مراکز خرید در اصفهان
6 اردیبهشت 1402
اصفهان

معرفی بهترین مراکز خرید در اصفهان؛ ارزان ترین ها را بشناسید!

اصفهان یکی از کلان‌شهرهای ایران است و به واسطه‌ی جاذبه‌های گردشگری تاریخی و تفریحی هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید به این شهر زیبا و کویری می‌روند. شهر اصفهان را می‌توان مرکز هنر و فرهنگ ایران به شمار آورد. یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر وجود بازارهای سنتی آن است که صنایع دستی متنوعی از جمله خاتم‌کاری، میناکاری و قلم‌زنی را می‌توان در این بازارها پیدا کرد. در کنار این بازارهای سنتی و دیدنی مراکز خرید مدرن‌تر نیز در شهر اصفهان احداث شده‌اند که محلی برای خرید انواع کالاهای مورد نیاز مردم و در بعضی موارد محل مناسبی برای گردش و تفریح هستند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی کوتاه به معرفی بهترین مراکز خرید در اصفهان می‌پردازیم. پس اگر به خرید یا گشتن در مراکز خرید علاقه دارید با ما همراه باشید.

بهترین مراکز خرید سنتی در اصفهان

بازار بزرگ اصفهان از بهترین مراکز خرید در اصفهان

بازار بزرگ اصفهان

یکی از بهترین مراکز خرید در اصفهان بازار بزرگ اصفهان است. اولین چیزی که در وهله‌ی اول توجه را به خود جلب می‌کند معماری سنتی کم‌نظیر و بسیار زیبای آن است و به همین جهت می‌توان آن را در میان جاذبه‌های گردشگری اصفهان قرار داد. این بازار زیبا از میدان نقش‌ جهان شروع می‌شود و تا میدان عتیق امتداد پیدا می‌کند. این بازار سنتی مثل بسیاری دیگر از بازارهای سنتی ایران تیمچه‌ها، کاروا‌سراها و سراهای مختلفی دارد. چند مسجد، حمام و مدرسه هم در این بازار بزرگ واقع شده‌اند. در طول زمان هر قسمت از این بازار به فروش یک نوع کالای خاص اختصاص داده‌ شده است.

بازار بزرگ اصفهان راسته‌های معروفی دارد از جمله بازار آهنگرها، بازار قنادها، بازار زرگرها و بازار قیصریه. بازار بزرگ اصفهان معماری منحصربه‌فردی دارد و طاق‌های بلند و قوسی شکل آن باعث شده هم در فصل گرما و هم در فصل سرما هوای مناسبی داشته باشد. دمای هوای این بازار در فصل‌ تابستان حدود 10 درجه از فضای بیرونی خنک‌تر و در زمستان چند درجه از هوای بیرون گرم‌‌تر است. طول بازار بزرگ اصفهان در حدود یک و نیم کیلومتر و عرض راسته‌های در حدود 5 متر است. نور فضای داخلی بازار معمولا به صورت طبیعی و از طریق پنجره‌های سقف تامین می‌شود. اگر به خرید و گردش در مراکز خرید سنتی علاقه دارید حتما از این بازار زیبا دیدن کنید. 

بازار نقش جهان از دیدنی‌ترین مراکز خرید در اصفهان

بازار نقش جهان را می‌توان یکی از معروف‌ترین مراکز خرید در اصفهان دانست. این بازار سنتی و زیبا در واقع بخشی از میدان نقش جهان است و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. میدان نقش جهان در دوره‌ی صفویه ساخته شد و حجره‌ها و مغازه‌های آن در دوره‌ی پهلوی بازسازی شدند. بسیاری از صنایع دستی سنتی اصفهان را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. بازار نقش جهان یکی از بهترین مراکز خرید در اصفهان است و حتی اگر قصد خرید نداشته باشید می‌توانید از زیبایی‌ها و بافت سنتی و معماری دیدنی آن لذت ببرید.

بازار قیصریه یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید در اصفهان

بازار قیصریه

بازار قیصریه یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مراکز خرید در اصفهان است و قدمت آن به دوران صفویه می‌رسد. این بازار دو طبقه به دستور شاه عباس صفوی بین سال‌های 1011 تا 1029 ساخته شد. در ساخت و طراحی بازار قیصریه معماری دوره‌ی صفوی و سلجوقی را به زیبایی با هم تلفیق کرده‌اند. این بازار در واقع بخشی از میدان نقش جهان است که در فهرست جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این بازار دو طبقه دارد، حجره‌ها در طبقه‌ی اول هستند و دفاتر مربوط به امور بازرگانی و اداری در طبقه‌ی دوم قرار دارند. بسیاری از صنایع دستی اصفهان و پارچه‌ها و عتیقه‌جات را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. بسیاری از صنایع دستی که حجره‌های کوچک و قدیمی این بازار و به دست صنعتگران هنرمند خلق می‌شوند به خارج از ایران نیز صادر می‌شوند.

