الجزایر

بزرگترین کشورهای جهان کدامند؟ روسیه یا آمریکا؟

از اطلاعات عمومی و سرگرم کننده­ای که شاید به آن فکر کرده باشید، اینکه بزرگترین کشورهای جهان کدامند؟ در این مقاله، بزرگ‌ترین کشورهای جهان را از نظر وسعت (مساحت زمین) و سپس جمعیت برای شما لیست کرده ایم. همچینین در این میان حقایق جالبی را در مورد هر یک از کشورها به اشتراک خواهیم گذاشت. پس با ما همراه باشید.

1. روسیه با 17,098,242 کیلومتر مربع

روسیه

روسیه بزرگترین کشور جهان از نظر مساحت است و یک دهم کل زمین را در بر می گیرد. این کشور به چیزهای زیادی معروف است: ودکا، زمستان های سرد، تتریس و لئو تولستوی. از دیدنی‌های معروف آن می‌توان به کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد که از نظر جغرافیایی، روسیه عمیق ترین دریاچه جهان (دریاچه بایکال) و یک پنجم درختان جهان را در خود دارد.

2. کانادا با 9,984,670 کیلومتر مربع

کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است. اگر بخواهیم بیشتر توضیح بدهیم، باید گفت که 40 تا انگلستان می تواند در کانادا جا شود! کانادا به خاطر هاکی روی یخ، شربت افرا و شفق شمالی (نمایش رنگارنگی از نورها در آسمان شب) شهرت دارد. همچنین این کشور زیباو البته سرد، دارای 2 میلیون دریاچه است.( بیش از هر کشور دیگری)

از دیدنی های طبیعی معروف کانادا می توان به آبشار نیاگارا و پارک ملی بنف با دریاچه های فیروزه ای آن اشاره کرد.

برای رزرو تور لوکس کانادا، همسفر سه کلیک شوید!

3. ایالات متحده با 9,833,520 کیلومتر مربع

ایالات متحده آمریکا سومین رتبه را در میان بزرگترین کشورهای جهان داراست. طبیعت شگفت انگیز زیادی در ایالات متحده وجود دارد، با مناظر متنوع و آزادی زیادی برای پرسه زد،فرصت های زیادی برای کمپینگ، پیاده روی و سفرهای جاده ای! ایالات متحده به عنوان سومین کشور بزرگ جهان به بیسبال، میلیاردرها، فست فود، فروش اسلحه و هالیوود معروف است. این کشور بزرگترین اقتصاد جهان را دارد و از دیدنی‌های معروف آن می‌توان به مجسمه آزادی و گراند کنیون اشاره کرد.

قیمت بلیط هواپیما لس آنجلس را چک کنید!

4. چین با 9,706,961 کیلومتر مربع

چین نه تنها چهارمین کشور در لیست بزرگترین کشورهای جهان است بلکه با بیش از 1.4 میلیارد نفر بزرگترین جمعیت جهان را دارد و از دیدنی‌های معروف آن می‌توان به شهر ممنوعه و دیوار بزرگ چین اشاره کرد. برای طبیعت گردی در چین می‌توانید کارست‌های گویلین یا کوه‌های «آواتار» ژانگجیاجی را ببینید. چهارمین کشور بزرگ جهان به خاطر غذا، چای، فرهنگ، شهرها و حیات وحش (به ویژه خرس های پاندا) شناخته شده است. این کشور در حال حاضر سریع ترین رشد اقتصادی را در جهان دارد.

5. برزیل با 8,515,767 کیلومتر مربع

برزیل

برزیل با 7500 کیلومتر خط ساحلی، از نظر مساحت، پنجمین کشور بزرگ جهان بوده و بزرگترین کشور آمریکای جنوبی است.  این کشور به خاطر فوتبال حرفه ای، سواحل، قهوه و جنگل های بارانی آمازون که بزرگترین جنگل های بارانی جهان است، شناخته شده است. برزیل به دلیل داشتن گونه های گیاهی و جانوری فراوان، یکی از 17 کشور بسیار متنوع در جهان محسوب می شود.

مکان‌های دیدنی برزیل شامل آبشار ایگوازو، کوه شوگرلوف و مجسمه مسیح رستگار در ریودوژانیرو است.

6. استرالیا با 7,692,024 کیلومتر مربع

ششمین رتبه در فهرست بزرگترین کشورهای جهان به استرالیا تعلق می­گیرد. اما درباره استرالیا چه می­دانید؟ از سواحل عالی، شراب و حیات وحش (به ویژه کانگوروها و خرس های کوالا) گرفته تا خانه Outback، صخره مرجانی بزرگ و بیش از 500 پارک ملی!

از جاذبه های دیدنی‌های معروف استرالیا می‌توان به خانه اپرای سیدنی و سازند صخره‌ای اولورو اشاره کرد.

7. هند با 3287590 کیلومتر مربع

هند

هند هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است و به زودی از چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان با تقریباً 1.4 میلیارد نفر سبقت می گیرد. دربار هند باید گفت که به یوگا، کریکت (ورزش تیمی)، غذا، ادویه جات و حیات وحش معروف است، زیرا این کشور خانه ببر، کرگدن، فیل و مار کبرا است. هند نزدیک به 70 درصد ادویه جات دنیا را تولید می کند وبناهای معروف هند شامل تاج محل و هاوا محل جیپور است.

8. آرژانتین با 2,780,400 کیلومتر مربع

آرژانتین هشتمین کشور در لیست بزرگترین کشورهای جهان، به رقص تانگو، فوتبال، شراب و گوشت گاو معروف است. اگر از آبشار ایگوازو شنیده باشید، باید بدانید که شامل 275 آبشار مجزا است که آن را به بزرگترین آبشار شکسته در جهان تبدیل می کند. همچنین کوه آکونکاگوآ آرژانتین، در رشته کوه آند، بلندترین کوه قاره آمریکا و بلندترین کوه خارج از آسیا با 6961 متر ارتفاع است.

