Milan

همه چیز درباره میلان؛ فکت هایی که هیچ وقت نمی دانستید!

فهرست مطالب

احتمالا در هر شهر و کشوری، حقایق جالب و باورنکردنی وجود دارد که فقط ساکنان از آنان مطلعند. برای میلان نیز همین‌طور است؛ این شهر، حقایق نهفته زیادی دارد؛ برای مثال،  پایتخت مد جهان است، بزرگ‌ترین شهر ایتالیا به شمار می‌رود، تعداد زیادی از جمعیت آن خارجی هستند، گورستانی عجیب و غریب با مجسمه‌های انسان‌نما دارد و ده‌ها حقیقت جالب که همگی در این مقاله آمده است. برای آشنایی بیش‌تر با 33 حقیقت جالب درباره میلان، همراه ما باشید.

Tour europe

بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید، چمدان و کوله خود را ببندید و خودتان را به یک سفر باورنکردنی ببرید!

تابستان، زمان خوبی برای سفرکردن نیست!

Milan

آگوست، ماه خوبی برای سفر به میلان نیست؛ چرا که دمای هوا در این فصل تابستانی به 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. علاوه بر آن، تعدادی از فروش‌گاه‌ها تعطیل می‌شوند و مغازه‌داران به تعطیلات تابستانی می‌روند؛ برخی از مردم محلی میلان نیز به سفر می‌روند تا از گرمای هوا در امان باشند. این یکی از حقایقی‌ست که باید پیش از سفر به میلان بدانید.

در صف نوبت نایستید!

یکی دیگر از حقایق جالبی که باید درباره میلان بدانید آن است که به‌هنگام بازدید از تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی باید بلیط‌‌تان را از ماه‌ها قبل رزرو کنید. اما حتی اگر به این قضیه مطلع نبوده‌اید یا هیچ بلیطی گیرتان نیامده، نگران نباشید؛ چرا که دو راه پیش رو دارید: با خط مستقیم فروش بلیط تماس بگیرید؛ چرا که همیشه تعدادی بلیط برای تماس‌گیرندگان تلفنی قرار داده می‌شود و یا در تور میلان شرکت کنید تا از تابلوی شام آخر که در کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه قرار دارد، بازدید کنید.

میلانی‌ها بعد از صرف غذا نوشیدنی نمی‌خورند!

یکی دیگر از چیزهایی که می‌توان درباره میلان برشمرد آن است که آن‌ها معتقدند خوردن هر نوشیدنی ترکیب با شیر، بعد از وعده‌های غذایی، فرایند هضم را مختل می‌کند. درست است که کافه‌ها، این نوشیدنی‌ها را در تمامی ساعت‌های روز سرو می‌کنند، اما ایتالیایی‌ها، نوشیدن شیرقهوه، لاته، آیس‌لاته، کافه موکا و ترکیب‌های دیگر نوشیدنی‌ با شیر را بعد از ساعت 11 ظهر متوقف می‌کنند؛ چرا که نمی‌خواهند شبیه گردشگرانی که از این موضوع بی‌خبرند به نظر برسند.

این تراموا، شما را به گذشته پیوند می‌زند!

درباره میلان

یکی دیگر از واقعیت‌هایی که می‌توان درباره میلان برشمرد، سفر به دل تاریخ با تراموا است. اگرچه بسیاری از ترامواهای شهر مدرنند، اما ATMosfera یک تراموای متعلق به دهه 1930 است که شما را به دل شهر می‌برد. شما طی این سفر، از پنجره تراموا به تماشای اجمالی گذشته میلان می‌نگرید و بعد از پیاده شدن، یک وعده غذای خوش‌مزه در یک رستوران میل می‌کنید.

نمایش‌گاه مبلمان شلوغ می‌شود!

درست است که شرکت در نمایش‌گاه مبلمان میلان که با نام Salone del Mobile شناخته و به‌مدت 6 روز در اواسط آوریل برگزار می‌شود، می‌تواند سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد، اما حقیقت آن است که شهر فوق‌العاده شلوغ شده و در نتیجه هزینه‌ اقامت در هتل‌ها افزایش می‌یابد. اگر از طرف‌داران سرسخت طراحی مبلمان نیستید، شاید بهتر باشد که این برنامه را از تلویزیون ببینید یا اخبار آن را پیگیری کنید.

بازدید از این موزه‌ها رایگان است!

یکی دیگر از دانستنی‌های جالبی که درباره میلان صدق می‌کند آن است که در اولین یک‌شنبه هر ماه، ورودی برخی از موزه‌های این شهر رایگان است. موزه del Novecento، Sforza Castle، Galleria d’Arte Moderna، Casa Museo Boschi di Stefano و MUDEC از جمله این موزه‌ها هستند. فراموش نکنید که به‌علت بازدید رایگان، این مکان‌ها فوق‌العاده شلوغ می‌شود؛ پیشنهاد می‌کنیم اول‌وقت از این جاذبه‌های دیدنی بازدید کنید. حقیقتا اولین یک‌شنبه هر ماه، فرصت مناسبی برای کشف فرهنگ و تاریخ میلان خواهد بود؛ آن هم بدون خرج کردن یک ریال پول!

کفش‌هایتان واکس‌زده باشد!

Your shoes are waxed

حقیقت جالب دیگری که درباره میلان صدق می‌کند آن است که میلانی‌ها به کفش‌های خود بسیار اهمیت می‌دهند. مطمئنا اگر به کفش‌های مردان و زنان رهگذر در خیابان نگاه کنید، کفش‌های‌شان واکس‌زده، تمیز و براق است. آن‌ها به‌قدری روی کفش‌ها حساسند که به کفش‌های یکدیگر نگاه کرده؛ گویی همدیگر را چک می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که پیش از سفر به میلان، شیک‌ترین کفش‌ها را همراهتان ببرید و وقتی به آن‌جا رسیدید، از واکس‌زدن و تمیزکردن آنان غافل نشوید؛ شما که دوست ندارید همه نگاه‌ها به سمت کفش‌های شما باشد؟

لا اسکالا ارزان می‌شود!

یکی دیگر از واقعیت‌هایی که باید درباره میلان برشمریم آن است که برای تماشای یک اجرا در سالن تئاتر لا اسکالا باید از ماه‌ها قبل بلیط‌تان را رزرو کنید. بلیط‌های نمایش فوق‌العاده گران هستند و به‌سرعت فروخته می‌شوند؛ اما جای نگرانی نیست؛ اگر یک ساعت پیش از شروع نمایش به آن‌جا بروید، احتمالا بلیط‌های باقی‌مانده، کنسلی یا برگشتی با 25 درصد تخفیف نصیبتان خواهد شد. درست است که بلیط‌ها هم‌چنان گران است، اما هرچه که باشد یک‌چهارم هزینه اولیه خواهد بود.

اجناس برند با تخفیف عرضه می‌شود!

از آن‌جایی که میلان پایتخت مد ایتالیاست، جای تعجبی نیست که در آن قیمت لباس‌ها، کفش‌ها و اکسسوری‌ها گران باشد. اگر به‌همراه خانم‌ها از بوتیک‌های این شهر دیدن کنید، تقریبا غیرممکن است که دست‌تان در جیبتان نرود؛ اما نگران نباشید؛ ما فکر جیب‌تان را هم کرده‌ایم! حقیقتا فروش‌گاه DMAG، بهترین مکان برای خرید شما به شمار می‌رود؛ چرا که در آن‌جا سه مغازه پیدا خواهید کرد که برندهای لوکس ایتالیایی و بین‌المللی را با تخفیف به فروش می‌رساند.

حراج شگفت‌انگیز با 70 درصد تخفیف برگزار می‌شود!

Clothing discounts in Milan

اگر شیفته مد هستید اما از بودجه مالی کافی برخوردار نیستید، نگران نباشید؛ ما فکر این‌جای کار را هم کردیم. واقعیت جالب آن است که میلان طی سال، دوبار جشنواره حراج شگفت‌انگیز لباس برگزار می‌کند. فروش زمستانی، معمولا از اوایل ژانویه شروع می‌شود و تا اوایل مارس ادامه می‌یابد، حراج تابستانه نیز از اوایل جولای تا اوایل سپتامبر ادامه دارد. در این موقع از سال، تمامی کالاها با 70 درصد تخفیف ارائه می‌شود. اگر مایلید در این تاریخ در میلان باشید، حتما اخبار را از یک‌ماه قبل رصد کنید؛ چون تاریخ دقیق این حراج، همان موقع اعلام می‌شود.

میلان بزرگ‌ترین شهر ایتالیاست!

 احتمالا تصور می‌کردید که رم، بزرگ‌ترین شهر ایتالیا باشد، اما رم حتی دومین شهر این کشور نیز به شمار نمی‌رود. میلان با 6.15 میلیون نفر و ناپل با 4 میلیون نفر، به‌ترتیب، پرجمعیت‌ترین شهرهای ایتالیا به شمار می‌آیند. این مورد یکی از حقایق جالب درباره میلان به شمار می‌رود.

پایتخت مد جهان است!

یکی دیگر از حقایق جالبی که درباره میلان صدق می‌کند آن است که این شهر، یکی از چهار پایتخت مد جهان به شمار می‌رود. علاوه بر میلان، پاریس، نیویورک و لندن نیز در شمار پایتخت‌های مد جهان به حساب می‌آیند. میلان به بوتیک‌ها و فروش‌گاه‌های قدیمی و مدرن مد مجهز است. در این فروش‌گاه‌ها، برندهای معروفی هم‌چون گوچی، دولچه و گابانا، ورساچه، پرادا و جورجیو آرمانی به فروش می‌رسد.

بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال ایتالیا این‌جاست!

درباره میلان

بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال اروپا در میلان قرار دارد. استادیوم Giuseppe Meazza که بیش‌تر با عنوان استادیوم سن سیرو شناخته می‌شود، 80 هزار نفر ظرفیت دارد. واقعیت جالب آن است که در این ورزش‌گاه، دو تا از برجسته‌ترین باشگاه‌های فوتبال اروپا، یعنی میلان و اینترمیلان در آن قرار دارند. علاوه بر آن، یک موزه نیز در آن‌جا قرار دارد که غنایم و یادگاری‌های این دو تیم را به نمایش می‌گذارد. اگر از طرف‌داران پروپاقرص فوتبال هستید، حتما از ورزش‌گاه دیدن کنید.

خانه بزرگ‌ترین کلیسای جهان است!

یکی از جالب‌ترین حقایق درباره میلان آن است که این شهر، خانه یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان است. کلیسای Duomo di Milano که 40 هزار نفر ظرفیت دارد، پنجمین کلیسای بزرگ جهان به شمار می‌رود. این کلیسای خیره‌کننده، یک اثر هنری زیباست که 135 گل‌دسته و بیش از 3400 مجسمه دارد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به میلان، از این جاذبه دیدنی غافل نشوید.

میلان، مهد بلندترین آسمان‌خراش‌های ایتالیاست!

یکی دیگر از جالب‌ترین حقایق درباره میلان آن است که این شهر، برخی از بلندترین آسمان‌خراش‌های ایتالیا را در خود جای داده است. این شهر، از سال 2010 در زمینه ساخت ساختمان‌های بلند، با سرعتی زیاد رو به رشد است. طی این سال‌ها، بارها عنوان «بلندترین ساختمان در میلان» به یکی از بناها نسبت داده شده است، اما در حال حاضر Torre Unicredit نه‌تنها مقام اول بلندترین ساختمان‌های میلان بلکه ایتالیا را دارد؛ این ساختمان در سال 2011 ساخته شده و 231 متر ارتفاع دارد. یکی دیگر از برج‌های بلند میلان نیز Allianz است. تعداد طبقات Allianz، 15 طبقه نسبت به Torre Unicredit بیشتر، اما ارتفاع آن چند فوت کوتاه‌تر است.

میراث داوینچی همین‌جاست!

Da Vinci's legacy in Milan

حقیقت جالب دیگر آن است که میلان، بیش‌ترین آثار لئوناردو داوینچی را در خود جای داده است. تابلوی شام آخر، تابلوی پرتره یک موسیقی‌دان، بازآفرینی‌ ماشین‌ها، اره هیدرولیکی، تانک، ماشین ریسندگی و ابزاری که در نقاشی‌های او آمده است، همه‌وهمه در این شهر قرار دارد. برای تماشای این آثار باشکوه، کافی‌ست به کلیسای Santa Maria delle Grazie، موزه Nazionale della Scienza e della Tecnologia، کتاب‌خانه ambrosian و موزه leonardo 3 بروید. 

داوینچی سیستم کانال را طراحی کرد!

حقیقت جالب دیگری که باید درباره آن صحبت کنیم آن است که لئوناردو داوینچی، مغز متفکر طراحی سیستم کانال در میلان بود. لودوویکو ماریا اسفورزا که در قرن پانزدهم دوک میلان بود، دستور ساخت پروژه‌ای برای ساخت کانال را صادر کرد. هدف او، انتقال مواد برای ساخت کلیسای Duomo بود. لیئوناردو داوینچی کسی بود که شبکه کانال‌ها را طراحی کرد و آنان را به کمال رساند. امروزه می‌توانید کانال‌های باقی‌مانده را در منطقه ناویلی که یکی از بهترین مناطق برای اقامت در میلان به حساب می‌آید، ببینید.

بازدید به‌صرفه امکان‌پذیر است

حقیقت جالب دیگری که باید درباره میلان برشمریم آن است که لمباردی، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین سیستم طراحی‌شده تراموا را در اروپا دارد. این تراموا، اولین تراموای شهر بوده که در سال 1881 ساخته شده است. امروزه میلان، 17 خط شهری و یک خط بین‌شهری‌ دارد؛ طول کل این مسیرها تقریبا به 182 کیلومتر می‌رسد. اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، سوار ترامواهای چوبی خط یک، 2 و 3 شوید؛ چرا که آنان شما را از میان جاذبه‌های تاریخی شهر عبور می‌دهند؛ این راهی آسان و مقرون‌به‌صرفه برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی شهر به شکار می‌رود.

میلان ثروتمندترین شهر ایتالیاست!

درباره میلان

یکی دیگر از حقایق جالب درباره میلان آن است که ناحیه لمباردی، ثروت‌‌مندترین منطقه ایتالیا به شمار می‌رود. این ثروت، از قدرت اقتصادی میلان نشات می‌گیرد. درست است که میلان شهری گران برای گردشگران به حساب می‌آید، اما حداقل 33 تفریح رایگان برای انجام دادن در این شهر وجود دارد.

بخوانید: حقایق جالب درباره میلان؛ ثروتمند ترین شهر ایتالیا!

میلان، بخشی از کشورهای دیگر بوده است!

یکی دیگر از چیزهای جالب درباره میلان آن است که این شهر، بخشی از فرانسه، اسپانیا و اتریش بوده است. در طول جنگ‌های ایتالیا، از پادشاه فرانسه ،لوئی دوازدهم، خواسته شد تا به لمباردی کمک کند؛ بااین‌حال، او فرصت را غنیمت شمرد و در سال 1500 ادعای دوک‌نشینی میلان را کرد. 25 سال بعد، چارلز پنجم، امپراطور اسپانیا، فرانسوی‌ها را شکست داد و این منطقه بخشی از اسپانیا شد. پس از حدود دو قرن، اسپانیا با معاهده اوترخت، دوک‌نشین میلان را به اتریش واگذار کرد. میلان سرانجام در نیمه دوم قرن نوزدهم، پس از اتحاد این کشور، بخشی از ایتالیا شد.

سه دیوار دفاعی از شهر محافظت کرده است!

یکی دیگر از حقایق جالب درباره میلان آن است که در طول قرن‌ها، دیوارها از ورود مهاجمان و از‌دست‌رفتن بخش‌هایی از شهر محافظت کرده‌ است؛ آنان دیوارهای رومی، قرون وسطایی و اسپانیایی هستند. امروزه، فقط چندین دروازه از آنان باقی مانده که ارزش دیدن را دارد. هرکدام از این دیوارهای دفاعی طی دوره مختلفی ساخته شده و سبک معماری متفاوتی دارد، آن‌ها عبارتند از:  Porta Ticinese Medievale، Porta Venezia و Porta Garibaldi.

ناپلئون خود را به پادشاهی ایتالیا منصوب کرد

Napoleon

یکی دیگر از حقایق تاریخی درباره میلان آن است که ناپلئون بناپارت و ارتش فرانسه، در اوایل قرن 18 به ایتالیای امروزی حمله و آن را فتح کردند. بعد از این اتفاق، ناپلئون خود را پادشاه ایتالیا نامید و در سال 1805 در کلیسای جامع میلان تاج‌گذاری شد. هنگامی که اشغال فرانسه به پایان رسید، کنگره وین در سال 1815، لمباردی میلان را به اتریش بازگرداند.

فلامینگوهای صورتی این‌جا زندگی می‌کنند

پارک Villa Invernizzi میلان، محل زندگی فلامینگوهای صورتی‌ست. برخی از این فلامینگوها بیش از 25 سال سن داشته و شمار آنان به عدد 24 می‌رسد. حقیقتا پارک Villa Invernizzi به روی عموم بسته است؛ بنابراین برای تماشای این پرندگان پابلند، باید از پشت حصارها و بوته‌های پشت درب پارک به آنان نگاه کنید.

میلان جمعیتی خارجی دارد

یکی دیگر از حقایق جالب درباره میلان آن است که 19 درصد از جمعیت این شهر را افراد خارجی تشکیل داده‌اند. همین اتفاق باعث شده تا میلان، به شهر خارجی‌ها لقب بگیرد. بیش‌ترین افراد این جمعیت را فیلیپینی‌ها تشکیل می‌دهند. در واقع، بیش از 41 هزار فیلیپینی در میلان زندگی می‌کند که بیش از 33 درصد از کل فیلیپینی‌های مقیم اروپا را شامل می‌شوند. علاوه بر فیلپینی‌ها، حدود 21 هزار نفر از افراد جمعیت را هم چینی‌ها تشکیل داده‌اند.

این کلیسا با استخوان انسان تزئین شده!

درباره میلان

یکی از جالب‌ترین حقایق درباره میلان آن است که یکی از کلیساهای آن با استخوان انسان تزیین شده است. San Bernardino alle Ossa که همان کلیسای معروف وحشتناک است، در ابتدا به‌عنوان گورستانی در کنار یک بیمارستان ساخته شد؛ چرا که بیمارستان، دیگر جایی برای اجساد مرده نداشت؛ در نتیجه آنان اجساد را در این محل می‌ریختند. چند دهه بعد، کنار این محل، نمازخانه‌ای ساخته شد که تمامی طاقچه‌ها، دیوارها و درهای آن با استخوان انسان تزیین شده است. وحشتناک است؛ مگرنه؟

میلان، نماد عجیب و غریبی دارد!

یکی دیگر از حقایق جالب درباره میلان، نماد عجیب و غریب این شهر است. نماد میلان، ماری بزرگ را‌ در حال بلعیدن یک مرد به تصویر می‌کشد. اما به‌طور دقیق مشخص نیست که این مار در حال خوردن آن انسان است یا در حال به‌دنیاآوردن آن. حقیقتا افسانه‌های زیادی درباره منشا این تصویر وجود دارد؛ تعداد زیادی از ایتالیایی‌ها بر این باورند که مار، نماد خانواده ویسکونتی‌ست؛ اما درمورد نحوه انتخاب این نماد توسط این خانواده اختلاف‌نظر زیادی وجود دارد. امروزه، بسیاری از برندهای معتبر میلانی، از این نماد در محصولات خود استفاده کرده‌اند؛ از جمله آنان می‌توان به شرکت خودروسازی ایتالیایی آلفارومئو و لباس‌های بازیکنان باشگاه فوتبال اینتر میلانو اشاره کرد.

عروسک‌های آویزان، یک‌ پیام واحد دارند!

یکی دیگر از دانستنی‌های میلان، وجود دیوار عروسک‌ها یا Wall of Dolls است. حقیقتا هدف از ایجاد این دیوار، آگاه کردن مردم درمورد خشونت علیه زنان است. این دیوار، با نقاشی‌ها، عروسک‌های آویزان در شکل و اندازه‌های مختلف، پوسترها، گل‌های خشک‌شده، عکس زنان قربانی و جملات و دست‌نوشته‌هایی پر شده است. برخی از نوشته‌ها نیز، آمار دقیقی از میزان جنایت علیه زنان را اطلاع داده و برخی دیگر نیز به بازگوکردن خاطرات قربانیان هر حادثه پرداخته است.

قدیمی‌ترین مرکز خرید ایتالیا این‌جاست!

 Galleria Vittorio Emanuele II

یکی دیگر از حقایق میلان آن است که Galleria Vittorio Emanuele II، قدیمی‌ترین مرکز خرید جهان به شمار می‌رود. این مرکز خرید که بین سال‌های 1865 تا 1877 ساخته شد، نام اولین پادشاه کشور را یدک می‌کشد. حقیقت جالب درباره Galleria Vittorio Emanuele II آن است که از معماری باشکوهی برخوردار بوده و موزاییک‌های کف آن، نشان از طرح‌های میلان، تورین، فلورانس و رم دارد و سقف آهنی-شیشه‌ای آن نمای آسمان را بازتاب می‌دهد.

این گورستان کمی عجیب است!

یکی دیگر از ناگفته‌های جالب درباره میلان آن است که Cimitero Monumentale، گورستانی عجیب و غریب است. حقیقتا این قبرستان، با مقبره‌هایی غیرمعمول پر شده است؛ مقبره‌هایی که روی برخی از آنان مجسمه‌های کوچک و بزرگ و در اشکال انسان قرار دارد. احتمالا بازدید از گورستان را در برنامه بازدید از جاذبه‌های دیدنی میلان به حساب نیاورید، اما پیشنهاد می‌کنیم برای تماشای این مجسمه‌های شگفت‌انگیز، از Cimitero Monumentale دیدن کنید.

له‌کردن آلت گاو نر، خوش‌شانسی می‌آورد!

یکی دیگر از حقایق عجیب و باورنکردنی درباره میلان آن است که آن‌ها معتقدند اگر روی بیضه‌های گاو نر، روی موزاییک‌های Galleria Vittorio Emanuele II بچرخند، خوش‌اقبالی به آن‌ها رو می‌کند. در افسانه‌ها آمده است که اگر بتوانید روی بیضه‌های این گاو، سه‌بار روی پاشنه بچرخید، برای یک‌سال خوش‌شانسی را در آغوش خواهید گرفت؛ بنابراین اگر جمعیت زیادی را در آن‌جا دیدید که دور یکی از موزاییک‌های کف، صف کشیده‌اند جای تعجبی نیست؛ آن‌ها پی خوش‌شانسی‌اند! 

این کتاب‌خانه، ارزشمند است!

درباره میلان

کتاب‌خانه Biblioteca Ambrosiana، در سال 1609 در میلان تاسیس شد. این کتاب‌خانه، نام قدیس حامی میلان، یعنی آمبروز، را یدک می‌کشد. یکی از حقایق جالب درباره میلان آن است که کتاب‌خانه تاریخی Biblioteca Ambrosiana، صدها نسخه خطی باستانی گران‌بها مانند Codex Atlanticus، اثر لئوناردو داوینچی، و نقاشی‌های Caravaggio – نقاش ایتالیایی در روم- Botticelli –نقاش ایتالیایی دوره رنسانس اولیه- و Titian -نقاش ایتالیایی دوره رنسانس- را در خود نگهداری می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای کشف میراث هنرمندان بزرگ رنسانس، از این کتاب‌خانه بازدید کنید.

این نوشیدنی، میلان را ثروت‌مند کرد!

بارجادا، یک نوشیدنی شیرین و خوش‌مزه است که از خامه زده‌شده، قهوه و شکلات تشکیل می‌شود. این نوشیدنی، در Caffé del Teatro در نزدیکی La Scala متولد شد. حقیقت جالب آن است که محبوبیت این نوشیدنی، در قرن 19 و 20 به اوج خود رسید؛ به‌طوری که سازنده خود را ثروت‌مند کرد. امروزه می‌توانید بارجادا را در منوی کافه‌های دنج میلان بیابید.

این قلعه، حدودا 10 موزه دارد!

یکی دیگر از واقعیت‌های جالب درباره میلان آن است که قلعه شگفت‌انگیز اسفورزا، بیش از 10 موزه را در خود جای داده است. این قلعه غول‌پیکر، متعلق به قرون وسطی بوده و قدمت آن به قرن 15ام برمی‌گردد. ورودی قلعه رایگان نیست، اما گشت‌وگذار در حیاط باشکوه آن بدون صرف هزینه ممکن است. پیشنهاد می‌کنیم به این قلعه دیدنی بروید و از آثار معروف لئوناردو داوینچی و میکل‌آنژ بازدید کنید. فراموش نکنید که بلیط‌تان را از قبل رزرو کنید.

برای مسافرت به این شهر رویایی و هیجان انگیز، میتوانید به رزرو بلیط هواپیما و تور از سه کلیک اقدام نمایید.

در آخر

در این مقاله، به برملاکردن 35 حقیقت جالب تاریخی و گردشگری درباره میلان پرداخته‌ایم. بد نیست که پیش از سفر به این شهر، از این موارد اطلاع یابید؛ چرا که با نگاهی تازه از میلان بازدید خواهید کرد. امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

نظرات کاربران