Luxurious and luxurious Dubai
16 اردیبهشت 1402
دبی

دبی بریم یا استانبول؛ اطلاعات از ما، انتخاب با شما

قصد سفر دارید و به دنبال مقصد هستید؟ نظرتان درباره دبی یا استانبول چیست. این دو شهر از پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری برای ما ایرانی‌ها هستند. اما برخی اوقات بین دو راهی اینکه دبی بریم یا استانبول می‌مانیم. بیایید تا با یکدیگر مقایسه‌ای مختصر بین غذا، مکان‌های تفریحی، مراکز خرید، هزینه سفر و بقیه موارد داشته باشیم تا انتخاب برای شما راحت‌تر شود. 

رزرو تور استانبول

کدام یک برای تعطیلات بهتر است؟

با مقایسه شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو شهر خودتان به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که دبی بریم یا استانبول! 

دبی مجلل و لوکس است

Luxurious and luxurious Dubai

دبی شهری پر زرق و برق و مجلل است که لوکس بودن را به معنای واقعی در همه چیز اجرا کرده‌است. این شهر شگفت‌انگیز انواع تفریحات، سرگرمی‌ها، مراکز خرید، هتل‌های خاص و رستوران‌های جهانی را در اختیارتان می‌گذارد تا غرق تفریح و خوشگذرانی در موسیقی و مکان‌های جذاب آن شوید. 

استانبول اما متنوع و هیجان‌انگیز خواهد بود

استانبول هم شهری متنوع، زیبا و با جاهای دیدنی بسیار است، از تاریخ گرفته تا تفریحات مهیج. توریست‌های زیادی هر ساله به این شهر رویایی و باحال سفر می‌کنند و از تفریحات شبانه، موزه‌ها، مکان‌های تاریخی و غذاهای خوشمزه‌اش ذوق زده می‌شوند. 

نظر شما چیست، دبی بریم یا استانبول! 

آیا دبی یا استانبول برای موزه ها و دیدنی های تاریخی بهتر است؟

در هر دو شهر موزه‌های و مکان‌های تاریخی متعددی وجود دارد که در نوع خود بسیار شگفت‌انگیز هستند. 

دبی شهری که چیز زیادی از ظهورش نمی‌گذرد از این قافله عقب نمانده و برخی از بهترین شگفت‌انگیزترین موزه‌ها را خلق کرده‌است. مکان‌های تاریخی و دیدنی هم در این شهر کم نیستند و کافی است سری به برج خلیفه از بزرگ‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان بزنید. 

در مقابل استانبول به لحاظ تاریخی، حرف برای گفتن زیاد دارد. مساجد، کلیساها، موزه‌های متنوع و تاریخ مذهبی، این شهر شما را به گذشته می‌برد. کافی است سری به ایاصوفیه، توپکاپی سرایی و مسجد آبی بزنید. 

دبی یا استانبول برای غذا بهتر است؟

Luxurious and luxurious Dubai

وقتی صحبت از غذا می‌شود، برابری بین این دو شهر به چشم می‌خورد. البته تنوع رستوران بین‌المللی در دبی بیشتر است. به عبارتی…

دبی مملو از رستوران است

در شهر جادویی دبی از هر کشوری که تصور کنید، رستوران وجود دارد، آن هم نه یکی بلکه تعداد بسیار. از رستوران‌های آمریکایی و اروپایی گرفته تا رستوران‌ها محلی و آسیای شرقی. فقط کافی است بدانید هوس چه غذایی کردید یا دوست دارید چه چیزی را امتحان کنید. دبی پر از گزینه خواهد بود. اما بره گوسفند بریان شده خودشان را حتما بخورید و لذت ببرید. 

چه کسی غذاهای ترکی دوست ندارد

استانبول بیشتر از هر چیزی به خاطر غذاهای خوشمزه‌اش معروف است. از غذاهای سنتی و محلی ترکی گرفته تا دسرهای خاص و باقلواهای شیرین، استانبول شما را گرسنه نگه نمی‌دارد. حتی غذاهای خیابانی این شهر هم دلچسب هستند و البته مقرون به صرفه. 

آیا دبی یا استانبول برای زندگی شبانه بهتر است؟

Luxurious and luxurious Dubai

برای برخی اینکه دبی بریم یا استانبول با تفریحات شبانه جواب می‌دهد. اینکه کدام یک در شب مهیج‌تر هستند و بیشتر خوش می‌گذرد. 

در دبی مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد که بخواهید در شب از آن‌ها دیدن کنید. کافه‌ها تا پاسی از شب باز هستند و مهمانی‌های زیادی هر شب برگزار می‌شود که افراد ثروتمند در آن‌ها شرکت می‌کنند. 

رزرو تور دبی

استانبول تفریحات شبانه بیشتر به نمایش می‌گذارد از کنسرت و موسیقی گرفته تا غذا و مهمانی‌های رنگارنگ. 

آیا دبی یا استانبول برای خرید بهتر است؟

اگر بخواهید بدانیم که برای خرید به دبی بریم یا استانبول، هر دو مکان‌های زیادی را ارائه می‌دهند.

از دبی که شروع کنیم باید بدانید که قدم در بهترین شهر دنیا برای خرید می‌گذارید. در اینجا هر مرکز خرید خودش یک شهر کامل است. هم تفریح و هم خرید! در کنار بزرگ‌ترین و بهترین مراکز خرید برند جهانی، تفریحات و رستوران‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند تمام تعطیلاتتان را پر کند. 

استانبول را نیز پایتخت مد کشورش ترکیه می‌دانند، پس انتظار مراکز خرید متنوع و بازارهای رنگارنگ را داشته باشید. اینجا می‌توانید با هر قیمتی که بخواهید خرید کنید. 

دبی برای زوج ها بهتر است یا استانبول؟

برای ماه عسل دبی بریم یا استانبول، فرق چندانی ندارند و هر دو از مقاصد خوب برای گذراندن یک سفر دو نفری عاشقانه هستند. 

دبی شهر خوبی برای سفر زوجین است. از مناظر تماشایی گرفته تا استراحتگاه‌های مرتفع، زوج‌ها می‌توانند از یک خلوت رمانتیک به شهر لذت ببرند.

استانبول یک مکان بسیار محبوب برای سفر برای زوج‌ها است. زوج هایی که از تاریخ، فرهنگ و محله‌های پر‌جنب‌و‌جوش لذت می‌برند، مطمئنا از اقامتی رمانتیک در اینجا لذت خواهند برد.

آیا دبی یا استانبول برای حمل و نقل عمومی بهتر است؟

Luxurious and luxurious Dubai

در مقایسه اینکه دبی بریم یا استانبول به سیستم حمل و نقل عمومی آن‌ها می‌رسیم. در بین این دو شهر استانبول تا به اینجا جلوتر از دبی است. دارا بودن یک شبکه گسترده از حمل و نقل شامل تراموا، اتوبوس، کشتی، حتی مینی بوس این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی به هر کجای شهر که بخواهید سفر کنید.  

در مقابل، دبی نیز روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است. سیستم مترو این شهر به تازگی تاسیس شده و گزینه‌های دیگری چون اتوبوس، تراموا، اتوبوس‌های آبی و سیستم مونوریل را در اختیار گردشگران می‌گذارد. اگر به فکر تاکسی هستید در هر دو شهر گران خواهد بود. 

آیا باید زمان بیشتری را در استانبول بگذرانم یا دبی؟

اینکه چند روز در هر شهر بمانید، بسته به بودجه و حال و هوای خودتان دارد. در هر دو شهر فعالیت‌ها و تفریحات متنوع زیادی دیده می‌شود که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کنند. با این حال، ما می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم که برای سفر به دبی و استانبول 3-7 روز را اختصاص دهید.

کدام شهر ارزان تر است استانبول یا دبی؟

دبی بریم یا استانبول؟ کدام یک ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود؟ این سوال خیلی از افرادی است که به دنبال یک تعطیلات خاص و متناسب بودجه‌شان هستند. ما میانگین هزینه روزانه در سفر به این دو شهر را عنوان می‌کنیم که شامل، اقامت دو نفر، غذا، حمل و نقل و تفریحات است.

  • دبی 248 دلار
  • استانبول 66 دلار

بهترین زمان برای سفر به دبی یا استانبول چه زمانی است؟

Luxurious and luxurious Dubai

استانبول دارای آب و هوای معتدل با چهار فصل متمایز است، اما دبی هوای گرمسیری را با آب و هوای نسبتاً گرم در اکثر فصول سال تجربه می‌کند. پس اگر می‌خواهید تابستان به تعطیلات بروید، انتخاب شما قطعا استانبول خواهد بود. هوا گرم است، اما نه به اندازه دبی! 

گرما در دبی می تواند بسیار شدید باشد. در تابستان، دبی کمی گرمتر از استانبول است. به طور معمول، دمای تابستان دبی در ماه جولای حدود 35 درجه سانتیگراد و استانبول حدود 24 درجه سانتیگراد است.

آیا باید در پاییز به دبی یا استانبول سفر کنم؟

پاییز مسافران زیادی را به دبی و استانبول می‌کشاند. دبی به دلیل آب و هوای گرم خود می‌تواند گزینه مناسبی در این فصل باشد و با خیال راحت می‌توانید به شنا و تفریحات فضای باز بپردازید. در مقابل، استانبول هوا رو به سردی می‌رود و بارندگی در برخی روزها دیده می‌شود. 

اما، زمستان در دبی همانند بهار است و استانبول سرد خواهد بود. در هر صورت این انتخاب شماست که دبی بریم یا استانبول؟ 

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم تا با مقایسه کوتاه و مختصر درباره هزینه، مراکز خرید، نحوه رفت و آمد و موارد دیگر به شما کمک کنیم تا تصمیم بگیرید به دبی بریم یا استانبول. اگر دوست دارید و البته بودجه سفرتان می‌رسد که لوکس و مجلل بودن را تجربه کنید، به سراغ دبی بروید. در غیر این صورت استانبول هم به همان اندازه جذاب و مقرون به صرفه خواهد بود. تصمیم با شماست! 

بلیط هواپیما دبی یا بلیط هواپیما استانبول، کدام یک را می‌خواهید!؟

نظرات کاربران