درباره سرزمین فراموش شده پاتاگونیا چیزی می­دانید؟ این منطقه در آرژانتین قرار گرفته است و مملو از کوه ها، یخچال های طبیعی و مسیرهای پیاده روی شگفت انگیز است.

9. قزاقستان با 2,724,900 کیلومتر مربع

قزاقستان

قزاقستان از نظر مساحت نهمین کشور بزرگ جهان و بزرگترین کشور آسیای مرکزی است. اگر بخواهیم با جزئیات بیشتر بگوییم؛ قزاقستان از نظر اندازه تقریباً معادل تمام اروپای غربی است. شایدبه عنوان یک کشور، قزاقستان برای بسیاری از مردم چندان معروف نباشد، اما این کشور دارای مناظر طبیعی، با کوه‌های زیبا و دریاچه‌های آلپ است. اسب سواری بخش بزرگی از فرهنگ قزاقستان است و به خاطر روغن، اسکی و سیب نیز معروف است.

قزاقستان با 131 قومیت، از قزاق گرفته تا روس، آلمان، تاتار و اویغور، کشوری بسیار امن است.

10. الجزایر با 2,381,741 کیلومتر مربع

الجزایر از نظر مساحت دهمین کشور بزرگ جهان و بزرگترین کشور آفریقا است. این کشور بخاطر صادرات نفت و صحرای ساهارا که بزرگترین صحرای گرم جهان است، شناخته شده است. تقریباً 90 درصد از کشور را بیابان پوشانده، بنابراین بیشتر جمعیت در امتداد سواحل مدیترانه زندگی می کنند.

بزرگترین کشورهای جهان از نظر جمعیت

1. چین با 1.44 میلیارد جمعیت

چین

چین با 1.44 میلیارد نفر در حال حاضر بزرگترین کشور جهان از نظر جمعیت است. با این حال، پیش بینی می شود تا سال 2050 به 1.4 میلیارد نفر کاهش یابد که آن را در رتبه دوم پس از هند قرار می دهد.

2. هند با 1.38 میلیارد جمعیت

هند با 1.38 میلیارد نفر، رتبه دوم را در میان بزرگترین کشور جهان از نظر جمعیت، دارد. پیش بینی می شود تا سال 2050 به 1.64 میلیارد نفر افزایش یابد که باعث می شود از چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان سبقت بگیرد.

3. ایالات متحده با 331 میلیون جمعیت

ایالات متحده آمریکا با 331 میلیون نفر سومین کشور بزرگ جهان از نظر جمعیت است. پیش بینی می شود تا سال 2050 به 380 میلیون نفر افزایش یابد. شهرهای بزرگ ایالات متحده شامل نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو هستند.

4. اندونزی با 273 میلیون جمعیت

Indonesia

اندونزی با 273 میلیون نفر چهارمین کشور پرجمعیت جهان است. پیش بینی می شود تا سال 2050 به 330 میلیون نفر افزایش یابد؛ شهرهای بزرگ اندونزی شامل جاکارتا و سورابایا هستند.

5. پاکستان با 220 میلیون جمعیت

پاکستان با 220 میلیون نفر پنجمین کشور پرجمعیت جهان است. پیش بینی می شود تا سال 2050 به 338 میلیون نفر افزایش یابد؛ شهرهای بزرگ پاکستان شامل کراچی و لاهور هستند.

6. برزیل با 212 میلیون جمعیت

برزیل با ۲۱۲ میلیون نفر، ششمین کشور پرجمعیت جهان است. پیش بینی می شود تا سال 2050 به 228 میلیون افزایش یابد؛ شهرهای بزرگ برزیل شامل سائوپائولو و ریودوژانیرو هستند.

7. نیجریه با 206 میلیون جمعیت

Nigeria

نیجریه با 206 میلیون نفر هفتمین کشور پرجمعیت جهان است. پیش بینی می شود تا سال 2050 به 400 میلیون نفر افزایش یابد که آن را به سومین کشور بزرگ جهان از نظر اندازه جمعیت تبدیل می کند. از شهرهای مهم نیجریه می توان به لاگوس، کانو و ایبادان اشاره کرد.

8. بنگلادش با 164 میلیون جمعیت

بنگلادش با 164 میلیون نفر هشتمین کشور پرجمعیت جهان است. پیش بینی می شود تا سال 2050 به 192 میلیون نفر افزایش یابد. شهرهای بزرگ بنگلادش شامل داکا و چیتاگونگ هستند.

9. روسیه با 145 میلیون جمعیت

روسیه با 145 میلیون نفر نهمین کشور پرجمعیت جهان است. پیش بینی می شود تا سال 2050 به 135 میلیون نفر کاهش یابد. از شهرهای مهم روسیه می توان به مسکو و سن پترزبورگ اشاره کرد.

10. مکزیک با 128 میلیون جمعیت

Mexico

مکزیک با 128 میلیون نفر دهمین کشور پرجمعیت جهان است و پیش بینی می شود تا سال 2050 به 155 میلیون نفر افزایش پیدا کند.

در آخر

وقتی به بزرگترین کشورهای جهان فکر می کنید، کدام کشورها به ذهنتان می رسد؟ پاسخ احتمالاً به این بستگی دارد که آیا شما در مورد بزرگترین کشور از نظر مساحت صحبت می کنید یا بیشترین جمعیت؟ ما در اینجا سعی کردیم تا اطلاعات کامل و به روز را در اختیارتان قرار بدهیم.

نظرات کاربران