جاهای دیدنی جیجو

جاهای دیدنی جیجو؛ جاذبه هایی که سورپرایزتان می کند !

جزیره جیجو به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین نقاط کره جنوبی شناخته می‌شود. برای کسانی که در منطقه شهری زندگی می‌کنند و دلشان می‎‌خواهد از هیاهو زیاد شهر و شهرنشینی برای مدتی فرار کنند، شاید جیجو بهترین گزینه باشد. با ورود به این منطقه زیبا متوجه خواهید شد که تعداد جاهاهای دیدنی جیجو خیلی بیشتر از انتظار شما است و این خود نوید دهنده یک سفر چند روزه باکیفیت است. جیجو برای هر مدل آدمی سرگرمی و جاذبه دارد. اگر اهل صعود از کوه و فتح کردن قله هستید و پیاده‌روی بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی شما است، باید از جاهای دیدنی جیجو، کوه هالاسان و صخره جوسان جولی را ببینید. اگر هم اهل بازار رفتن و گشتن در موزه هستید، نگران نباشید. جزیره جیجو بهترین موزه‌ها و بازار را دارد. جیجو به استراحتگاه‌های ساحلی با ماسه سفید و چشم‌انداز آتشفشانی معروف است. پس اگر دنبال یک سفر به‌یادماندنی هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

رزرو کره جنوبی

با سه کلیک میتوانید به راحتی به رزرو بلیط هواپیما خود به هر کجا که دوست دارید اقدام کنید

آبشار جئونگ بانگ 

جاهای دیدنی جیجو

  اگر به سمت جنوب جزیره جیجو بروید، در شهر سئوگی پو، آبشاری زیبا را خواهید دید که آب آن مستقیما از روی صخره جیجو عبور می‌کند و به دریا ریخته می‌شود تا منظره‌ای خارق‌العاده رقم بزند. این آبشار معروف، آبشار جئونگ بانگ است که یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی جیجو در کره جنوبی به حساب می‌آید. بازدید از آبشار جئونگ از ساعت 9 صبح تا 6 غروب برای گردشگران امکان‌پذیر است. بعد از تهیه بلیط، باید 130 پله را طی کنید تا به پایین آبشار جئونگ بانگ برسید. 

از آن‌جایی که ممکن است برخی از سنگ‌های نزدیک به آبشار لغزنده و خطرناک باشند و برای رسیدن به خود آبشار باید تعداد زیادی پله را طی کنید، پس حتما کفش مناسب بپوشید تا بتوانید به سلامت و بدون هیچ دردسری به بازدید از آبشار جئونگ بانگ ادامه دهید. در حالی که این مسیر زیبا را طی می‌کنید، بدون شک چندین بار توقف خواهید کرد تا کمی بیشتر از زیبایی‌های این آبشار خاص در کره جنوبی لذت ببرید. 

سیاره آبی 

  اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید به هر جا که می‌روید، با گونه‌های جانوری و حیوانات آن منطقه بیشتر آشنا شوید و در کل نسبت به حیوانات کنجکاو هستید، دیدن سیاره آبی در شهر سئوگی بو در این جزیره دقیقا همان چیزی است که دنبال آن هستید. سیاره آبی با داشتن بیش از 48 هزار گونه جانور و 500 گونه مختلف گیاه، یکی از بزرگترین آکواریوم‌های قاره آسیا است. اگر به دیدن پنگوئن‌ها، کوسه‌های ترسناک و دلفین‌ها علاقه دارید، شاید سیاره آبی بهترین گزینه برای پر کردن ساعات خالی شما در بازدید از جزیره جیجو است و قطعا دیدن نمایش‌های مهیج و عالی این آکواریوم خالی از لطف نیست. بعد از اینکه تصمیم خود را گرفتید و خواستید به آکواریوم سیاره آبی جیجو بروید، بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه کنید تا این وسط تخفیفی هم بگیرید! این آکواریوم زیبا تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 7 غروب باز است. 

آدرس سیاره آبی

جاهای دیدنی جیجو

زمانی که از فرودگاه جیجو خارج شدید، برای رسیدن به آکواریوم سیاره آبی، یکی از جاهای دیدنی جیجو، کافی است سوار اتوبوس سریع‌السیر شماره 110 یا 1-110 شوید. حواستان باشد که در ایستگاه سئونگ سان، اتوبوس خود را عوض کنید و سوار یکی از اتوبوس‌های شماره 1-172، 2-172 و 3-172 شوید. به ساحل سئوپجیکوجی زیبا که رسیدید، از اتوبوس پیاده شوید. حالا دیگر به اندازه دو دقیقه پیاده‌روی با یکی از بهترین جاهای دیدنی جیجو فاصله دارید. البته رسیدن به سیاره آبی با ماشین حدود یک ساعت و ده دقیقه زمان می‌برد و در طول مسیر مناظر زیبایی از شهرهای جیجو را خواهید دید. پس اگر فکر می‌کنید با وسیله نقلیه عمومی راحت نیستید، با ماشین شخصی از یکی از بهترین جاهای دیدنی جیجو بازدید کنید. 

