فرودگاه رشت
3 اسفند 1401
رشت

لیست پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت

شهر رشت یکی از شهرهای محبوب میان مسافران ایرانی و خارجی است. این شهر که در استان گیلان قرار دارد یکی از زیباترین شهرهای ایران محسوب می‌شود و قطعا همه شما تعریف غذاهای رنگارنگ آن و بازارهای سنتی رشت را شنیده‌اید. بسیاری از ایرانی‌ها حتی آرزو دارند در شهر زیبای رشت سکونت داشته باشند و در طبیعت بکر و زیبای رشت اوقات خود را بگذرانند. اگر شما هم قصد دارید به شهر رشت سفر کنید به شما پیشنهاد می‌کنم از هواپیما استفاده کنید. با استفاده از هواپیما به سرعت به رشت می‌رسید و خیلی راحت خودتان را در میدان شهرداری خواهید دید. در واقع برای رسیدن به رشت فقط تا خوردن یک میان‌وعده داخل هواپیما فرصت دارید. در ادامه این مطلب از سه کلیک همه چیز را راجع به فرودگاه رشت و امکانات و دسترسی‌های آن برایتان آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید. 

موقعیت فرودگاه رشت

فرودگاه رشت

برای این که خود را به شهر باران‌های زیبا برسانید؛ کافی است یک بلیط هواپیما تهیه کنید و از فرودگاه شهرتان سوار آن شوید. فرودگاه رشت با نام رسمی فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل در دنیا شناخته می‌شود و در بلوار ولی عصر و هفت کیلومتری رشت به انزلی ساخته شده‌است. 

این فرودگاه برای استفاده عموم ساخته شده و اگر بخواهیم به آمار نگاهی بیندازیم باید بگوییم هفدهمین فرودگاه بزرگ کشورمان است. در سال ۲۰۱۶ این فرودگاه ۴ هزار پرواز انجام داده‌است و در این پروازها ۴ میلیون مسافر و چهار هزار کیلوگرم بار را جابجا کرده‌است. در نوروز تعداد پروازهای این فرودگاه به ۲۳۰ پرواز هم می‌رسد. 

دسترسی‌ها به فرودگاه رشت 

نگران این نباشید که این فرودگاه در جاده و دور از شهر قرار دارد. زمانی که بار را از قسمت مورد نظر تحویل بگیرید، تاکسی‌ها را مشاهده خواهید کرد. در غرفه تاکسی فرودگاه رشت تاکسی‌های تلفنی و تاکسی‌های فرودگاه آماده ارائه خدمات هستند. هرچند اگر مایل به استفاده از تاکسی دربست نباشید تاکسی‌های گذری و خطی هم می‌توانید گیر بیاورید. تنها راه دسترسی به این فرودگاه استفاده از خودروی شخصی و تاکسی است.

از فرودگاه رشت تا مرکز شهر یعنی بازار زیبا و رنگارنگ رشت تنها ۲۵ دقیقه با سواری فاصله است. فرودگاه تا عمارت کلاه فرنگی نیم ساعت و مرکز خرید گلسار یک ربع راه دارد. 

البته می‌توان از فرودگاه رشت مستقیم به انزلی رفت که در این صورت ۴۰ دقیقه دیگر هم باید در راه باشید. از رشت تا تهران با هواپیما چقدر راه است؟ پس از این که برنامه پروازتان را چک کردید، اگر تأخیری وجود نداشته باشد، ۴۸ دقیقه با پرواز طول می‌کشد تا از تهران به رشت برسید. 

باند پرواز فرودگاه رشت ایرباس ای۳۸۰ و بوئینگ ۷۴۷ را پذیرش نمی‌کند و نسبت به فرودگاه‌های دیگر کشور پروازهای داخلی کمتری را انجام می‌دهد. در این فرودگاه پرواز خارجی فقط با برنامه از قبل تعیین‌شده انجام می‌شود؛ زیرا برای این‌که بتواند پروازهای خارجی بیشتری را داشته باشد، باید یک گمرک ۲۴ ساعته، پایانه بار و امکان صدور ویزا در فرودگاه مهیا باشد.

تاریخچه فرودگاه رشت 

فرودگاه رشت

پرواز هواپیما برای بار نخست در دهه ۲۰ خورشیدی در رشت اتفاق افتاد، زمانی که مردم آن زمان به هواپیما طیاره یا بالون صحرا می‌گفتند. این فرودگاه در سال ۱۳۲۶ رسما افتتاح شد و پروازهای تهران تا رشت را حمایت می‌کرد. البته فرودگاه چند سال بعد تعطیل شد. هرچند داستان پرواز کردن به شهر باران به پایان نرسید. در سال ۱۳۴۴ برای رشت برنامه تازه‌ای چیده شد. برنامه‌ریزان شهری تصمیم گرفتند فرودگاه تازه‌ای در بلوار ولی عصر بسازند و سرانجام فرودگاه سردارجنگل در سال ۱۳۴۷ افتتاح شد. 

در فرودگاه رشت به کدام شهرها پرواز انجام می‌شود؟ 

فرودگاه رشت پرواز به مقصد ۸ شهر داخلی و ۲ شهر خارجی را پوشش می‌دهد. شهرهای داخلی که از فرودگاه سردارجنگل می‌توانیم به آن‌ها پرواز کنیم و بالعکس عبارتند از: 

  • تهران
  • اهواز 
  • اصفهان
  • مشهد 
  • شیراز
  • کیش
  • عسلویه 
  • بندرعباس 

متاسفانه مقاصد خارجی که فرودگاه رشت به آن‌ها پرواز انجام می‌دهد فقط دو شهر استانبول و مدینه هستند. پروازهای مدینه هم چون مختص به حجاج است در روزهای خاصی از سال انجام می‌شود. 

شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، نفت، زاگرس، تابان، آسمان، کاسپین، اترک، قشم ایر، سپهران، کیش، وارش، ایران ایرتور، اطلس گلوبال و بوراجت در فرودگاه رشت پرواز انجام می‌دهند. 

اطلاعات برنامه پرواز فرودگاه رشت را چگونه دریافت کنیم؟ 

ممکن است شما بخواهید قبل از این که برنامه دقیقی بریزید، برنامه پرواز را چک کنید. در این صورت می‌توانید با اطلاعات پرواز رشت از داخل شهر رشت با شماره ۱۹۹ تماس بگیرید و اگر از شهر دیگری می‌خواهید زنگ بزنید شماره ۰۱۳۳۴۸۸۸۱۹۹ را شماره گیری کنید. البته شماره تلفن گویا ۰۱۳۳۴۸۸۰۰۰۰ نیز ممکن است به دردتان بخورد. بهتر است شماره ۰۱۳۳۳۷۲۹۷۳۱ را هم یادداشت کنید، زیرا شماره مربوط به بخش اشیای گمشده است. 

البته وبسایت رسمی rasht airport.ir هم که سایت خود فرودگاه رشت است اطلاعات خوبی به شما خواهد داد. 

امکانات فرودگاه

فرودگاه رشت

در فرودگاه رشت دو ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی ساخته شده‌است و یک ترمینال ویژه هم برای مهمانان خاص وجود دارد. شما می‌توانید بارهای خود را به کارکنان مرکز بسته‌بندی بدهید و پس از آن از غرفه‌های فرودگاه بازدید کنید تا انتظار برایتان سخت نباشد. 

این فرودگاه برای مسافران و همراهان آن‌ها پارکینگ را فراموش نکرده‌است. می‌توانید ماشین خود را در پارکینگ پارک کنید و با خیالی آسوده به ادامه سفر خود بپردازید. 

دستگاه خودپرداز، صرافی و دفتر اشیای گمشده نیز از امکانات واجب و بدیهی هر فرودگاهی هستند که در فرودگاه رشت هم وجود دارند. 

هتل‌های نزدیک فرودگاه رشت 

خوشبختانه برای اقامت در رشت هیچ مشکلی نخواهید داشت و می‌توانید به راحتی از فرودگاه به یکی از هتل‌های نزدیک آن بروید و استراحت کنید. این موضوع به خصوص برای پروازهایی که دیر هنگام انجام می‌شود اهمیت دوچندان پیدا می‌کند. در ادامه دو هتل خوب از هتل‌های نزدیک به فرودگاه را معرفی کرده‌ایم که بیشترین رضایت مشتریان را میان هتل‌های دیگر رشت داشته‌اند. 

هتل شبستان رشت: 

هتل شبستان رشت

این هتل تا فرودگاه تنها یازده دقیقه فاصله دارد. هتل شبستان در میدان گلسار قرار گرفته‌است و اقامت در آن مزایای بسیار زیادی دارد. می‌توانید از این هتل به راحتی به مرکز شهر بروید و از جاذبه‌های رشت دیدن کنید. 

هتل کادوس رشت: این هتل که در بلوار منظریه قرار گرفته است و با فرودگاه رشت ۲۲ دقیقه فاصله دارد. هتل کادوس یکی از بهترین هتل‌های استان گیلان است و اقامت در این هتل برایتان بسیار مفرح خواهد بود. هتل کادوس تنها ۳۰ کیلومتر با دریا فاصله دارد و دسترسی خوبی به فرودگاه و شهر آستارا، انزلی و لاهیجان دارد.

همین حالا برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید!

نظرات کاربران