Cappella Sansevero

موزه‌های ناپل؛ سفر در زمان

یکی از باستانی‌ترین شهرهای اروپا، ناپل است. تاریخ ناپل به 470 سال قبل از میلاد برمی گردد که گروهی از مهاجران یونانی این شهر را پیدا کردند. ناپل دارای میراث فرهنگی غنی و ساختارهای معماری بزرگی است که مردم را از اطراف دنیا جذب می‌کند. حتماً درباره شهرت موزه‌های ناپل شنیده‌اید که به داشتن مجموعه‌ای جذاب از هنر و فرهنگ در داخل دیوارهایشان معروف هستند. برای قدردانی از آثار خاص پمپئی، باروک و آثار هنری معاصر، مجسمه‌ها و موارد دیگر، باید از این موزه‌ها دیدن کنید.

Tour europe

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

National Archaeological Museum of Naples

National Archaeological Museum of Naples

این موزه به عنوان یکی از محبوب ترین موزه‌های ایتالیا و قطعا یکی از مهم‌ترین موزه‌های ناپل شناخته می‌شود. موزه ملی باستان شناسی ناپل در داخل قصری ساخته شده است که قدمت آن به قرن شانزدهم بازمی گردد و آثار یونانی، رومی و رنسانس بسیاری را در خود جای داده است. برخی از جاذبه‌های توصیه شده در اینجا مجموعه موزاییک یا کابینت مخفی است که شامل بسیاری از مصنوعات رومی است. اگر اهل تاریخ هستید، می‌توانید یک راهنمای صوتی از دروازه ورودی برای دریافت اطلاعات دقیق درباره قطعات خاص انتخاب کنید.

The National Museum of San Martino

یکی از بهترین موزه‌های ناپل ایتالیا، موزه ملی سان مارتینو در Certosa di San Martino قرار دارد که یک مجموعه صومعه‌ای بزرگ است که از سال 1368 میلادی وجود داشته است. جدا از نمایش‌های جالبی که می‌توان در سرتاسر موزه به آن نگاه کرد، گزینه‌ای برای گشت و گذار در صومعه‌ها نیز وجود دارد که به شما این فرصت را می‌دهد که نقاشی‌های دیواری و موزاییک‌های بسیاری را ببینید. برخی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این موزه شامل پیش‌سپی ناپلی یا صحنه‌های تولد، آثار هنری و مجسمه‌های قرن 13 تا 19 و در راس همه، منظره خیره‌ کننده شهر از باغ‌ها می‌شود.

Galleria Borbonica

Galleria Borbonica

از موزه Galleria Borbonica بازدید کنید که در طول جنگ جهانی دوم به عنوان یک قصر سلطنتی و پناهگاه بمب برای ارتش خدمت می‌کرد. همانطور که در تونل‌های زیرزمینی اینجا قدم می زنید و به راهنما در مورد تاریخچه نظامی این تونل و نقشی که در طول جنگ ایفا کرده است گوش می‌دهید، مجذوب حضور در آن خواهید شد. در واقع، هنوز هم می توان به بقایای بسیاری از چیزهایی که در آن زمان در اینجا استفاده می‌شد، مانند تانک‌ها، دوچرخه‌ها و ماشین‌های قدیمی و سایر مجسمه‌های فاشیست نگاه کرد. سه تور مختلف با راهنما موجود است که یکی از آنها بسیار جالب بوده و سواری با یک قایق از طریق یک تونل مترو را ارائه می‌دهد.

Cappella Sansevero

یکی از جواهرات ناپل، موزه Cappella Sansevero است که یک کلیسای کوچک پرآذین بوده که از قرن شانزدهم وجود داشته است. این واقعیت که در قلب یک شهر قرار دارد به همراه فضای داخلی خیره کننده آن، این موزه را به یکی از موزه‌های مورد علاقه گردشگران تبدیل می‌کند. این موزه حاوی برخی از بزرگترین آثار هنری است که توسط هنرمندان مشهور ایتالیایی قرن 18 ساخته شده‌اند و یکی از مهم ترین موزه‌های ناپل ایتالیا است. با این حال، یکی از قطعاتی که در میان تمام قطعات دیگر برجسته است، مجسمه متحرک و پیچیده مسیح محجبه است که توسط جوزپه سانمارتینو، هنرمند جوانی که الهام گرفته شده از یک ایالت محبوب با حجاب به نام Modesty ساخته شده است.

Museo di Capodimonte

موزه‌های ناپل

این یکی از محبوب‌ترین موزه‌ها در شمال ناپل بوده و در داخل یک کاخ خیره کننده بوربن واقع شده است. یکی از بزرگترین موزه‌های هنری کشور و متاسفانه یکی از دست کم گرفته شده ترین هاست. موزه دی کاپودیمونته شامل برخی از با ارزش ترین مصنوعات کشور مانند مجموعه Farnese که توسط خانواده پادشاه چارلز هفتم به ارث رسیده و آثار باستانی یونانی و رومی ارزشمند است. در واقع، این موزه به دلیل سفارش پادشاه در سال 1738 ساخته شد تا خود این اموال گرانبها را در خود جای دهد. این موزه بسیار بزرگ است و دارایی وسیعی دارد. همچنین گالری ملی که نقاشی‌هایی از مشهورترین نام‌های هنری قرن‌های میانه مانند رافائل و کاراواجو را در خود جای داده است.

Catacombs of San Gennaro

یکی از مهم‌ترین موزه‌های ناپل، دخمه‌های سن جنارو است که هم بومی‌ها و هم گردشگران آن را دوست دارند. بخشی از دلیل این امر به این واقعیت مربوط می شود که بر روی مقبره سان جنارو که قدیس حامی شهر و همچنین مقبره های اولین اسقف های ناپل بود، ساخته شده است. این موزه واقعاً یکی از محبوب ترین جاذبه‌های زیرزمینی ناپل است و از سنگ های توفا تراشیده شده است. این سازه همچنین شامل بسیاری از نقاشی‌های دیواری و موزاییک‌هایی است که به‌ طور بی‌نقصی حفظ شده‌اند و با توجه به سیستم نورپردازی درجه یک، می‌توان از آن‌ها با شکوه کامل قدردانی کرد.

Certosa di San Martino

Certosa di San Martino

این مکان در حالی که بیشتر به عنوان یکی از جالب‌ترین موزه‌های ناپل شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر به دلیل مناظر زیبای شهر که ارائه می‌کند، محبوبیت پیدا کرده است. Certosa di San Martino مناظر خیره کننده ای از کوه وزوویوس را ارائه می‌دهد و به همین دلیل به یک نقطه عطف گردشگری در شهر تبدیل شده است. این موزه یک صومعه قدیمی دارتوسی متعلق به قرن چهاردهم است و یکی از نکات برجسته این موزه صومعه بزرگ آن است. این موزه به سبک باروک ناپلی ساخته شده است و شامل مجموعه‌ای مشهور از صحنه‌های بومی ناپل است که با مجسمه‌ها و اشیای مینیاتوری ساخته شده‌اند.

Palazzo Zevallos Stigliano

یکی از خیره کننده‌ترین بقایای معماری با الهام از سبک باروک در ناپل، Palazzo Zevallos Stigliano است که در نزدیکی خیابان شلوغ Via Toledo واقع شده است. این کاخ در قرن هفدهم توسط کوزیمو فنزاگو که به عنوان بزرگترین هنرمند باروک شهر شناخته می‌شود، ساخته شد. امروزه این موزه مجموعه ای قابل توجه از آثار ناپلی و ایتالیایی متعلق به قرن‌های 17، 18، 19 و 20 را در خود جای داده است. یکی از این آثار برجسته تابلوی شهادت سنت اورسولا است که گمان می‌رود آخرین اثر کاراواجو باشد.

Royal Palace of Naples

موزه‌های ناپل

ساعات کار موزه‌های ناپل به افراد اجازه می‌دهد تا حد امکان بازدید خوبی در طول روز داشته باشند، زیرا بیشتر آنها صبح زود باز می‌شوند و تا عصر برای بازدید کنندگان باز هستند. یکی از این موزه‌ها که حتما باید از آن بازدید کنید، کاخ سلطنتی ناپل است که در سال 1600 توسط دومنیکو فونتانا ساخته شد و در منطقه‌ای به نام Piazza Plebiscito واقع شده است. این مکان در طول دهه‌ها به عنوان محل سکونت بسیاری از نایب السلطنه های اسپانیایی، اتریشی‌ها و در نهایت، بوربن‌ها عمل کرده است.

Museo Madre

یکی از محبوب‌ترین موزه‌های هنر ناپل، Museo MADRE مخفف The Museo d’Arte Contemporanea Donnaregina است و یکی از محبوب‌ترین موزه‌هایی است که هنرهای معاصر را در ایتالیا به نمایش می‌گذارد. این بنا در داخل Palazzo Donnaregina واقع شده است و توسط معمار محبوب پرتغالی، آلوارو سیزا ویرا، به موزه تبدیل شد و در سال 2005 برای تماشاگران افتتاح شد. برخی از برجسته‌ترین آثار اینجا شامل قطعاتی از اندی وارهول و لوسیو فونتانا می‌شوند.

سخن پایانی

موزه‌های ناپل ایتالیا در سرتاسر جهان شناخته شده‌اند و شامل برخی از باشکوه‌ترین آثار مرمر هستند. موزه‌های ناپل که در بالا ذکر شد یکی از دلایل اصلی هجوم مردم به این شهر پر جنب و جوش هر ساله است. برای گشت و گذار در این مکان‌های جادویی، سفری به ایتالیا برنامه ریزی کنید و از آثار هنری شگفت انگیز این موزه‌ها لذت ببرید.

نظرات کاربران