غذاهای معروف آلمان

غذاهای معروف آلمان؛ داستان‌هایی از پشت بشقاب‌های آلمانی

ممکن است غذاهای آلمانی مانند غذاهای سایر کشورها، معروف و شناخته‌شده نباشد، اما تنوع بسیار زیادی دارد و طعم‌ومزه آن بی‌نظیر است. هر منطقه از آلمان غذاهای غنی شده با سنت مخصوص خودش را به مردم ارائه می‌دهد. در بخش شمال کشور آلمان، غذاها عمدتاً بر پایه ماهی و محصولات دریایی است، درحالی‌که در جنوب این کشور بیشتر براساس گوشت قرمز و شکار تهیه می‌شود. غذاهای معروف آلمان اکثرا همراه با نان گندم یا چوب‌شور به مشتریان عرضه می‌شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. در ادامه شما را با 23 مورد از محبوب‌ترین غذاهای سنتی آلمان آشنا می‌کنیم.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

1. Braunkohl and Bregenwurst

غذاهای معروف آلمان

یکی از غذاهای معروف آلمان Braunkohl است. این غذا بیشتر در شمال کشور آلمان وجود دارد و طعم‌ومزه آن بسیار خاص و متفاوت است. Braunkohl در واقع نوعی سوسیس است که همراه با سیب‌زمینی آب‌پز و کلم که با نمک، فلفل و پیاز مزه‌دار شده است سرو می‌شود. این غذا مخصوص فصل زمستان بوده و می‌توانید آن را از ماه نوامبر تا ماه فوریه در کشور آلمان نوش‌جان کنید. اگر در فصل زمستان به آلمان سفر کردید، خوردن این غذای بی‌نظیر را فراموش نکنید.

2. Hamburger Labskaus

یکی دیگر از غذاهای سنتی آلمان Hamburger Labskaus نام دارد. این غذا که ریشه در شهر بندری هامبورگ دارد، دارای ظاهر بسیار جذابی است. طرز تهیه این غذا به این صورت است که سیب‌زمینی آب‌پز و برنج را همراه با گوشت گاو مخلوط کرده و سپس به آن غوره، چغندر، نمک و فلفل اضافه می‌کنند. پس از اینکه مواد به‌خوبی باهم مخلوط شد، در روغن داغ سرخ می‌شود. معمولا این غذا در کشور آلمان همراه با تخم‌مرغ نیمرو یا شاه‌ماهی سرو می‌شود.

3. Potato Pancakes (Kartoffelpuffer)

یکی دیگر از غذاهای محلی آلمان Potato Pancakes نام دارد. این پنکیک سیب‌زمینی بسیار خوش‌مزه بوده و طرفدارن بسیار زیادی دارد. طرز تهیه این غذا به این شکل است که ابتدا سیب‌زمینی‌ها را رنده کرده و با تخم‌مرغ، پیاز و چاشنی‌های مخصوص مخلوط می‌کنند. مخلوط آماده‌شده، به‌شکل پنکیک در روغن سرخ و طلایی می‌شود و در آخر همراه با سس سیب یا کمپوت سیب سرو می‌شود. اگر به آلمان سفر کردید، خوردن این غذا را در خیابان‌های پرهیاهوی این کشور از دست ندهید.

پاسپورت دومینیکا

4. Hamburger Pannfisch

غذاهای معروف آلمان؛ Hamburger Pannfisch

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای آلمانی Hamburger Pannfisch است. ماده ‌اصلی این غذا ماهی بوده و طعم واقعی آن را تنها در کشور آلمان می‌توانید تجربه کنید. این خوراک ماهی معمولا با ماهی ‌قرمز یا ماهی ‌ذغال‌سنگ درست شده و همراه با سیب‌زمینی، نشاسته، پیاز و سبزیجات پخته می‌شود. این خوراک در آخر همراه با سس خردل، خامه و گوشت خوک سرو می‌شود. در سفر به آلمان، طعم‌ومزه این غذا را از دست ندهید.

5. German Turnip Soup

یکی دیگر از غذاهای مشهور آلمان Turnip Soup است. سوپ شلغم یکی از غذاهای سنتی کشور آلمان بوده و بیشتر در فصل پاییز و زمستان درست می‌شود. این سوپ در گذشته غذای فقرا به ‌شمار می‌رفت، اما امروزه به‌دلیل داشتن ویتامین و مواد معدنی بالا، محبوبیت خود را به‌دست آورده است. خوردن این سوپ خوش‌مزه در فصل پاییز و زمستان را فراموش نکنید.

6. Pork Knuckle with Sauerkraut

یکی دیگر از بهترین غذاهای معروف آلمان Pork Knuckle with Sauerkraut نام دارد. کلم ‌ترش به‌عنوان غذای سبزیجات آلمانی شناخته شده و در سلامت دستگاه گوارش بسیار موثر است. برای تهیه کلم ‌ترش، کلم‌ سفید را به برش‌های نازک تبدیل کرده و با ادویه، فلفل و نمک مزه‌دار می‌کنند. در نهایت این غذا همراه با سیب‌زمینی سرخ‌شده سرو می‌شود. اگر به فکر سلامت خود هستید، خوردن این غذای معروف آلمانی را از دست ندهید.

7. Swabian Raviolis with Fried Onions

غذاهای معروف آلمان

یکی دیگر از غذاهای سنتی آلمان Swabian Raviolis with Fried Onions نام دارد. این غذا در جنوب ‌غربی این کشور تهیه می‌شود و از محبوبیت بالایی برخوردار است. همچنین شباهت زیادی به پاستا راویولی ایتالیایی دارد و میان آن با موادی مانند گوشت و سبزیجات پر می‌شود. این غذا در رستوران‌های آلمان همراه با پیاز سرخ‌شده سرو می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد.

8. Veal Sausage

یکی دیگر از غذاهای محلی آلمان Veal Sausage است. سوسیس گوساله یکی از غذاهای بسیار خاص آلمان محسوب می‌شود و به‌ندرت در قسمت شمالی این کشور فروخته می‌شود. این غذا، ترکیب گوشت گوساله و خردل بخارپزشده است و طعم شگفت‌انگیزی دارد. سفر به آلمان بدون خوردن این غذا بی‌فایده است.

9. Baden Brägele with Bibliskäs

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای آلمانی Baden Brägele with Bibliskäs نام دارد. این غذا یکی از محبوب‌ترین غذاهای جنوبی کشور آلمان به ‌شمار می‌آید و شامل سیب‌زمینی سرخ‌شده و پنیر گیاهی ‌تازه است. آلمانی‌ها این غذای مقوی را به‌عنوان یک وعده غذای کامل همراه با یک نوشیدنی مانند آب‌میوه یا آب‌گازدار نوش جان می‌کنند. ‌

10. Stuffed Cabbage Filled with Millet

غذاهای معروف آلمان؛ Stuffed Cabbage Filled with

یکی دیگر از غذاهای مشهور آلمان Stuffed Cabbage Filled with Millet است. مواد اولیه این غذا کلم و ارزن بوده و در صورت دل‌خواه همراه با پنیر، خامه و سس سرو می‌شود. این غذا به‌دلیل داشتن ویتامین C بالا، در زمستان برای محافظت در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است. گیاهخوارانی که می‌خواهند از خوردن یک غذای گیاهی لذت ببرند، این غذای بدون گوشت را امتحان کنند.

11. Döner with Curried Sausage

یکی دیگر از غذاهای محلی آلمان Döner with Curried Sausage نام دارد. جالب است بدانید که دونر با سوسیس با اینکه یک نام ترکی بوده، در برلین ساخته شده و در این کشور طرفداران زیادی دارد. این غذا طعم تندی دارد به‌عنوان یک میان‌وعده کلاسیک در کشور آلمان شناخته شده و همراه با سس‌ گوجه‌فرنگی با پودر کاری سرو می‌شود.

12. Saxon Mustard Meat

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای آلمانی Saxon Mustard Meat است. گوشت خردل ساکسون یک غذای کلاسیک از شرق آلمان بوده و در تهیه آن از گوشت خوک یا گاو همراه با یک آبگوشت سبزیجات خوش‌طعم استفاده می‌شود. سیب‌زمینی، پیاز، خیار و نان سبوس‌دار ازجمله مواردی است که در کنار این غذا سرو می‌شود. همچنین چاشنی این غذای دل‌چسب و دل‌پذیر، خردل تند، میخک، نمک، فلفل و زیره بوده و پایه ثابت مناسبت‌های خاص در کشور آلمان است.

13. Königsberger Meatballs

غذاهای معروف آلمان

یکی دیگر از غذاهای مشهور آلمان Königsberger Meatballs نام دارد. این کوفته‌های خوش‌مزه در شهر کونیگسبرگ آلمان شرقی طرفداران زیادی دارد و در تهیه آن از گوشت چرخ‌کرده، نان کهنه و پیاز استفاده می‌شود. این کوفته‌ها با سس سفید تهیه شده از آبگوشت، خامه و تخم مرغ سرو می‌شود و زمانی که به‌صورت سرد خورده می‌شود بسیار خوش‌طعم‌تر است. اگر به شهر کونیگسبرگ سفر کردید، حتما این کوفته‌های جذاب را امتحان کنید.

14. Tarte Flambée with a French Influence

یکی دیگر از بهترین غذاهای معروف آلمان Tarte Flambée with a French Influence است. این تارت آلمانی شباهت زیادی به تارت پیاز فرانسوی دارد و دقیقا به ‌همان شکل تهیه می‌شود. طرز تهیه این تارت به این صورت است که یک خمیر نازک را با خامه ‌ترش پوشش می‌دهند و در آخر با تکه‌های گوشت خوک، پیاز، نمک و فلفل آن را برای پخت آماده می‌کنند. خوردن این تارت‌ بی‌نظیر را از دست ندهید؛ بسیار خوشمزه است.

15. Curry Sausage in Western Germany

یکی دیگر از غذاهای معروف آلمان Curry Sausage in Western Germany نام دارد. سوسیس‌کاری در شهرهای برلین، بوخوم، کلن و دوسلدورف طرفداران بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید باتوجه‌به ذائقه‌تان، این غذا را همراه با سس تند نوش جان کنید. جالب است بدانید Curry Sausage in Western Germany در غرب آلمان معمولا با رول سرو می‌شود، نه با دونر. شک نکنید که سفر به آلمان با خوردن این سوسیس معنا پیدا می‌کند.

16. Braised Beef Rheinland-style

غذاهای معروف آلمان؛ Braised Beef Rheinland-style

یکی دیگر از غذاهای سنتی آلمان Braised Beef Rheinland-style است. این گوشت خوش‌مزه با ظاهر وسوسه‌انگیزش یکی از پرطرفدارترین غذاهای آلمان به‌ شمار می‌آید. تهیه گوشت گاو سرخ‌شده به‌سبک راینلند به این شکل است که ابتدا گوشت گاو را برای چند روز در سرکه، روغن، پیاز و هویج قرار می‌دهند تا به‌خوبی مزه‌دار شود. سپس سرخ شده و همراه با سیب‌زمینی، پیراشکی، سالاد یا کلم قرمز سرو می‌شود. مزه بهشتی این گوشت را از دست ندهید.

17. Butter Noodles

یکی دیگر از غذاهای محلی آلمان Butter Noodles نام دارد. این غذا نوعی نودل است که عمدتاً در جنوب غربی آلمان طرفدار دارد. مواد تشکیل‌دهنده آن شامل آرد، تخم‌مرغ و نمک بوده و بعد از پخته‌شدن سطح‌ آن را با پنیر پوشش می‌دهند. همچنین می‌توانید Butter Noodles را به‌همراه غذاهای گوشتی و کباب نوش جان کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. لذت سفر به آلمان را با خوردن این غذا دوبرابر کنید.

