جاهای مخفی ایتالیا

12 تا از جاهای مخفی ایتالیا؛ مافیا را پیدا کنید!

ایتالیا سرزمینی سرشار از عاشقانه‌ها، تاریخ و سنت‌های دیرینه است که به همین دلایل در سال گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند. بیشتر مسافران به شهرها و آثار معروف آن جذب می‌شوند؛ اما فراتر از این مقاصد نمادین، جاهای مخفی ایتالیا وجود دارد که هر کدام مملو از جذابیت منحصربه‌فرد خود است. چشم‌اندازهای ایتالیایی که از شلوغی معمول توریست‌ها به دور مانده است. زیبایی ‌های پنهان ایتالیا؛ ماترا با غارهای باستانی‌اش و پروسیدا جزیره‌ای پر از رنگ و مناطقی مانند باسیلیکاتا و مولیز را شامل می‌شود که ‌‌می‌توانید ایتالیا را در خالص‌ترین شکل آن و به‌دور از جمعیت تجربه کنید. اگر شما هم به‌دنبال تجربه سفر به مناطق بکر و ناشناخته ایتالیا هستید، این مقاله برای شما مناسب است؛ زیرا در این مقاله دوازده مکان کمترشناخته‌شده ایتالیا را معرفی کردیم. آماده شوید تا از این مقاصد ایتالیایی شگفت زده شوید.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

Civita di Bagnoregio

جاهای مخفی ایتالیا؛ Civita di Bagnoregio

یکی از جاهای مخفی ایتالیا که هر گردشگری باید از آن بازدید کند، سیویتا دی باگنورجیو است که در منطقه Lazio قرار دارد.  سیویتا بیش از 2500 سال پیش در Etruscans بنا شد. این منطقه چندان از رم دور نیست و تنها راه ارتباطی این شهر پل عابرپیاده‌ای است که با شهر مجاورش دارد. Civita di Bagnoregio مقصدی فریبنده است که جذابیت ماندگار ایتالیا را به نمایش‌‌ می‌گذارد. این شهر روی صخره‌ای قرار گرفته و دره‌های عمیق احاطه‌اش کرده‌اند. فرسایش دائمی که در منطقه وجود دارد؛ حیات سیویتا دی باگنورجیو را تهدید‌‌ می‌کند و به همین دلیل شهر در حال مرگ نامیده‌‌ می‌شود. شهر سیویتا خانه‌های سنگی بسیاری دارد و خیابان‌های این شهر هزارتوی به میدان مرکزی منتهی می‌شود. این میدان از کلیسای رومی قرن 13 تشکیل شده است. بازدیدکنندگان سیویتا از دیدن مناظر با دورنمای وسیع دره‌های اطراف لذت خواهند برد؛ منظره‌‌ای که به‌ویژه در طلوع یا غروب خورشید جادویی است. 

برای کسانی که گردش در زیبایی‌ های پنهان ایتالیا را دوست دارند، رفتن به شهر Civita di Bagnoregio ضروری است. رفتن به این شهر، سفری یک‌روزه و آسان از رم محسوب می‌شود. می توانید با اتوبوس‌ها و قطارهایی که به شهرهای اطراف سیویتا می‌روند، به‌سمت این شهر حرکت کرد و پس از آن با یک تاکسی یا ون تا پل عابرپیاده رفت و وارد یکی از جاهای بکر ایتالیا شد. چند ساعت برای گردش در این شهر کوچک و جذاب عالی است. Civita di Bagnoregio فرصتی بی‌نظیر و دور از نقاط توریستی معمولی برای تجربه بخشی از میراث ایتالیاست. سفر به این شهر، فرار از شلوغی روزمره و رسیدن به آرامشی جادویی برای  بازدیدکنندگان خواهد بود. اگر به جاهای بکر و خلوت علاقه‌مندید، سیویتا و مناطق اطرافش موقعیت‌های خوبی برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار است. همچنین غذاخوری‌های محلی هم فرصت مناسبی را برای چشیدن طعم غذاهای خاص منطقه فراهم می‌کند.

