نوشیدنی‌های معروف اسپانیا

نوشیدنی‌های معروف اسپانیا؛ روح اسپانیا در یک لیوان!

 قبل از معرفی نوشیدنی‌های معروف اسپانیا، بهتر است که نخست شناختی نسبی نسبت به این کشور پرقدمت داشته‌باشیم. اسپانیا از جمله کشورهای توریستی جهان با تنوع آب‌وهوایی زیاد به‌شمار می‌آید که دارای مردمانی خونگرم و فرهنگی غنی‌‍ است. این کشور از چهار سو با دریا هم‌مرز است و این خود دلیلی مهم برای توریستی‌بودن این کشور محسوب می‌شود. به‌نوعی می‌شود گفت، اسپانیا سرزمینی ایده‌آل برای آسوده زیستن است. بنابراین کشوری با چنین پیشینه‌ قوی از نظر غذا و نوشیدنی هم باید نامدار باشد. اسپانیا از آن دست کشورهایی است که از تنوع نوشیدنی فراوانی بهره‌مند است و ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا شما را با این نوشیدنی های معروف اسپانیایی آشنا کنیم؛ پس اگر علاقه‌مند به این موضوع هستید، با ما همراه باشید.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

اسپانیا با چه ویژگی‌هایی در جهان شناخته شده‌است؟

نوشیدنی‌های معروف اسپانیا

فرهنگ پرجنب‌وجوش اسپانیا به‌عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان، بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر جهان به‌سمت خود می‌کشاند. اسپانیا با  ارائه‌ غذاهای لذیذ (موس وادرینک)، نوشیدنی آفتاب شکوفا (کوزین)، سواحل مدیترانه و معماری باورنکردنی ریخته‌شده در هر شکاف خیابان، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا است.

آیا شما عاشق مهمانی و رقص، هنر، چرم گاومیش، غذا و در یک کلام، به‌دنبال استراحت هستید؟ پس خیالتان راحت باشد؛ چراکه اسپانیا برای تمام این‌ها خدماتی به شما ارئه می‌دهد.

غذا بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ اسپانیایی است، اما هیچ وعده غذایی نمی‌تواند بدون چیزی برای نوشیدن کامل باشد. اگر شما در انتخاب نوشیدنی‌های موجود احساس سردرگمی و آشفتگی می‌کنید، نگران نباشید؛ در ادامه ما لیستی از نوشیدنی ‌های معروف اسپانیایی را برای کمک به شما معرفی می‌کنیم.

لیستی از نوشیدنی‌های معروف اسپانیا

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، اسپانیا دارای نوشیدنی‌هایی متنوع و باب طبع همه است. پس شمایی که اهل نوشیدنی هستید، گزینه‌ بسیار مناسبی را برگزیدید. شما می‌توانید در هر کشوری که هستید، یک میزآرایی چشمگیر با نوشیدنی‌‌های اسپانیایی داشته‌باشید.  اکنون وقت آن است تا به سراغ معرفی نوشیدنی های معروف اسپانیایی برویم.

سنگریا ؛ یکی از نوشیدنی‌ های معروف اسپانیا

نوشیدنی‌های معروف اسپانیا

سنگریا با ترکیبی پرطراوت از میوه‌ها، ادویه‌جات و ترشی‌جات به‌عنوان یکی از نوشیدنی‌ های معروف اسپانیا شناخته‌ شده‌است. مواد تشکیل‌دهنده‌ این نوشیدنی می‌تواند شامل زنجبیل، دارچین، تکه‌های لیمو، پرتقال، سیب، هلو، انبه، خربزه، کیوی، انگور، آناناس، انواع توت‎‌ و موارد دیگر باشد. سانگریا یک نوشیدنی بسیار خنک و مخصوص فصل تابستان است. این نوشیدنی درکوزه‌های بزرگ همراه با لیوان برای میهمانی‌ها و تجمعات سرو می‌شود.