18. Dumplings

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای آلمانی Dumplings است. این کوفته‌ها با سیب‌زمینی پخته‌شده، پنیر رنده‌شده، آرد و تخم‌مرغ درست می‌شود. Dumplings که یکی از غذاهای آلمانی با سیب‌زمینی بوده دارای ظاهری شبیه به توپ و بافت نرم و ترد است. زمانی که مشغول گشت‌وگذار در آلمان هستید، خوردن این کوفته‌ها را فراموش نکنید.

19. Potato Salad

غذاهای معروف آلمان

یکی دیگر از غذاهای مشهور آلمان Potato Salad نام دارد. سالاد سیب‌زمینی در واقع یکی از معروف‌ترین مخلفات آلمانی بوده و در کنار غذا سرو می‌شود. سالاد سیب‌زمینی، یک غذای نسبتا ساده است و با سیب‌زمینی آب‌پز، خیار و پیاز تهیه می‌شود و در آخر با سس مایونز به‌خوبی مخلوط می‌شود. اگر به آلمان سفر کردید از خوردن این سالاد فوق‌العاده غافل نشوید.

20. Frankfurter Green Sauce

یکی دیگر از بهترین غذاهای معروف آلمان Frankfurter Green Sauce است. این سس سبزرنگ با ظاهری زیبا و طعمی بی‌نظیر در کشور آلمان طرفداران زیادی دارد. آلمانی‌ها از این سس برای ریختن روی سیب‌زمینی استفاده می‌کنند و مواد اصلی آن شامل گیاهان سبز تازه (بدون ساقه)، بادرنجبویه که گیاهی شبیه به نعنا بوده و خامه ترش است که همگی با نمک، فلفل و خردل مزه‌دار شده‌اند.

21. Pretzen from Bavaria

یکی دیگر از غذاهای معروف آلمان Pretzen from Bavaria نام دارد. این غذا در واقع نوعی چوب‌شور نمکی است که بیشتر در خیابان‌های آلمان فروخته می‌شود. ظاهر زیبا و طلایی‌رنگ آن هر رهگذری را جذب خود می‌کند. بیشتر آلمانی‌ها چوب‌شور را با پنیر تازه و پیازچه میل می‌کنند که طعم فوق‌العاده جذابی دارد.

22. Pumpernickel from Lower-Saxony

غذاهای معروف آلمان

یکی دیگر از غذاهای سنتی آلمان Pumpernickel from Lower-Saxony است. این غذا در واقع نوعی نان سبوس‌دار است که بیشتر مردم آلمان، این نان را جایگزین نان‌های سفید روزانه کرده‌اند. این نان سیاه برای اولین‌بار در سال 1450 در اوسنابروک، یک شهر آلمانی در نزدیکی مرز هلند پخته شد. این نان در طعم‌ها و ظواهر مختلف تیره، آجیلی، تند و بدون پوسته فروخته می‌شوند و بسیار سالم و مقوی است.

23. Rolls Wholemeal

یکی دیگر از غذاهای معروف آلمان Rolls Wholemeal است. رول‌های سبوس‌دار در نانوایی‌های سراسر آلمان تولید می‌شود و برای صبحانه و میان‌وعده مصرف می‌شود. این رول‌های سبوس‌دار را می‌توانید از شیرینی‌پزی و نانوایی‌های سطح شهر خریداری کنید. مطمئن باشید که با خوردن رول‌های سبوس‌دار، یکی از طرفداران پروپاقرص آن می‌شوید.

کلام آخر سه کلیک در رابطه با غذاهای معروف آلمان

در این مقاله شما را با تعدادی از غذاهای معروف آلمان آشنا کردیم. این غذاها تنوع بسیار زیادی دارد و طعم‌ومزه آن بی‌نظیر است. هر منطقه از آلمان، غذای مخصوص خودش را همراه با نان گندم یا چوب‌شور به مشتریان عرضه می‌کند. زمانی که به آلمان سفر کردید می‌توانید در مناطق شمالی غذاهای دریایی و در مناطق جنوبی غذاهای گوشتی را نوش جان کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم طعم بی‌نظیر غذاهای آلمانی را تجربه کنید و لذت ببرید.

نظرات کاربران