Valle d’Itria

جاهای مخفی ایتالیا؛ Valle d’Itria

یکی دیگر از زیبایی های پنهان ایتالیا در اعماق منطقه Puglia و در جنوب ایتالیا قرار دارد که دره دلربا Valle d’Itria  است. trulli به‌دلیل داشتن کلبه‌های سنگی سفیدکاری شده با سقف‌های مخروطی معروف است. این سازه‌های منحصربه‌فرد که در چشم‌انداز این دره زیبا پراکنده‌اند؛ نمادی از منطقه‌اند.  Alberobello یکی از شهرهای دره ترولی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در حومه ترولی که از جاهای بکر ایتالیاست؛ باغ‌های زیتون و تاکستان‌های زیادی وجود دارد. این ویژگی، ترولی را به پناهگاهی برای دوستداران طبیعت و افرادی که به‌دنبال خلوتگاه آرامی هستند، تبدیل ‌‌می‌کند. این دره همچنین، شهرهای جذابی را در خود جای داده است، مانند شهر  Loco Rotondo که به‌علت ساختار دایره‌ای و مناظر پانوراما  معروف است. شهر Martina Franca هم یکی دیگر از بخش های این دره به شمار می رود که به‌دلیل داشتن ساختمان‌های بلند با تزئینات فراوان و سقف‌های گنبدی‌شکل که ویژگی معماری باروک است و همچنین جشنواره‌های پرجنب‌وجوش معروف است.

رزرو تور اروپا

اگر می‌خواهید در ایتالیا به شهری بروید که ترکیبی از تاریخ، طبیعت و فرهنگ باشد، Valle d’Itria پیشنهادی عالی است. برای رسیدن به ایتریا می‌توانید از قطار شهرهای بزرگ مانند Bari و Brindisi استفاده کنید یا ماشینی اجاره کنید و با برنامه‌ریزی خاص خودتان بسیاری از گوشه‌های یکی از زیبایی ‌های پنهان ایتالیا را کشف کنید. Valle d’Itria ترکیبی بی‌نظیر از مناظر طبیعی متنوع و شگفتی‌های معماری ایتالیاست. این منطقه، سادگی زندگی روستایی را با تجربیات فرهنگی غنی با هم ‌ترکیب ‌می‌کند و همین ویژگی ایتریا را به گزینه‌ ایده‌آلی تبدیل می‌کند که مسافران مشتاق به جست‌وجو در ایتالیا، حتما به آنجا خواهند رفت. 

Castelluccio di Norcia

جاهای مخفی ایتالیا؛ Castelluccio di Norcia

یکی دیگر از جاهای مخفی ایتالیا، دهکده کاستلوچیو است که در مرکز منطقه Umbria قرار دارد. این دهکده‌‌ زیبا بالای تپه‌‌ای شکل گرفته که دشت‌های وسیع کوه‌های Sibillini این دهکده را احاطه کرده‌اند. ویژگی بارز این روستا که آن را به یکی از زیبایی‌ های پنهان ایتالیا تبدیل کرده؛ طبیعت زیبای آن است. دشتی به نام La Fioritura در این دهکده وجود دارد که هر تابستان مانند همه دشت‌های اطراف کاستلوچیو از گل ذرت، زنگوله، نرگس، بابونه، خردل و عدس پوشیده می‌شود و نمایش بی‌نظیری از رنگ‌ها را ایجاد می‌کنند. برای علاقه‌مندان به طبیعت، عکاسان و کسانی که در پی آرامش می‌گردند، Castelluccio di Norcia شبیه رویایی می‌ماند که به حقیقت پیوسته است. تنوع رنگ‌ها در دشت‌های این دهکده، آن را به مکانی عالی برای عکاسی از منظره تبدیل ‌کرده است. همچنین کوهنوردان زیادی به این دهکده می‌روند و مسیرهای مختلفی را پیدا می‌کنند که از میان دشت‌ها و دامنه‌های کوه بالا می‌رود و مناظری پانوراما از مزارع پرشکوفه‌ و پر از گل را تماشا می‌کنند. 