ورموت

ورموت یکی دیگر از نوشیدنی‌ های معروف اسپانیا است که به‌دلیل طعم معطر و متمایز و آن تردی پایانی‌اش، یکی از بهترین انتخاب‌ها است. این نوشیدنی اغلب توسط گردشگران اسپانیایی و مردم محلی مصرف می‌شود. ورموت به‌عنوان یک پیش‌خوراک ساده، بسیار موردعلاقه‌ شرکت‌ها است. سبک اسپانیایی این نوشیدنی معطرتر از نسخه‌های ایتالیایی (قرمز شیرین) و فرانسوی (سفید خشک) شناخته‌شده است که با بیش از صد گیاه مختلف، طعم گیاه‌شناسی متفاوتی دارد. ورموت ایده‌آل به‌طور معمول ترد و شامل ترکیبی متعادل از مزه‌های اسیدی، تلخ و شیرین است. علاوه بر این اگر به‌دنبال نوشیدنی های غیرالکلی اسپانیا هستید، ورموت بسیار گزینه‌ مناسبی است. 

هورجاتا؛ از نوشیدنی های معروف اسپانیایی

نوشیدنی‌های معروف اسپانیا

هورجاتا یک نوشیدنی شیرین و خامه‌ای بسیار محبوب است که با مخلوطی از آب شیری، آجیل ببر (tiger nut) و شکر سفید  درست می‌شود. این نوشیدنی باید در یخچال نگهداری شود تا برای سرو سرد و طراوت‌بخش باشد. 

آجیل ببر، با ترکیب یکسانی از طعم فندق و بادام، عنصر کلیدی مورداستفاده برای خلق یک طعم شیرین است؛ اما از آنجا که آجیل ببر فقط در والنسیا برداشت می‌شود، هوراجا به‌ندرت در خارج از اسپانیا در دسترس است. هوراجا به‌عنوان یکی از نوشیدنی‌ های معروف اسپانیا بسیار معروف و هوس‌انگیز است.

موجیتو

موجیتو که از کوبا سرچشمه گرفته‌است، به‌عنوان یک کوکتل توسط بسیاری در اسپانیا، مصرف می‌شود. به‌طور سنتی کوکتل مخلوطی از پنج ماده‌ تشکیل‌دهنده است که شامل عرق نیشکر سفید، شکر، آبلیمو، نوشابه‌ی باشگاه و یخ و نعنا می‌شود. این نوشیدنی با جایگزین کردن آناناس به جای عرق نیشکر، به‌عنوان یکی از نوشیدنی ‌های معروف اسپانیا برای همه در دسترس است. همین موضوع خود نشان‌دهنده‌ی این است که اسپانیا برای همه‌ی سلیقه‌ها و عقاید، چیزی برای ارائه، دارد.

گرانیزادوس

نوشیدنی‌های معروف اسپانیا

گرانیزادوس یک نوشیدنی خنک برای فصل تابستان است که با سرو آن، تمام حرارات درونی و بیرونی بدن، فورا فروکش می‌کند. این نوشیدنی خوشمزه و اشتهابرانگیز از ترکیب میوه‌های مختلف و یخ تشکیل می‌شود. همانطور که از مواد تشکیل‌دهنده‌‌ی گرانیزادوس پیداست، خیلی سریع آماده می‌شود.

سخن پایانی 

در این مقاله سعی شد تا شما را با نوشیدنی ‌های معروف اسپانیا آشنا کنیم. همانطور که می‌دانیم، نوشیدنی‌ها نیز مانند غذا دارای شناسنامه‌اند و فلسفه‌ای پشت شکل‌گیری‌شان وجود دارد. نوشیدنی‌های اسپانیا نیز از این امر مستثنی نیست. پیدایش این نوشیدنی‌های وسوسه‌انگیز رابطه‌ مستقیمی با شرایط آب‌وهوایی، ذائقه‌ مردم و آداب‌ورسوم این کشور دارد. حال با توضیحاتی که در این مقاله داده‌شد، اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید، حتما خودتان را به این نوشیدنی‌های خارق‌العاده میهمان کنید؛ چراکه نوشیدنشان در آن هوا و فضای رویایی لذتی صدچندان خواهدداشت. 

شما دوست عزیزی که این مقاله را تا آخر دنبال کردید، کدام‌یک از این نوشیدنی‌ها را بیشتر می‌پسندید؟ خوشحال می‌شویم نظرتان را با ما به‌اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران