Maldives
7 اردیبهشت 1402
مالدیو

تعطیلات رویایی را با سفر به مالدیو در بهار تجربه کنید!

جزیره مالدیو که تا سال‌ها به اسم بهشت زوج‌های جوان برای ماه عسل شناخته می‌شد، اکنون مقصدی برای سفرهای انفرادی تا خانوادگی است. گذراندن تعطیلات در مالدیو با سواحل شنی نرم، آب‌های شفاف اقیانوس، درختان نخل سبز، جشن و پایکوبی و هتل‌های لوکس گره خورده است. بنابراین امکان ندارد به جزیره وارد شوید و سفری رویایی که در انتها دل‌کندن از آن به سختی باشد، را تجربه نکنید. این جزیره زیبا و بهشتی در فصل بهار برای مسافران جلوه متفاوتی دارد. فصلی که هنوز هوا چندان شرجی نشده و گاهی ممکن است با رگبارهای کوتاه گردشگران را غافلگیر کند. سفر به مالدیو در بهار شگفتی‌های خاص خودش را دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد. 

بررسی قیمت تور مالدیو با سه کلیک!

آب و هوای مالدیو در بهار

Maldives in spring

مارس آخرین ماه از فصل خشک مالدیو است. بنابراین مسافران در اوایل بهار، همچون زمستان سفر به جزیره مالدیو را انتخاب می‌کنند تا بدون نگرانی از بارندگی تعطیلات‌شان را بگذرانند. در این ماه میانگین دما در روز بین 30 تا 31 درجه سانتی‌گراد است که شب ها به 27 تا 28 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، دمای آب نیز 30 درجه و برای شنا بسیار مناسب است. در ماه آوریل، بادهای موسمی جنوب غربی با خود رطوبت را به جزیره می‌آورند و بارش‌ها به تدریج افزایش می‌یابند. در این ماه تعداد روزهای بارانی در برخی از جزایر مرجانی به 10 روز می‌رسد.

با وجود افزایش بارندگی آب و هوای مالدیو در بهار دارای گرم‌ترین آب‌های سال است که تعداد زیادی از علاقه مندان به آب را به این جزایر می‌کشاند. دمای هوا در ماه آوریل بین 30 تا 32 درجه در روز و 27 تا 29 درجه سانتی‌گراد در شب خواهد بود. دمای آب نیز برای شناگران همچون ماه مارس 30 تا 31 درجه است.

با فرا رسیدن ماه می فصل بارندگی به شکل رسمی در مالدیو آغاز می‌گردد. علی‌رغم اینکه آب‌و‌هوای جزیره در ماه می نسبتاً گرم است، رطوبت در این ماه به سرعت افزایش می‌یابد و بادها خطر طوفان را افزایش می‌دهند. در ماه می دید غواصی به دلیل وجود پلانکتون در آب اندکی مختل می‌شود. مالدیو در ماه می آسمانی ابری و حدود 15روز بارانی را برای مسافران دارد. اگرچه علی‌رغم بارش‌ها و طوفان، هوا هنوز گرم و مطبوع بوده و دمای روز 31 درجه است که شب‌ها این دما به 26 تا 28 درجه کاهش می‌یابد. اگر بارندگی نباشد دمای آب برای شنا مناسب و 31 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. 

هزینه اقامت و رستوران در بهار

تورهای مالدیو در بهار، به ویژه در تعطیلات عید پاک همچنان محبوبیت بالایی دارند و هزینه آنها در ماه مارس و آوریل همچون فصل اوج سفر بالا خواهد بود. اما هرچه به تابستان نزدیک می شود، قیمت ها به صورت پله ای در سفر به جزیره مالدیو کاهش می یابند. 

هزینه اقامت

در سفر به مالدیو در بهار، هزینه اقامت برای سه شب در یک اقامتگاه 3 ستاره مانند Rashu Hiyaa در جزیره Dhiffushi، Kaafu Atoll از 170 دلار شروع خواهد شد. صبحانه در این نرخ گنجانده شده اما مالیات و مابقی هزینه‌های اضافی جداگانه می‌بایست پرداخت شوند. همچنین سه شب اقامت در یک اتاق از اقامتگاه 4 ستاره Vilamendhoo Island Resort & Spa در منطقه Ari از جزایر مرجانی 750 دلار با وعده‌های غذایی خواهد بود. در نهایت اگر به دنبال یک اقامت لوکس باشید، سه شب اقامت در The Residence Maldives 5 ستاره واقع در Dhigurah ، Gaafu Alifu Atoll که ویلایی ساحلی و استخردار است، حدود 3400 دلار با تمام وعده‌های غذایی برای‌تان هزینه خواهد داشت.

هزینه رستوران

Restaurant in Maldives

قیمت غذا تا حد زیادی به منطقه‌ای که در سفر به جزیره مالدیو در آن اقامت دارید، بستگی دارد. بنابراین اگر در پایتخت جمهوری مالدیو، ماله یا در یکی از جزایر مسکونی آن اقامت داشته باشید، هزینه رستوران برای شما حدود 10 تا 15 دلار خواهد بود. در حالی که یک ناهار خوب در رستوران زیر آب Subsix، که در جزایر خصوصی نیاما در نزدیکی آتول Dhaalu قرار دارد،250 دلار برای هر نفر هزینه دارد. 

