مکان های تسخیر شده در جهان؛ صدای آواز مردگان را می شنوید!

جهان می‌تواند مکانی پر از ترس باشد. به نظر می‌رسد که روح‌ها در هر زوایای کره زمین پرسه می‌زنند، سرگردان میان این دنیا و آن دنیا، در جستجوی آرامش، آسایش، یا شاید هم به دنبال این که چند نفر زنده را بترسانند (البته ما نمی‌خواهیم نسبت به نیت‌های ارواح حدسی بزنیم). مکان های تسخیر شده در جهان ، ترکیبی از نقاط کلاسیک و ترسناک و برخی مکان‌های غیرمنتظره هستند، از بیمارستان‌ها و خانه‌های قدیمی گرفته تا میخانه‌های دورافتاده کوهستانی و دهکده‌های رها شده.

به رازهای پنهان جهان عمیق تر نگاه کنیم؛ آنجا که سایه‌های تاریکی در پشت دیوارها و زیر پله ها پنهان شده‌اند. زمانی که تاریکی  می‌آید و نور ماه تنها با سایه‌ها باقی می ماند.

آیا صدای آوارگی از پشت درها می‌آید؟ یا شاید گریه هایی از دور؟ آیا به دنبال پیچ و خم داستانی هستید که در آن رازهای مخفی و ماوراءی بیان شوند؟ به دنبال حقایقی هستید که پشت پرده تاریکی جهان پنهان شده‌اند؟

پس بیایید، با هم به سفری ماورایی برویم، به دنبال آن چیزهایی که در تاریکی‌های نهان جهان پنهان شده‌اند. با ما و  مکان های تسخیر شده در جهان همراه باشید:

خرید اینترنتی بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه

Poveglia, Italy

Poveglia, Italy  پووگلیا مکان های تسخیر شده در جهان

اولین انتخاب ما در لیست مکان های تسخیر شده در جهان؛ ونیز ممکن است به عنوان عاشقانه‌ترین نقطه اروپا شناخته شود، اما در عین حال، یکی از مکان‌هایی است که بیشترین داستان‌های تسخیرشدگی را به خود اختصاص داده است. شما می‌توانید درباره عشق‌های نفرین‌شده نظر دهید، اما امیدوار باشید که در سردی پووگلیا بتوانید صدای خود را بشنوید. این جزیره رها شده برای بیش از یک قرن به عنوان محل قرنطینه به کار رفته بود، قبل از اینکه تبدیل به بیمارستانی روانی شود که در سال 1968 تعطیل شد. اینجا به قدری ترسناک است که واقعا ورودی به آن برای بازدیدکنندگان ممنوع است، احتمالا به خاطر ترس از….؟ خب، ترس خودش.

La Isla de la Muñecas

هیچ راهی نیست، یک نه کاملا قاطع. La Isla de la Muñecas به معنای ‘جزیره عروسک‌های مرده’ است، که واقعا از آنچه اسمش بیان می‌کند، ترسناک‌تر است. مالک گوشه‌نشین این جزیره از دهه ۱۹۴۰ شروع به آویزان کردن عروسک‌ها از درختان کرد، ظاهرا برای دفع ارواح شرور، احتمالا با ایجاد صحنه‌ای بیش از حد ترسناک حتی برای دیوها.

Bhangarh Fort, India

افسانه های می گویند که روزگاری قلعه‌ای عظیم در راجستان به طور کلی و یک شبه رها شده است. دلیل این که چرا رها شده دقیقا مشخص نیست (برخی ادعا می‌کنند که توسط یک زاهد نفرین شده)، اما افسانه‌ها این قلعه دوره شانزدهمی را در بر گرفته و وضعیت تسخیر شده‌اش به قدری قوی است که حضور در آنجا پس از تاریکی غیرقانونی است.

آیا جرات رفتن به یکی از مکان های تسخیر شده در جهان را دارید؟

The Skirrid Inn, Wales

The Skirrid Inn, Wales میخانه اسکیرید مکان های تسخیر شده در جهان

ولزی‌ها نزدیک به اندازه علاقه‌شان به داستان‌های پرکشش، به میخانه‌ها علاقه دارند و قدیمی‌ترین میخانه در ولز پر از داستان‌های وهم‌انگیز است. درست در دل تپه‌های اطراف آبرگاونی، میخانه اسکیرید به عنوان یکی از مکان های تسخیر شده در جهان، در طول قرون به عنوان محل اجرای حکم اعدام کار کرده و حالا ارواح کسانی که اعدام شده‌اند هنوز در راهروها قدم می‌زنند. این دقیقاً موضوعی نیست که بخواهید هنگام نوشیدن اولین لیوانتان در موردش صحبت کنید.

سفر هیجان انگیز را با رزرو تور در کنار رزرو بهترین هتل ها، فقط با سه کلیک

Port Arthur, Australia

صادقانه بگوییم، عجیب نخواهد بود اگر اینجا به عنوان یکی از مکان های تسخیر شده در جهان باشد! پورت آرتور در تاسمانی (ایالتی که برای ترسناک بودنش در استرالیا معروف است)، جایی است که واقعا می‌تواند مو به تنتان سیخ کند؛ مکانی شوم که بیش از هزار نفر در شرایط ناگوار جان باختند، جایی که شکنجه‌های روحی بیش از شکنجه‌های جسمی رایج بود.

Chuuk Lagoon, Micronesia

لاگون چوک شاید به نظر یک بهشت گرمسیری برسد، اما داستان‌های نهفته‌ای در زیر امواج آرامش دارد. اینجا میزبان بزرگ‌ترین ناوگان ارواح دنیاست و برای دوست‌داران غواصی که دنبال کشف کشتی‌های غرق شده ناوگان جنوبی اقیانوس آرام ژاپن هستند، چون مگنت عمل می‌کند. دنبال جذاب‌ترین نقطه تسخیرشده دنیا می‌گردید؟ راهی میکرونزی شوید، همین حالا. آیا جرات را دارید تا به اینجا به عنوان یکی از مکان های تسخیر شده در جهان بروید؟

Banff Springs Hotel, Canada

Banff Springs Hotel, Canada  فرمونت بنف اسپرینگز مکان های تسخیر شده در جهان

اقامت در هتل فرمونت بنف اسپرینگز فقط برای دلیرترین‌ها (و ثروتمندترین‌ها) مناسب است. این هتل باشکوه که در دهه‌های پایانی قرن نوزدهم بنا شده، محل زیست چندین روح است. معروف‌ترین آن‌ها، سم مکالی، زنگ‌زن سابق هتل است، اما هتل شاهد حضور یک عروس در آتش سوخته، اتاق مخفی بدون پنجره و در، و داستان‌های بیشتری هم هست. گفته می‌شود روح مکالی زمانی ناپدید می‌شود که شما تلاش کنید تا به او انعام دهید!

شما کدامیک از این مکان های تسخیر شده در جهان را ترجیح می دهید

Tower of London, England

راستش را بخواهید، عجیب نخواهد بود اگر برج لندن تسخیر نشده باشد، مگر نه؟ این قلعه مربوط به قرن یازدهم که در کنار شمالی رود تیمز قرار دارد، از همان ابتدا مکانی برای سرکوب بوده است، قلعه‌ای که در آن افراد سرکش با روش‌هایی بی‌رحمانه به مرز مرگ کشیده می‌شدند. امروزه، برج میزبان دقیقاً ۱۳ روح است، از ملکه‌ها گرفته تا جهانگردان تا نفوس ناشناس. اگر احساس کردید که کسی به شانه‌تان ضربه زده، پشت سرتان را نگاه نکنید؛ این توضیه همیشگی ما در مکان های تسخیر شده در جهان است!

La Recoleta Cemetery, Argentina

گنجاندن گورستان‌ها در این فهرست می‌توانست ساده باشد، ولی دیگه کسی از دیدن ارواحی که در قبرستان‌ها سرگردانند تعجب نمی‌کنه. اما اتفاقات فراطبیعی در لا رکولتا (بوینس آیرس) یه داستان دیگه‌ای داره، جایی که خیلی از افراد مهم و تأثیرگذار آرژانتینی به خاک سپرده شدن. گورهای اونجا به سختی سعی می‌کنند روح‌های ناآرام زیر خاک رو نگه دارن، و همین موضوع باعث شده یه جمع‌بازی ارواح مشهور به راه بیفته.

فکر نمی کنید تا به همینجا هم خیلی از این مکان های تسخیر شده در جهان، شما را ترسانده اند؟

Castle of Good Hope, South Africa

Castle of Good Hope  قلعه امید خوب مکان های تسخیر شده در جهان

بگذریم از اینکه اسمش یه جورایی به آدم امید بد می‌ده، قلعه امید خوب در آفریقای جنوبی واقعا مکانی دلهره‌آوره. خلاصه قضیه اینه که این بنا نفرین شده، نفرینی که وقتی شروع شد که گورنر قرن هجدهم، پیتر ون نودت، هفت نفر رو به خاطر فرار به مرگ محکوم کرد. شنیدن صداها و قدم‌ها توی هر قسمت از این قلعه عادیه.

Aley Grand Hotel, Lebanon

گرند هتل اولین هتل لوکس در چهارمین شهر بزرگ لبنان بود، ولی دوران میزبانی از ثروتمندان و افراد معروف دیگه گذشته. حالا به جاش، ارواح ناراحت توی راهروهای متروکه‌اش دنبال آرامش می‌گردن، با چشم‌اندازی به شهری که به عروس مراکز استراحت تابستانی معروفه. اینجا دیگر به شهر مه مشهوره، که این اسم قطعا بیشتر با ارواح جور در میاد.

فکر می کنید چه کسی می تواند همراه شما در سفر به مکان های تسخیر شده در جهان باشد؟

Dragsholm Castle, Denmark

قلعه‌ای خیره‌کننده از قرن سیزدهم در زیلند، دراگشولم، خانه سه روح است که ممکن است این تعداد به چهار برسد. حضور این ارواح دیگر فقط حدس و گمان نیست؛ با تاییدیه‌هایی از طرف روان‌بینان و میانجی‌های معنوی، پس اگر قرار است اینجا بمانید، آماده هر اتفاقی باشید. یکی از این ارواح، “اسقف درنگ‌کننده” نام دارد، نامی سرشار از نمادها و بیم‌های نامطلوب.

Lawang Sewu, Indonesia

Lawang Sewu, Indonesia لاوانگ سوو مکان های تسخیر شده در جهان

خانه‌ای باشکوه با هزار در، که زمانی مرکز فعالیت شرکت راه‌آهن هلند شرقی از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۴۲ بود و در زمان جنگ جهانی دوم به دست ژاپنی‌ها افتاد. اگر تصور می‌کنید تمام این‌ها زمینه‌ای برای یک مکان تسخیرشده است، کاملاً درست فکر می‌کنید. لاوانگ سوو ترسناک‌ترین ساختمان اندونزی است، با زیرزمین‌هایی که به شدت برای ارواح مناسب‌اند. اگر وارد زیرزمین یک ساختمان متروکه می‌شوید، این معنی را میدهد که واقعاً دنبال ارواح هستید.

 Eastern State Penitentiary, USA

زمانی به عنوان گران‌قیمت‌ترین زندان دنیا شناخته می‌شد، اما حالا میله‌ها و دیوارهای زندان شرقی فیلادلفیا تنها میزبان روح‌های زندانی شده‌ای است که بدن‌هایشان دیگر نیستند. این زندان در سال ۱۹۷۱ برای بار آخر درهایش را بست، اما داستانش به زندگی خود ادامه داده و حالا به مکانی محبوب برای گشت‌های تسخیرشده و ماجراجویی‌های ترسناک تبدیل شده است.

محبوب ترین مورد در میان مکان های تسخیر شده در جهان، از نظر شما کدام است؟

Al Jazirah Al Hamra, UAE

در اواخر دهه ۱۹۶۰، حدود ۲,۵۰۰ نفر به طور ناگهانی جزیره مدی الجزیره الحمرا را ترک کردند. گفته می‌شود رسما علت این ترک جمعی به خاطر سیاست‌های محلی بوده، اما شما باور می کنید؟ خانه‌ها و مساجد این روستای متروکه گفته می‌شود که تسخیر شده‌اند، و ارواح شیطانی دلیل ترک این مکان بوده‌اند.

Edinburgh Castle, Scotland

قلعه ادینبورگ بدون توجه به تاریخ طولانی‌اش از صداها و ردپاهای ناشناخته و رمزآلود، خود به خود کافی ترسناک است. بازدیدکنندگان از قلعه معمولا از ارواح گریان و ظهورهای موسیقیایی صحبت می‌کنند.

Teatro Tapia, Puerto Rico

Teatro Tapia, Puerto Rico مکان های تسخیر شده در جهان

دنیا پر است از کاخ‌های مرموز، بیمارستان‌های رها شده و گورستان‌های قدیمی، اما یک تئاتر تسخیر شده حس و حال خاص خودش را دارد که شکارچیان ارواح را به وجد می‌آورد. قدیمی‌ترین تئاتر سن خوان، مرکزی فریبنده برای هنر نمایش است، اما بازیگران روی صحنه نورافشانی را با ارواح ناآرامی که دل‌تنگ یک تشویق اند، تقسیم می‌کنند.

Paris Catacombs, France

چندان نیازی به توضیح اضافی نیست. زیر خیابان‌های پاریس، بقایای بیش از شش میلیون نفر در شبکه‌ای عظیم از تونل‌ها و جمجمه‌ها آرام گرفته‌اند که حتی شجاع‌ترین بازدیدکنندگان را هم به لرزه می‌اندازد. هر سال نیم میلیون نفر از کاتاکوم‌ها دیدن می‌کنند، اما این تعداد زیاد باز هم در برابر ارواح، غول‌های افسانه‌ای، روح‌های سرگردان و جان‌های گمشده‌ای که صبورانه منتظر فرصتی برای انتقام از شهر هستند، کم به نظر می‌رسد.

چرا به دنبال مکان های تسخیرشده در جهان می رویم ؟

مکان های تسخیر شده در جهان

انسان‌ها از دیرباز همواره به دنبال افسانه‌ها، جن‌ها و پریان در مکان های تسخیر شده در جهان بوده‌اند، این کنجکاوی ریشه در عمیق‌ترین بخش‌های وجود ما دارد. این علاقه فقط در مورد سرگرمی یا فرار از واقعیت نیست، بلکه بخشی اساسی از چگونگی ارتباط ما با جهان پیرامون و درک خودمان از مرزهای واقعیت است.

افسانه‌ها و داستان‌های فراطبیعی، پنجره‌هایی به دنیایی مملو از امکانات بی‌پایان هستند، جایی که قوانین عادی زندگی روزمره دیگر حاکم نیستند. آن‌ها امکان می‌دهند تا انسان‌ها به جاهایی فکر کنند که فراتر از تجربیات عینی‌شان است، به این ترتیب، این داستان‌های پشت سر مکان های تسخیر شده در جهان به ما کمک می‌کنند تا محدودیت‌های خود را کشف کرده و گاهی اوقات حتی از آن‌ها عبور کنیم

در عمق وجودی خود، انسان‌ها موجوداتی داستان‌گو هستند. افسانه‌ها و داستان‌های فراطبیعی به ما این امکان را می‌دهند که سناریوهای “چه می‌شد اگر” را اکتشاف کنیم، به ما اجازه می‌دهند تا با ترس‌ها و آرزوهایمان روبرو شویم و بر آن‌ها غلبه کنیم. جن‌ها و پریان، شخصیت‌هایی هستند که مرز بین واقعیت و خیال را محو می‌کنند، به ما این شانس را می‌دهند که با عناصری از خودمان که در زندگی روزمره کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود، ارتباط برقرار کنیم.

علاوه بر این، افسانه‌ها و داستان‌های جن و پری به ما کمک می‌کنند تا با ناشناخته‌ها کنار بیاییم. در جوامع باستانی، افسانه‌ها راهی برای توضیح پدیده‌های طبیعی بودند که در غیر این صورت قابل فهم نبودند. امروزه، این داستان‌های پشت سر مکان های تسخیر شده در جهان به ما امکان می‌دهند تا با ترس‌های عمیق‌تر خود، مانند مرگ و نابودی، به شیوه‌ای معنادار کنار بیاییم.

در آخر

مکان های تسخیر شده در جهان ، از کاخ‌های باشکوه گرفته تا تئاترهای قدیمی و زندان‌های رها شده، همواره موضوعی فراگیر و جذاب در میان داستان‌ها و افسانه‌های شهری بوده‌اند. این مکان‌ها به دلیل تاریخچه پرتلاطم و گاهی اوقات تراژیک خود، فضایی رازآلود و گاه ترسناک را به خود اختصاص داده‌اند. درون دیوارهای این ساختمان‌ها و زیر سقف‌های آن‌ها، داستان‌هایی از گذشته‌های دور، ارواح سرگردان و اتفاقات ناشناخته نهفته است که باعث می‌شود حتی شجاع‌ترین قلب‌ها هم به تپش بیفتد.

این مکان های تسخیر شده در جهان به دلیل ارتباط عمیقی که با مرگ، از دست دادن و تراژدی دارند، ترسناک تلقی می‌شوند. افسانه‌هایی که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده‌اند، تجسمی از ترس‌ها و کنجکاوی‌های انسانی را ارائه می‌دهند و باعث می‌شوند این مکان‌ها به عنوان نقطه‌های تماس بین دنیای ما و دنیای ماوراء تلقی شوند. این ارتباط میان دنیایی که می‌شناسیم و دنیایی که تنها در افسانه‌ها وجود دارد، جذابیت مکان‌های تسخیر شده را دوچندان می‌کند و آن‌ها را به موضوعی جاودان در فرهنگ‌های مختلف تبدیل می‌کند.

در نهایت، ترس و کنجکاوی انسان از ناشناخته‌ها، از جمله دلایل اصلی علاقه به این مکان‌های تسخیر شده است. ما به طور طبیعی به دنبال درک پدیده‌هایی هستیم که فراتر از توضیحات منطقی ما قرار دارند، و این مکان‌ها فرصتی برای تجربه و تأمل در مورد مسائلی فراهم می‌آورند که هنوز هم برای بسیاری از ما مبهم و ناشناخته هستند.

آماده سفر به مکان های تسخیر شده در جهان هستید؟

نظرات کاربران