با بچه‌ها می‌گردید؟ باغ‌وحش روتردام مکان مناسبی برای کودکان شما است که مناظر و صداهای جنگل و حیوانات از سراسر جهان را با طراحی زیبا پیش روی چشمانتان می‌گذارد. این باغ‌وحش صدها حیوان، رویداد، فعالیت و تورهای روزانه دارد.

باغ‌وحش روتردام به‌عنوان بهترین باغ وحش در بنلوکس از سال 2015 تا 2018 انتخاب شد. از تغذیه روزانه شیرهای دریایی گرفته تا تغذیه کوسه‌ها و حتی تغذیه خرس‌های قطبی، آنجا باغ وحشی است که در آن کودکان و بزرگسالان به‌طور یکسان مجذوب شگفتی‌های حیات‌وحش خواهند شد.

انبار Boijmans-van Beuningen 

این مکان اولین مرکز ذخیره‌سازی هنر در دسترس عموم است که بیش از 150000 قطعه هنری و اشیاء دیگر را در خود جای داده است. یک جاذبه قابل‌توجه برای شناختن هنر و معماری است. معماری منحصربه‌فرد و فولادمانند این ساختمان مطمئناً تخیل شما را تسخیر می‌کند. 

این  انبار واقعاً یکی از بهترین جاهای دیدنی و مجموعه‌های هنری در جهان و یکی از مهم‌ترین نشانه های فرهنگی در روتردام است.

تور یوروپورت 

تور قایق بوروپورت به شما چشم‌انداز بی نظیری از بندر می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که زیبایی‌های بندر را ببینید و درمورد صنایع و بخش‌های مختلف آن بیاموزید.

شما همچنین می‌توانید توری را رزرو کنید که شیرینی و تنقلات نیز داشته باشد. فکرش را بکنید در قایقی تفریحی نشسته‌اید و به کاپیتان اجازه می‌دهید تا شما را به یک سفر دریایی از طریق آبراه‌های زیبای روتردام ببرد.

پارک یا باغ‌های روتردام

 جاهای دیدنی روتردام هلند

اگر نیاز به استراحت و فرار از شلوغی شهر دارید، به یکی از پارک‌ها یا باغ‌های روتردام بروید. Vroesenpark  یک گزینه عالی برای شما است؛ زیرا یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهر است.

اگر هم به‌دنبال جایی آرام‌تر هستید، به باغ‌های Keukenhof بروید که برای سفر یک روزه  و دور از شهر مناسب‌تر است. شاید در موردش شنیده باشید؛ وسیع‌ترین باغ گل اروپا است.

خانه کنسرت De Doelen 

این ساختمان تاریخی در مرکز روتردام واقع شده است و میزبان برخی از بهترین هنرهای موسیقی امروزی است.

De Doelen از سال 1881 افتتاح شد. با گذشت زمان گسترش یافت و شامل سالن‌های کنسرت و تئاتر شد، اما عظمت دنیای قدیم آن هنوز با راه پله‌های مرمرین و سقف‌های بلندش می‌درخشد. می‌توانیم بگوییم این سالن یکی از جاهای دیدنی روتردام است که زیبایی‌های معماری را به رخ می‌کشد.

 خیابانWitte de Withstraat 

این خیابان به‌خاطر هنرهای خیابانی فراوانی که شامل آثاری از مشهورترین هنرمندان خیابانی و نقاشی‌های دیواری در جهان امروزی است، معروف است و یکی از جاهای دیدنی روتردام به‌شمار می‌رود.

هنر خیابانی شکلی از هنر عمومی است که اغلب ساختمان‌های متروکه و دیگر مناطقی که معمولاً به‌عنوان بوم نقاشی دیده نمی‌شود را در اختیار می‌گیرد. معمولاً دارای زیر و بم سیاسی است؛ اما می‌تواند زیبا و الهام بخش نیز باشد.

