دلایل سفر به آلمان

دلایل سفر به آلمان؛ برای دیدن قلعه پادشاه دیوانه و جنگل سیاه و…

شاید برای‌تان سوال باشد که چرا باید به آلمان سفر کنیم؟ کشور آلمان در قلب اروپا قرار دارد و به‌عنوان هفتمین کشور بزرگ اروپا شناخته می‌شود. این مقصد اروپایی با فضای باز عالی، شهرهای مدرن، آثار جنگ جهانی دوم، فستیوال‌های سرگرم‌کننده، معماری برجسته و تاریخ غنی، مقصدی عالی برای گردشگران است. با قدم‌زدن در شهرهای این کشور می‌توانید به قرون‌وسطا سفر کنید. از زندگی شهری پرشتاب گرفته تا شهرها و روستاهای آرام و زیبا، در کشور آلمان قابل مشاهده است. در ادامه شما را با دلایل سفر به آلمان آشنا می‌کنیم تا برنامه‌ریزی‌ای عالی برای سفر به این کشور داشته باشید.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

اولین علت سفر به آلمان: جاذبه‌های تاریخی

دلایل سفر به آلمان

یکی از دلایل سفر به آلمان، جاذبه‌های تاریخی این کشور است. آلمان به‌دلیل جنگ‌ جهانی دوم و آثار غنی که در خود جای داده، از محبوبیت بالایی برخوردار است. جالب است بدانید که آلمان بیش از 42 میراث جهانی در یونسکو ثبت کرده که همین موضوع این کشور را به یک جاذبه گردشگری بزرگ تبدیل می‌کند. در سرتاسر این کشور گنجینه‌هایی وجود دارد؛ از قلعه‌های آلمانی گرفته تا معماری‌هایی که در طول سالیان‌سال به‌خوبی حفظ شده و به دوران قرون‌وسطا باز می‌گردد، همگی علت‌های سفر به آلمان به‌شمار می‌آید. قلعه‌ها پربازدیدترین مکان دیدنی آلمان هستند، همچنین می‌توانید به مونیخ که یکی از شهرهای ثروتمند این کشور است بروید و از نزدیک شاهد سنت‎های ایالت بایرن باشید. همچنین می‌توانید تالارهای شهرهای قدیمی این کشور را مشاهده کنید که قدمت آنها به قرن شانزدهم باز می‌گردد. اگر برای اولین بار است که قصد سفر به آلمان را دارید، مطمئن باشید که جاذبه‌های تاریخی آن باعث می‌شود مجددا به این کشور سفر کنید.

فستیوال‌ها

دومین پاسخ به سوال «چرا باید به آلمان سفر کنید؟» فستیوال‌های منحصربه‌فرد این کشور است. یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین جشن‌های آلمان Oktoberfest نام دارد که در شهر مونیخ برگزار می‌شود. این جشن به‌مدت دوهفته از اواخر سپتامبر تا هفته اول اکتبر برگزار می‌شود و مردم زیادی از سراسر کشور برای شرکت در این جشن به شهر مونیخ سفر می‌کنند. در این جشن می‌توانید از خوردن غذاهای سنتی لذت ببرید و در شهربازی‌ها برای ساعاتی خوش بگذرانید. همچنین جشنواره کدوتنبل یکی دیگر از علت‌های سفر به‌ آلمان محسوب می‌شود. این جشنواره بزرگترین جشنواره کدوتنبل در جهان است و در باغ‌های Schloss Ludwigsburg برگزار می‌شود. این جشنواره رنگارنگ و سرگرم‌کننده در فصل پاییز برگزار می‌شود و بسیار جذاب و پرطرفدار است. فراموش نکنید که برای تجربه حضور در فستیوال‌های آلمان تقویم را نگاه کرده و از قبل برنامه‌ریزی کنید.

سومین دلیل سفر به آلمان: تنوع فرهنگی

سومین دلیل سفر به آلمان: تنوع فرهنگی

پاسخ بعدی به سوال «چرا باید به آلمان سفر کنیم؟» تنوع فرهنگی این کشور به‌شمار می‌آید. آلمان تصویر زیبایی از جامعه‌ای متنوع بوده که بیش ‌از 80 میلیون نفر از مهاجران را در خود جای داده است. جالب است بدانید در سال 2014، براساس نظرسنجی انجام شده توسط سرویس جهانی بی‌بی‌سی، آلمان به‌عنوان محبوب‌ترین مکان جهان برای بازدید انتخاب شد. هنگامی که در آلمان هستید، می‌توانید زبان‌ها، فرهنگ‌ها و مذاهب مختلفی از ریشه‌های ترکی، لهستانی، تونسی و نیجریه‌ای را تجربه کنید؛ همچنین با طرز زندگی آنها آشنا شوید که در طول سال‌ها به‌واسطه مهاجران تغییر کرده است. آلمان با گذشت زمان رشد کرده و به مقصدی محبوب برای گردشگران از سراسر جهان تبدیل شده است. زمانی که در شهرها و شهرک‌های این کشور قدم می‌زنید متوجه تنوع فرهنگی آن می‌شوید که یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به آلمان است. برای یک‌بار هم که شده به آلمان سفر کنید و از تنوع فرهنگی حاکم در این کشور لذت ببرید.

پاسپورت دومینیکا

مناظر زیبا و چشمگیر

یکی دیگر از علت‌های سفر به آلمان، مناظر زیبا و چشمگیری است که این کشور به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد. کشور آلمان مکانی ایده‌آل برای شروع یک تور هیجان‌انگیز در اروپاست؛ زیرا این کشور توسط 9 مرز احاطه شده و مناظر بسیار خاص‌ و زیبایی دارد. ازجمله تفریحات طبیعتی این کشور می‌توان به کوهنوردی، پیاده‌روی، غوطه‌ور شدن در دشت‌ها و جنگل‌های بی‌شمار اشاره کرد. همچنین گردش در محلات این کشور بسیار لذت‌بخش بوده و هیجان زیادی دارد. فراموش نکنید که آلمان مقصدی عالی برای سفر است.

پنجمین علت سفر به آلمان: مردمان صمیمی و خون‌گرم

دلایل سفر به آلمان

آلمان کشوری با مردمان خون‌گرم و مهمان‌نواز در جهان است و زمانی که با مردم این کشور در تعامل باشید، چیزهای زیاد و جذابی در مورد زندگی اجتماعی آنها یاد می‌گیرید. بنابراین یکی دیگر از دلایل سفر به آلمان، مردمان صمیمی و خون‌گرم این کشور است. بسیاری از مردم محلی بسیار منظم هستند و اعتقادات قوی‌ای برای حفظ سنت‌های خود دارند. بهترین زمان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مردم محلی و سنت‌های کشور آلمان، زمان برگزاری نمایشگاه‌ها و جشن Oktoberfest است؛ زیرا مردم محلی را می‌توانید در این مراسمات ملاقات کنید و با سنت و فرهنگ این کشور به‌خوبی آشنا شوید. اگر دوست دارید کشور آلمان را بهتر بشناسید، فراموش نکنید که گفت‌وگو با مردمان این کشور بهترین گزینه است.

شهرهای شیک و زیبا

پاسخی دیگر به سوال «چرا باید به آلمان سفر کنیم؟» وجود شهرهای شیک و زیبا در این کشور است. برلین یکی از بهترین شهرهای آلمان بوده و کانون فرهنگی شیک‌ترین ساکنان جهان به ‌شمار می‌آید. همچنین شهرهای هامبورگ، مونیخ و اشتوتگارت هم بسیار خاص و زیبا بوده و جزو پرطرفدارترین مقاصد گردشگران در این کشور محسوب می‌شود. هر شهر در آلمان دارای مناطق فرهنگی جالب و رستوران‌های برجسته است و جشن‌ها و مراسمات متنوع و جذابی در آن‌ها برگزار می‌شود که همین می‌تواند یکی از دلایل مهم برای سفر به آلمان باشد. همچنین می‌توانید از غذاهای لذیذ و مناظر خیره‌کننده در این شهرها نهایت لذت را ببرید. 

هفتمین دلیل سفر به آلمان: ایالت‌های شرق کشور آلمان

هفتمین دلیل سفر به آلمان: ایالت‌های شرق کشور آلمان

یکی دیگر از دلایل سفر به آلمان وجود ایالت‌هایی در شرق این کشور است. از سال 2005، ایالت‌های شرقی این کشور در وضعیت خوبی به‌سر می‌برند و شهر لایپزیگ یکی از بزرگ‌ترین شهرهای صنعتی این بخش است. همچنین شهر درسدن نیز یکی از کوچک‌ترین شهرهای این ناحیه بوده که مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران است. همچنین شهرهای بزرگی مانند Meissen، Görlitz و Quedlinburg نیز با خانه‌های چوبی، میدان‌های قرون‌وسطایی و بازارهای روباز بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کنند. اگر به آلمان سفر کردید، بازدید از شهرهای شرقی این کشور را فراموش نکنید.

جاذبه‌های طبیعی

پاسخ بعدی به سوال «چرا باید به آلمان سفر کنیم؟» وجود جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر این کشور است. آلمان به سرزمین افسانه‌ها معروف است و سواحل بالتیک و قله‌های آلپ از جمله جاذبه‌های طبیعی این کشور به ‌شمار می‌آید. همچنین شما می‌توانید به تاریک‌ترین نقاط جنگل سیاه بروید و تصور کنید که وارد دنیای دیگری شده‌اید. در کشور آلمان رودخانه‌های بی‌شماری وجود دارد که از سراسر این کشور عبور می‌کند و گردشگران زیادی هرساله برای بازدید از آن‌ها به این کشور سفر می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری که در کشور آلمان وجود دارد بسیار منحصربه‌فرد بوده و مانند آن‌ها در هیچ کجای جهان یافت نمی‌شود.

نهمین علت سفر به آلمان: گردشگری فرهنگی

دلایل سفر به آلمان

یکی دیگر از دلایل سفر به آلمان، آشنایی و شناخت فرهنگ این کشور است. از خانه‌های اپرای بایرویت گرفته تا موزه‌های برلین، همگی نشان‌دهنده فرهنگ غنی این کشور بوده و گردشگران زیادی برای بازدید از این مکان‌ها به آلمان سفر می‌کنند. همچنین آلمان میزبان یکی از بهترین لیگ‌های فوتبال در اروپاست و باشگاه‌هایی دارد که هر هفته پذیرای جمعیت زیادی است که برای انجام تمرینات ورزشی و یا تماشای مسابقات به آن مراجعه می‌کنند. 

رفت‌وآمد سریع و راحت

پاسخی دیگر به سوال «چرا باید به آلمان سفر کنیم؟» رفت‌وآمد سریع و راحت بین شهرهای این کشور است. جالب است بدانید قطارهای آلمان به‌موقع حرکت می‌کنند و هیچ‌وقت تاخیر ندارند. آلمان، شبکه ریلی وسیعی دارد و شما با خرید یک کارت ریلی می‌توانید بین سه تا پانزده روز در این کشور از وسایل‌ نقلیه عمومی استفاده کنید. اگر قصد دارید سفری طولانی‌مدت به کشور آلمان داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم یک ماشین کرایه کنید تا سفری راحت‌تر داشته باشید. همچنین می‌توانید با استفاده از قطارها از رودخانه راین به کروز بروید یا در جاده‌های زیبا و رمانتیک رانندگی کنید. 

یازدهمین دلیل سفر به آلمان: گردش در قرون‌وسطا

یازدهمین دلیل سفر به آلمان: گردش در قرون‌وسطا

یکی دیگر از علت‌های سفر به آلمان، وجود تاریخ قرون وسطی در این کشور است. تاریخ قرون‌وسطای آلمان در قلعه‌ها، کلیساها و خانه‌هایی که در سراسر شهرها یافت می‌شود، قابل مشاهده است. مقصد اصلی آلمان  Rothenburg ob der Tauber نام دارد که در شهر بایرن قرار داشته و گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند. قلعه‌های فراوانی در امتداد رودخانه راین وجود دارد که جنبه دیگری از فرهنگ این کشور را نمایش می‌دهد. شما می‌توانید یک سفر دریایی در امتداد رودخانه راین داشته باشید، کنار این رودخانه‌ها آرام بنشینید و زیبایی‌های حومه آلمان را تماشا کنید. آبراه‌های اصلی آلمان به شما این امکان را می‌دهد که کشور را از جنبه متفاوتی مشاهده کنید و همچنین می‌توانید اطلاعات جذابی در مورد نقش مهم رودخانه‌های اصلی در توسعه مراکز شهری این کشور به دست آورید. در امتداد رودخانه‌ها مملو از قلعه‌های خیره‌کننده و صخره‌های Lorelei که تخته‌سنگ‌هایی بزرگ و شیب‌دار با ارتفاع 132متر است، وجود دارد که از جنبه‌های لذت‌بخش سفر دریایی محسوب می‌شود.

تاریخ‌ و هنر

پاسخ بعدی به سوال «چرا باید به آلمان سفر کنیم؟» وجود تاریخ ‌و‌ هنر بی‌مثل‌ومانند در این کشور است. آلمان در نیمه اول قرن بیستم جنبش‌های هنری و مراکز فرهنگی بسیاری ایجاد کرده است. بیشترین آثار هنری این کشور را می‌توان در مدرسه باو هاوس مشاهده کرد که در شهر برلین قرار دارد. همچنین چندین دستاورد فرهنگی آلمان در موسسات هنری سراسر کشور به نمایش گذاشته شده که مربوط به همین دوران است. از گالری استادان دوران گوتیگ و رنساس دیدن کنید، زیرا در آنجا متوجه نقاشی‌های رنگ روغن بزرگی می‌شوید که می‌توان بدون خطوط اصلی که معمولاً در سراسر اروپا یافت می‌شوند، مطالعه کرد. از هنرهای زیبا در خانه اپرای سمپر یا موزه هنر Kunsthalle هامبورگ که به‌مدت هفت قرن است که آثار هنری خود را به نمایش می‌گذارد، دیدن کنید. همچنین می‌توانید فرهنگ وایمار را که در قرن بیستم ظهور کرد و فیلم‌هایی مانند کاباره با بازی لیزا مینلی ساخته شد را کشف کنید. صحنه‌های هنری در آلمان مجموعه عظیمی از ایده‌هاست که دیدن آن‌ها ارزشمند است.

سیزدهمین علت سفر به آلمان: دیدن ویرانی ناشی از جنگ‌ جهانی دوم

دلایل سفر به آلمان

عده زیادی علاقه دارند آثار ناشی از جنگ جهانی دوم را از نزدیک مشاهده کنند، همین موضوع می‌تواند دلیلی برای سفر به آلمان باشد. همانطور که می‌دانید یکی از مخرب‌ترین حوادث برای اروپا، جنگ جهانی دوم بود که بیشترین خسارت و ضرر را در آلمان به ‌بار آورد. در اثر این جنگ بناهای تاریخی، یادبودها و موزه‌های بسیار زیادی در سراسر کشور به ویرانه تبدیل شدند. یکی از بهترین منابع که نشان‌دهنده آثار ویرانی جنگ جهانی دوم در آلمان است، اسناد هولوکاست نام دارد که معروف‌ترین محاکمات جنگی بعداز جنگ جهانی دوم در آن ثبت شده است. زمانی که تصمیم گرفتید به کشور آلمان سفر کنید فراموش نکنید که شما با مکان‌های جنگی و بقایای ساختمان‌های بمباران شده روبه‌رو خواهید شد که هنوز هم یادآور ویرانی‌های ناشی از جنگ هستند.

Biergartens

یکی دیگر از دلایل سفر به آلمان، وجود Biergartens است. Biergartens مکانی با فضای باز است که مردمان محلی برای خوردن غذا و نوشیدنی و استراحت کردن به آن مراجعه می‌کنند. بسیاری از آنها در سراسر کشور پراکنده هستند و می‌توانید طعم غذاها و نوشیدنی‌های اصیل آلمانی را در این مکان تجربه کنید. تصور کنید در یک اتاق غذاخوری بزرگ در فضای باز با صدها مشتری نشسته‌اید و از روز خود لذت می‌برید. این مکان پشت‌بام‌هایی دارد که می‌توانید برای استراحت از آن استفاده کنید و از تماشای باغ‌ها و دریاچه‌های اطراف خود لذت ببرید. برای تجربه حس خوب خوردن غذا و نوشیدنی در Biergartens به آلمان سفر کنید.

پانزدهمین دلیل سفر به آلمان: وجود تاریخ چند وجهی

پانزدهمین دلیل سفر به آلمان: وجود تاریخ چند وجهی

پاسخ بعدی به سوال «چرا باید به آلمان سفر کنیم؟» وجود تاریخ متنوع و چندوجهی در این کشور است. آلمان محبوب‌ترین و جالب‌ترین تاریخ تمام دوران را دارد؛ از شرارت آلمان نازی‌ها گرفته تا افزایش امپراتوری راه‌آهن. تاریخ آنها به ژولیوس سزار که یکی از پادشاهان پنتوس بود برمی‌گردد و جنگ‌ها، ناآرامی‌های سیاسی، تحمیل‌های مذهبی و انقلاب‌های صنعتی را در بر می‌گیرد. در دنیای قدرتمند بیرکناو و آشویتس قدم بزنید و تاریخچه راه‌آهن را در موزه‌های قطار بررسی کنید. اگر در حال مطالعه تاریخ هستید یا دوست دارید بیشتر در مورد گذشته یک کشور بدانید، شک نکنید که آلمان بهترین مکان است.

رانندگی در جاده‌های زیبا

یکی دیگر از علت‌های سفر به آلمان، رانندگی در جاده‌های زیبای این کشور است. شما می‌توانید در جاده‌ای رمانتیک که از میان جنگل‌ها، کوه‌ها و شهرهای باواریا می‌گذرد، از رانندگی با تماشای مناظر زیبا در حومه شهر لذت ببرید. یکی دیگر از کارهایی که باید زمان سفر به آلمان انجام دهید، بازدید از خانه قرن نوزدهمی لودویگ دوم است. برای این کار لازم است جاده بسیار زیبایی از میان جنگل‌های سیاه را پشت‌سر بگذارید. اگر قصد سفر به آلمان برای مدتی طولانی را دارید، فراموش نکنید که پاسپورت منطقه‌ای خریداری کرده و با اجاره کردن یک ماشین به‌راحتی در جاده‌های این کشور رانندگی کرده و لذت ببرید.

هفدهمین علت سفر به آلمان: بازارهای کریسمس

دلایل سفر به آلمان

از دیگر دلایل سفر به آلمان می‌توان به بازارهای رنگارنگ کریسمس اشاره کرد. همیشه به ‌یاد داشته باشید که بهترین زمان برای سفر به آلمان، ایام کریسمس است. در این ایام جشن‌های بسیار باشکوه و سرگرم‌کننده‌ای با خوراکی‌های اصیل و خوشمزه برگزار می‌شود. بازارهای سنتی این ایام در هر منطقه‌ای با شکل‌های گوناگون برپا می‌شود و شما زمانی که وارد این بازار شوید زنانی را خواهید دید که لباس فراو هول بر تن دارند و در حال تکان دادن روبالشتی هستند که نمادی از بارش برف در بازار کریسمس است. شما می‌توانید با مردم محلی ملاقات کنید و درحالی‌که از غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه لذت می‌برید، با سنت‌ها و فرهنگ‌های آن‌ها آشنا شوید. بازار سنتی در کلن با رقص نورهای زیبا در Kolner Dom را از دست ندهید، همچنین بازار شکلات برای کسانی که به شکلات علاقه‌مندند بسیار جذاب و دیدنی است.

جنگل سیاه

پاسخی دیگر در سوال «چرا باید به آلمان سفر کنیم؟» وجود جنگل سیاه در این کشور است. این جنگل معروف بسیار خاص بوده و حالت جادویی و عرفانی دارد. همچنین می‌توانید در جنگل قدم بزنید و درختان کاج پوشیده از برف را تماشا کنید. همچنین از انجام تفریحات پیست‌های مختلف برای پیاده‌روی، اسنوبرد و اسکی لذت ببرید. علاوه بر آن، مسیری در این جنگل وجود دارد که برای رانندگی بسیار خاص و منحصربه‌فرد است. اگر به آلمان سفر کردید، حتما از این جنگل دیدن کنید تا از زیبایی‌های آن شگفت‌زده شوید.

نوزدهمین دلیل سفر به آلمان: نوشیدنی‌های بی‌نظیر

نوزدهمین دلیل سفر به آلمان: نوشیدنی‌های بی‌نظیر

یکی دیگر از دلایل سفر به آلمان، وجود نوشیدنی‌های خوشمزه و اصیل این کشور است. Bananenweizen و Glühwein   دو نوشیدنی خاص ‌و جذاب است که طعم واقعی آن را تنها در کشور آلمان می‌توانید تجربه کنید. Bananenweizen یک نوشیدنی آلمانی است که از آب‌-موز درست می‌شود. همچنین Glühwein  در سوئیس و اتریش طرفداران زیادی دارد و بسیار خوشمزه است. در سفر به آلمان این نوشیدنی‌ها را امتحان کرده و لذت ببرید.

قلعه پادشاهی دیوانه به‌نام لودویگ 

آخرین پاسخ به سوال «چرا باید به آلمان سفر کنیم؟» وجود قلعه پادشاهی لودویگ در این کشور است. لودویگ زمانی پادشاه جوان آلمانی بود که علاقه زیادی به زیبایی یا خرج کردن پول داشت. او قلعه‌های افسانه‌ای در سراسر آلمان ساخت و پول آن را صرف خراب کردن اقتصاد کشور کرد. به‌ همین دلیل او را مجنون خطاب کردند و در شرایطی غیرعادی در آب غرق شد و از دنیا رفت. بااین‌حال، پروژه‌های زیبای او هنوز پابرجا هستند و به برترین جاذبه‌های گردشگری آلمان تبدیل شده‌اند. معروف‌ترین قلعه او نوی‌شوان‌شتاین نام دارد. از این مقاصد گردشگری در آلمان دیدن کنید.

کلام آخر سه کلیک در مورد دلایل سفر به آلمان

در این مقاله کوشیدیم شما را با دلایل سفر به آلمان آشنا کنیم. کشور آلمان با فضای باز عالی، شهرهای مدرن، آثار جنگ جهانی دوم، فستیوال‌های سرگرم‌کننده، معماری برجسته و تاریخ غنی، مقصدی عالی برای گردشگران است. همچنین شهرهای این کشور تصاویر زیبایی از قرون‌وسطا را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. چمدان‌های خود را ببندید و برای یک سفر به‌یادماندنی به کشور آلمان آماده شوید!

نظرات کاربران