باغ وحش استانبول
5 اردیبهشت 1401
استانبول

باغ وحش های استانبول؛ گشت و گذاری وحشی در قلب تاریخ

استانبول، شهری که با تاریخ و فرهنگش شهرت دارد، خانه‌ی باغ‌وحش‌هایی است که در آنها، حیات وحش در کنار شهرنشینی مدرن جلوه‌گری می‌کند. باغ وحش های استانبول نه تنها پناهگاهی برای گونه‌های متنوع حیوانات هستند بلکه دنیایی از کشف و شگفتی برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. تصور کنید در مسیرهایی قدم می‌زنید که هر کدام شما را به گوشه‌ای دیگر از کره زمین می‌برند، از جنگل‌های آمازون گرفته تا سواحل مدیترانه. در این باغ‌وحش‌ها، هر نگاه شما را با حیواناتی از سراسر جهان ملاقات می‌دهد، از ببرهای سیبری گرفته تا زرافه‌های آفریقایی. بازدید از باغ‌وحش‌های استانبول نه تنها فرصتی برای تماشای حیات وحش است بلکه سفری است به دنیایی که در آن مراقبت و حفاظت از طبیعت و موجوداتش اولویت دارد. پس، آماده شوید برای یک ماجراجویی خانوادگی، آموزشی و البته هیجان‌انگیز در قلب یکی از زیباترین شهرهای جهان.

رزرو تور استانبول

بلیط هواپیما لحظه آخری استانبول فقط سه کلیک با شما فاصله دارد.

1. باغ وحش بسفرس (Bosphorus Zoo)

باغ وحش های استانبول

باغ وحش زیبای بسفرس به دلیل داشتن گونه ­های جانوری بسیار متنوع یکی از پربازدیدترین باغ­ وحش­ های استانبول به شمار می­‌رود. وجود گونه­ های وحشی مانند خرس گریزلی، گورخر، شیر و دیگر حیوانات وحشی، هر ساله گردشگران بسیاری را به این باغ وحش جذب می­‌کند. باغ وحش بسفرس با وجود مساحت محدود، امکانات رفاهی بسیاری دارد و بازدیدکنندگان می‌­توانند حین تماشای حیوانات و لذت بردن از محیط زیبای این مجموعه از این امکانات استفاده کرده و ساعات خوشی را در کنار دوستان خود تجربه کنند.

آدرس: کروکوس، استانبول، ترکیه

ساعات کاری: از 9 صبح تات 6 بعد از ظهر

بخوانید:10 تا از بهترین کروز های استانبول

2. دلفیناریوم استانبول (Istanbul Dolphinarium)

باغ وحش های استانبول

بدون شک دلفین­ ها یکی از گونه ­های بسیار دوست­ داشتنی و باهوش بر روی زمین به شمار می­‌ر‌‌وند. اگر دوست دارید ساعاتی را با این حیوانات زیبا سپری کنید و نمایش ­های دیدنی آنها را ببینید، سری به دلفیناریوم استانبول بزنید. بازدید از این مجموعه برای خانواده ­ها به خصوص کودکان، بسیار به یاد ماندنی خواهد بود. یادتان باشد که در اینجا فقط دلفین ها نیستند، بلکه می توانید نهنگ های سفید، شیر دریایی و خرس های دریایی شمالی (با فوک های پردار) را تماشا کنید. همچنین راهنماها، اطلاعاتی در مورد پستانداران دریایی نیز ارائه می دهند.

این نکته را به یاد داشته باشید که اگر دوست دارید، می­‌توانید با پرداخت هزینه‌­ی اضافه با دلفین­ ها شنا کرده و حتی از نزدیک آنها را لمس کنید. این مجموعه به عنوان یکی از باغ وحش های استانبول اولین بار در سال 2008 افتتاح و هفت استخر متصل به هم در آن قرار دارد که با آب دریا پر شده و تا 3100 متر مکعب گنجایش دارد. بازدید از دلفیناریوم استانبول که می‌‍­توان آن را یکی از مرفح ترین باغ وحش ­های استانبول دانست محدودیت فصلی ندارد و در تمام فصول سال می­‌توانید از آن بازدید کنید.

بخوانید: جاهای دیدنی استانبول برای کودکان؛ از هتل های مناسب تا پارک!

نکته جالب دلفیناریوم استانبول

در اواسط نمایش، شانس تماشای نهنگ سفید را دارید و می توانید رقص نهنگ را در آب تماشا کنید.

آدرس: محله سیلاهتارا، خیابان سیلاهتارا. 4/2، 34050، ایوپ، استانبول، ترکیه

ساعت کاری: نمایش ها همه روزه به جز جمعه در ساعت های 12:00، 14:00 و 17:00 در دسترس هستند.

قیمت بلیط: شروع از 1300 لیر

تور ارزان استانبول را از سه کلیک بخواهید.

3. آکواریوم عمار (Emaar Aquarium)

باغ وحش های استانبول

دنیای کاملا متفاوتی در زیر آب وجود دارد. بنابراین اگر فرصت آشنایی با مرجان های زیر آب و موجودات مختلف زیر آب را تا به حال نداشته اید، در آکواریوم عمار شانستان را امتحان کنید.

در این آکواریوم که یکی از زیباترین باغ وحش های استانبول به شمار می‌­رود، زندگی بسیاری از گونه­ های آبزی به نمایش گذاشته می­شود و در آن می‌توانید زندگی شگفت ­انگیز اعماق اقیانوس را از نزدیک ببینید. این باغ وحش زیر آب، بخش­­ های مختلفی همچون آکواریوم اصلی و تونل­ های زیر آن، سواحل سنگی، جنگل­ها، رودخانه، آبشار، جزیره پنگوئن­ ها و قلمرو تمساح­ ها را شامل می‌شود. این آکواریوم خانه­ی بیش از 20 هزار گونه­ جانوری دریایی و 200 گونه دوزیست است. اگر دوست داشته باشید کارکنان آکواریوم در مورد هرکدام از گونه­ ها اطلاعات مفیدی به شما می‌­دهند. علاقمندان به دنیای زیر آب خاطره­ای فراموش نشدنی از این مجموعه‌ی بی نظیر را با خود به خانه می‌­برند.

آدرس: محله اونالان، خیابان لیبادیه، شماره 82، میدان امار، استانبول، ترکیه

ساعت کاری: 10:00 الی 22:00

قیمت بلیط: شروع از 750 لیر

بخوانید: آکواریوم های استانبول

4. پارک گربه ­ها یا شیرها (LionPark or Cats Park)

باغ وحش های استانبول

یکی دیگر از باغ وحش های استانبول که طرفداران بسیاری دارد، پارک زیبای گربه­ ها یا شیرها یا به قول ترک ها پارک اصلان است. این پارک بهترین مکان برای وقت گذرانی و بازی با این حیوانات زیبا و دوست­ داشتنی است. در پارک گربه­ ها شما می‌­توانید با آنها بازی کنید، به آنها آب و غذا بدهید و عکس ­های فوق­العاده ­ای از آنها بگیرید. اگر قصد دیدن این پارک زیبا را دارید بهتر است برای فرار از ازدحام جمعیت، ساعات اولیه روز را برای بازدید انتخاب کنید.

ببرها و شیرهای این پارک نیراز نقاط مختلف اروپا ( کشورهایی مانند جمهوری چک، بلژیک، لهستان، مالت و مراکز سوئیس) آورده شده اند و به همین خاطر گونه های بسیار جذابی مانند شیر سفید، ببر بنگال، ببر سیبری و پلنگ سیاه برای دیدار با شما آماده هستند.

