شهربازی
12 خرداد 1401
رشت

شهربازی رشت کجاست ؟

شهربازی‌های رشت

شهربازی‌های رشت بسیار متنوع و جذاب هستند. یکی از ویژگی‌های رشت تنوعی است که در بخش‌ها و حوزه‌های مختلفش دیده می‌شود؛ تنوع فرهنگی، تنوع معماری، تنوع غذاها، تنوع مراکز گردشگری و جاهای دیدنی رشت و … از جمله همین بخش‌ها هستند. اما در مورد پارک‌ها، مراکز سرگرمی و شهربازی‌های رشت نکات زیادی وجود دارد که باید بدانید. مطمئن باشید در این جاها به‌قدری جذابیت وجود دارد که اگر قصد سفر به گیلان و البته شهر رشت را دارید، بهتر است برای سر زدن به آنجا برنامه مشخصی داشته باشید!

چرا بریم شهربازی رشت ؟

آخرین باری که در شهر خودتان به یکی از مراکز تفریحی و سرگرمی رفتید کی بوده است؟ افرادی که دائما مشغول کار و شغل‌شان هستند، طوری درگیر چالش‌های کاری خود می‌شوند که به‌کلی سرگرمی و تفریح کردن را فراموش می‌کنند. آن‌ها در بهترین حالت، زمان‌هایی که به‌همراه خانواده به یکی از مراکز خرید شهرشان می‌روند، سری هم به طبقه مخصوص تفریح و بازی می‌زنند تا کودک‌شان کمی بازی کند. ولی واقعیت این است که چنین سرگرمی‌هایی نه خیلی آن‌ها را راضی می‌سازد نه خستگی شما را در می‌آورد!

بنابراین، حالا که می‌خواهید سفری به رشت بروید و در این شهر حسابی بچرخید، واقعا حیف است اگر برنامه‌ای برای زدودن خستگی‌ها و تازه کردن روحیه‌تان نداشته باشید. بهترین کار برای اجرای چنین برنامه‌ای، رفتن به شهربازی‌های شهر رشت است. برای این‌که بتوانید خیلی راحت بهترین آن‌ها را انتخاب کنید، ما در این مقاله بهترین شهربازی‌های این شهر را به شما معرفی می‌کنیم. با سه‌کلیک همراه باشید.

شهر شادی؛ پیش به‌سوی بزرگ‌ترین شهربازی رشت

شهر شادی

اولین موردی که می‌خواهیم از میان شهربازی‌های رشت معرفی کنیم، شهر شادی است. کافی است سری به پیج اینستاگرامی‌اش بزنید تا با دیدن کلیپ‌هایش متوجه بشوید چرا نام شهر شادی را رویش گذاشته‌اند! مردم شهر رشت در طول هفته و علی‌الخصوص روزهای جمعه، با حضور در این شهربازی حسابی روحیه خود را شاد و سرحال می‌کنند و به خانه بازمی‌گردند. انواع وسایل بازی و سرگرمی در این مکان وجود دارند که برای تمامی سنین، شامل: خردسال، جوان و حتی افرادی که سنی از آن‌ها گذشته هم مناسب‌ هستند!

برای دیدن اینستاگرام شهربازی رشت

یک چرخ‌وفلک بزرگ و هیجان‌انگیز، کارتینگ و پیست استاندارد، سورتمه، سفینه، شهرک بادی و … جزو بخش‌های پرطرفدار این شهربازی هستند. یکی از مزیت‌هایی که این مرکز برای افراد درنظر می‌گیرد، کارت‌هایی است که به بهانه‌های مختلف منتشر می‌کند که با داشتن آن‌ها می‌توانید رایگان در شهر شادی به تفریح کردن بپردازید. شما هم اگر ساکن این شهر نیستید، بهتر است قبل از سفر به رشت از طریق شبکه‌های اجتماعی آنجا پیگیر این کارت‌های رایگان باشید؛ در این‌صورت سفر لذت‌بخش‌تری را تجربه خواهید کرد.

شهر شادی رشت کجاست؟

سال 1370 بود که این شهربازی در منطقه‌ای از شهر رشت که آن را با نام کلانشهر می‌شناسند، ساخته شد. در منطقه کلانشهر، بلوار ولیعصر واقع است که شما را به شهر شادی می‌رساند. برای یافتن دقیق‌تر این مکان، کافی است خودتان را به فرودگاه بین‌المللی رشت برسانید؛ چرا که این مکان تفریحی دقیقا مقابل آن قرار دارد. شهرشادی در دوران پاندمی کرونا به حالت نیمه‌تعطیل درآمده بود. ولی حالا مدتی است که درب‌هایش را به روی مردم باز کرده و شما هم می‌توانید در تمامی روزها تا ساعات شبانه از این مکان زیبا و تفریحی لذت ببرید.

کشتی سورنا را از دست ندهید!

اگر به شهرشادی رشت رفتید، حتما سری به کشتی سورنای آن بزنید. وسیله‌ای تفریحی و بزرگ که نام کشتی سورنا را بر آن گذاشته‌اند و برای اکثر افراد بسیار جالب است. خانواده‌ها عموما علاقه زیادی به کشتی سورنا نشان می‌دهند. اگر کودکی به‌همراه دارید، بد نیست او را به دریاچه آنجا بفرستید تا سوار قایق‌های پدالی شود و با هم‌سالانش مسابقه بدهد. ترامپولین، قطار شادی و صندلی پرنده را هم البته می‌توان به کودکان پیشنهاد داد.

شهر بازی دنیای بازی هیاهو

شهر بازی دنیای بازی هیاهو

دومین شهر بازی رشت، دنیای بازی هیاهو نام دارد که در منطقه گلسار واقع شده است. گلسار یکی از مناطق معروف رشت است که بسیاری از ساکنان شهرهای دیگر هم حداقل نام آن را شنیده‌اند. محله گلسار در شمال غرب رشت قرار دارد. با توجه به اینکه در گذشته شالیزار بوده است، هنوز هم یکی از زیباترین، سرسبزترین و خوش آب‌وهواترین مناطق شهر بوده و گردشگران نیز هنگام سفر به رشت حتما سری به گلسار می‌زنند.

دنیای بازی هیاهو بین بلوار نماز و بلوار شهید قلی‌پور ساخته شده و پیدا کردنش اصلا کار سختی نیست. در همان حوالی، بیمارستان پارس و گل‌باغ نماز هم هستند. این شهر بازی مخصوص کودکان طراحی شده و تمامی وسایل تفریحی و سرگرمی که کودکان دوست دارند را در خود جای داده است. پس، اگر کودک‌تان در سفر ناآرامی و بدخلقی از خودش نشان داد، او را به این مکان ببرید تا هیجان را تجربه کرده و انرژی خودش را تخلیه کند!

شهر بازی دنیای بازی هیاهو از جمله شهربازی های سرپوشیده رشت

وجود پارک بازی سرپوشیده باعث می‌شود تا در روزهایی که باران شدید می‌بارد هم بتوانید با خیال راحت کودک خود را برای تفریح به آنجا ببرید. ضمنا، از لحظا امنیت سطح بسیار مطلوبی دارد. ساکنان شهر رشت نیز می‌توانند مراسم‌های مختلف‌شان نظیر: جشن تولد را در آنجا برگزار کنند.

صبح‌ها از ساعت 9 می‌توانید وارد این شهر بازی شوید و شب‌ها نیز تا ساعت 22:15 باز است. گاهی اوقات در شب‌های گرم سال استقبال از آنجا حسابی زیاد می‌شود و مسئولین مجبور می‌شوند که شهربازی را دیرتر تعطیل کنند. در هر صورت، دنیای بازی هیاهو از نظر کیفیت تفریحاتی که برای کودکان فراهم می‌آورد، جزو بهترین‌ شهربازی‌های رشت است.

شهربازی قصر بازی

شهربازی‌های رشت

سومین مورد از شهربازی‌های رشت، شهربازی قصربازی نام دارد. مکانی سرپوشیده و مجهز که تنوع دستگاه‌ها و وسایل تفریحی و سرگرمی‌اش موجب شده افرادی از سنین گوناگون در آنجا دیده شوند. برای کودکان بخش‌های مختلف و فراوانی طراحی شده تا کودک شما بتواند ساعت‌ها در این مکان تفریح کند بدون این‌که احساس دلزدگی به او دست دهد. اما اگر می‌خواهید با جمع دوستان یا به‌صورت خانوادگی به آنجا بروید هم؛ چنین مواردی در اختیار شماست:

  1. باشگاه بیلیارد
  2. باشگاه بولینگ
  3. سالن آمفی‌تئاتر
  4. رستوران
  5. کافه و کافی‌شاپ

بنابراین، از نظر وقت‌گذرانی چه به تنهایی و چه به‌شکل دسته‌جمعی اوقات خوشی در این شهر بازی زیبا در انتظار شما خواهد بود. شهربازی قصربازی در کیلومتر 5 جاده رشت به انزلی قرار گرفته است. کل مساحت این شهربازی 45هزار متر مربع است اما، از آن میزان زمینی به مساحت 7500متر مربع به‌صورت سرپوشیده درنظر گرفته شده تا برای سالن‌های ورزشی و قسمت‌های مخصوص کودکان مناسب باشد.

حتی می‌توانید مراسم خانوادگی و جشن‌های مختلف خود را نیز در این مکان برگزار کنید. مکان قرارگیری‌ این شهربازی، به گونه‌ای است که کمک می‌کند برای جشن‌هایی با حضور مهمانان متعدد مناسب باشد. این شهربازی پارکینگ بزرگ و جاداری در اختیار افراد قرار می‌دهد و در روزهای عادی گنجایش کافی را برای پارک همه ماشین‌ها دارد. اما شاید اگر در روزهای تعطیل و خاص و در ساعات شلوغی به آنجا بروید، مجبور شوید ماشین‌تان را بیرون پارک کنید.

بوستان رنگینه شمال؛ شهربازی روباز رشت

شهربازی‌های رشت

چهارمین شهربازی مرکز استان گیلان، رنگینه شمال نام دارد و فضایی زیبا، بسیار سرسبز و مناسب برای تمامی سنین را ارائه کرده است. این بوستان در محله حسین آباد رشت قرار گرفته است. برای رسیدن به آن باید بلوار معلم را در این محله پیدا کنید و خودتان را به خیابان گل‌ها برسانید. در این بوستان، وسایل بازی و سرگرمی گوناگونی تعبیه شده است تا کودکان و حتی نوجوانان بتوانند خودشان را با آن‌ها سرگرم کنند. خانواده‌ها نیز در میان آلاچیق‌ها لحظات خوشی را سپری خواهند کرد. از همه این‌ها گذشته، نمی‌توان به غذاهای رنگارنگ و محلی که در غرفه‌های اطراف به‌فروش می‌رسند اشاره‌ای نکرد. مردم رشت مردم خوش‌خوراکی هستند و طبیعتا، غذاهای محلی درجه‌یکی هم دارند. بهتر است که از غذاهای محلی رشت نگذرید.

در اطراف بوستان رنگینه شمال، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر رشت قرار گرفته که خانه موزه میرزا کوچک خان جنگلی است. پارک‌های باغ الله وردی و پارک کودک نیز در همان حوالی‌اند. میدان زیبای شهرداری رشت هم خیلی از آن دور نیست. حتی بازار بزرگ رشت نیز به این بوستان تقریبا نزدیک است و اگر به این بوستان رفتید، حتما برای خرید کردن سری به بازار بزرگ رشت هم بزنید.

گیم‌ نت و مجموعه بازی بازینو

شهربازی‌های رشت

پنجمین شهر بازی رشت، یک مجموعه مدرن و مجهز برای علاقمندان به بازی‌های کامپیوتری است. اگر تا یک دهه قبل منظور همه از شهربازی، پارک‌هایی بودند که تاپ و سرسره و آلاکلنگ داشتند، الان شهربازی می‌تواند یک مجموعه پر از کامپیوتر و کنسول‌های بازی هم باشد. گیم نت و مجموعه بازی بازینو، دقیقا یکی از همین شهر بازی‌های مدرن در شهر رشت است.

با ورود به این مکان تفریحی متوجه می‌شوید که با بقیه گیم‌ نت‌ها تفاوت دارد. فضای بزرگ، طراحی زیبا، تعدد و تنوع وسایل بازی، همگی باعث می‌شوند که نه تنها از بازی کردن لذت ببرید، بلکه بابت حضور در این مکان نیز به شما خوش بگذرد. برای رفتن به مجموعه بازینو، به بلوار امام خمینی می‌روید و سپس، وارد خیابان منظریه می‌شوید. در آخر، باید خیابان غبرا نژاد را پیدا کنید تا به این شهر بازی برسید. (از میان شهربازی‌های رشت، اینجا هیجانش بیشتره!)

برای غذا خوردن در آن حوالی، رستوران‌های محرم، شکم‌الملوک و کبابی مهدی قرار دارند. بیمارستان پورسینا و هتل بزرگ کادوس نیز به بازینو نزدیک هستند. درضمن، گیم سنتر اینفینیتی هم که یک گیم نت مشابه بازینو است، به این مجموعه نزدیک است.

خانه بازی بادبادک

شهربازی‌های رشت

ششمین شهربازی رشت، بادبادک نام دارد که در تمامی روزها درهایش به روی شما باز هستند. اگر در روزهای عادی هفته به آنجا بروید، از ساعت 10صبح تا 9 شب باز است ولی اگر بخواهید جمعه و دیگر روزهای تعطیل به آنجا بروید، بهتر است قبل از ساعت 17 یا همان 5 بعدظهر به آنجا نروید.

خانه بازی بادبادک مخصوص کودکان 2 تا 7 سال است و امکاناتی را در اختیار این کودکان قرار می‌دهد تا ساعت‌ها با کمال میل در آنجا مشغول بازی و سرگرمی شوند. ظرفیت این شهربازی 30 نفر است و اگرچه بهتر است والدین کودکان خود را آنجا بگذارند و بروند اما؛ فضایی هم برای حضور و انتظار والدین درنظر گرفته شده است. مربیان این مجموعه هم به خوبی با کودکان تعامل می‌کنند.

بازی‌های فکری، ایرهاکی،سرسره، استخر توپ، تاپ، ست ورزشی، چرخ‌وفلک، آلاکلنگ، تونل، فوتبال دستی، بولینگ، بسکتبال، دارت، پازل مشاغل،بازی مشاغل مثل: پزشکی، رانندگی و آشپزی؛ از جمله تفریح‌های جذابی هستند که کودکان در خانه بازی بادبادک از آن‌ها برخوردار می‌شوند. علاوه‌بر این امکانات، پارکینگ، کافی شاپ، و یخچال هم در اختیار مراجعین قرار دارد. برای رفتن به این شهربازی، لازم است به بلوار منظریه رشت بروید و آن را در ابتدای خیابان تابان شمالی خواهید یافت.

خانه بازی شهر خورشید

شهربازی‌های رشت

هفتمین شهر بازی رشت، یک مجموعه ساده ولی مفرح است که کودکان در آن با هم‌سالان خود دوست می‌شوند، بازی می‌کنند و دائما تحت مراقبت مسئولین شهر بازی و والدین قرار دارند. کوچک بودن این شهر بازی نسبت به گزینه‌های قبلی که معرفی کردیم، شاید این مزیت را با خود به همراه داشته باشد که امنیت بیشتری برای کودکان فراهم می‌آورد و خیال والدین راحت‌تر خواهد بود.

شهر بازی شهر خورشید رشت، در خیابان امام خمینی و بین خیابان حسام و میدان دکتر حشمت قرار دارد. این مکان تفریحی هم در روزهای عادی از صبح تا 9 شب آماده خدمت‌رسانی به خانواده‌ها و کودکان‌شان است و به‌خوبی از مشتریان خردسالش مراقبت می‌کند. سبزه میدان، بیمارستان پورسینا، بیمارستان امیرالمومنین و بازار بزرگ رشت از جمله مراکز نزدیک به این شهر بازی هستند.

در آخر برای تجربه هیجان، بلیط هواپیما رشت ضروری است!

سوالات متداول

شماره تماس شهرشادی رشت چند است ؟

013-33726544

شهربازی روباز رشت کجاست ؟

شهرشادی – بوستان رنگینه

شهربازی های سرپوشیده رشت کدام اند؟

خانه بازی شهر خورشید – خانه بازی بادبادک – گیم نت بازینو – دنیای هیاهو – قصربازی

نظرات کاربران