تئاتر نانتا 

شاید با ورود به جزیره جیجو حتی فکرش هم به ذهنتان خطور نکند که قرار است ساعاتی از روز خود را در یک تئاتر کمدی در جزیره زیبا جیجو بگذرانید. اگر دلتان یک نمایش مهیج، طنز و در عین حال جذاب می‌خواهد، وارد منطقه آرا در جزیره جیجو شوید و در خیابان سئول دولمو کدونگ به دنبال تئاتر نانتا بگردید. مجریان این برنامه خاص، چهار آشپز هستند که برای 90 دقیقه شما را از تمام نگرانی‌ها دور می‌کنند و با ترکیب حرکات آکروباتیک، موسیقی و آشپزی، لحظات شاد و خاصی را رقم می‌زنند. تئاتر نانتا به عنوان یکی از عالی‌ترین جاهای دیدنی جیجو، از ساعت 5 بعدازظهر نمایش خود را آغاز می‌کند. برای تهیه بلیط لازم نیست به جای خاصی بروید. کافی است به صورت اینترنتی، بلیط نمایش را بخرید. بعد از خرید بلیط آنلاین، به آدرس ایمیل شما یک تاییدیه به همراه کوپن ارسال می‌شود. پس حتما ایمیل خود را به صورت درست وارد کنید تا کوپن خود را دریافت کنید. این کوپن وقتی بدردتان می‌خورد که وارد تئاتر می‌شود. با نشان دادن کوپن خود، بلیط اصلی را به شما خواهند داد تا از آن استفاده کنید.  

آدرس تئاتر ناتنا

جاهای دیدنی جیجو

تئاتر ناتنا که یکی از بهترین جاهای دیدنی جیجو است، در منطقه آرا و در خیابان سئول دولمو دونگ واقع شده‌است. برای رسیدن به این نمایش هیجان‌انگیز و محبوب کافی است سوار اتوبوس شماره 1-441 یا 2-441 شوید و به محض رسیدن به پارک جهانی استارلایت جیجو، از اتوبوس پیاده شوید. 

تپه کاملیا

ممکن نیست کسی به جزیره جیجو پا بگذارد و نخواهد تپه کاملیا آن را ببیند. تپه کاملیا با داشتن انواع مختلف کونه‌های گیاهی و گل‌های شکوفه زده، یکی‌دیگر از محبوب‌ترین جاهای دیدنی جیجو است. اکثر گردشگران و مسافران برای دیدن منظره تماشایی این پارک 20 هکتاری و دیدن گل‌های کاملیا و ادریسی آن می‌آیند. البته تپه کاملیا فقط به گل و گیاه محدود نمی‌شود بلکه امکاناتی مانند گلخانه، اتاق سمینار چندمنظوره و گالری برای محصولات با تِم کاملیا در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده‌است. تپه کاملیا جزیره جیجو از ساعت 8:30 تا 18 در دسترس بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد تا مردم از گشتن در این پارک زیبا لذت ببرند. 

آدرس تپه کاملیا

تپه کاملیا که یکی از زیباترین جاهای دیدنی جیجو به حساب می‌آید، در روستا آن دئوک در خیابان بیونگ کانگ واقع شده‌ است و رسیدن به آن واقعا کار چندان سختی نیست. اگر می‌خواهید با وسیله نقلیه عمومی به تپه کاملیا بروید، کافی است سوار اتوبوس شماره 1-752 و در ایستگاه تپه دانگ باک از آن پیاده شوید. پارک تپه کاملیا حالا کمتر از صد متر با شما فاصله دارد. 

پیست طوفان 1947 جیجو

جاهای دیدنی جیجو

 دوستداران هیجان و آدرنالین بالا باید این تفریح مهیج را در جزیره جیجو امتحان کنند. اگر اهل مسابقه دادن و ماشین‌سواری هستید، به پیست طوفان 1947 جیجو بروید. این مسیر ماشین‌سواری 1947 متری، یکی از جاهای دیدنی جیجو به حساب می‌آید. اگر از ساعت 10 تا 18:30 جای خالی برای کمی تفریح درست‌و‌حسابی داشتید، حتما به این پیست ماشین‌سواری بزرگ سری بزنید و در حین اینکه یکی از طولانی‌ترین پیست‌های کره جنوبی را طی می‌کنید، کوه هالاسان را در جنوب جیجو را می‌بینید. البته یک نکته مهم وجود دارد. اینکه حتما تا ساعت 17:30 در ورودی پیست را رد کنید وگرنه از این ساعت به بعد پذیرشی صورت نمی‌گیرد. 