Food Hallen

Food Hallen

اگر دلتان غذاهای خوشمزه می‌خواهد، اولین توقف شما باید فود هالن (فود هال) باشد. این مجموعه از غرفه‌های غذا، رستوران‌ و کافه‌ در مرکز روتردام واقع شده است و به جز چند استثنا برای تعطیلات، در همه روزهای سال باز است.

فود هالن به‎عنوان یکی از بهترین مکان‌های اروپا برای تهیه غذاهای خیابانی از زمان آغاز به کار خود در سال 2014 به شهرت رسیده است. پیشنهادات آن از سوشی گرفته تا غذاهای تایلندی و ساندویچ‌های فلافل را شامل می شود. برخی از غرفه‌ها نیزاقلام سنتی اروپایی مانند وافل بلژیکی یا کرپ فرانسوی  عرضه می‌کنند. در مقابل، غرفه‌های خلاق‌تری نیز وجود دارد که خوراکی‌هایی مانند رول‌های بستنی هندی یا سبیچه پرویی را سرو می‌کند. همچنین مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در آنجا نوشیدنی بنوشید.

SS  روتردام

اس اس روتردام یک کشتی است. همچنین یک هتل، موزه و رستوران نیز است. اما بیشتر یک کشتی است و یکی از زیباترین کشتی‌ها و از جاهای دیدنی روتردام است.

در سال 1957 برای خط هلند آمریکا ساخته شد و در سال 2008 پس از خرید توسط Carnival Corporation ، از خدمات بازنشسته شد تا به‌عنوان نمایشگاه خصوصی برای خط کروز جدید آن‌ها به نام مجموعه خصوصی هلند آمریکا لاین استفاده شود.

در سال 2015، به KTS Capital Partners فروخته شد و به هتل شناور روتردام تبدیل شد؛ اولین هتل شناور دائمی جهان. 

Arboretum Trompenburg ؛ از جاهای دیدنی و زیبای روتردام

Arboretum Trompenburg  مکانی عالی برای رسیدن به آرامش است. این باغ با بیش از 150 هکتار زمین، برای قدم زدن با دوستان یا خانواده عالی است. احتمالا عکس‌های یادگاری زیادی در آنجا ثبت خواهیدکرد.

Arboretum Trompenburg انواع مختلفی از گیاهان را در دل خود جای داده است. چه عاشق گیاهان باشید و چه فقط به ‌نبال مکانی آرام برای فرار از شلوغی شهر، Arboretum Trompenburg ارزش بازدید دارد.

رستوران Dapur Indonesia

 جاهای دیدنی روتردام هلند

داپور اندونزی یک رستوران اندونزیایی معروف در روتردام است که منویی از غذاهای اصیل اندونزیایی و یک منوی برانچ فوق العاده از ساعت 11 صبح تا 3 بعدازظهر ارائه می‌دهد.

منوی برانچ آن شامل غذاهای اندونزیایی مانند ناسی گورنگ و می گورنگ است و همچنین حاوی اقلام غربی‌تری مانند پنکیک، نان تست فرانسوی و تخم‌مرغ بندیکت نیز است.

این ساختمان در یک ساختمان قدیمی زیبا واقع شده که زمانی بخشی از یک مجتمع صنعتی بوده و شامل موزه هت شیپوارت (موزه دریایی) است.

این رستوران با میزهای زیبا، بشقاب‌ها و لیوان‌های شکیل و دیوارهای تزئین‌شده با آثار هنری از سراسر جهان، یکی از جاهای دیدنی و خوشمزه روتردام است.

موزه هنر روتردام

روتردام چندین موزه هنری عالی دارد، از جمله  Rotterdam Kunsthal، Chabot و موزه عکس هلند.

Rotterdam Kunsthalle  یک نمونه مدرن اما کاربردی از معماری و یک گالری هنر معاصر است. این گالری شیک در سال 1992 افتتاح شد و هنرهای مختلف تجسمی را ارائه می‌دهد.

موزه Chabot یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای دوستداران هنر است که آثار  نقاش و مجسمه‌ساز هلندی Henk Chabot، را به‌نمایش می‌گذارد. این موزه از سال 1938 در یک ساختمان سفید باشکوه قرار گرفته است.

در نهایت، بازدیدکنندگان علاقه‌مند به عکاسی می‌توانند از موزه عکس هلند بازدید کنند. این موزه مجموعه گسترده‌ای از عکس‌های تاریخی از چند عکاس هلندی را به‌نمایش می‌گذارد. بنابراین هر ‌علاقه‌ای که داشته باشید، موزه‌های هنری که یکی از جاهای دیدنی روتردام است، چیزی برای شما ارائه می‌دهد.

هتل نیویورک 

هتل نیویورک 

روتردام به‌خاطر معماری پیشرفته‌اش معروف است؛ بنابراین ارزشش را دارد که کمی وقت بگذارید و از ساختمان‌های شهر دیدن کنید. هتل نیویورک ساختمانی زیبا در قلب شهر و از جاهای دیدنی روتردام است که مظهر معماری تاریخی است. این هتل در سال 1901 توسط J.J. استانکارد ساخته شد.

هتل نیویورک در طول سال‌ها تجربه‌های زیادی را پشت سر گذاشته است؛ ازجمله اینکه در طول جنگ جهانی دوم به‌عنوان انباری برای آثار هنری مورد استفاده قرار گرفت و در دهه 1980 پس از عدم استفاده، محل سکونت ساکنان شد.

امروزه، هتل نیویورک، هتل لوکسی است که هم در بین گردشگران و هم برای مسافران تجاری محبوب است. حتی اگر آنجا اقامت نکنید، باز هم ارزش بازدید از بیرون را دارد. این ساختمان واقعاً یک اثر هنری است و موقعیتش در اسکله، آن را خاص‌تر می‌کند.

کارخانه تاریخی Van Nelle Fabriek 

Van Nelle Fabriek یک کارخانه قدیمی است که به موزه و فضایی برای برگزاری رویداد تبدیل شده است. کارخانه Van Nelle زمانی چای، تنباکو، قهوه، آدامس و برنج تولید می‌کرد. 

این بنا به‌دلیل تاریخچه و ظاهر قدیمی‌اش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است. اگر از علاقه‌مندان به معماری صنعتی هستید، Van Nelle Fabriek ارزش بازدید دارد. شما می‌توانید همه چیز را در مورد تاریخچه کارخانه یاد بگیرید و برخی از طرح های باورنکردنی عتیقه را در یکی از جاهای دیدنی روتردام ببینید.

میدانSchouwburgplein؛ از جاهای دیدنی روتردام

 جاهای دیدنی روتردام هلند

میدان Schouwburgplein مکان مناسبی برای تجربه بهترین صحنه‌های فرهنگی پرجنب‌وجوش روتردام است. در طول تابستان، میدان میزبان نمایش‌های متنوعی از کنسرت‌های موسیقی تا تئاتر است. این میدان یک مکان عالی برای زندگی شبانه است. بنابراین چه به‌دنبال یک فعالیت شبانه باشید یا کسب اطلاعات درمورد تاریخ و فرهنگ غنی شهر، میدان Schouwburgplein مکان مناسبی برای شما است.

Witte Huis 

Witte Huis  نزدیک بندر قدیمی قرار دارد. معماری هنر نو یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های این ساختمان است. Witte Huis در سال 1898 ساخته شد و اکنون یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های بلند در اروپا است. درحال حاضر به‌عنوان یک ساختمان اداری استفاده می‌شود، اما ارزش بازدید از بیرون را دارد؛ چراکه معماری‌اش واقعا دیدنی است. این مکان در هلند به‌عنوان یک میراث ملی اعلام شده و تضادی عالی با پس‌زمینه ساختمان‌های مدرن و نمادین ایجاد کرده است.

کلام پایانی

همانطور که در این مقاله خواندیم، جاهای دیدنی روتردام هلند درعین تنوع، اطلاعات زیادی درباره تاریخچه، فرهنگ و معماری شهر دراختیار گردشگران قرار می‌دهد. اگر تجربه سفر به این شهر زیبا را دارید، در قسمت نظرات مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران