استانبول در تیر ماه؛ جذابیتی درخشان در آفتاب

استانبول در تیر ماه؛ جذابیتی درخشان در آفتاب

سفر به استانبول در تیر ماه را انتخاب کنید تا شاهد جذابیت شهر در آفتاب درخشان باشید!

رزرو تور استانبول

استانبول شهری غوطه‌ور در فرهنگ و گذشته‌ای باشکوه است که هزاران مسافر از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. از ساختار بیزانسی ایاصوفیه تا کاخ بزرگ توپکاپی، هیچ چیز معمولی در استانبول وجود ندارد که جذابیت نداشته باشد. باید بگوییم که زیبایی شهر در تیر ماه چشم نوازتر می‌شود، چون همه چیز زیر نور خورشید می‌درخشد. استانبول در این ماه گرم و دوست‌داشتنی است و قطعا ارزش دیدن را دارد!

قبل از اینکه به سراغ برنامه‌ریزی برای سفرتان به این شهر رویایی بروید، این تجربیاتی را که ما در ادامه عنوان می‌کنیم را مطالعه کنید تا یک تعطیلات جادویی را برای خودتان رقم بزنید.

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

آب و هوای استانبول در تیر ماه

آب و هوای استانبول در تیر ماه چیزی است که هنگام خواندن این مطلب باید نگران آن باشید. خوب، تیر ماه مشخصا، فصل تابستان در این شهر است. روزهای آفتابی و طولانی با دمای 24 درجه سانتیگراد!

مسلما به دلیل اینکه تابستان فصل تعطیلات است و هوا هم به اوج گرمای خودش نرسیده، می‌توان گفت که این ماه گردشگران زیادی به استانبول سرازیر می‌شوند. از طرفی این ماه میزبان رویدادهای پر جنب‌و‌جوش است که با وجود گرما قطعاً شما را شاد می‌کند! بنابراین، سفر خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع است؟

3 تا از بهترین مکان‌ها برای بازدید در تیر ماه استانبول

می‌دانیم که جاذبه‌های زیادی است که می‌توانید به بازدید آن‌ها بروید، اما در اینجا لیستی از بهترین مکان‌های دیدنی استانبول وجود دارد که می‌توانید در تیر ماه برای داشتن تعطیلات فوق‌العاده از آن‌ها دیدن کنید. فقط نگاهی بیاندازید!

موزه ایاصوفیه

این بنای تاریخی در استانبول چیزهای زیادی دیده است و دیوارهای آن حکایت از داستان‌های مختلفی دارد که در گذشته خود تجربه کرده است. قدمت این موزه کنونی به سال 537 برمی‌گردد و در ابتدا یک باسیلیکا بوده است. بله، این موزه برای مدتی یک کلیسای کاتولیک رومی باقی ماند، بعد یک مسجد و سپس بزرگ‌ترین کلیسای جامع!

اما اکنون موزه‌ای است که معماری عالی بیزانس را به نمایش می‌گذارد و اگر به استانبول در تیر ماه سفر می‌کنید، به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید.

مسجد کبود

این یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در استانبول است. این مسجد بنای تاریخی زیبایی دارد که ساختار آن از ایاصوفیه الهام گرفته شده است. به عبارتی مسجد کبود نه تنها مکانی عالی برای عبادت است، بلکه کاشی‌های سرامیکی و پنجره‌های شیشه‌ای مربوط به دوران بسیار قدیمی را نیز به نمایش می‌گذارد. بنابراین، هنگام تعطیلات در استانبول، حتما از این موزه دیدن کنید و سفری به گذشته‌ی این شهر داشته باشید!

کاخ توپکاپی

شما نمی‌توانید استانبول را بدون بازدید از کاخ بزرگ توپکاپی ترک کنید. قدمت این کاخ به قرن 15 باز می‌گردد. این کاخ نمونه‌ای عالی از امپراتوری عثمانی است، اما چیزی که آن را خاص‌تر کرده، قرارگیری آن بر روی یک تپه است. این موقعیت باعث شده تا منظره‌ای شگفت‌انگیز از دریای مرمره، شاخ طلایی و تنگه بسفر را در جلوی چشم بازدیدکنندگان قرار دهد که واقعا رویایی و دیدنی است.

3 تا از بهترین کارها برای انجام در استانبول

در اینجا لیستی از بهترین تجربیاتی که می‌توانید در سفر به استانبول در تیر ماه برای یک تعطیلات دلچسب انجام دهید، آورده شده است. بد نیست در لیست خود این چند مورد هم قرار دهید!

به شهربازی ویالند بروید

در گرمای تیرماه استانبول، هیچ چیز بهتر است ترشح آدرنالین حالتان را خوب نمی‌کند! شهربازی ویالند یکی از بهترین مکان‌های این شهر است که انواع بازی‌های مهیج، سرگرم‌کننده و جذاب را در اختیارتان قرار می‌دهد تا قلب شما را به تپش بیاندازد. جدای از آن، یک مجتمع خرید به همراه رستوران‌های خوشمزه دارد که گردش در این مکان را به یاد ماندنی و عالی می‌کند.

جشنواره بین المللی جاز را از دست ندهید

اگر در تیر ماه از استانبول دیدن می‌کنید، نمی‌توانید جشنواره بین‌المللی جاز را که هنرمندان بزرگی را در این شهر به ارمغان می‌آورد، از دست بدهید. این یک جشنواره دو هفته‌ای است و شهر استانبول میزبان آن خواهد بود. هنرمندانی مانند پل سیمون، آلیسیا در این جشنواره به اجرای بی‌نظیر خود خواهند پرداخت. بنابراین، اگر عاشق موسیقی جاز هستید، در این فستیوال شرکت کنید تا تجربه‌ای هیجان‌انگیز داشته باشید!

چه چیزی بهتر از جشنواره خرید استانبول

هر تعطیلاتی بدون خرید ناقص است و در واقع یکی از بهترین کارهای سفر به استانبول در تیر ماه همین خرید کردن است و چه چیزی بهتر از برگزاری یک جشنواره خرید در حین تعطیلات!؟

جشنواره خرید استانبول به شما این امکان را می‌دهد که یک خرید عالی با هزینه نسبتاً کمتر داشته باشید؛ چون مراکز خرید به مدت یک ماه محصولات خود را با تخفیف به فروش می‌رسانند.

نکاتی برای بازدید از استانبول در تیر ماه

برخی نکات معمول را برای یادآوری در زیر عنوان کرده‌ایم که بد نیست یکبار آن‌ها را بخوانید: 

  • اگر به این فکر می‌کنید که در استانبول در تیر ماه چه بپوشید، ما لباس‌های سبک را برای تابستان پیشنهاد می‌کنیم.
  • همراه داشتن عینک آفتابی، کلاه و کرم ضد آفتاب برای غلبه بر گرما را فراموش نکنید.
  • سعی کنید بلیط‌های جاذبه‌ها را از قبل رزرو کنید.
  • برای ثبت خاطرات، دوربین خود را همراه داشته باشید.
  • مدارک مهم مانند پاسپورت، ویزا خود را در جای امن نگه دارید تا با خیال راحت به تعطیلاتتان ادامه دهید.

خلاصه کلام

اکنون می‌دانید که چگونه می‌توانید در تیر ماه تعطیلاتی شگفت انگیز در استانبول داشته باشید. ما سعی کردیم تا بهترین اطلاعات را به شما ارائه دهیم، اما هنوز چیزهای بیشتری برای این شهر زیبا وجود دارد. بنابراین، زیاد فکر نکنید و همین الان برای یک تعطیلات باورنکردنی به ترکیه سفر کنید.

نظرات کاربران