آدرس پیست طوفان 1947 

این پیست ماشین‌سواری زیبا جزیره جیجو در منطقه توپیونگ در شهر سئوگویپو واقع شده‌است. از آنجایی که استفاده از اتوبوس در سفر می‌تواند کمی هزینه‌ها را کمتر کند، پس برای رسیدن به یک از بهترین حاهای دیدنی جیجو، سوار اتوبوس شماره 612 شوید و در ایستگاه اتوبوس موزه لایتنینگ جیجو، در 270 متری مقصد خود، از اتوبوس پیاده شوید. 

دهکده مردمی جیجو

در دامنه آتشفشان هالاسان، شهر کوچکی با خانه‌های سیاه رنگ خواهید دید. این خانه‌ها به مردم دهکده مردمی جیجو تعلق دارند. قدمت این دهکده به قرن 19 برمی‌گردد و با گشتن در این روستا کوچک و زیبا، هنوز هم آثار باستانی و ویژگی‌های فرهنگ کره جنوبی را مشاهده خواهید کرد که همچنان حفظ شده‌اند و با گذشت زمان از بین نرفته‌اند. اگر سریال پرطرفدار کره‌ای “جواهری در قصر” را دیده باشید، احتمالا به محض ورود به این روستا، آن را به‌خاطر بیاورید. چون این سریال پرطرفدار در این دهکده زیبا فیلمبرداری شده‌است. برای رسیدن به دهکده مردمی جیجو که در شهر سئوگی پو قرار دارد، بهتر است از تور اتوبوس شرقی جیجو استفاده کنید تا با کمک راهنمای محلی این تور، از همه جای دهکده دیدن کنید و هم چیزهای بیشتری از فرهنگ مردم این روستا یاد بگیرید.

یک سفر هیجان انگیز و فوق العاده را میتوان با رزرو تور سه کلیک تجربه کرد.

اودولگا

جاهای دیدنی جیجو

  در یکی از مسیرهای معروف جزیره جیجو کره جنوبی که به منطقه سئوهونگ شهر سئوگی بو مربوط می‌شود، سنگ اودولگا، به صورت یک ستون سنگی دیده می‌شود که اطراف آن سنگ دیگری وجود ندارد. به همین خاطر، به این سنگ، اودولگا یا سنگ تنها می‌گویند. این ستون سنگی حاصل از فوران آتشفشانی در جزیره جیجو است که تقریبا به 150 هزار سال قبل برمی‌گردد. این ستون سنگی زیبا یکی دیگر از صحنه‌های فیلمبرداری در سریال کره‌ای “جواهری در قصر” بوده‌است. معمولا در اطراف این ستون سنگی، مردم در حال ماهی گرفتن و یا غواصی کردن هستند. برای دیدن ستون سنگی اودولگا که همه آن را به یکی از بهترین دیدنی‌های جیجو می‌شناسند، می‌توانید مسیر منتهی به آن را قدم بزنید. این مسیر بخشی از مسیر اولی (Olle) شماره 7 است. البته یادتان باشد که قبل از شروع به حرکت به سمت این منطقه، حتما کمی آب و خوراکی با خود بردارید. اگر هم چیزی فراموش کردید، جای نگرانی نیست. در مسیر رسیدن به ستون سنگی اودولگا، مکان‌هایی هستند که از آن‌ها خرید کنید.

صخره جوسان جولی

  در بین 140 هزار تا 250 هزار سال پیش، صخره جوسان جولی از ریخته شدن گدازه از کوه هالاسان به دریا جونگمون شکل گرفت. امروزه مردم بومی و گردشگران برای گوش دادن به صدای آرامبخش برخورد امواج دریا جونگمون به این صخره به صخره جوسان جولی سر می‌زنند. در حقیقت این صخره زیبا، یکی از خوش‌منظره‌ترین جاهای دیدنی جیجو به حساب می‌آید که با ظاهر شش ضلعی‌اش به راحتی قابل شناسایی است. حتی اگر برای اولین بار آن را می‌بینید. صخره جوسان جولی در شهر سئوگی پو، در خیابان ایئودو واقع شده‌است.

سئونگسان ایل چویونگ

  این مکان یکی از پربازدیدترین مناطق جزیره جیجو است که آن را با نام “قله طلوع خورشید” هم می‌شناسند، قبلا جزیره‌ای جداگانه بوده ولی هم اکنون بخشی از جزیره زیبا جیجو است. این آتشفشان بزرگ که 500 هزار سال پیش به‌خاطر فوران آتشفشان شکل گرفت، از بالا به شکل شیرینی پای بزرگ است و اگر به قله آن برسید تازه شکل اصلی آن را درک خواهید کرد. این مکان دیدنی در جزیره جیجو با ظاهر عجیب‌و‌غریب خود، حتی در یونسکو به عنوان میراث به ثبت رسیده‌است. آن چیزی که از بالا خواهید دید، یک زمینه سبز رنگ از طبیعت است و کوه آتشفشانی که دهانه آن با کنار هم قرار گرفتن 99 سنگ به وجود آمده‌است.

آدرس سئونگسان ایل چویونگ

جاهای دیدنی جیجو

   برای رسیدن به کوه سئونگسان ایل چویونگ که یکی از محبوب‎‌ترین جاهای دیدنی جیجو است، کافی است خیابان ایلچول در منطقه سئونگ مان را پیدا کنید. اگر اهل کوهپیمایی هستید و کفش‌های مناسب این کار را هم پوشیده‌اید، حتما به بالای قله کوه بروید و از منظره منحصربه‌فرد آن لذت ببرید. برای رسیدن به قله کوه سئونگسان ایل چویونگ، دو مسیر وجود دارد که فرقی نمی‌کند کدام را انتخاب کنید. بعد از حدود 20 دقیقه، خودتان را در قله یکی از جاهای دیدنی جیجو می‌بینید. اما اگر دیدن این کوه خارق‌العاده از پایین برایتان کافی است و علاقه‌ای به رفتن روی قله ندارید، می‌توانید در تپه‌های اطراف کوه قدم بزنید و از مناظر لذت ببرید و چندتا عکس یادگاری هم بگیرید. 

کوه هالاسان

تا اینجا چند بار به کوه هالاسان جزیره جیجو اشاره شد. حالا وقت آن رسیده تا با این کوه معروف آشنا شویم که یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی جیجو نیز است. نام دیگر کوه هالاسان، یونگجوسان است که به معنی کوهی است که آن‌قدر مرتفع است تا کهکشان را به سمت خود بکشد و از آن‌جایی که این کوه، بلندترین نقطه در تمام کره جنوبی است، می‌توان گفت نام بسیار مناسبی است. زمانی که در دامنه کوه هاسالان هستید به وضوح درختان انبوهی را می‌بینید. حتی در اطراف این جاذبه دیدنی جزیره جیجو، پارک ملی هالاسان دیده می‌شود که دیدن این پارک هم ضرری ندارد. البته صعود به کوه هالاسان زیبا و برگشتن از آن به اندازه یک روز وقت شما را خواهد گرفت. 

  کوه هالاسان، یکی از جاهای دیدنی جیجو زیبا، دارای هفت مسیر برای پیاده‌روی است. برخی از این مسیرها طولانی‌تر و برخی کوتاه‌تر هستند. پس اگر وقت زیادی ندارید، مسیر ائوئونگ سانگاک را انتخاب کنید که کوتاه‌ترین ممکن به قله کوه هالاسان است و شما را در عرض 30 دقیقه به قله می‌رساند. البته اگر در طول مسیر توقف نکنید. این مسیر کوتاه دست کمی از دیگر مسیرهای کوه هالاسان ندارد. اگر هوا صاف و بدون ابر باشد، می‌توانید در دوردست‌ها جزیره چوجادو، جزیره بیانگدو و سئونگسان ایل چویونگ را هم در این مسیر ببینید. طی کردن این مسیر از مسیرهای یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره جیجو، معمولا برای اکثر مردم راحت است ولی با این‌حال پله‌های چوبی زیادی در مسیر خود خواهید دید و چندین پیچ و سطوح سنگی ناهموار را باید پشت سر بگذارید تا به قله برسید. 

  اگر می‌خواهید از مسیر ائوئونگ سانگاک به قله کوه هالاسان برسید، بهتر است صبح زود یا بعدازظهر حرکت کنید که هوا نه خیلی گرم است و نه خیلی مرطوب. برای صعود به قله کوه هالاسان باید زمان مناسب حرکت کنید و به موقع به پناهگاه خود برگردید. در حقیقت پیاده‌روی در مسیرهای این کوه، دارای محدودیت زمانی است و از یک ساعت مشخصی به بعد شما اجازه نخواهید داشت که به قله بروید. نکته مهم دیگر این است که حتما با خود خوراکی و آب آشامیدنی داشته باشید تا در مسیر خستگی در کنید و انرژی تازه برای ادامه راه بدست بیاورید.

پارک هیری

جاهای دیدنی جیجو

 بعد از دیدن کوه هالاسان و سیر شدن از طبیعت بکر آن، سر زدن به پارک هیری در حومه کوه هاسالان، قطعا بهترین تصمیمی خواهد بود که گرفته‌اید. پارک هیری از دیگر جاذبه‌های جزیره جیجو است که به عنوان یک پارک محلی از محبوبیت خاصی بین گردشگران برخوردار است. پارک هیری در خیابان سیلی دونگ، در منطقه ناموون واقع شده‌است. طبیعت گردی و قدم زدن در پارک هیری قطعا برای هر مسافری خوشایند خواهد بود که برای رهایی از شلوغی و هیاهو مناطق شهری به جزیره جیجو آمده‌است. اگر به پارک هیری می‌روید، با خیال راحت به خرگوش ها، سنجاب ها و بزهای سیاه این پارک محلی و زیبا غذا دهید. 

در پارک هیری وقتی فصل زردآلو برسد، جشنواره گل زردآلو را می‌اندازند. اگر به موقع به پارک هیری، یکی از جاذبه‌های جزیره جیجو بروید، ممکن است مردم را در حال چیدن پرتقال‌های ماندارین خوشمزه ببینید. با توجه به اینکه در چه فصلی از سال به جزیره جیجو می‌روید، ساعت ورود گردشگران به پارک هیری متفاوت خواهد بود. اگر قصد دارید از آوریل تا سپتامبر ( از فروردین تا مهر) به پارک هیری سر بزنید، درهای این پارک، یکی از بهترین جاهای دیدنی جیجو، از ساعت 9 تا 17:30 باز خواهد بود. از ماه اکتبر تا مارس ( از مهر تا اسفند)، یک ساعت زودتر ساعت بازدید از پارک هیری تمام خواهد شد. 

ساحل هیوپجه و گئوم دونگ 

  تا اینجا همه جاهای دیدنی جیجو که باهم بررسی کردیم، فقط مناطق کوهستانی و پارک بودند. ولی جزیره جیجو اکثر گردشگران خود را مدیون دو ساحل زیبا هیوپجه و گئومنونگ است. این دو ساحل پرطرفدار که مقصد اکثر مسافران در تعطیلات تابستانی است، در کنار یکدیگر در ناحیه گئومنونگ قرار گرفته‌اند. ممکن است در فصل پر مسافر تابستان، این دو ساحل خیلی شلوغ باشند اما در ماه‌های دیگر سال تعداد گردشگران بسیار کمتر خواهد بود. راه رفتن در ماسه‌های سفید و نرم ساحل هیوپجه و گئوم دونگ در کنار دیگر تفریحات ساحلی دقیقا همان چیزی است که شما را از شهر به جزیره آرام و زیبا جیجو کشانده‌است. با همراهان خود دو تیم درست کنید و از والیبال ساحلی لذت ببرید. اگر همیشه نگران این هستید که با رفتن داخل آب دریا ممکن است در آب غرق شوید، در مورد سواحل هیوپجه و گئومنونگ اصلا لازم نیست نگران این موضوع باشید. چرا که این دو ساحل آب کم عمق دارند. در ساحل هیوپجه و گئوم دونگ امکانات زیادی مانند اتاق دوش، رختکن و رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد که کار را برای مسافران راحت‌تر کرده‌است. برای رسیدن به ساحل گئومنونگ کافی است در ترمینال اتوبوس بین شهری جیجو سوار اتوبوسی شوید که به سمت سئول جو و ناحیه گئومنونگ می‌رود.

پارک هالیم

جاهای دیدنی جیجو

یکی‌دیگر از جاذبه‌های جزیره جیجو، پارک بزرگ هالیم واقع در 33 کیلومتری غرب این جزیره است. پارک هالیم با داشتن 9 باغ متفاوت، می‌تواند به راحتی شما را برای 2 تا 3 ساعت سرگرم کند. طوری که اصلا متوجه گذر زمان نشوید. معمولا کسی پیدا نمی‌شود که به پارک هالیم جزیره جیجو بیاید و به دو غار جذاب و مرموز سانگ یانگگل و هیوپژول سری نزند. این دو غار به عنوان بخشی از پارک هالیم هستند که سالانه گردشگران کنجکاو زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر به فضاهای بسته خوشتان نمی‌آید و فکر می‌کنید نمی‌توانید به درون غارها بروید، نگران نباشید. غارهای سانگ یانگگل و هیوپژول، بسیار جادار و بزرگ هستند و حتی مسیر داخل آن‌ها آسفالت شده‌است. 

  بازدید از پارک هالیم می‌تواند خیلی جالب‌تر از چیزی باشد که فکر می‌کنید. این پارک به عنوان یکی از جاذبه‌های جزیره جیجو،باغ وحش کوچکی نیز دارد که محل زندگی لاک پشت‌ها، طاووس‌ها و پرندگان مختلف است. اگر بعد از گشتن در پارک هالیم، دلتان یک وعده غذایی کره‌ای خوشمزه می‌خواهد تا دوباره پرانرژی شوید، در نزدیکی این پارک رستورانی با غذاهای کره‌ای و یک فودکورت کوچک وجود دارد. البته اگر گیاهخوار هستید، کافه گیاهی پارک هالیم را پیدا کنید و از دمنوش های گیاهی آن لذت ببرید. ساعت‌کاری پارک هالیم، یکی از بهترین جاهای دیدنی جیجو، از ماه فروردین تا شهریور از ساعت 8:30 تا 19 خواهد بود. در فصل پاییز و زمستان، درهای پارک هالیم تا ساعت 18 بسته خواهند شد. اما در فصل تابستان (از 15 جولای تا 20 آگوست) که تعداد بازدیدکنندگان بیشتر از همیشه است، این پارک تا ساعت 19:30 به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

آبشارهای جئون جیون

  در بخش جنوبی جزیره جیجو، منظره‌ای زیبا از سه آبشار کوچک وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های جزیره جیجو به حساب می‌آید. از بین سه آبشار چئون جون، دوتا از آبشارها همیشه پرآب و خروشان هستند اما آبشار دیگر، فقط در زمان بارندگی آب خواهد داشت. نام دیگر آبشارهای جئون جیون، “حوض خدا” است. اگر در ماه می (اردیبهشت) سال‌های زوج برای دیدن این آبشارها بیایید، شاهد جشنواره چیلسونیو خواهید بود. مردم این منطقه معتقد هستند که آب این آبشارها شفابخش است. به همین‌خاطر مردم بومی در این مکان حمام می‌کردند. ولی حواستان باشد که بازدیدکنندگان اجازه شنا کردن در آبشارهای جئون جیون را ندارند. 

زمانی که به ورودی آبشار می‌رسید، پلی در همان نزدیکی خواهید دید که منظره خارق‌العاده‌ای را خلق کرده‌است. از آن‌جایی که برای دیدن آبشارهای جئون جیون باید مسیر زیادی را پیاده بروید، حتما با خودتان خوراکی و بطری آب داشته باشید. بعد از اینکه از پل کنار آبشار عبور کنید، دیگر مغازه‌ای برای خرید کردن نخواهد بود، پس وسایل مورد نیاز خود را حتما با خودتان بیاورید. 

آدرس آبشارهای جئون جیون

جاهای دیدنی جیجو

  آبشارهای جئون جیون در شهر سئوگویپو قرار گرفته‌اند و هر روز هفته از ساعت 9 تا 17:30 به بازدیدکنندگان خوش‌آمد می‌گویند. اگر قصد دارید یک‌راست از فرودگاه جیجو به این جاذبه دیدنی بروید، می‌توانید سوار اتوبوس شماره 600 به مقصد جونگ مین شوید. وقتی به ایستگاه اتوبوس باغ گیاه‌شناسی یومیجی پیاده شدید، حدود 5 تا 10 دقیقه پیاده‌روی باقی می‌ماند تا به یکی از بهترین جاذبه‌های جیجو برسید. 

ساحل گوانگ چیگی

   در شهر سئوگی پو، ساحل گوانگ چیگی زیبا با ماسه‌ سیاه‌رنگ خود یکی‌دیگر از جاهای دیدنی جیجو است که خط ساحلی طولانی آن برای اسب‌سواری بسیار مناسب است. علت محبوبیت ساحل گوانگ چیگی بین گردشگران، منظره خاصی است که از این ساحل می‌توان دید. در ساحل گوانگ چیگی می‌توانید به خوبی سئونگسان ایل چولبونگ یا قلعه طلوع آفتاب را ببینید. از طرفی اگر بعد از تفریح در ساحل خسته شده‌اید و نیاز دارید دلی از عزا در آوردید، به کافه‌ها و رستوران‌های مد روز در اطراف ساحل گوانگ چیگی بروید و از خوردن غذاهای اصیل کره‌ای لذت ببرید. 

اسب‌سواری در جیجو؛ تفریح در جزیره

  در جزیره جیجو هیچ وقت حوصله‌تان سر نخواهد رفت. در کنار جاذبه‌های دیدنی جیجو که برای شمردن آن‌ها انگشتان دست کم هستند، تفریحات خوب و جالبی در این جزیره وجود دارد. اگر به اسب‌ها علاقه دارید یا اصلا سوارکار حرفه‌ای هستید و حالا به جزیره جیجو آمده‌اید، حتما اسب‌سواری در امتداد خط ساحلی این جزیره را تجربه کنید. جزیره جیجو در زمین‌های سرسبز و وسیع خود، یکی از بهترین انواع اسب‌ها را پرورش می‌دهند. اسب‌های زیبا جزیره جیجو به‌واسطه ژنتیک خاص خود به اهلی بودن معروف‌اند. 

سفر دریایی به کوه سانبانگ؛ تفریحی خاص در جزیره جیجو

  یکی از تفریحات پرطرفدار و جذاب بین گردشگران جزیره جیجو، دیدن منظره زیبا ژئوپارک سنبانگسان و آتشفشان سونگاکسان از داخل کشتی است. اگر به دریا علاقه دارید و دلتان می‌خواهد خاطره‌ای خاص ازجزیره جیجو در ذهنتان حک شود، حتما این کار را انجام دهید. 

غار مانجنگول

جاهای دیدنی جیجو

12‌امین تونل طولانی در جهان در 30 کیلومتری شرق شهر جیجو قرار گرفته‌است. دیدن این غار بی‌همتا، یکی از کارهایی است که حتما باید در جزیره جیجو انجام دهد وگرنه پشیمان به خانه برمی‌گردید. رسیدن به این غار با اتوبوس حدود 30 دقیقه طول می کشد ولی اگر نمی‌خواهید از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید، رزرو ماشین شخصی از دیگر گزینه‌ها است. غار مانجنگول چندین هزار سال پیش به دلیل فوران آتشفشان ایجاد شد که حدود 13 کیلومتر طول دارد. ولی نگران نباشید. قرار نیست تمام 13 کیلومتر را طی کنید. به غیر از یک کیلومتری که در دسترس بازدیدکنندگان قرار داده شده‌است، بقیه قسمت‌های غار بسته هستند. 

وقتی به غار مانجنگول برسید شاید گیج شوید که باید از کدام ورودی وارد غار شوید. بازدیدکنندگان فقط می توانند از ورودی دوم استفاده کنند. در ورودی غار مانجنگول، مسیری چوبی خواهید دید که باید همین مسیر را دنبال کنید تا وارد غار شوید. در طول مسیر مراقب گودال‌های کوچک آب و سطح ناهموار زمین زیر پای خود باشید. برای اینکه صحیح و سالم غار را طی کنید و سر نخورید، حتما کفشی مناسب بپوشید. اگر حواستان به قسمت‌های لغزنده مسیر باشد، خطری شما را تهدید نخواهد کرد.  در انتهای تونل ستون گدازه غول پیکر را خواهید دید که به شکلی خاص حالت گرفته‌است.

موزه زنده یا لایو میوزیم

 موزه زنده برخلاف سایر جاهای دیدنی جیجو، جایی برای علاقه‌مندان به هنر است. اگرعکس گرفتن یکی از سرگرمی‌ها معمول شما است و همیشه دوربین به دست در حال گرفتن عکس‌های مختلف هستید، باید به موزه زنده جزیره جیجو را ببینید. این موزه با دیوارهایی که با نقاشی های زیبا و مشهور پوشیده شده‌اند، یک مکان فوق‌العاده برای گردش خانوادگی است. کافی است ژست‌های خلاقانه یا خنده‌دار بگیرید. هر روز از هفته که در جزیره جیجو بودید، می‌توانید از ساعت 9 تا 18 در موزه زنده جیجو حسابی خوش بگذرانید.

پارک اسباب‌بازی جیجو

جاهای دیدنی جیجو

  وقتی پا به درون دنیای اسبا‌بازی جیجو می‌گذارید، ناخودآگاه کودک درون شما فعال خواهد شد. اگر در سفر خود به جزیره جیجو، کودک دلبندتان هم با شما آمده‌است، قطعا بعد از ساعت‌ها گشتن در طبیعت و دیگر جاهای دیدنی جیجو، دوست خواهد داشت که پارک اسباب‌بازی این جزیره را هم ببیند. در این پارک مجموعه‌ای بزرگ از اسباب‌بازی‌ها جمع‌آوری شده‌اند. مانند فیگورهای قهرمان‌های معروف دنیای مارول و گاندام. برای رسیدن به پارک اسباب‌بازی جیجو، کافی است سوار اتوبوس شماره 365 شوید و در ایستگاه بیمارستان عمومی هالا پیاده شوید. در همین ایستگاه، باید سوار اتوبوس بعدی شوید که شماره آن، 282 است. زمانی که به ایستگاه ونوم اورئوم رسیدید، از اتوبوس پیاده شوید. دیگر راهی به پارک اسباب‌بازی جیجو نمانده‌است. 

پارک پورورو و تایو

  یکی‌دیگر از جاهای دیدنی جیجو مورد علاقه هر کودکی، پارک پورورو و تایو است. در داخل این پارک بزرگ، آن‌قدر بازی و سرگرمی وجود دارد که یک روز کامل برای تفریحی خوب و لذت‌بخش قرار دهید. پس با تهیه بلیط پارک پورورو و تایو، از تمام جاذبه‌های آن دیدن کنید. به بخش پارک پر پیچ‌و‌خم بروید و یا سوار چرخ‌و‌فلک شوید و بعد از کلی آرامش، دوباره هیجان را در خود حس کنید. 

مزرعه چای سبز اوسولوک 

 یکی از محصولات معروف جزیره جیجو کره جنوبی، چای سبز اوسولوک است. این چای خاص از مزرعه چای سبز اوسولوک برداشت می‌شود. این زمین‌های چای در منطقه آندئوک، یکی‌دیگر از جاذبه‌های جزیره جیجو است. معمولا عاشقان چای بخصوص چای سبز، دیدن مزرعه چای سبز اوسولوک را از دست نخواهند داد. اگر علاقه دارید تا درباره گذشته چای کره‌ای و فرهنگ مرتبط با آن بیشتر آشنا شوید، پس به موزه چای اوسولوک در نزدیکی مزرعه چای سبز بروید و کمی چای سبز به عنوان سوغاتی بخرید. این موزه یکی از جاهای دیدنی جیجو است که علاوه‌بر کافه، نمایشگاهی از قوری‌ها و فنجان‌های دوران باستان کره دارد. 

خانه اینسفری جیجو

جاهای دیدنی جیجو

  ممکن نیست کسی شیفته پوست شفاف و براق کره‌ای‌ها باشد و نداند اینسفری چیست. اینسفری در حقیقت نام یک برند درجه یک کره ای در زمینه تولید محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی است. این برند به‌خاطر محصولات طبیعی خود که دوستدار محیط زیست نیز است، نه تنها در کره جنوبی بلکه در سراسر دنیا معروف شده‌است. در کنار موزه چای اوسولوک، خانه اینسفری جیجو واقع شده‌است که در فصل تابستان از ساعت 9 تا 19 باز است. اگر اهل غذاهای ارگانیک هستید و به سلامتی خود خیلی اهمیت می‌دهید، حتما به این کافه سری بزنید. بازدیدکنندگان خانه اینسفری جیجو حتی می‌توانند در فرایند صابون‌سازی فعالیت داشته باشند و سوغاتی سفارشی به سبک اینسفری با خود به خانه ببرند. 

موزه شکلات جیجو

  شکلات از آن دسته خوراکی‌هایی است که سن‌و‌سال نمی‌شناسد. از بچه‌های کوچک گرفته تا افراد پا به سن گذاشته، اکثر مردم دنیا عاشق این مزه منحصربه‌فرد هستند. اگر شما هم از عاشقان شکلات هستید پس رفتن به موزه شکلات جزیره جیجو را در لیست کارهای خود قرار دهید. این موزه تنها موزه شکلات در آسیا است. پس تا در جزیره جیجو هستید از فرصت استفاده کنید. در موزه می‌توانید حقایق جالبی درباره این ماده خوشمزه در نمایشگاه‌های آن یاد بگیرید و در کنار آن، مراحل تولید شکلات‌ها را ببینید. اگر در فاصله زمانی بین اردیبهشت تا تیر یا  شهریور تا آبان به موزه شکلات خواهید آمد، این موزه از ساعت 10:30 تا 18 از شما پذیرایی خواهد کرد و در ماه مرداد این موزه یک ساعت بیشتر باز می‌ماند. اگر  در آذر تا فروردین به موزه شکلات خواهید آمد، یادتان باشد که موزه راس ساعت 17 تعطیل می‌شود. قیمت بلیط موزه شکلات جیجو، 6500 وون (5 دلار) است. 

رزرو هتل برای سفر میتوانید با سه کلیک انجام بدهید.

بازار دونگنوم جیجو

جاهای دیدنی جیجو

از آن‌جایی که رفتن به بعضی از جاذبه‌های دیدنی جیجو مانند کوه هالاسان در شب غیرممکن است، ممکن است فکر کنید که شب‌های جزیره جیجو را باید در هتل یا اقامتگاه خود سپری کنید. البته اگر بعد از کلی گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی جیجو طبیعی است که خسته باشید. اما اگر با تاریک شدن هوا هنوز هم انرژی دارید، به بازار دونگنوم بروید که یکی‌دیگر از جاهای دیدنی جیجو به حساب می‌آید و ارزش وقت گذاشتن را دارد. البته بازار دونگنوم فقط تا ساعت 21 باز است و بعد از آن تعطیل می‌شود. بعد نیست بعد از بسته شدن بازار، سری به غذاخوری‌ها اطراف بزنید و هر چقدر دلتان می‌خواهد غذای محلی و کره‌ای میل کنید. 

کلام آخر

  در این مقاله با جیجو و تقریبا تمام آنچه که در خود دارد، آشنا شدیم. به محض ورود به جزیره جیجو، با توجه به اطلاعاتی که از جاهای مختلف این جزیره دارید، برای روزهای خود برنامه‌ریزی کنید. با در نظر گرفتن سلیقه و علاقه خودتان، اولویت‌بندی کنید و مشخص کنید دوست دارید اول از همه کجاهای جیجو را ببینید. 

نظرات کاربران