هزینه تفریحات مالدیو در بهار

هزینه تفریحات در سفر به مالدیو در بهار نیز متاثر از محلی است که در آن اقامت دارید، برای مثال ما قیمت‌های تقریبی برخی از تفریحات در جزیره مافوشی را آورده‌ایم:

  • تور نیم‌روزه غواصی از 25 دلار 
  • گشت‌و‌گذار با زیردریایی نهنگ از 170 دلار
  • گشت‌و‌گذار در جزیره مرجانی Vaavu و شنا با کوسه از 50 دلار 
  • ویک بردینگ یا اسکی روی آب از 65 دلار 

تفریحات مالدیو در بهار

  • غواصی و موج سواری
Diving in the Maldives

با سفر به مالدیو در بهار، دریای گرم و شگفت‌انگیز در ماه‌های مارس و آوریل به علاقه‌مندان غواصی اجازه می‌دهد روزهای خود را با تماشای حیات دریایی اعماق اقیانوس بگذرانند. در ماه می، به دلیل فراوانی پلانکتون ها دید زیر آب تا حدودی بدتر می‌شود. علاوه‌براین، در طول بهار جانوران دریایی بزرگ مانند کوسه‌های باله سفید و کوسه‌های پلنگی، لاک‌پشت‌ها و دلفین‌ها اغلب در آب‌های مالدیو یافت می‌شوند. اما ملاقات با کوسه سر چکشی در بهار به احتمال زیاد فقط در ماه مارس و آوریل است. در ماه مارس فصل موج‌سواری برای عاشقان هیجان سواری بر موج‌ها آغاز می‌گردد و تا پاییز ادامه دارد. 

  • سفر با زیردریایی یا هواپیمای دریایی

علاوه بر غواصی و موج‌سواری، انواع مختلفی از تفریحات آبی، زمینی و هوایی در دسترس مسافران مالدیو است. شما می‌توانید با زیردریایی‌های منحصربه‌فرد Whale و Super Falcon 3S با خیال راحت به اعماق دریا سفر کنید. یکی دیگر از تفریحات مالدیو در بهار بازدید از مناظر خیره‌کننده جزیره با هواپیمای دریایی یا هلی‌کوپتر بر فراز جزیره مالدیو است. 

تعطیلات و رویدادها در سفر به مالدیو در بهار

8 مارس، روز جهانی زن

روز جهانی زنان در روز 8 مارس در مالدیو با اجرای هنرمندان محلی و غذاهای مخصوص جشن در برخی از اقامتگاه‌ها جشن گرفته می‌شود و برای خانم‌ها اسپا تخفیف خواهد داشت. 

عید پاک

Easter in the Maldives

در طول تعطیلات عید پاک، تعداد زیادی از گردشگران سفر به جزیره مالدیو را انتخاب می کنند. در این زمان استراحتگاه های محلی به مهمانان شرکت در انواع سرگرمی ها مانند شام جشن عید پاک تا شکار گنج در تالاب ها را پیشنهاد می دهند. بسته به اینکه کجا اقمت دارید می توانید شاهد اجرای هنرمندان محلی، بازی و رقص در کنار ساحل همراه با نمایش های جادویی باشید. 

روز کارگر

اول ماه می از سال 2011 در مالدیو تعطیل رسمی است. در این روز یک راهپیمایی به مناسبت بزرگداشت روز کارگر در ماله برگزار می‌شود که معلمان، کارکنان بهداشت، ماهی‌گیران و نمایندگانی از تخصص‌های مختلف کاری در آن حضور دارند.

رمضان

تاریخ شروع و پایان این ماه، با تقویم قمری تعیین می‌شود و هر سال تغییر می‌کند. روز اول ماه مبارک رمضان در جزیره تعطیل رسمی است. مسافران در سفر به جزیره مالدیو باید به این نکته توجه داشته باشند که در ماه رمضان ساعات کار پذیرایی و برنامه کشتی‌ها در شهر ماله ممکن است تغییر کند. 

عید سعید فطر

این تعطیلات سه روزه، پایان ماه مبارک رمضان و دوره تعطیلات رسمی در مالدیو است. در طول تعطیلات عید فطر، مردم محلی در رویدادهای خیریه شرکت می‌کنند، در مساجد برای نماز صبح مشترک جمع می‌شوند و پس از آن به دیدار اقوام و دوستان می‌روند. شهر در این روزها میزبان رژه‌های فرهنگی رنگارنگ است که در آن رقصندگان محلی با بودوبرو (طبل سنتی) رقص‌های محلی مالی را اجرا می‌کنند و آتش‌بازی در شب منتظر مهمانان و شرکت‌کنندگان است. در جزایر مسکونی، رقص‌های سنتی نیز اجرا می‌شود که گردشگران در سفر به جزیره مالدیو با اشتیاق در آن‌ها شرکت می‌کنند. 

محل اقامت در بهار در مالدیو

مالدیو طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اقامتی از مهمان‌خانه‌های ارزان قیمت گرفته تا هتل‌های لوکس و شیک را به مسافران ارائه می‌دهد. شما بهترین هتل‌های مالدیو را برای سفر به مالدیو در بهار بر روی سایت سه کلیک می‌توانید ببینید و رزروتان را آنلاین انجام دهید. معمولاً اقامتگاه‌هایی که محل بازی مخصوص کودکان را دارند انتخاب مناسبی برای خانواده‌ها است. همچنین تعداد زیادی استراحتگاه که در فضایی رمانتیک کار می‌کنند، مالدیو را به مقصدی عالی برای ماه عسل تبدیل کرده‌اند.

در آخر

با سفر به مالدیور در بهار شرایط آب‌و‌هوایی مطلوب، دید خوب برای غواصی و رویدادهای فرهنگی مالدیو برای شناخت مردم محلی را در دسترس خواهید داشت و سفری خاطره‌انگیز را در لیست سفرهایتان ثبت خواهید نمود. در مقابل در این فصل رطوبت هوا بیشتر است و افزایش بارندگی ممکن است دید زیرآب را در برخی روزها مختل کند. اما در مجموع سفر بهاری به مالدیو سراسر زیبایی و تفریح و سرگرمی است. 

نظرات کاربران