هواپیمایی عمان ایر

تجربه سفر با کلاس پروازی فرست کلاس عمان ایر!

عمان ایر (WY) شرکت هواپیمایی ملی کشور عمان، فعالیت خود را در سال 1993 آغاز کرد. این شرکت در ابتدا برای خدمات‌رسانی به مسیرهای داخلی تأسیس شد، پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به‌سرعت رشد کرد و مسیرهای خارجی را نیز به خطوط هوایی خود اضافه کرد. این ایرلاین توانسته در طول 30 سال فعالیت خود افتخارات زیادی از جمله پنج ستاره ایمنی خطوط هوایی 19 COVID- از Skytrax و پنج ستاره متوالی در سال‌های 2021 و2022 از انجمن تجربه مسافری خطوط هوایی (APEX) کسب کند.

شرکت هواپیمایی عمان ایر در یک نگاه

هواپیمایی عمان ایر

شرکت هواپیمایی عمان ایر نقشی حیاتی در تبدیل مسقط به یک قطب مهم ترافیکی در خاورمیانه ایفا کرده‌است. این ایرلاین همچنین توانسته به‌خوبی از فعالیت‌های تجاری، صنعتی و گردشگری خود و کشورهای اطراف حمایت می‌کند و نقطه اتصالی برای آن‌ها باشد.

 ایرلاین عمان ایر با ناوگانی متشکل از هواپیماهای مدرن و کم‌مصرف که دارای فضای داخلی مجلل هستند و همچنین به خاطر خدمات استثنایی، مهمان‌نوازی خاص عمانی و محصولاتی که به مسافرین ارائه می‌کند، مشهور و محبوب است. 

این شرکت به‌صورت مداوم درحال سرمایه‌گذاری در فن‌آوری‌های جدید، محصولات نوآورانه و خدمات مهمان پیشرفته است و همین چند مورد باعث شده تا به یکی از شرکت‌های هواپیمایی ممتاز و برجسته در خاورمیانه و حتی جهان تبدیل شود. 

آغاز کار و مسیر پیشرفت عمان ایر

آغاز کار عمان ایر از سال 1993 شروع شد. از همان ابتدا این شرکت تصمیم گرفت تا استاندارد بسیار بالایی از حرفه‌ای بودن را حفظ کند و همواره بر خدمات لوکس و جدید تمرکز داشته باشد. البته در‌این‌راه بسیار موفق بود که می‌توانید مسیر پیشرفت چندساله آن را در زیر بخوانید: 

1993: عمان ایر پس از شروع کار خود در مسیرهای داخلی، به‌سرعت توانست در همان سال اولین پروازهای بین‌المللی خود را به دبی و هند راه‌اندازی کند.

1998: عمان ایر به یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) پیوست.

2001: عمان ایر CFM (بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده موتورهای هواپیما) را برای ارائه خدمات تعمیر و نگهداری موتور به استخدام خود درآورد. 

2007: دولت عمان سهم گلف ایر (شرکت هواپیمایی بحرین) را به فروش رساند و عمان ایر را با سرمایه 80 درصدی تحت مالکیت خود قرار داد. در همان سال نیز خدمات خود را از مسقط به لندن راه‌اندازی کرد.

2009: ایرلاین عمان ایر مسیرهای پروازی خود را علاوه بر لندن به پاریس، فرانکفورت، مونیخ، ماله و کلمبو افزایش داد.

هواپیمایی عمان ایر

2010: عمان ایر در این سال به عنوان اولین شرکت هواپیمایی در جهان خدمات تلفن همراه و اتصال Wi-Fi در حین پرواز به مسافرین خود ارائه کرد. در همان سال نیز مسیرهای جدید به العین، میلان، کاتماندو، لاهور، اسلام‌آباد، راس الخیما و کوالالامپور را به خطوط هوایی خود اضافه کرد.

2011: اقدام به ایجاد سالن‌های مخصوص کلاس پروازی بیزینس و فرست کلاس کرد. همچنین در این سال چندین مسیر هوایی (صلاله، زنگبار و…) را به خطوط خودش اضافه کرد. 

از مسقط تا تهران!

2012: راه‌اندازی سرویس مسقط – تهران.

2013: عمان ایر قراردادی هشت ساله با Bombardier Aerospace برای تعمیر رولزرویس ترنت 700 رولز ورودی ناوگان ایرباس A330 امضا کرد. در همان سال کلاس بیزینس و فرست کلاس جدید در مسقط افتتاح شد. 

2014: شرکت هواپیمایی عمان ایر یک سرویس داخلی جدید ایجاد کرد. پروازهای خود را از مسقط به مانیل و جاکارتا افزایش داد. از کیت‌های رفاهی لوکس خود برای فرست کلاس رونمایی کرد. 

2015: برای جلوگیری از کلاهبرداری سیستم کارت اعتباری را ایجاد کرد و در همان سال اپلیکیشن سندباد را در اختیار مسافرین خود قرار داد. همچنین، شریک رسمی خطوط هوایی سری Extreme Sailing شد.

2016: عمان ایر و خطوط هوایی عربستان سعودی قرارداد اشتراک کد امضا کردند. مسیر هوایی مسقط-مشهد افتتاح شد. از دومین سرویس روزانه خود را به هیترو لندن خبر داد. سرویس ارائه غذا در فرست کلاس را مدرن کرد. همچنین پروازهای خود را به نجف و عراق افزایش داد. 

کلاس های پروازی ایرلاین عمان ایر

شرکت هواپیمایی عمان ایر، خدمات خود را در قالب سه کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و درجه یک (فرست کلاس) ارائه می‌کند. 

کلاس پروازی اکونومی هوایی عمان ایر

هواپیمایی عمان ایر

طراحی فضای کابین اکونومی با الهام از رنگ‌های ساحل لاجوردی و غروب طلایی عمان از رنگ‌های زنده و جسورانه استفاده شده و حال‌وهوایی باشکوه به آن بخشیده است. مهمانان کلاس اکونومی می‌توانند از طیف وسیعی از غذاهایی با طعم‌های خوشمزه منطقه‌ای لذت ببرند. کیفیت خدمات و غذاهای ارائه شده در سطح بالایی قرار دارد. حتی در این کلاس یک سری کیت رفاهی در اختیار مسافران قرار می‌دهند و مانیتور و مجلات را برای سرگرمی آن‌ها در نظر می‌گیرند. 

کلاس پروازی بیزینس

کابین بیزینس به شکلی زیبا و با فضای باز بیشتر طراحی شده‌است. صندلی‌ها با فاصله بیشتر هستند و قابلیت تنظیم دارند و فضای کافی برای قرارگرفتن پا نیز وجود دارد. مانیتور شخصی 17 اینچی لمسی همراه با هدفون‌های نویزگیر، دو درگاه USB در هر صندلی به اضافه برق لپ‌تاپ با چراغ مطالعه و… از دیگر امکانات این کلاس پروازی هستند. 

در طول پرواز با قهوه اصیل عمانی و خرما از شما پذیرایی خواهد شد. همچنین مجموعه‌ای متفاوت و متنوع از پیش‌غذاها و غذاهای اصلی آماده شده تا براساس ذائقه خودتان انتخاب کنید. 

همچنین به مهمانان کلاس بیزینس مجموعه‌ای از کیت‌های آمواژ یونیسکس (نام برند) که شامل لوسیون بدن سایز بزرگ، مرطوب‌کننده صورت، کیت دندانپزشکی، کیت اصلاح، دهانشویه، سایه چشم ابریشمی، برس مو، جوراب و مومیایی لب است، ارائه می‌شود. در مسافت‌های طولانی این کیت‌ها شامل لحاف، لباس خواب و دمپایی خواهند بود. 

کلاس پروازی فرست کلاس

در فرست کلاس فضای هر فرد کاملا اختصاصی و همانند یک سوئیت در نظر گرفته شده و طراحی آن نیز به شکل معماری طاق‌نمای عمانی است. در این کابین همه‌چیز از طریق پنل‌های صفحه لمسی کنسول قابلیت شخصی‌سازی و کنترل دارند. بنابراین، شما می‌توانید صندلی، نور و موارد دیگر را هر طور که می‌خواهید تغییر دهید. در این سوئیت، کمدهای اختصاصی برای قرارگیری لوازم شخصی، میز برای کار کردن با لپ‌تاپ و… وجود دارد. 

همچنین، در این کابین یک یخچال کوچک تعبیه شده تا از مجموعه‌ای از نوشیدنی‌ها و تنقلات آن لذت ببرید. همچنین هر زمان که بخواهید می‌توانید از منو متنوع غذا که دارای طیف گسترده‌ای از غذاهای عمانی، عربی و بین‌المللی است، استفاده و نوش جان کنید. حتی خاویار نیز در این کلاس سرو می‌شود.

در کنار همه این‌ها، کیت‌های رفاهی مانند کلاس بیزینس در اختیار مسافران قرار می‌گیرد که از کیفیت بیشتری برخوردار بوده و لوکس‌تر هستند. 

لیست خطوط پروازی عمان ایر

Umman Hava

شرکت هواپیمایی عمان ایر در حالیکه 45 هواپیمای در دست استفاده دارد، بالغ بر 30 هواپیمای دیگر را نیز سفارش داده که به زودی به خطوط هوایی این ایرلاین اضافه می‌شوند.

خطوط هوایی حال حاضر عمان ایر به قرار زیر هستند:

  • تعداد 4 فروند هواپیمای «ایرباس A330-200»
  • تعداد 6 فروند هواپیمای «ایرباس A330-30»
  • تعداد 1 فروند هواپیمای «بوئینگ 737-700»
  • تعداد 21 فروند هواپیمای «بوئینگ 737-800»
  • تعداد 5 فروند هواپیمای «بوئینگ 737-900ER»
  • تعداد 4 فروند هواپیمای «بوئینگ 778-8»
  • تعداد 4 فروند هواپیمای «امبرائر 175»

همان‌طور که می‌بینید، این ایرلاین به صورت کامل از هواپیماهای ایرباس و بوئینگ بهره می‌گیرد. همچنین خطوط هوایی فوق در مسیرهای تانزانیا، هندوستان، بنگلادش، ‌مالدیو، نپال، پاکستان، سریلانکا، فیلیپین، مالزی،‌ سنگاپور، تایلند، ایتالیا، آلمان، فرانسه، انگلستان، بحرین، اردن، کویت، لبنان، قطر، عربستان، امارت متحده عربی، مسیرهای داخلی عمان و کشورمان ایران پرواز کرده و هر روزه هزاران مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

قوانین کنسلی بلیط در ایرلاین عمان ایر

طبق سیاست لغو بلیط عمان ایر، میزان جریمه براساس نوع بلیط مسافر و کلاس پروازی آن در نظر گرفته می‌شود. لازم به ذکر است که هزینه کنسلی ایرلاین برای نوزادان، کودکان و خردسالان تفاوتی ندارد. در حالت کلی، همانند اغلب شرکت‌های هواپیمایی خارجی سیاست لغو 24 ساعته برای عمان ایر نیز برقرار است و شما می‌توانید ظرف 24 ساعت بعد از رزرو بلیط، آن را کنسل کرده و هزینه خود را دریافت کنید. 

در آخر

عمان ایر نقش مهمی در تبدیل مسقط به یک مرکز ترافیکی بزرگ در خاورمیانه ایفا می‌کند و در‌حال تبدیل شدن به منظره‌ای آشنا در فرودگاه‌های بین‌المللی است. ناوگان عمان ایر یک هواپیمای مدرن و کم‌مصرف با طراحی داخلی است که نوید یک سفر هوایی راحت و ایمن را می‌دهد. رزرو بلیط هواپیما با این ایرلاین می‌توانید تجربه یک پرواز به‌یادماندنی را برای شما به همراه داشته باشد. 

سوالات متداول

چگونه بلیط هواپیما عمان را لغو کنیم؟

برای لغو پرواز، می‌توانید به سادگی از وب‌سایت شرکت هواپیمایی بلیط خود را لغو کنید یا با شماره تلفن خدمات مشتریان شرکت هواپیمایی تماس بگیرید.

هواپیمایی عمان ایر کدام کلاس های پروازی ارائه می‌کند؟

کلاس‌های پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس

شرکت هواپیمایی عمان ایر متعلق به چه کسی است؟

مالکیت عمان ایر در دست دولت عمان است.

نظرات کاربران