آدرس: محله سوانلی، 344183، باغچه­لِولِر، استانبول، ترکیه

ساعت کاری: 10:00 الی 18:00

قیمت بلیط: بزرگسالان: 249 لیر / دانشجو: 229 لیر/ 3-12 سال 199 لیر / زیر 3 سال: رایگان

بخوانید: شهربازی ویالند

5. باغ وحش تورکوا (Turkua Zoo)

باغ وحش های استانبول

در میان باغ وحش­ های استانبول این مجموعه پربازدیدترین باغ وحش دریایی به شمار می‌­رود. باغ وحش تورکوا اولین آکواریوم افتتاح شده در ترکیه و همچنین بزرگترین آکواریوم اروپا به شمار می­‌رود. این باغ وحش دریایی زیبا با مساحتی بالغ بر 8500 متر در مرکز خرید فروم استانبول قرار گرفته است. اگر قصد دارید همزمان هم تفریح کنید و هم برای خرید، سری به فروشگاه­ ها بزنید؛ تورکوا بهترین مقصد برای شماست. این مکان در سال 2009 افتتاح و از همان سال به یکی از جاذبه ­های اصلی گردشگری در استانبول تبدیل گردید.

همچنین بهتر است بدانید بزرگترین مجموعه از انواع کوسه­ ها در سرتاسر اروپا در این آکواریوم نگهداری می­‌شود. اگر تمایل داشته باشید می­‌توانید در فعالیت­ های دیگر مثل غذا دادن به ماهی­ ها و غواصی با کوسه­ ها نیز شرکت کنید. محیط زیبا و شگفت­ انگیز این آکواریوم، هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان تجربه ه­ای فراموش نشدنی خواهد بود.

آدرس: محله کوجوتِپه، خیابان پاشا 5/5، 34045، بایرام­پاشا، استانبول، ترکیه

ساعات کاری: از 10 صبح تا 6 عصر

بخوانید: بام استانبول؛ تماشای شهر از بالای تپه چاملیجا

6. آکواریوم استانبول (Istanbul Aquarium)

باغ وحش های استانبول

در بین باغ وحش های استانبول این آکواریوم متنوع­ ترین تنوع زیستی را دارد که در سال 2011 افتتاح شده است. این مجموعه­ ی 2 طبقه حدود 22 هزار مترمربع مساحت دارد و با وجود 64 استخر، حجم آب در آن به حدود 6800 مترمکعب می­رسد. 1500 گونه­ ی جانوری و در مجموع 15000 حیوان دریایی در آن زندگی می­‌کنند. گونه­ هایی از قبیل ماهی بادکنکی، ماهی مرکب، سفره ماهی، مارماهی خالدار و پنگوئن در این آکواریوم زندگی می­کنند.

جالب است بدانید که آکواریوم استانبول را به عنوان بزرگترین آکواریوم موضوعی در دنیا می­‌شناسند. یکی دیگر از جذابیت ­های این آکواریوم وجود پنگوئن ­هاست. از آنجا که بسیاری از آکواریوم ­ها شرایط نگهداری از این موجودات دوست داشتنی را ندارند، این آکواریوم با وجود پنگوئن­ ها گردشگران بسیاری را به خود جذب می­کند. گردش در باغ وحش ­ها با اینکه می­‌تواند لذت­ب خش باشد اما گاهی هم خسته ­کننده می­شود به همین منظور این مجموعه سه کافه و رستوران دارد که می­‌توانید در آنها استراحت کنید و از غذاها و نوشیدنی­ های خوشمزه آنها نیز لذت ببرید.

آدرس: محله شاینلیکوی، خیابان فلوریا، استانبول، ترکیه

قیمت بلیط: بزرگسالان: 650 لیر کودکان (2-12 سال) و سالمندان (65+): 600 TL

حمل و نقل عمومی: همچنین می توانید برای دسترسی راحت به آکواریوم استانبول، گزینه های حمل و نقل عمومی از جمله متروبوس، اتوبوس های عمومی، اتوبوس دریایی، مترو و قطار مارماری را انتخاب کنید.

بخوانید: سفر به جزیره های نزدیک استانبول؛ کجا را می شناسید؟

7. باغ وحش پولونزکوی (Polonezkoy)

باغ وحش های استانبول

شما در پولونزکوی می توانید تمام حیوانات غیر وحشی را در حال زندگی طبیعی خودشان ببینید. البته که پیشنهاد اصلی ما به شما این است که از این فرصت استفاده کنید و پیک نیک را به راه کنید! یادتان باشد که اینجا واقعاً یک باغ وحش نیست، بلکه یک زیستگاه طبیعی است که در آنجا می توانید با حیوانات ساکن در منطقه وقت بگذرانید.

آدرس: Polonez, 75. Yıl Cd., 34829 Beykoz/İstanbul

ساعات کار: مه تا اوت: 09:00-19:00 (09:00-20:30 آخر هفته) / مارس، آوریل، سپتامبر، اکتبر: 09:00-18:30 (09:00-19:30 در تعطیلات آخر هفته) / نوامبر تا فوریه: 09:00-17:30 (09:00-18:30

قیمت بلیط: 0-1 سال: رایگان / 2-12 سال: 190 لیر / 13-69 سال: 290 لیر / 70+: 100 لیر

بخوانید: تله کابین تپه پیرلوتی

8. پارک استانبول (POI)

باغ وحش های استانبول

آیا دوست دارید تا به یک پیک نیک بروید و در فعالیت های پر از آدرنالین در دل طبیعت شرکت کنید؟ پس پارک استانبول را از دست ندهید. این باغ وحش دارای تعداد زیادی پستاندار، پرنده و خزنده است. POI همچنین دارای یک باشگاه اسب سواری برای کودکان و بزرگسالان است و اگر احساس گرسنگی می کنید، این فرصت را دارید تا در رستوران های اینجا خستگی خود را برطرف کنید و از فضای عالی آنجا لذت ببرید.

آدرس: Akfırat, Göçbeyli Bv No:1, 34959 Tuzla/İstanbul, Türkiye

ساعات کاری: هر روز از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر

رزرو هتل های استانبول فقط با سه کلیک خوبه!

حرف آخر

به طور کلی بازدید از باغ وحش­ های استانبول و آکواریوم­ های آن یکی از بهترین تجربه­ ها در سفر به استانبول محسوب می‌شوند. در این مجموعه­ ها می­توانید پوشش­ های گیاهی مخصوص زندگی جانوران داخل باغ وحش را ببینید، با بازدید از باغ وحش­ های استانبول خاطرات و اطلاعات مفیدی درباره­­ ی این حیوانات با خود به خانه می‌­برید. پس پیشنهاد ما به شما این است که سفر خود را به استانبول طوری برنامه ­ریزی کنید تا بتوانید از این باغ وحش ­های بی نظیر نیز دیدن کنید.

سوالات متداول

کدام باغ‌وحش‌ها در استانبول وجود دارند؟

باغ‌وحش‌های معروف استانبول شامل باغ‌وحش فاروک یالچین، باغ‌وحش بسفرس و آکواریوم استانبول می‌شوند.

آیا باغ‌وحش‌های استانبول تنوع گونه‌ای دارند؟

بله، باغ‌وحش‌های استانبول میزبان گونه‌های مختلفی از حیوانات از سراسر جهان هستند، از پستانداران و پرندگان گرفته تا خزندگان و آبزیان.

آیا باغ‌وحش‌های استانبول برنامه‌های آموزشی ارائه می‌دهند؟

بله، بسیاری از باغ‌وحش‌ها برنامه‌های آموزشی برای کودکان و بزرگسالان را ارائه می‌دهند تا آگاهی در مورد حفاظت از حیوانات و محیط زیست را افزایش دهند.

چه زمانی بهترین فصل برای بازدید از باغ‌وحش‌های استانبول است؟

بهار و پاییز زمان‌های ایده‌آلی هستند به دلیل آب و هوای معتدل که بازدید از فضای باز را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

آیا باغ‌وحش‌های استانبول دارای امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان هستند؟

بله، اکثر باغ‌وحش‌ها امکاناتی مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌های یادگاری، و مناطق بازی برای کودکان دارند.

نظرات کاربران