Save money on travel

راه های مهم پس انداز پول در سفر؛ برای سفرهای بیشتر!

سفر رفتن و تعطیلات بخش جذاب زندگی هستند. احتمالا شما هم که در حال خواندن این مقاله هستید، خوب می‌دانید که پس‌انداز کردن پول برای سفر سخت و البته لذت‌بخش است. اینکه بعد از یک مدت طولانی بتوانید به یک سفر رویایی بروید، مطمئنا شیرین خواهد بود. اما سفر بالا و پایین زیادی دارد و معمولا همه چیز آنگونه که برنامه‌ریزی می‌کنید، پیش نمی‌رود و احتمالا با مخارج غیر‌قابل‌ پیش‌بینی مواجه خواهید شد. اینجاست که باید حواستان را به پس انداز پول در سفر جمع کنید. بله امکان‌پذیر است!

ما شما را با چند روش جالب و منحصر‌به‌فرد برای صرفه‌جویی در هزینه سفر راهنمایی خواهیم کرد. فقط، به یاد داشته باشید که پس‌انداز پول به معنای پول بیشتر برای سفرهای بیشتر یا لذت بردن از سفر خود است.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

راهنمای گام به گام پس انداز پول قبل سفر

بیایید به یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی پس‌انداز پول برای صندوق سفر خود بپردازیم. حوصله کنید و تا آخر بخوانید حتما یکی از این موارد به دردتان خواهد خورد. 

قدم اول: حواستان به موانع معمول برای پس انداز پول باشد

Common obstacles to saving money

بزرگ‌ترین چالش همیشه این است که خرج کردن پول بسیار ساده‌تر از پس‌انداز کردن آن است. 

برای توضیح بهتر قبل از هر چیز به جمع کردن پول برای مسافرت خواهیم پرداخت. همیشه یک سری موانع وجود دارند تا شما را از پس‌انداز باز دارند. بله، وقتی نوبت به ایجاد تغییرات در زندگی برای پس‌انداز می‌شود، باید بدانید که دقیقا منظور چیست، چه کار باید انجام دهید. موانع سر راهتان را بشناسید و سعی کنید آن‌ها ‌را از جلوی پایتان بردارید. حالا این موانع چه هستند:

مصرف بیش از حد

مصرف بیش از حد یعنی چی؟ اینکه شما خریدهای نابجای زیادی را در طول سال یا آن مدتی که پس‌انداز می‌کنید، خواهید داشت. هستند کسانی که حتی درآمد زیادی ندارند، اما مصرف‌گرایی بیش از اندازه‌ای دارند. می‌توانید برای پس‌انداز پول به این مورد توجه کنید و از خریدهای غیرضرور بپرهیزید. 

این کار ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها ادامه داشته باشد، اما به هدف خود که سفرتان است، فکر کنید. از خریدهای نابجا جلوگیری کرده و فقط به هدف خودتان که جمع کردن یک بودجه زیاد است، توجه داشته باشید.

درآمد

پس انداز پول در سفر

قبل از اینکه به پس‌انداز در سفر برسیم، باید بدانید که چگونه می‌توان یک بودجه درست و حسابی برای تعطیلات رویایی‌تان جمع کرد. در این میان درآمد از اهمیت زیادی برخوردار است. شاید فکر کنید که باید به سراغ رئیس‌تان و اضافه حقوق بروید، اما همیشه یک راه دوم وجود دارد. بیشتر افراد گزینه‌ی دوم یا همان کار دوم و جانبی را انتخاب می‌کنند. می‌توانید از دورکاری‌هایی که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند، کمک بگیرید. کلا یک سرچ ساده در اینترنت، می‌تواند پیشنهادهای زیادی متناسب با توانایی‌هایتان به شما بدهد. 

بدهی

اگر بدهی دارید، شاید جمع‌آوری بودجه سفر برایتان کمی دشوار به نظر برسد. خوب این کاملا بستگی به میزان بدهی‌های شما دارد. اگر با بحران جدی مالی مواجه هستید، شاید بهتر است، پس‌انداز را فراموش کنید. با این‌حال، با یک بودجه‌بندی دقیق و جزئی، احتمالا بتوانید کمی پس‌انداز کنید. عقب نشینی نکنید! 

سندرم “زندگی عالی است”

تعصب خوش‌بینی این باور را تقویت می‌کند که چیزهای بد برای دیگران اتفاق نمی‌افتد. برای پس‌انداز در سفر و قبل از آن، این تفکر را به کل دور بیندازید، موجودی را کامل، برنامه‌ریزی را دقیق و پس‌انداز کنید.

اجازه ندهید که موانع، مانع تحقق رویاهای سفرتان شود!

قدم دوم: بودجه‌ای بی رحمانه در نظر بگیرید

Consider a ruthless budget

می‌دانیم که پس انداز پول برای سر تا حدی می‌تواند مشکل‌ساز و سخت باشد. اما به این فکر کنید که بالاخره به سفری که دلتان می‌خواست، می‌روید. پس شروع به جمع‌آوری بودجه کنید. یک برنامه روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه بسته به شرایط خود در نظر بگیرید و متناسب آن بودجه‌ای را کنار بگذارید. فقط حواستان باشد که همیشه بالاترین رقم را حساب کنید تا یک بودجه بی‌رحمانه نصیب خودتان کنید. 

قدم سوم: عاداتی را ایجاد کنید که باعث صرفه جویی در هزینه می‌شود

اگر می‌خواهید در پول خود صرفه‌جویی کنید، تکرار کلید موفقیت است. هنگامی که شروع به ایجاد عادت‌هایی برای پس انداز کردید، دیگر برای رسیدن به هدف پس انداز سفر خود مشکلی نخواهید داشت.

در اینجا چند عادت وجود دارد که باید برای صرفه‌جویی در هزینه سفر از آن‌ها استفاده کنید:

  • به جای کارت اعتباری از پول نقد استفاده کنید. مانند زمان بچگی و قلک‌های پلاستیک، باور کنید که جواب می‌دهد.
  • در یک حساب بانکی خاص پس انداز کنید (آن را حساب پس انداز سفر نامید تا انگیزه بیشتری داشته باشید). تحت هیچ شرایطی از آن برداشت نکنید. حتما حساب‌ پس‌اندازتان دارای سود باشد. شاید نرخ بهره آن چیزی نباشد که انتظار دارید اما هر پول اضافی به هدف شما که پس انداز است، کمک خواهد کرد.
  • با پختن غذا در خانه به جای بیرون رفتن برای صرف غذا، در زمان و پول صرفه‌جویی کنید.
  • در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید تا بابت پرداخت قبوض هزینه‌های بالایی نپردازید. این شاید به چشم نیاید، اما کمک‌کننده است. 
  • در رفت‌وآمد خود به صورت روزانه از وسایل حمل و نقل عمومی به جای تاکسی یا حتی ماشین شخصی استفاده کنید تا هزینه‌ها کمتر شوند. 

قدم چهارم: شروع به پیگیری هزینه های خود کنید

بسیار مهم است که هزینه‌های خود را پیگیری کرده تا بفهمید کجا ممکن است آن را کاهش یا حتی حذف کنید. خوشبختانه این روزها نرم‌افزارهای زیادی روی کار آمده که می‌توانند در پیگیری دقیق هزینه‌ها به شما کمک کنند. از طرفی وقتی عادت‌ها و هزینه‌های خرج کردن خود را دنبال می‌کنید، در مورد اینکه کجا می‌توانید کمتر خرج کنید و چه هزینه‌های ماهانه ضروری است، آگاه‌تر خواهید شد.

راهنمای گام به گام پس انداز پول در سفر

با کمی برنامه‌ریزی و چند نکته هوشمندانه برای پس انداز پول در سفر، می‌توانید اوقات خوبی را در سفر خود بدون هدر دادن پول داشته باشید. در اینجا چند روش صرفه‌جویی در هزینه برای کمک به شما آورده شده است!

 قدم اول: بودجه‌ای تنظیم کنید و به آن پایبند باشید

پس انداز پول در سفر

قبل از اینکه برنامه‌ریزی سفر خود را شروع کنید، باید بودجه‌ای را برای میزان هزینه‌ای که می‌خواهید خرج کنید را به صورت دقیق و جزئی در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا از هزینه‌های بیش از حد جلوگیری کرده و خرج‌های خود را تحت کنترل داشته باشید. مطمئن شوید که تمام هزینه‌های خود مانند پرواز، اقامت، غذا و فعالیت‌ها را با بودجه‌ تعیین شده می‌توانید تحت کنترل داشته باشید. فقط توصیه می‌کنیم، همیشه بودجه خود را بیشتر از آنچه نیاز است، قرار دهید، برای مشکلات احتمالی و خرج‌های اضافی! 

قدم دوم: در مورد تاریخ سفر خود انعطاف پذیر باشید

قیمت خطوط هوایی بسته به روز هفته و زمان سال می‌تواند بسیار متفاوت باشد. با انعطاف‌پذیری در تاریخ سفر خود، ممکن است بتوانید پروازهای ارزان‌تری پیدا کرده و در هزینه سفر خود صرفه جویی کنید. این کار یکی از مهمترین موارد پس انداز پول در سفر است، چراکه همیشه هزینه‌های رفت‌وآمد، بخش قابل توجهی از بودجه را به خودشان اختصاص می‌دهند. راستی اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید، سفر در فصل خارج از فصل یا در روزهای هفته را در نظر بگیرید تا بهترین قیمت‌ها نصیبتان شود. 

قدم سوم: به دنبال پکیج‌های مسافرتی باشید

Travel packages

این روزها تورهای سفری پکیج‌های خیلی خوبی دارند. آن‌ها معمولا با هتل‌ها و شرکت‌های هواپیمایی همکاری می‌کنند و این باعث می‌شود تا قیمت‌های خیلی خوبی برای هزینه‌های پرواز، اقامت و فعالیت‌ها ارائه دهند. اگر به دنبال پس انداز در سفر هستید، استفاده از پکیج‌های ارائه شده در تورها می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. حتی برخی اوقات در آخرین لحظه این تورها با تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه‌ای شما را روبرو خواهند کرد که فرصتی عالی خواهد بود.

قدم چهارم: فعالیت های بدون تحقیق ممنوع

اغلب فعالیت‌های رایگان یا کم‌هزینه زیادی برای انجام در مقصد وجود دارد، مانند بازدید از موزه‌ها یا کاوش در پارک‌های محلی. قبل از حرکت در مورد این گزینه‌ها تحقیق کرده و برنامه سفر خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی داشته باشید. 

داشتن چنین برنامه‌هایی می‌تواند به پس انداز پول در سفر به شما کمک زیادی کند. چون فعالیت‌های تفریحی بخش زیادی از بودجه را به خودشان اختصاص می‌دهند. سخت نگیرید گشت‌و‌گذار در میان موزه‌ها، شاید آنقدر هم که به نظر می‌رسد خسته کننده نباشد. فقط یکبار امتحان کنید! 

قدم پنجم: از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

اجاره ماشین در تعطیلات می‌تواند گران باشد، به خصوص اگر با آن منطقه آشنا نباشید. البته این را هم اضافه کنیم که اگر به صورت دوستانه، خانوادگی و کلا گروهی سفر می‌کنید، اجاره ماشین شاید به صرفه‌تر به نظر برسد. 

اما، گذشته از این موارد، همه می‌دانیم که استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی مانند اتوبوس یا قطار ارزان‌تر خواهد بود. این نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شود، بلکه فرصتی برای تجربه فرهنگ محلی و دیدن مناظر شهر را هم به شما می‌دهد.

قدم ششم: مثل مردم محلی غذا بخورید

یکی دیگر از راه‌های پس انداز پول در سفر، غذا خوردن به شیوه‌ی مردم محلی است. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که آنچه که در تعطیلات هزینه‌ی زیادی در بر خواهد داشت، غذا است. اما خبر خوب اینکه می‌توانید با صرف غذا مانند یک محلی در پول خود صرفه‌جویی کنید. 

با این کار دو نشان را خواهید زد، هم غذاهای ارزان‌تر و شاید باور نکنید، خوشمزه‌تر می‌خورید و هم با فرهنگ مردم محلی آشنا می‌شوید. غذاهای محلی اغلب بخش مهمی از فرهنگ مقصد شما هستند و می‌توانند طعم تاریخ و سنت‌های منطقه را به شما بدهند.

قدم هفتم: از کارت اعتباری مناسب در خارج از کشور استفاده کنید

پس انداز پول در سفر

برخی از کارت‌های اعتباری بدون هزینه تراکنش هستند و این هر چند هم کم باشد برای پس انداز پول در سفر موثر خواهد بود. مطمئنا در طول سفر خریدهای زیادی انجام می‌دهید و تبدیل ارز خواهید داشت، پس این نکته را هم در نظر داشته باشید. 

قدم هشتم: از طرف دیگر پول بیشتری کسب کنید

قبل از شروع سفر به مقصد رویایی خود، یک برنامه بالقوه برای به دست آوردن پول نقد اضافی در حین سفر ایجاد کنید. احتمالا دیده‌اید که این روزها خیلی‌ها وبلاگ نویسی می‌کنند یا در صفحات مجازی تجربه‌های سفر خود را به اشتراک می‌گذارند. با تبلیغات غیرمستقیم در این موارد می‌توانید در حین سفر هم درآمد داشته باشید و هزینه‌های خودتان را بهتر مدیریت کنید. چیزی که این روزها زیاد می‌بینیم.

راه هایی برای صرفه‌جویی هزینه در فعالیت‌ها و سرگرمی‌ها

همان‌طور که قبلا هم گفتیم بخشی از هزینه‌های سفر به فعالیت‌ها و سرگرمی‌ها آن مربوط می‌شود و اگر کمی درایت به خرج بدهید هم می‌توانید کمی پس‌انداز کنید. چطور؟

به سراغ فعالیت های رایگان بروید

Go for free travel activities

به دنبال کارهای سرگرم کننده رایگان برای انجام دادن مانند: رفتن به ساحل، پیاده‌روی یا بازدید از موزه‌ها با ورودی رایگان باشید. لازم نیست که همه را یکی یکی بازگو کنیم، فقط کافی است تا کمی درباره مقصدتان جستجو کنید و به دنبال فعالیت‌های رایگان آن را بگردید. مطمئنا چیزهای زیادی وجود دارد. 

کارت‌های گشت و گذار بخرید

اگر مقصدتان خارج از کشور باشد، معمولا با کارت‌های مختلف آشنا هستید. کارت‌های که می‌توانید با قیمتی کمتر خریداری و از جاذبه‌های بیشتری دیدن کنید. حتی برای رفت و آمد و پرداخت هزینه‌های وسایل نقلیه هم می‌توان از این کارت‌ها استفاده کرد. درست است که برای آن هزینه می‌کنید، اما این تماما یک هزینه منطقی خواهد بود. 

از وب سایت‌های تخفیف استفاده کنید

برخی از وب‌سایت‌های معروف در هر مقصد هستند که با یک سرچ ساده می‌توانید آن‌ها را پیدا کرده و تخفیف‌های باورنکردنی برای بلیط‌ها را خریداری کنید. 

به دنبال سرگرمی رایگان باشید

پس انداز پول در سفر

کنسرت‌های رایگان را در پارک، اجراکنندگان خیابانی، یا رستوران‌ها با شب‌های موسیقی زنده بیابید.

پس انداز سفرتان را شروع کرده اید…

این روزها فقط مسافرتی که دوست دارید، می‌تواند خستگی را از تن شما بیرون کند و انرژی دوباره‌ای به جان شما ببخشد. پس شروع به برنامه‌ریزی و جمع‌کردن پول کنید. ما در این مقاله با عنوان پس انداز پول در سفر شما را علاوه بر راه‌های صرفه‌جویی پول در طول سفر با نحوه پس انداز قبل سفر نیز آشنا کردیم. امیدواریم بتوانید با یک بودجه عالی، بهترین تعطیلات را سپری کنید. 

نظرات کاربران