بازار هنر یکی از بهترین مراکز خرید در اصفهان

بازار هنر یکی دیگر از بازارهای سنتی در شهر اصفهان است که در ابتدا معماری زیبا و منحصربه‌فرد آن توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. قدمت این بازار سنتی به دوره‌ی صفویه برمی‌گردد و ساخت آن از سال 1083 تا 1085 طول کشیده است. بازار هنر در واقع بازار طلافروشان شهر اصفهان است و می‌توانید طلا و جواهرات نفیس هنر دست هنرمندان طلاساز اصفهانی را در این بازار ببینید. اگر قصد دارید در بهترین مراکز خرید در اصفهان بگردید حتما بازدید از این بازار را در برنامه‌ی خود بگنجانید و از دیدن معماری آن و جواهرات زیبا لذت ببرید.

پرطرفدارترین مراکز خرید در اصفهان

مجتمع سیتی سنتر یکی از بهترین مراکز خرید در اصفهان

مجتمع سیتی سنتر

مرکز خرید سیتی سنتر را می‌توان یکی از مشهورترین مراکز خرید در اصفهان دانست. این مجموعه‌ی 7 طبقه علاوه بر واحدهای تجاری شامل5500 واحد پارکینگ، فودکورت، کافی‌شاپ، رستورانف نگارخانه، شهربازی، سالن اسکواش و مجموعه‌ی دانشگاهی نیز می‌شود. شهر بازی مجموعه‌ی سیتی سنتر بزرگترین شهربازی سرپوشیده در خاورمیانه است. این مجموعه کمی دورتر از شهر اصفهان قرار دارد اما با داشتن تمام امکانات رفاهی می‌توانید ساعت‌ها در این مجموعه که یکی از بهترین مراکز خرید در اصفهان است بگردید و خسته نشوید. در طول سال حراجی‌های بسیاری در این مرکز خرید برگزار می‌شود و بسیاری از مردم اصفهان و گردشگران را به خود جذب می‌کند.

مرکز خرید جلفا

مرکز خرید جلفا یکی از معروف‌ترین مراکز خرید در اصفهان است و در منطقه‌ی جلفا و نزدیک به کلیسای وانک اصفهان قرار دارد. محصولات و کالاهای بسیار متنوعی از جمله پوشاک، کیف و کفش، مبلمان، اسباب‌بازی و جواهرات در مرکز خرید جلفا یافت می‌شود. برندهای متنوع ایرانی و خارجی نیز در این مجموعه شعبه دارند و هر نوع برندی را می‌توانید در مرکز خرید جلفا پیدا کنید. کیفیت محصولاتی که در این مرکز خرید عرضه می‌شوند بسیار بالا و قیمت آنها گران است. اگر به دنبال خرید اجناس با کیفیت هستید این مرکز خرید را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین مراکز خرید در اصفهان و خرید از مجتمع تجاری شهر

مرکز خرید شهر یکی از بهترین مراکز خرید در اصفهان است که معماری و فضایی کاملا مدرن دارد و به راحتی می‌توانید اجناس و لوازم مورد نیاز خود را در آن پیدا کنید. این مرکز خرید 5 طبقه دارای 210 واحد تجاری و 30 واحد اداری و یک طبقه پارکینگ می‌باشد. مرکز خرید شهر که یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در اصفهان به شمار می‌رود مساحتی در حدود 13500 متر مربع دارد. کالاها و اجناس بسیار متنوعی در واحدهای تجاری مرکز خرید شهر به فروش می‌رسد، از پوشاک و کیف و کفش گرفته تا لوازم آرایش و بهداشتی و لوازم صوتی و تصویری. در صورتی که از پیاده‌روی و خرید خسته شدید می‌توانید به رستوران یا کافی‌شاپ مجموعه بروید و ضمن استراحت از غذاها و نوشیدنی‌های با کیفیت آنها لذت ببرید.

مرکز خرید پارک

مرکز خرید پارک

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مراکز خرید در اصفهان مرکز خرید پارک است. قدمت این مرکز خرید به 40 سال و مساحت آن به 15000 متر مربع می‌رسد. در محوطه‌ی بیرونی این مرکز خرید پارک سرسبز بسیار زیبایی ساخته شده و به همین دلیل نام این مرکز خرید را پارک گذاشته‌اند. اگر از یک خرید طولانی خسته شدید می‌توانید در این پارک زیبا استراحت کنید. مرکز خرید پارک 400 فروشگاه دارد که کالاهای متنوعی در آنها به فروش می‌رسد از پوشاک و کیف و کفش گرفته تا لوازم صوتی و تصویری و لوازم ورزشی. علاوه بر این در مرکز خرید پارک ساختمان پزشکان، کافه و رستوران هم وجود دارد. قیمت معقول اجناس در این مرکز خرید باعث شده هم بین اهالی اصفهان و هم بین گردشگران محبوبیت زیادی داشته باشد.

ارزان‌ترین مراکز خرید در اصفهان

مرکز خرید نوژن

یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید در اصفهان مرکز خرید نوژن است. این مرکز خرید زیاد وسیع نیست اما اجناس متنوعی مثل پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، کیف و کفش در آن پیدا می‌شود. ویژگی مهمی که باعث شده این مرکز خرید بین مردم اصفهان محبوب باشد قیمت معقول و ارزان اجناس آن است. اگر قصد دارید از مراکز خرید در اصفهان بازدید کنید و خرید به صرفه‌ای هم داشته باشید ما مرکز خرید نوژن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین مراکز خرید در اصفهان و گشت‌و‌گذار در مجتمع تجاری آزادی

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید در اصفهان که بین مردم شهر طرفداران بسیاری هم دارد مرکز خرید آزادی است که در خیابان چهارباغ قرار دارد. این مرکز خرید نسبتا قدیمی بورس فروش پوشاک و کیف و کفش است. یکی از ویژگی‌های مثبت این مجموعه قیمت ارزان اجناس و دسترسی راحت به مترو است که همین موضوع باعث شده هر روز افراد بسیاری از مردم اصفهان و گردشگران برای خرید به این مرکز خرید بروند.

مرکز خرید عالی قاپو

مرکز خرید عالی قاپو

یکی دیگر از ارزان‌ترین مراکز خرید در اصفهان مرکز خرید عالی قاپو است. این مرکز خرید با ارائه‌ی کالاهای ارزان و متنوع افراد بسیاری را به خود جذب می‌کند. از جمله کالاهایی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسد می‌توان به پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشت و آلات موسیقی اشاره کرد. یکی از دلایلی که می‌توان مرکز خرید عالی‌ قاپو را در لیست بهترین مراکز خرید در اصفهان قرار داد کیفیت بالای کالاها و قیمت ارزان آنهاست و خرید از این مرکز خرید هوشمندانه و مقرون‌ به صرفه است.

پاساژ تخت جمشید یکی از ارزان‌ترین و بهترین مراکز خرید در اصفهان

احتمالا اولین چیزی که در پاساژ تخت جمشید توجه را جلب می‌کند معماری مدرن و چشمگیر آن است. نکته‌ی مهم بعدی تنوع بالای کالاهایی است که در این پاساژ به فروش می‌رسد، از جمله این کالاها می‌توان به پوشاک، کیف و کفش و لوازم خانگی اشاره کرد. علاوه بر این قیمت محصولات به نسبت کیفیت آنها ارزان است و خرید در پاساژ تخت جمشید در مقایسه با بعضی دیگر از مراکز خرید در اصفهان که لوکس و گران‌قیمت هستند بسیار به صرفه است.

کلام پایانی

خرید را می‌توان بخش مهمی از هر سفر گردشی دانست. معمولا گردشگران بعد از بازدید از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی به فکر خرید سوغاتی‌های آن شهر می‌افتند و به دنبال جایی می‌گردند که بتوان علاوه بر یافتن کالای مورد نیاز کمی هم استراحت کرد. به همین منظور در این مطلب کوتاه سعی کردیم شما را با بهترین مراکز خرید در اصفهان آشنا کنیم تا در صورتی که قصد خرید سوغاتی یا کالاهای مورد نیاز خود را داشتید به راحتی از بین آنها انتخاب کنید و خرید خوبی داشته باشید.

این بار بلیط هواپیما اصفهان را فقط با سه کلیک بخرید! 

نظرات کاربران