Iceland

گران ترین کشورهای توریستی جهان؛ آمریکا، ژاپن و یا ایسلند ؟

در میان مقاصد بسیاری که برای سفر وجود دارند، با کشورهایی روبرو خواهید شد که هزینه سفر به آن‌ها گزاف است. مطمئن باشید یکی از مهمترین دلایل این گرانی‌ها به سبب جاذبه‌های طبیعی بکر و ناشخناخته و اماکن دیدنی به جای مانده از دل تاریخ در این کشورها است. اما بپذیرید که صرفه‌جویی در هزینه ها و پس‌انداز برای رسیدن به گران ترین کشورهای توریستی جهان، تجربه‌ای تکرارنشدنی خواهد بود. برای ثبت یک خاطره بی‌نظیر که ممکن است تنها یکبار اتفاق بی‌افتد، آماده‌اید؟ پس بلیط هواپیما را رزرو کنید و برای ماجراجویی آماده شوید.

سوئیس 

Swiss

در صدر لیست گران ترین کشورهای توریستی جهان، سوئیس را خواهید دید. کشوری که به سرزمین ثروتمندان شهرت دارد. تولید ناخالص داخلی 87097 دلاری سوئیس، زندگی مرفه و لوکسی را برای شهروندانش فراهم نموده است اما همین قیمت‌های به ظاهر معمولی برای شهروندان، گاهی گردشگران را شوکه می‌کند. با این حال سوئیس مقصد عاشقان سفرهای لوکس است که به دنبال اقامتگاه‌های مجلل، رستوران‌های گران‌قیمت و حمل‌و‌نقل‌های لوکس و پرهزینه‌اند.

طبیعت زیبا و خیره‌کننده، کوه‌های سر به فلک کشیده و دریاچه‌های دیدنی سوئیس ارزش پس‌انداز و صرف هزینه‌های گزاف برای سفر به این جواهر سبز را خواهد داشت. حتی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر می‌توانید بر روی جاذبه‌های طبیعی تمرکز کنید. اگرچه حتی اگر اهل طبیعت و کوهنوردی هم باشید، باز هم هزینه یک وعده غذا در رستوران و یا حتی خرید از فروشگاه‌ها برای اینکه خودتان غذا بپزید، گزاف خواهد بود. اما واقعیت این است که این کشور آن‌قدر تورهای جذاب و جاهای دیدنی و شگفت‌انگیز دارد که وسوسه خواهید شد تا بیشتر هزینه کنید! پس یادتان باشد پول زیادی در سفر به سرزمین زیبایی‌های بی‌نهایت همراه خودتان داشته باشید. 

انگلیس در لیست گران ترین کشورهای توریستی جهان

کشور پادشاهان و ملکه‌ها، یکی دیگر از گران ترین کشورهای توریستی جهان است. البته گردشگران با برنامه‌ریزی و صرفه جویی در هزینه‌های سفر می‌توانند بازدیدی مقرون به‌صرفه از این کشور داشته باشند. لندن یکی از شهرهای انگلیس است که در عین هزینه پایین اقامت و خوراک، اگر حواستان را جمع نکنید و با بازدید از جاذبه‌ها و فعالیت‌ها سرگرم شوید، مکانی است که به راحتی بودجه شما را تمام خواهد کرد. با این وجود از نظر گردشگرانی که اکثر شهرهای انگلیس را گشته‌اند، آن را کشوری گران می‌دانند؛ چرا که در این کشور خدمات و غذا هزینه‌های بالایی دارند. در اکثر کشورها یکی از راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل، سفر ریلی است. اما در انگلیس عکس این اتفاق می‌افتد، سفر با قطار بسیار گران خواهد بود. بنابراین اگر به انگلیس سفر کردید از سیستم خوب اتوبوس‌رانی آن استفاده کنید که بسیار مقرون به‌صرفه خواهد بود.

مشاهده قیمت بلیط هواپیما لندن

سرزمین وایکینگ ها!

Denmark

سرزمین وایکینگ‌ها مقصدی است که مسافران ثروتمند را از سراسر جهان جذب می‌کند. دانمارک کشوری از هر نظر گران‌قیمت است. هزینه اقامت، حمل‌و‌نقل و حتی غذا خوردن در سفر به دانمارک شما را شوکه خواهد کرد. پس بی دلیل نیست که در لیست گران ترین کشورهای توریستی جهان قرار دارد. دانمارک جزو کشورهایی است که دستمزد کار بالایی دارد و قیمت‌ها برای مردم محلی عادی است، اما گاهی ممکن است قیمت یک فنجان قهوه، گردشگران را شوکه کند.

در سفر به دانمارک برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها سعی کنید به سراغ گزینه‌های اقامت ارزان و حمل‌و‌نقل عمومی بروید، چرا که خورد و خوراک جزو اقلامی است که هم در رستوران و هم خرید اقلام خوراکی برای آشپزی هزینه بالایی برایتان خواهد داشت. خودتان را برای سفر به سرزمین قرون وسطایی به جای مانده از وایکینگ‌ها آماده کنید؛ البته فراموش نکنید به اندازه کافی پول همراهتان داشته باشید، در دانمارک قرار نیست صرفه‌جویی کنید.

استرالیا؛ مقصدی محبوب در میان گران ترین کشورهای توریستی جهان

استرالیا در لیست گران‌ترین کشورهای جهان، جزو مقاصدی است که حیات‌وحش و جاذبه‌های طبیعی و میراث فرهنگی بی‌نظیر را باهم دارد. برخی از مسافران گمان می‌کنند در استرالیا فقط ملبورن و سیدنی شهرهای لوکس و گران‌قیمتی‌اند، اما این کشور نیز مانند دیگر کشورهای گران‌قیمت، هزینه‌های بالای سفر در همه شهرهایش وجود دارد و برای گشت‌ها و اقامت باید هزینه زیادی بپردازید. اگر استرالیا مقصد نهایی شما است و قصد صرفه‌جویی در هزینه‌ها را دارید، بهتر است زمان کمتری را در شهرهای بزرگ بگذرانید، به سمت روستاها بروید و با برپایی کمپ، هزینه اقامت را کاهش دهید.

همچنین می‌توانید بر روی دوستان استرالیایی که احتمالا در طول سفر پیدا خواهید کرد برای اقامت حساب کنید. از آنجایی که استرالیایی‌ها اهل سفر هستند، مردمانی خونگرم بوده و شاید شما را به خانه خودشان دعوت کنند. در نهایت بازدید کانگوروها، خانه اپرای سیدنی و سد بزرگ مرجانی معروف استرالیا، ارزش یک سفر گران قیمت و لوکس را دارد. 

همین حالا بلیط هواپیما سیدنی را رزرو کنید!

سنگاپور

Singapore

سنگاپور پرچم‌دار قاره آسیا در لیست گران ترین کشورهای توریستی جهان است. از بلیط هواپیما سنگاپور تا هتل‌ها، تفریحات، رستوران‌ها و هرچه انتظار داشته باشید، هزینه‌های گزافی دارند. این کشور گران آسیایی، یک جنبه مثبت در مقابل کشورهای اروپایی دارد. در کشورهایی مانند سوئیس و نروژ چندان نمی‌شود از هزینه‌های زیاد فرار کرد، اما در سنگاپور برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید به فودکورت بروید یا حتی از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگرچه سفر به سنگاپور هزینه‌های زیادی برایتان خواهد داشت، اما شک نداشته باشید، سفر به این کشور محصور در آب و گشت‌و‌گذار در طبیعت سرسبز و بی‌نظیرش ارزشش را دارد.

آمریکا از گران ترین کشورهای توریستی جهان

حضور آمریکا در بین گران‌ترین کشورهای جهان برای سفر، به خاطر نیویورک، هاوایی و سانفرانسیسکو است که بازدید از آن‌ها هزینه زیادی خواهد داشت. یکی از دلایل اصلی گران بودن سفر در آمریکا، وسعت زیاد این کشور پهناور است که سفر در آن نیازمند تردد بین شهرهای مختلف و صرف هزینه‌های زیاد در این شهرهای گران‌قیمت است. مسافرانی که به شهرهای بزرگی مانند نیویورک یا لس آنجلس بروند، بودجه متفاوتی نسبت به مسافرانی که وقت خود را در حومه شهر در کمپینگ می‌گذرانند یا از مناطق کوچکتر بازدید می‌کنند، نیاز خواهند داشت.

شاید شنیده باشید که آمریکا کشوری ارزان است، بله این قیمت پایین برای بنزین و کالاهای مصرفی است. اما زمانی که به سراغ هزینه اقامت، رستوران و حمل‌و‌نقل بروید، قیمت‌ها سرسام‌آور می‌شوند. برای سفر به کشور فرهنگ‌ها، حتما پوشش بیمه سفر را از قبل تهیه کنید، چرا که اگر اتفاقی در سفر برایتان بیفتد، هزینه درمان ورشکستتان خواهد کرد.

برای رزرو بلیط هواپیما لس آنجلس و سفر به گران ترین شهر جهان آماده‌اید؟

نروژ

Norway

یکی از گران ترین کشورهای توریستی جهان در منطقه اسکاندیناوی، نروژ است. کشوری که میراث به جای مانده وایکینگ‌ها بوده و گردشگران آن را به شهرهای جادویی کنار دریاچه و جاذبه‌های ثبت شده‌اش به عنوان میراث جهانی یونسکو می‌شناسند. اگرچه نروژ از کشورهای گران‌قیمت محسوب می‌گردد اما رستوران‌ها و مکان‌های دیدنی آن ارزش پرداخت این هزینه را خواهند داشت. در نظر داشته باشید که در نروژ صرف غذا خارج از خانه، حمل‌و‌نقل و تفریحات شبانه قیمت بالایی دارند و شاید یکی از راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها، خروج از شهر و کاوش در طبیعت بکر و هیجان‌انگیز آن باشد. تا جای ممکن سعی کنید که در اطراف محل اقامت‌تان پیاده به گشت‌و‌گذار بپردازید تا درگیر هزینه گزاف حمل‌و‌نقل نشوید.

سوئد سرزمین شمالی در میان گران ترین کشورهای توریستی جهان

اگر قصد خالی کردن حساب بانکی‌تان در سفر را دارید، به سراغ سوئد، اولین کشور در لیست کشورهای توریستی گران جهان در منطقه اسکاندیناوی بروید. شاید فکر اینکه کشوری با زمستان‌های سرد و طولانی در لیست کشورهای گران برای گردشگران بیاید، دور از ذهن باشد. اما باید برایتان بگوییم، سوئد کشوری است که دستمزد و هزینه زندگی هر دو در آن بسیار بالا است. شهروندان سوئدی از رفاه بالا در زندگی برخوردارند اما گردشگران در این کشور با فرهنگ غنی و کانال‌های متعدد که به ونیز شمال معروف  است، سفری لوکس و گران‌قیمت را تجربه خواهند کرد. در سفرتان به سوئد زمانی که در حال پرداخت فاکتور رستوران یا رزرو هتل هستید، این قیمت‌های بالا را به خوبی حس خواهید کرد. 

ژاپن

Japan

ژاپن یکی دیگر از گران ترین کشورهای توریستی جهان است که قیمت‌های گزاف اقامت، حمل‌و‌نقل، خورد و خوراک و گشت‌ها سبب محدودیت بودجه سفر گشته و گردشگران کمتری به آن سفر می‌کنند. به حق، سفر به ژاپن سراسر شگفتی است، چرا که شما در سفر به این کشور ترکیبی از توسعه و تکنولوژی را با حفظ ارزش‌ها و سنت‌های قدیمی خواهید دید. گذراندن تعطیلات در چنین کشوری هرچند هزینه‌ی زیادی دربرداشته باشد، بی‌شک خالی از ارزش و تجربه نخواهد بود. این کشور گران راه‌های چندانی برای فرار از پرداخت هزینه‌های زیاد ندارد، اما در حد توصیه‌های کوچک، می‌توانیم بگوییم از تاکسی دوری کنید، برای صرف غذا به دنبال رستوران‌های خیابانی در محله‌های قدیمی بروید، حتی سوشی در مقابل دیگر غذاها ارزان قیمت‌تر است.

برای اقامت هم بدانید که هاستل‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر از هتل خواهند بود. در طول سفرتان برای بازدید از جاهای دیدنی ژاپن ابدا به سراغ تورهای تفریحی مخصوص گردشگران که توسط محلی‌ها تبلیغ می‌شوند، نروید که دخل بودجه سفرتان خواهد آمد. تا می‌توانید به سراغ جاذبه‌های دیدنی طبیعی در ژاپن بروید. معمولا در شهرها محلی‌ها تورهای بازدید از جاذبه‌های گردشگری را به مسافران معرفی می‌کنند که بابت آن هزینه زیادی می‌گیرند. در صورتی که شما تنها با پرداخت هزینه ورودی جاذبه‌ها و حمل‌و‌نقل عمومی با بودجه‌ای مقرون‌به‌صرفه می‌توانید همان جاذبه‌ها را بازدید‌ کنید.

ایسلند کشوری دور‌افتاده اما از گران ترین کشورهای توریستی جهان

آخرین کشور در لیست گران ترین کشورهای توریستی جهان ایسلند، سرزمین یخ و آتش است. این کشور گران‌قیمت در دورترین نقطه شمال، آنقدر دور است که هرچه به آن نزدیک‌تر شوید، هزینه بیشتری خواهد داشت. سفر به ایسلند پر زرق‌و‌برق‌، سراسر قله‌های پوشیده از برف، دریاچه‌های زیبا و تالاب‌های یخچالی است. اگرچه ایسلند جزیره‌ای تنها و بدون همسایه است و راهی برای گشتن بین شهرهای اطراف ندارد، اما این کشور آن چنان شگفت‌انگیز است که ارزش پرداخت هزینه‌های گزاف بازدید را خواهد داشت. شاید تنها گزینه تقریبا ارزان، پروازهای به ایسلند باشند. اما موارد دیگر مانند خوردن و نوشیدن و هزینه اقامت بسیار گران‌اند. برای سفر به کشور گران‌قیمت ایسلند آماده شوید، این سفر ارزش پس‌انداز را دارد، فراموش نکنید برای غواصی بین صفحات تکتونیکی، اصلا صرفه‌جویی نکنید و بودجه‌اش را از قبل کنار بگذارید.

در پایان

سفر به هرکدام از کشورهای این لیست، هزینه‌بر بوده و می‌بایست قبل از سفر برای بودجه‌تان برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی داشته باشید. اگرچه ممکن است هزینه زیاد سفر به گران ترین کشورهای توریستی جهان شما را به سختی بی‌اندازد، اما فرهنگ غنی، جاذبه‌های شگفت‌انگیز و مناظر طبیعی بکر به قدری ارزشمنداند که تجربه بازدید از آن‌ها و لذت سفر را به‌خاطر هزینه‌های بالا از دست ندهید. بخاطر داشته باشید، سفر تنها تفریح و خوشگذرانی نیست، سفر تجربه‌ای ناب برای زندگی است. پس سعی کنید این فرصت بی‌نظیر را به راحتی از دست ندهید.

نظرات کاربران