Rainy days in Milan
9 اردیبهشت 1402
ایتالیا

در روزهای بارانی میلان چه کارهایی انجام دهیم؟

میلان یکی از زیباترین شهرهایی است که در هر زمانی از سال ارزش بازدید را دارد. بسیاری از مردم، شمال ایتالیا را مکانی آفتابی می‌دانند و معتقدند که هوای خنک را تجربه نمی‌کند؛ در حالی که اشتباه است. میلان می‌تواند در زمستان بسیار سرد و در بهار و پاییز کمی بارانی باشد. هنگامی که شما در فصل‌هایی که آب ‌و هوا کمی نامناسب است به میلان سفر می‌کنید، هنوز هم می‌توانید از سرگرمی‌های زیادی که در این شهر وجود دارد نهایت لذت را ببرید. اما پیش از انجام آن فعالیت‌ها باید نکاتی را رعایت کنید. برای مثال، ممکن است به یک ژاکت سبک احتیاج داشته باشید تا برای انجام فعالیت‌های خارج از هتل سردتان نشود، شاید هم نیاز به چتر و یا حتی چکمه داشته باشید. اما نگران نباشید؛ ما در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم تا برای سفر به میلان در روزهای بارانی آماده باشید. کافی‌ست با ما همراه باشید.

Tour europe

بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید، چمدان و کوله خود را ببندید و خودتان را به یک سفر باورنکردنی ببرید!

11 کار که در روزهای بارانی میلان باید انجام دهید

میلان در تمام طول سال بارندگی را تجربه می‌کند. این شهر، در بعضی روزها نیز تنها‌وتنها با رگبارهایی نسبتا کوتاه و بدون بارش همراه است. اما بیش‌ترین میزان بارندگی در میلان بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر اتفاق می‌افتد. میلان آب ‌و هوای بدی ندارد، اما اگر در بهار یا پاییز به آن‌جا سفر کنید، ممکن است روزهای بارانی بیشتری را تجربه کنید. میلان در زمستان با بارش برف همراه است، اما باران در فصل سرد سال چندان رایج نیست. میلان نسبت به سایر شهرهای ایتالیا سردتر است؛ بنابراین طبیعی‌ست که بسیاری از افراد در سفر زمستانه به میلان لباس‌های گرم همراه خود می‌برند، اما در فصل‌های خنک‌تر سال، همراه‌ بردن یک ژاکت سبک یا کت بارانی اکتفا می‌کند.

در روزهای بارانی میلان از کلیسای Duomo Di دیدن کنید

Duomo Di

کلیسای جامع میلان یکی از مکان ‌های دیدنی شهر است. این کلیسا، در مرکز شهر واقع شده و در سراسر جهان شناخته شده است. بازدید از این بنا، بهترین فعالیت در روزهای بارانی میلان به حساب می‌آید. چرا که شما داخل می‌شوید و از باران در امان می‌مانید؛ در همین هنگام با تاریخ میلان آشنا می‌شوید، از تماشای مقیاس بزرگ کلیسا حیرت‌زده می‌شوید، به پنجره‌های رنگی آن نگاه می‌کنید و به مجسمه‌های پرجزئیات آن که به چروک‌های لباس آنان نیز توجه شده است چشم می‌دوزید. مطمئنا از دیدن فضای داخلی کلیسای جامع میلان شگفت‌زده می‌شوید. شما می‌توانید یک تور راهنما بگیرید و تمامی فضای کلیسا را همراه با راهنما بگردید و از زیبایی آن لذت ببرید.

به حمام‌های ترکی بروید

میلان شهری‌ست که به چند‌فرهنگی‌بودن و لوکس‌بودن شهرت دارد. به‌طوری‌که حمام‌های مجلل و دلنشین ترکی در بیشتر نقاط این شهر یافت می‌شود. حمام‌های ترکی، از امکاناتی هم‌چون ماساژ، دلاکی، سرو نوشیدنی و پخش موسیقی حین حمام کردن مجهزند. بسیاری از هتل‌های شهر نیز به شما امکان دسترسی به این حمام‌ها را می‌دهند. هم‌چنین در سطح شهر میلان، اسپاهایی وجود دارد که شما می‌توانید به آن‌جا بروید و علاوه بر آب‌درمانی، از خدمات ماساژ و امکاناتی مشابه حمام‌های ترکی بهره‌مند شوید. پیشنهاد می‌کنیم که در روزهای بارانی میلان به حمام‌های ترکی بروید و خستگی‌تان را در کنید.

از گالری نقاشی Pinacoteca di Brera دیدن کنید

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی میلان موزه Pinacoteca di Brera است. گفته می‌شود که این موزه، بهترین موزه هنر شهر است و دسترسی به آثار هنری را ممکن می‌سازد. شما در این مکان می‌توانید یک تور راهنما بگیرید و همراه با او از فضای داخلی موزه دیدن کنید و از اطلاعات تاریخی بهره‌مند شوید.

به تئاتر اپرای لا اسکالا بروید

La Scala Opera House

تئاترهای اپرا بخش غنی از تاریخ میلان هستند. آن‌ها بهترین مکان دیدنی میلان به شمار می‌آیند. در روزهایی که وضعیت آب ‌و ‌هوای میلان ایتالیا مطلوب نیست، شما می‌توانید به آن‌جا بروید و از یک نمایش تئاتر دیدن کنید. یکی از تئاترهای اپرا، ساختمان اپرای لا اسکالاست. ساختمان لا اسکالا نیز به‌خودی‌خود یک اثر هنری شگفت‌انگیز است و موزه‌ای در مجاور آن قرار دارد. به‌ندرت پیش می‌آید که بلیط‌های لحظه آخری برای شرکت در سالن تئاتر اپرای لا اسکالا را گیر بیاورید؛ بنابراین باید از قبل وضعیت آب ‌و هوای میلان ایتالیا را پیشبینی کنید و برای روزهای بارانی بلیط تهیه کنید.

از کلیسای San Bernardino alle Ossa بازدید کنید

تاریخ‌چه پیدایش کلیسا به سال 1145 برمی‌گردد، زمانی که یک بیمارستان و یک قبرستان در مقابل کلیسای San Bernardino alle Ossa ساخته شد. در سال 1210 اتاقی برای نگهداری استخوان‌های گورستان ساخته شد که در کنار آن یک کلیسا در سال 1269 ساخته شد. نمای کلیسای San Bernardino alle Ossa در سال 1679 بازسازی شد و دیوارها با جمجمه‌های انسان تزئین گشت. فضای داخلی، نقشه‌ای هشت ضلعی دارد و چندین کلیسای کوچک دارای نقاشی‌های مربوط به قرن 16 تا 18 را در خود جای داده است. هنگامی که آب و هوای میلان ایتالیا مساعد نیست می‌توانید از این کلیسای تاریخی بازدید کنید.

در روزهای بارانی میلان از فروشگاه‌های مد خرید کنید

خرید یکی دیگر از جنبه‌هایی‌ست که مردم به‌خاطر آن به میلان می‌آیند. چرا که میلان در مد حرف اول را می‌زند. شما می‌توانید به مراکز خرید و پاساژهای سرپوشیده بروید و از خرید لباس، بازدید از فروش‌گاه‌های مد و خوردن میان‌وعده و نوشیدنی لذت ببرید. بخش‌های قدیمی‌تر شهر مانند Quadrillatero D’oro نیز به شما پیشنهاد خرید طراحان برندهای معتبر تجاری را می‌دهد، اما مراکز خریدی نیز وجود دارند که به شما امکان می‌دهند از خرید مقرون‌به‌صرفه‌تری نیز لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از رفتن به این مراکز خرید، از ساعت‌های کاری آنان مطمئن شوید تا در هنگام بارندگی پشت درهای بسته نمانید.

از موزه هنر Gallerie D’Italia دیدن کنید

Gallerie D'Italia

بازدید از گالری موزه هنر Gallerie D’Italia برای گذراندن روزهای بارانی در میلان مناسب است. شما می‌توانید با تور راهنما از فضای داخلی آن دیدن کنید و در نمایش‌گاه‌های آن پرسه بزنید. هم‌چنین می‌توانید ساعت‌ها در فضای داخلی موزه بمانید و با فرهنگ شهر میلان و برخی از هنرمندان مشهور و آثار آنان آشنا ‌شوید.

تراموا‌سواری کنید

ترامواسواری یکی از کارهای لذت‌بخش در روزهای بارانی میلان است. شما سوار بر واگن‌های تراموا می‌شوید و در حالی که به قطرات ریز باران که روی پنجره‌های واگن سر می‌خورند چشم دوخته‌اید، از مکان‌ های دیدنی شهر بازدید می‌کنید. میلان 18 خط تراموا دارد که در شهر خدمت‌رسانی‌می‌کنند و در تمامی مناطق میلان می‌چرخند. چه بزرگسال باشید و چه کودک، احتمالا از ترامواسواری لذت خواهید برد.

در روزهای بارانی میلان در کلاس آشپزی شرکت کنید

بسیاری از مردم مایل به یادگیری غذاهای اصیل ایتالیایی هستند. میلان، یک انتخاب عالی برای آموزش آشپزی ایتالیایی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید در یک کلاس آشپزی شرکت کنید و غذاهای ایتالیایی یاد بگیرید تا وقتی به کشورتان بازگشتید، خانواده و دوستانتان را با پخت غذاهای جدید شگفت‌زده کنید. البته شرکت در کلاس آشپزی تنها‌وتنها به یادگیری درست کردن غذا منحصر نمی‌شود، بلکه راهی عالی برای لمس کردن فرهنگ میلان به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم در یک روز بارانی میلان در یک کلاس آشپزی شرکت کنید و از زمانی که در دستتان است نهایت استفاده را ببرید.

به آکواریوم Civic بروید

Civic Aquarium

آکواریوم Civic یکی از قدیمی‌ترین آکواریوم‌های اروپاست که انتخابی عالی برای بازدید در روزهای بارانی میلان به شمار می‌رود. این آکواریوم به مناسبت نمایشگاه بین‌المللی میلان در سال 1906 ساخته شد و در حال حاضر تنها ساختمان باقی‌مانده از آن رویداد است. بیش از 100 گونه جانوری در این آکواریوم یافت می‌شود. در بخشی از این آکواریوم نیز کتاب‌خانه‌ای وجود دارد که کتاب‌هایی درباره زیست‌شناسی دریایی را برای مطالعه قرار داده است. اگر با کودکانتان به میلان سفر کرده‌اید، بازدید از آکواریوم Civic را در اولویت قرار دهید و کودکانتان را با دنیای رنگی زیر آب آشنا کنید.

از کاخ Palazzo Reale دیدن کنید

بازدید از کاخ Palazzo Reale انتخابی عالی برای روزهای بارانی در میلان است. این ساختمان که به‌خودی‌خود زیباست، میزبان نمایشگاه‌های هنری نیز هست که در فضای داخلی آن برگزار می‌شود. با رفتن به این کاخ، طعم واقعی هنر ایتالیایی را بچشید.

در آخر

میلان در روزهای بارانی هنوز هم می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. درست است که انجام برخی فعالیت‌ها در روزهایی که آب‌ و هوای میلان ایتالیا مساعد نیست غیرممکن است، اما برخی فعالیت‌ها وجود دارد که حتی در این موقعیت نیز می‌توانید انجام دهید. برای مثال می‌توانید از مکان‌ های دیدنی سرپوشیده شهر بازدید کنید، با تراموا در شهر گردش کنید و با تاریخ هنر ایتالیا از طریق بازدید از موزه‌ها آشنا شوید.

نظرات کاربران