با اینکه این دهکده تا حدودی دورافتاده به شمار می‌آید؛ ولی به‌علت داشتن مناظر باورنکردنی و محیطی آرام ارزش سفر را دارد. Castelluccio di Norcia برای کسانی که از زیبایی طبیعت قدردانی‌‌ می‌کنند و به‌دنبال جاهای بکر ایتالیا هستند؛ بهشتی در زمین است. همچنین مسافرانی که برای گذراندن تعطیلات به‌دنبال جواهرات پنهان ایتالیا هستند؛ کاستلوچیو انتخابی عالی است. بهترین زمان برای بازدید از این دهکده اواسط خرداد تا اوایل مرداد در نظر گرفته می‌شود؛ زمانی که لا فیوریتورا سرسبز و پر از گل است. 

The Ghost Town of Balestrino

جاهای مخفی ایتالیا؛ The Ghost Town of Balestrino

یکی از مکان‌ های اسرارآمیز ایتالیا، بالسترینو است. شهر ارواح مرموز که در منطقه لیگوریا قرار دارد. خیابان‌های خالی شهر و ساختمان‌های خاموش و تاریک که به‌دلیل ناپایداری‌های زمین‌شناسی رها شده‌اند، حکایت‌هایی از دوران گذشته دارند. خانه‌های سنگی، کلیساهای باستانی و قلعه‌ای که زمانی شکوه چشمگیری داشت و اکنون به‌عنوان شاهدان خاموش تاریخ ایستاده‌اند. وقتی در این شهر ساکت و آرام قدم می‌زنید به نظرتان ‌‌می‌رسد زمان در آن متوقف شده است. برای جویندگان، ماجراجویان و دوستداران تاریخ، Balestrino بسیار جذاب‌‌ است. وقتی به شهری وارد می‌شوید که یکی از زیبایی‌ های پنهان ایتالیاست؛ گویا  وارد یک روایت تاریخی واقعی‌‌ شده‌اید. این شهر فرصتی منحصربه‌فرد برای کشف قطعه‌ای دست‌نخورده از تاریخ ایتالیا را به شما خواهد داد. فضای وهم‌آور، همراه با زیبایی طبیعی اطراف، تجربه‌ای متضاد را ایجاد می‌کند که هم ترسناک و هم فریبنده است.

پاسپورت دومینیکا

کسانی که به‌دنبال انجام کارهای منحصربه‌فرد در ایتالیا هستند، باید سفری یک روزه به Balestrino را در برنامه‌ریزی سفر خود در نظر بگیرند. با اینکه دسترسی به بخش‌هایی از شهر به‌دلیل کمبود ایمنی محدود است؛ ولی تورلیدرهایی در منطقه حاضرند که اطلاعاتشان درباره این منطقه و تاریخ غنی‎اش بسیار کمک‌کننده خواهد بود. با رانندگی کوتاهی از ساحل لیگوریا به بالسترینو خواهید رسید بنابراین ‌‌می‌توانید به‌راحتی گردش در این شهر را که یکی از جاهای مخفی ایتالیاست با رفتن به ساحل لیگوریا و تفریحات ساحلی ترکیب کنید.

Porticciolo

جاهای مخفی ایتالیا؛ Porticciolo

یکی دیگر از زیبایی ‌های پنهان ایتالیا، پورتیچولو نام دارد که در ساحل ناهموار ساردینیا قرار گرفته است. این خلیج کوچک یکی از جواهرات پنهان ایتالیاست. دور از استراحتگاه‌ها و سواحل شلوغ در این خلیج آرام با ماسه‌های بکر، آب‌های شفاف و پس‌زمینه‌ای از صخره‌های چشمگیر روبه‌رو خواهید شد. کنار ساحل این خلیج بکر، پارک ملی و وسیع dell’Asinara قرار دارد که از تنوع زیاد گیاهی و جانوری برخوردار است. گورخرهای وحشی آلبینو و تعداد زیادی از جانداران دریایی در این پارک زندگی می‌کنند. بازدیدکنندگان از این پارک ملی می‌توانند از مسیرهای پیاده‌روی در نظر گرفته شده استفاده کنند و هم‌زمان فرصتی برای دیدن مناظر دست‌نخورده و جست‌وجو در بین بوته‌های متراکم مدیترانه‌ای تا خلیج‌های بکر را به دست بیاورند.

در نزدیکی خلیج Porticciolo، دهکده ماهیگیری‌ای به همین نام وجود دارد که با قایق‌های سنتی و آداب‌ورسوم قدیمی‌اش به جذابیت این منطقه ‌‌افزوده. در اینجا، زندگی به آرامی پیش می‌رود. در این دهکده مردم محلی را می‌بینید که تورهای ماهیگیری را تعمیر می‌کنند، ماهی‌های تازه صید شده را با هم معامله می‌کنند. به نظر می‌رسد زندگی در این منطقه بکر ایتالیا دور از دسترس دنیای مدرن باقی‌مانده است.

اگر مکان‌ های دیدنی ایتالیا را برای بازدید انتخاب می‌کنید و به دنبال مکان‌ های اسرارآمیز ایتالیا هستید، پیشنهاد می‌شود Porticciolo را در فهرستتان قرار دهید. بهترین راه برای رسیدن به این گوهر پنهان، ماشین است. زمانی که در این منطقه هستید، برای گردش در خط ساحلی، قایق کرایه کنید یا برای یک روز تفریح و پیاده‌روی و دیدن حیات‌وحش به پارک ملی dell’Asinara بروید. پورتیچولو با پارک ملی، ترکیب هماهنگ از زیبایی ساحلی و اکتشاف طبیعی را ارائه ‌‌می‌دهد. این مکان بهشتی برای کسانی که از مسیرهای گردشگری معمولی و شلوغ فراری و به دنبال شکوه‌ دست‌نخورده و اصیل ایتالیا هستند؛ انتخاب مناسبی است.

Tropea

جاهای مخفی ایتالیا؛ Tropea

یکی دیگر از جاهای بکر ایتالیا، شهری است که جذابیت تاریخی با سواحل بکرش با هم ترکیب شده‌اند؛ جایی که هر کوچه‌‌ای داستانی را روایت‌‌ می‌کند و افق بی‌پایان به نظر‌‌ می‌رسد. شهر Tropea از زیبایی ‌های پنهان ایتالیاست. تروپیا که روی صخره‌های مشرف به دریای Tyrrhenian قرار دارد و از هیاهوی گردشگران خالی است. سواحل ماسه‌ای سفید، آب‌های فیروزه‌ای و باریکه‌ای از تاریخ که به دوران باستان بازمی‌گردد، تروپیا را در Calabria برجسته کرده است. مرکز تروپیا هزارتویی از خیابان‌های باریک و ساختمان‌های قدیمی است که همگی به صومعه Santa Maria dell’Isola منتهی می‌شوند. این سازه نمادین که روی دماغه‌ صخره‌ای قرار گرفته است به بازدیدکنندگان مناظر پانورامایی از سراسر دریا می‌دهد. 

علاقه‌مندان به غذاهای دریایی از منوهای غذای رستوران‌های Tropea لذت خواهند برد. پیازهای قرمز ویژه شهر تروپیا که به غذاهای بسیاری اضافه می‌شوند و برخی از تازه‌ترین طعم‌های غذاهای منطقه را به رخ می‌کشند. با قطار از شهرهای بزرگ کالابریا به‌راحتی به Tropea دسترسی خواهید داشت. این شهر مقصد مناسبی برای گردشگران کنجکاو و جست‌وجوگر است. شهری با جاهای بکر و مرکزی تاریخی به مراتب فراتر از سواحل جذاب که سفری به گذشته را ارائه ‌‌می‌دهد. اگر در تابستان به تروپیا سفر کنید، جشنواره پیاز قرمز این شهر را خواهید دید که یک رویداد آشپزی بی‌نظیر است.

Procida

جاهای مخفی ایتالیا؛ Procida

درحالی‌که در ایتالیا بیشتر به Capri و Ischia توجه می‌کنند، زیبایی‌ های پنهان ایتالیا پایان‌ناپذیر است. جزیره دیگری در خلیج ناپل وجود دارد که Procida نامیده می‌شود. خانه‌های پاستلی رنگ به‌سمت دریا، کوچه‌های پرپیچ‌وخم و سواحل آفتاب‌گیر، پروسیدا را مانند یک نقاشی زنده نمایش می‌دهد. برخلاف همسایگان مشهورتر خود، پروسیدا توانسته، زیبایی و جذابیتش اولیه‌اش را حفظ کند. همین ویژگی این جزیره را به بهشتی برای مسافرانی تبدیل‌‌ کرده که به دنبال تجربه‌‌ جزیره ایتالیایی واقعی هستند. Marina di Corricella دهکده ماهیگیری تاریخی که قلب و روح جزیره است و به نظر ‌‌می‌رسد در این دهکده، زمان متوقف شده. ماهیگیرانی را که مشغول تعمیر تورهای ماهیگیری‌اند؛‌ خواهید دید، مردم محلی را می‌بینید که در میدان‌های آفتاب‌گیر  گفت‌وگو‌‌ می‌کنند و در حین پیاده‌روی و قدم‌زدن در این جزیره زیبا، عطر غذاهای دریایی تازه‌پخته‌شده به مشامتان خواهد خورد. 

اگر به دنبال بازدید از مکان‌ های اسرارآمیز ایتالیا هستید که در آن جوهر زندگی مدیترانه‌ای وجود داشته باشد، پروسیدا را باید حتما ببینید. برای رفتن به پروسیدا از کشتی‌های شهر ناپل کمک بگیرید و راهی سفری یک‌روزه یا تعطیلات آخر هفته شوید. این فرصت را از دست ندهید تا طعم غذاهای خاص جزیره  Lingua di Procida را بچشید؛ غذاهایی با طعم ترکیب شیرین و ترشی لیمو در انتظار شماست. جزیره پروسیدا را برخلاف دیگر جاهای بکر ایتالیا اغلب شلوغ و پر از گردشگران می‌بینید. این جزیره یکی از جواهرات پنهان ایتالیاست که ‌‌می‌توانید در آن فرهنگ محلی را قدم بزنید، در گرمای خورشید غوطه‌ور شوید و زیبایی بی‌انتهای جزیره شما را مسحور کند.

Val Grande National Park

جاهای مخفی ایتالیا؛ Val Grande National Park

یکی دیگر از جاهای مخفی ایتالیا را می‌توانید در بالای کوه‌های آلپ پیدا کنید. دور از مراکز توریستی شلوغ، پهنه‌ای از بیابان دست‌نخورده قرار دارد که پارک ملی وال گراند نامیده می‌شود. این پارک ملی؛ بزرگ‌ترین منطقه بیابانی ایتالیا، قطعه‌هایی از جنگل‌های انبوه، مراتع آلپی و قله‌های ناهموار را شامل می‌شود که پیشنهاد ویژه‌ای برای ماجراجویان و دوستداران طبیعت است. برای بازدیدکنندگان، پارک ملی مجموعه‌‌ای از تفریحات را ارائه ‌‌می‌دهد. مسیرهای متنوع و مختلف پیاده‌روی با شیب ملایم تا صعودهای کوهستانی چالش‌برانگیز که موردعلاقه افراد زیادی است. تماشای پرندگان و ستارگان و برگزاری تورهای طبیعت‌گردی به همراه تورلیدرهای آشنا به محیط، راه‌های منحصربه‌فردی را برای تجربه زیست‌بوم‌های متنوع و مناظر خیره‌کننده در یکی از مکان ‌های اسرارآمیز ایتالیا؛ یعنی Val Grande National Park  ارائه ‌‌می‌دهند. 

ویژگی‌ای که وال گرانده را واقعاً خاص ‌‌می‌کند؛ حفظ طبیعت وحشی منطقه است. شاید تعجب کنید؛ ولی در این پارک، جاده‌‌ای را نخواهید دید، امکانات مدرنی وجود ندارد، فقط مسیرهایی وجود دارد که قرن‌ها چوپانان و مسافران از آن عبور کرده‌اند و سکوت اینجا آنقدر عمیق است که تنها با زمزمه باد یا ندای پرواز عقاب شکسته ‌‌می‌شود.

کسانی که به‌دنبال جاهای بکر ایتالیا در مجاورت میلان هستند، وال گرانده برایشان یک فرصت ویژه است. شهر میلان با چند ساعت رانندگی به این یکی از جاذبه ‌های دیدنی ایتالیا خواهید رسید. وال گرانده فاصله زیادی از شهر ندارد؛ ولی درعین‌حال دور از دسترس است. هنگام گردش، مطمئن شوید که نقشه‌ها و وسایل موردنیاز را به همراه دارید و کاملا آماده‌اید؛ زیرا در کنار زیبایی وصف‌نشدنی پارک با طبیعتی خام و رام‌نشده روبه‌رو خواهید شد. پارک ملی وال گراند فرصتی کم‌نظیر برای غوطه‌ورشدن در طبیعت دست‌نخورده بی‌پایان، تأمل، ماجراجویی و قدردانی عمیق از طبیعت است. 

Lago di Tovel

جاهای مخفی ایتالیا؛ Lago di Tovel

در میان جنگل‌های انبوه و قله‌های بلند پارک طبیعی Adamello-Brenta، آب‌های درخشان لاگو دی توول را خواهید دید. این مجموعه آبی که از جاهای مخفی ایتالیا محسوب می‌شود در Trentino  واقع شده که به دریاچه قرمز معروف است؛ زیرا زمان خاصی در ماه‌های تابستان به‌دلیل وجود شکوفه‌های منحصربه‌فرد جلبک‌ها این دریاچه به رنگ قرمز مرموز درمی‌آمد. امروزه درحالی‌که این دریاچه دیگر قرمز‌‌ نمی‌شود اما زیبایی آن کم‌رنگ نشده است. آب‌ شفاف دریاچه لاگو دی تصویر کوه‌های Dolomite را منعکس و جلوه‌ آیینه‌ای مسحورکننده را ایجاد می‌کند. در سواحل این دریاچه که یکی از مکان ‌های دیدنی ایتالیاست؛ جاهایی برای تفریح و پیک‌نیک تعبیه شده و همچنین مسیرهای آرام اطرافش برای پیاده‌روی یا پیاده‌روی‌های چالش‌برانگیز عالی هستند. کایاک‌سواری و قایق‌سواری؛ چشم‌اندازهای بی‌نظیری را از دریاچه و اطراف آن به شما نشان ‌‌می‌دهد. همچنین در همان نزدیکی فرصت‌هایی برای دوچرخه‌سواری در کوهستان و جست‌وجو در بین گیاهان و جانوران بومی فراهم‌‌ است.

لاگو دی توول یکی از آن جاهای بکر ایتالیاست که آرامش و زیبایی طبیعی را ‌‌نوید می‌دهد. بهتر است در ماه‌های گرم‌تر سال برای سفر به این دریاچه برنامه‌ریزی کنید. این منطقه با ماشین قابل دسترسی است و اگر با ماشین به این دریاچه رفتید؛ پارکینگ کافی در نزدیکی دریاچه وجود دارد. از پیک‌نیک‌های طولانی کنار آب گرفته تا ماجراجویی‌های متنوع این دریاچه؛ همه امکانات برای  لذت‌بردن از زیبایی طبیعت و گذراندن اوقاتی فوق‌العاده به دور از شلوغی و هیاهوی دیگر گردشگران در یکی از مکان‌ های اسرارآمیز ایتالیا در انتظار شما خواهد بود.

Montemerano

جاهای مخفی ایتالیا؛ Montemerano

یکی از جاهای دیدنی ایتالیا که در مناظر چرخان توسکانی قرار دارد، مونته ‌مرانو است. این دهکده با خیابان‌های سنگ‌فرش شده و معماری باستانی خود و به دور از مسیرهای گردشگری معمولی، تجربه‌ای واقعی از زندگی توسکانی ارائه می‌کند. هنگام قدم زدن در کوچه‌های پیچ‌درپیچ این دهکده در هر قدمی با شگفتی‌های فراوان روبه‌رو خواهید شد. مونته ‌مرانو، از piazza del castello تا نقاشی‌های دیواری پیچیده‌ای که کلیسای Church of San Giorgio را تزیین کرده‌اند، همگی از مکان‌ های اسرار آمیز ایتالیا به‌شمار می‌روند. عطر نان تازه‌پخته‌شده، شکوفه یاس و رایحه بی‌نظیر باران قریب‌الوقوع توسکانی همه‌وهمه در کنار هم گردشی فراموش‌نشدنی را رقم می‌زنند. اما در این روستا جاذبه‌های بیشتری از آنچه به چشم‌‌ می‌آید، وجود دارد. آبگرم طبیعی با چشمه‌های آبشار که در پس‌زمینه‌ای از تپه‌های سرسبز قرار دارد هم در انتظار شماست.

اگر در سفر به ایتالیا به‌دنبال زیبایی‌ های پنهان ایتالیا هستید،  Montemerano را از دست ندهید. آرام پیاده‌روی کنید و پرسه بزنید، بگذارید ریتم دهکده شما را راهنمایی کند. اگر در اوایل بهار به این دهکده سفر کردید؛ جشنواره Festa delle Streghe غواصی عجیبی را ارائه می‌هد که در افسانه‌ها و جشن‌های محلی دیده شده است. Montemerano به‌عنوان یک جواهر پنهان در ایتالیا و گواهی بر جذابیت جاودانه ایتالیا و رویایی توسکانی است که هرگز ‌‌نمی‌خواهید از آن بیدار شوید!

Grotta della Poesia

جاهای مخفی ایتالیا؛ Grotta della Poesia

یکی دیگر از جاهای مخفی ایتالیا، Grotta della Poesia یا دریاچه شعر نام دارد. این دریاچه شبیه استخر فیروزه‌ای بزرگی است که به‌طور طبیعی در صخره‌های آهکی ایجاد شده و از جواهرات پنهان ایتالیا در Puglia به‌شمار می‌رود که قرن‌ها الهام‌بخش شاعران و مسافران بوده است. غواصی در آب‌های زلال آن یک تجربه هیجان‌انگیز است. مردم محلی و مسافران آشنا به محیط از لبه‌های صخره‌ای دریاچه به درون آب‌های شفاف شیرجه می‌زنند درحالی‌که دیگران به‌سادگی در صخره‌های اطراف استراحت می‌کنند و از جادوی نور خورشید مدیترانه بهره می‌برند. جدای از زیبایی، Grotta della Poesia از اهمیت باستان‌شناسی هم داراست. در دیوارهای غار کتیبه‌های باستانی حکاکی شده‌ که داستان‌هایی را درباره جایگاه این دریاچه در تمدن‌های گذشته دربرمی‌گیرد. اگر به دنبال بازدید از مکان ‌های اسرارآمیز ایتالیا هستید؛ Grotta della Poesia مقصدی است که می‌تواند شما را افسون کند. گورتا دل در نزدیکی شهر Roca Vecchia قرار دارد و بازدید از آن در صبح زود تجربه‌ای عجیب‌تر را تضمین می‌کند.

Grotta della Poesia به‌عنوان یکی از بهترین جاهای بکر ایتالیا؛ مکانی بی‌نظیر از ترکیب زیبایی طبیعی و اهمیت تاریخی را به بازدیدکنندگان ارائه ‌‌می‌دهد. کسانی که مشتاق تجربه شگفتی‌های کمترشناخته‌شده ایتالیا هستند، باید از این مکان دیدن کنند.

Matera

جاهای مخفی ایتالیا؛ Matera

در مرکز Basilicata بالای یک گستره سنگی، ماترا را خواهید دید.  شهری که داستان‌های هزاره‌های گذشته را زمزمه‌‌ می‌کند. ماترا که به‌علت داشتن غارهای باستانی یا Sassi شهرت دارد از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که به این عنوان خود ‌‌می‌بالد. غارهای باستانی ماترا پیچیده‌اند و از سنگ آهک تراشیده شده، هزارتویی از خانه‌ها، کلیساها و آب‌انبارهاست. با پیاده‌روی در کوچه‌های Matera مسیرهایی را طی ‌‌می‌کنید که قرن‌ها پیموده شده‌اند. درحالی‌که این غارها بازتاب دوران باستان هستند، بسیاری از آن‌ها به خانه‌های شیک، بوتیک‌هتل‌ها و غذاخوری‌های دنج در یکی از زیبایی ‌های پنهان ایتالیا تبدیل شده‌اند. این استفاده هماهنگ از فضا، دوران قدیم و جدید را ارائه ‌‌می‌کند. 

ماترا که از شهرهای بزرگی مانند Bari، چند ساعت فاصله دارد به‌راحتی با قطار و اتوبوس قابل دسترسی است. این ویژگی باعث ‌‌شده که سفر به Matera یک راه فرار از شلوغی شهر محسوب می‌شود. این غار مقصدی است برای کسانی که قدردان معماری هستند و میل به تجربه‌های معتبر دارند و همچنین مشتاق بودن و ماندن در مکانی هستند که به نظر‌‌ می‌رسد زمان در آنجا متوقف شده است. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید؛ زمان سفرتان را طوری هماهنگ کنید که بتوانید از جشنواره Festa della Madonna della Bruna که در ماه‌های تیر تا مرداد برگزار می‌شود، استفاده کنید. به‌این‌ترتیب شاهد زنده‌شدن سنت‌های محلی خواهید بود.

Matera واقعا به‌عنوان یکی از مکان ‌های اسرارآمیز ایتالیا، برای بازدید ‌‌می‌درخشد. این مکان با ترکیبی از جذابیت باستانی و استعداد مدرن، جایی است که باعث‌‌ می‌شود عکس‌های زیادی بگیرید و به همه دوستان خود درباره آن صحبت کنید. در خیابان‌های فریبنده ماترا قدم بزنید و ممکن است حتی قبل از اینکه ماترا را ترک کنید، برای یک سفر دیگر برای برگشت برنامه‌ریزی کنید.

کلام آخر سه کلیک درباره جاهای مخفی ایتالیا

اگر در سفر به ایتالیا به‌دنبال ماجراجویی فراموش‌نشدنی هستید؛ برای رفتن به جاهای مخفی ایتالیا برنامه‌ریزی کنید؛ قطعا شگفت‌زده خواهید شد. گذراندن تعطیلات در جایی امن و آرام و به‌دور از هیاهوی گردشگران، ایده‌آل هر کسی است که برای یافتن این مکان‌ها در ایتالیا فرصت‌های انتخاب بی‌شماری دارید از مکان‌های تاریخی گرفته تا استراحتگاه‌های آرام که طیف وسیعی از تجربیات را برای همه سلیقه‌ها و بودجه‌ها ارائه می‌کنند. اگرچه مناطق ناشناخته‌اند؛ ولی دسترسی به آن‌ها آسان است. در این مقاله 12تا از جواهرات پنهان ایتالیا را معرفی‌‌ کردیم. شما دوست دارید به کدام یک از آن‌ها سفر کنید؟ لطفا نظرتان را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران