دوچرخه سواری
23 شهریور 1401
قشم

شب های قشم در پارک سینما دریا !

پارک سینما قشم

جزیره قشم پهلو گسترده بر دریای نیلگون خلیج فارس، همچون مرواریدی درون صدف می ماند. از تلالو اولین بارقه های خورشید بر شن های ساحل و همراهی با شترهایی که در صفوف منظم به سمت آب می روند تا محو شدن آفتاب در تلاطم موج ها در غروب بر پارک سینما دریا قشم! گرمای سوزان جزیره با تفریحات آبی از غواصی تا پرواز بر فراز آسمان آبی با شاتل دلپذیر می شود. شب های جزیره با قدم زدن یا دوچرخه سواری دو نفره در جاده ساحلی زیر نور نور مهتاب لذتی بس غیر قابل وصف است یا زدن به دل جنگل های حرا با قایق های موتوری که ناخداهای جوان جنوبی همراهتان خواهند بود تا داستان های حرا را از پدرانشان برای شما نقل کنند، تجربه ای خاطره انگیز است تا پس از سفر برای دیگران تعریف کنید.

رزرو تور قشم

و اما دل سپارید به یک پیشنهاد ویژه برای تجربه ای خاص، دیدن یک فیلم زنده از طبیعت که اجرای هر روز آن متفاوت است. در سفر به قشم شما یک بلیط رایگان به همراه دارید. برای رفتن به سینما طبیعت جزیره، از محلی ها آدرس پارک سینما قشم را بگیرید، به پارک ساحلی بروید و بر روی نیمکت های سنگی به تماشای غروب در آرامش جزر و مد دریا بنشینید. سکانس هایی که فریم فریم از نقاشی خداوند بر دل خلیج فارس می بینید هرگز و در هیچ کجای دنیا تکرار نخواهند شد.

یک بلیط رایگان در پارک سینما دریا قشم!

پارک سینما قشم

بله، پارک سینما قشم یکی از جاذبه های دیدنی جزیره است. اما چرا سینما؟ این اسمی است که مسافران برای ساحل دریا انتخاب کرده اند. زیبایی های خلقت خداوند در طبیعت ایران گاهی به قدری شگفت آور می شوند که همانند یک فیلم سینمایی باید آنها را به نظاره نشست. پارک ساحلی جزیره در انتهای بلوار امام قلی خان محلی است که کنار ساحل به هر سو که نگاه کنید چشم انداز وسیعی از دریا را خواهید دید. در جاده کنار ساحل نیمکت هایی رو به دریا ساخته شده است. این نیمکت ها برای چیست؟

اگر زمان بگذارید و دقایقی در آرامش بر روی صندلی ها بنشینید نظاره گر رقص موج ها در میان موسیقی باد و دریا خواهید بود. از جایی که نشسته اید جزیره زیبای لارک دیده می شود. اگر خوش شانس باشید و شب به پارک سینما قشم بروید شاهد عبور قایق ها و لنج ها بر روی دریا خواهید بود. شاید تعجب کنید که در ابتدای شب آب تا هر جایی که باشد چند ساعت بعد متوجه خواهید شد آب به سمت شما پیش آمده است و این بالا آمدن آب تا پایان شب ادامه دارد و صبح جذر آب را به دل دریا فرو کشیده و فقط از مسیر حرکت آن، شن های خیس ساحل باقی مانده اند.

این است معجزه پارک سینما قشم که تصویر هر دقیقه آن با لحظاتی قبل متفاوت است. در طول یک روز شما با نشستن بر روی صندلی می توانید فیلم های کوتاهی از طلوع آفتاب، پرواز مرغان دریایی بر آبی خلیج فارس و در نهایت غروب و شبانه لنج های باری را بر جزر و مد دریا ببینید.

برای داشتن بلیط رایگان سینما، بلیط هواپیما قشم را رزرو کن!

امکانات پارک سینما قشم

پارک ساحلی

در این پارک علاوه بر جاذبه تعریف شده، مسیر مخصوص دوچرخه سواری، زمین بازی کودکان و چندین رستوران و کافه برای گذراندن اوقات فراغت مسافران وجود دارد. در روزهای شلوغ ساحل جذابیت پارک سینما با موسیقی شاد محلی جنوبی چندین برابر می شود. طنین صدای عود و تنبور در کنار جزر و مد ساحل نت های موسیقی بی نظیری است که روح را نوازش می کنند.

در پارک ساحلی جزیره، برپایی کمپ ساحلی نیز امکان پذیر است و در ایام تعطیلات نوروزی، کنار ساحل مملو از چادرهای کوچک و بزرگ و رنگی خانواده هایی است که برای دیدار از قشم راهی طولانی را طی کرده اند. برای کمپینگ در این پارک نگرانی از بابت سرویس بهداشتی و آبخوری و پارکینگ رایگان برای خودروی شخصی نخواهید داشت.

جاهای دیدنی نزدیک به پارک سینما قشم

  • اسکله ذاکری
  • مرکز خرید سیتی سنتر 1 و 2 
  • بازار قدیم قشم
  • برکه بی بی
  • قلعه پرتغالی ها
  • بام دفاری

بهترین مسیر دسترسی به پارک ساحلی

در بخش شرقی جزیره به سمت بلوار دریا بروید، انتهای بلوار خیابان ولیعصر را تا انتها ادامه دهید تا به ساحل برسید. پارکینگ نیز بین ساحل سینما دریا و پارک ساحلی زیتون قرار دارد.

در آخر…

هرچه از قشم و وصف زیبایی های طبیعی و تاریخی آن بگوییم قطعا باز هم گفتنی هایی باقی خواهد ماند. مروارید خلیج فارس سالانه میزبان مسافران زیادی از داخل و خارج کشور است. برخی برای خرید و مراکز تجاری و وبعضی دیگر برای تفریح و بازدید از طبیعت قشم را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. سخن پایانی این است که هدف و مقصد هرچه باشد، پارک سینما قشم یک بلیط رایگان در جیب شماست، این فیلم را از دست ندهید. 

نظرات کاربران