طبیعت ایتالیا؛ در شگفتی‌های این کشور قدم بزنید!

طبیعت ایتالیا؛ رازهای زیبایی این کشور را از نزدیک ببینید!

ایتالیا کشوری است که در قاره اروپا قرار دارد و زیباترین مناظر جهان را در خود جای داده است. در ایتالیا، سواحل زیبا، قله‌های کوه‌های برفی، دریاچه‌های آب شیرین، دره‌های سرسبز، ویرانه‌های باستانی، دهکده‌های کنار صخره و تاکستان‌های زیبا با محیط‌های طبیعی خود ادغام شده‌اند و این کشور را تبدیل به مقصدی جذاب برای بازدیدکنندگان کرده است. طبیعت ایتالیا ترکیبی از هنر، فرهنگ و مناظر دیدنی را به شما ارائه می‌دهد که از دیدن آن سیر نمی‌شوید. در این مقاله همراه ما باشید تا با تعدادی از جاذبه های طبیعی ایتالیا آشنا شوید.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

Cinque Terre

طبیعت ایتالیا

یکی از زیباترین جاذبه ‌های طبیعی ایتالیا Cinque Terre نام دارد. این دهکده زیبا یکی از نمادهای این کشور به شمار می‌آید و هرساله بازدیدکنندگان زیادی از آن دیدن می‌کنند. بندرهای جذاب اطراف این دهکده همراه با صخره‌های شگفت‌انگیزش نمای بی‌نظیری را به دوست‌داران طبیعت ارائه می‌دهد. شهرهای اطراف این مکان عبارت‌اند از  Riomaggiore، Manarola، Corniglia، Vernazza و Monterosso al Mare که هرکدام تاریخ و جذابیت منحصربه‌فرد خودشان را دارند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به ایتالیا، تجربه اقامت در این دهکده رویایی را از دست ندهید.

Scala dei Turchi

یکی دیگر از زیبایی‌های طبیعت ایتالیا Scala dei Turchi است. این صخره زیبا و سفیدرنگ در جنوب سیسیل قرار دارد. این خط ساحلی که از سنگ‌های آهکی نرم و مارن سفید تشکیل شده است، هزاران سال در برابر امواج اقیانوس‌ها و نسیم‌های شور مقاومت کرده؛ نتیجه این مقاومت تشکیل مسیری پلکانی و زیبا شده است. جالب است بدانید به‌دلیل حمله دزدان دریایی ترک در طول قرن‌ها به سیسیل، این مکان به پلکان ترک‌ها نیز شهرت دارد. سفر به ایتالیا بدون بازدید از این صخره شگفت‌انگیز بی‌فایده است.

Terme di Saturnia

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایتالیا Terme di Saturnia است. این چشمه آب گرم طبیعی روباز که به آن cascate del mulino یا آبشارهای آسیاب نیز گفته می‌شود، حاوی آب‌های گوگردی است که خاصیت درمانی دارد. معروف‌ترین و دوست داشتنی‌ترین چشمه‌های آب گرم در منطقه Maremma جنوبی توسکانی یافت می‌شود و این چشمه هم در همین منطقه قرار دارد. اگر به ایتالیا سفر کردید، در این چشمه تنی به آب بزنید و لذت ببرید.

رزرو تور اروپا

Archipelago della Maddalena

طبیعت ایتالیا؛ Archipelago della Maddalena

یکی دیگر از مکان های دیدنی ایتالیا Archipelago della Maddalena نام دارد. مجمع‌الجزایر مادالنا در شمال ساردینیا قرار دارد و دارای مجموعه‌ای از جزایر است که بهشتی‌ترین سواحل جهان را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این مکان با خطوط ساحلی ناهموار، بادگیرهای ساخته‌شده از گل رز، سواحل بکر و آب فیروزه‌ای شفاف، از رویایی‌ترین مکان‌های روی زمین به شمار می‌آید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا با قایق از کوچکترین خلیج‌ها و سواحل این محیط زیبا دیدن کنید و لذت ببرید. در سفر به ایتالیا حتما از مجمع‌الجزایر مادالنا دیدن کنید تا متوجه شوید که بهشت روی زمین یعنی چه.

Castelluccio di Norcia

یکی دیگر از جاهای دیدنی ایتالیا Castelluccio di Norcia است. این دهکده کوچک میان کوه‌های آپنین در مرکز ایتالیا قرار دارد و به‌خاطر اینکه در هر فصلی مزارع آن پر از گل‌های زیبا و رنگی است شهرت دارد. هزاران گل رنگارنگ روی فلات این دهکده قرار دارد که شامل بنفشه، نرگس، مروارید، شبدر و موارد دیگر است که همین باعث شده این مکان به یکی از خیره‌کننده‌ترین مناظر بهاری ایتالیا تبدیل شود. اگر در فصل بهار به ایتالیا سفر کردید، از این دهکده زیبا و پر از گل دیدن کنید.

Amalfi Coast

یکی دیگر از زیبایی‌های طبیعت کشور ایتالیا Amalfi Coast نام دارد. خط ساحلی چشم‌گیر با شهرهای عجیب و روستاهای پرشده از تپه‌های زیبا، چشم‌اندازهای بی‌نظیری از دریای تیرنی را ارائه می‌دهد. ساحل آمالفی در مجموع دارای 13 شهر است که پوزیتانو، آمالفی و راولو مشهورترین آنها هستند. همچنین مسیرهای پیاده‌روی این مکان بسیار زیبا و رویایی است و به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به ایتالیا سفر کردید، حتما در این مسیر رویایی و بی‌نظیر چند ساعتی را پیاده‌روی کنید.

Blue Grotto

طبیعت ایتالیا؛ Blue Grotto

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعت زیبای ایتالیا Blue Grotto است. این غار زیبا و آبی‌رنگ بسیار جذاب و دیدنی است. نور خورشید که از میان حفره‌های چاه به‌داخل چاه می‌تابد، زیبایی این فضا را دوچندان می‌کند. دهانه غار دریایی تنها یک متر ارتفاع دارد، بنابراین بازدیدکنندگان تنها زمانی می‌توانند با قایق‌های کوچک وارد این غار شوند که جزرومد به اندازه کافی پایین باشد که اجازه ورود را بدهد. حتما از این غار دیدن کنید و از فضای رویایی و شگفت‌انگیز آن نهایت لذت را ببرید.

پاسپورت دومینیکا

Rocca Calascio

یکی دیگر از زیبایی‌های طبیعت بکر ایتالیا Rocca Calascio نام دارد. قدمت این قلعه به قرن دهم بازمی‌گردد و در بالای کوه آپنین قرار دارد. این قلعه طی زلزله‌ای در سال 1703 آسیب دید، اما این فقط به عرفان و جذابیت آن می‌افزاید. Rocca Calascio فوق‌العاده دراماتیک است، مخصوصا در فصل زمستان، زمانی که کوه‌های اطراف آن برفی می‌شود. در سفر به ایتالیا بازدید از این قلعه جذاب را از دست ندهید.

Lake Como

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعت ایتالیا Lake Como است. دریاچه کومو، دریاچه‌ای یخبندان است که در شمال منطقه لومباردی ایتالیا قرار دارد. این دریاچه منظره‌ای بی‌نظیر رو به کوه‌های گریگنا دارد و پر از ویلاهای شناخته‌شده و معروف مانند ویلا کارلوتا و ویلا دل بالبیانلو است. زمانی که به ایتالیا سفر کردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم گشت‌وگذار با قایق در این دریاچه را فراموش نکنید، حتما به شما خوش می‌گذرد.

Aeolian Islands

طبیعت ایتالیا

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ایتالیا Aeolian Islands نام دارد. این مجمع‌الجزایر آتشفشانی در شمال سیسیل قرار دارد و یکی از مقصدهای پروپاقرص گردشگران در ایتالیا است. جزایر این منطقه عبارت‌اند از Vulcano، Lipari، Salina، Panarea، Stromboli، Filicudi و Alicudi که هرکدام جذابیت‌های منحصربه‌فردی دارند. زمانی که به ایتالیا سفر کردید، بازدید از این جزایر را به‌ویژه در شب از دست ندهید.

Venetian Lagoon

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایتالیا Venetian Lagoon نام دارد. این مرداب زیبا و رویایی در خلیج دریای آدریاتیک واقع شده است و بیش از 100 جزیره کوچک و 400 پل را در خود جای داده است. شما می‌توانید با قایق در اطراف این مرداب بگردید و یک تجربه گشت‌وگذار فوق‌العاده جذاب را برای خود رقم بزنید.

Val d’Orcia

یکی دیگر از مکان های دیدنی ایتالیا Val d’Orcia است. این منطقه زیبا در توسکانی، مرکز ایتالیا واقع شده و به درختان سرو، تاکستان‌های تکه‌تکه‌‌شده و خانه‌های روستایی زیبا شهرت دارد. این محیط آرام و زیبا یک مکان مناسب برای دور شدن از زندگی شهری و رسیدن به آرامش است. اگر قصد دارید برای گذراندن تعطیلات به ایتالیا سفر کنید، این مکان زیبا را از دست ندهید.

Riserva dello Zingaro

طبیعت ایتالیا؛ Riserva dello Zingaro

یکی دیگر از جاهای دیدنی ایتالیا Riserva dello Zingaro نام دارد. در این مکان منطقه زمینی به طول ۷ کیلومتر وجود دارد که با ترکیب زمین و دریا، جلوه‌ای باورنکردنی را به مخاطب ارائه می‌دهد. مسیرهای پیاده‌روی زیادی در این مکان وجود دارد که می‌توانید در آن قدم بزنید و از مناظر زیبایی، سواحل بکر و خلیج های کوچک لذت ببرید. 

Giardini di Ninfa

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعت ایتالیا Giardini di Ninfa است. این باغ زیبا در سال 1921 به سبک باغ‌های انگلیسی ایجاد شد و هزاران گیاه، درختان عجیب‌وغریب، ویرانه‌های قرون‌وسطایی، پل سنگی، چشم‌انداز طبیعی و رودخانه کریستالی آبی‌رنگ را در خود جای داده است. این باغ که به‌عنوان رمانتیک‌ترین باغ جهان شناخته‌شده و مکانی مناسب برای ماه‌عسل زوج‌های جوان است.

Dolomites

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ایتالیا Dolomites نام دارد. این رشته‌کوه که از سنگ‌های رسوبی و سنگ‌آهک، حدود 250 میلیون سال پیش ایجاد شده است، وسعتی معادل 77865 هکتار را پوشش می‌دهد. این مکان، بهشتی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی مانند اسکی، کوهنوردی و پیاده‌روی است. اگر به ایتالیا سفر کردید، تفریحات زمستانی این منطقه را از دست ندهید.

Costa degli Dei

طبیعت ایتالیا؛ Costa degli Dei

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایتالیا Costa degli Dei نام دارد. این ساحل بکر و زیبا به‌خاطر سواحل سفید، خلیج‌های شگفت‌انگیز و آب‌های فیروزه‌ای‌رنگ و درخشان معروف است. Costa degli Dei یکی از رویایی‌ترین مکان‌های این کشور به شمار می‌آید و گردشگران زیادی برای بازدید از این مکان به ایتالیا سفر می‌کنند. اگر به ایتالیا سفر کردید، قدم‌زدن در این ساحل رویایی را از یاد نبرید.

کلام آخر سه کلیک در رابطه با طبیعت ایتالیا

در این مقاله شما را با تعدادی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور ایتالیا آشنا کردیم. طبیعت ایتالیا ترکیبی از مناظر طبیعی با سواحل زیبا، دریاچه‌ها، قله‌های برفی، دره‌های سرسبز و دهکده‌های کوچک‌وبزرگ است که هر بازدیدکننده‌ای را جذب خودش می‌کند. اگر درحال انجام برنامه‌ریزی برای سفر هستید، قطعا کشور ایتالیا بهترین انتخاب است. آیا پس از خواندن این مقاله دوست دارید که به ایتالیا سفر کرده و از جاذبه‌‌های آن دیدن کنید؟ اگر به این کشور سفر کردید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران