Dubai entertainment in the desert
18 مرداد 1402
دبی

بهترین و خفن‌ترین تفریحات دبی در صحرا 2023

کالسکه‌های شنی، شتر سواری، کمپینگ در صحرا و دوچرخه‌سواری، فقط بخشی از تفریحات دبی در صحرا هستند. تعداد زیادی از فعالیت‌های بیابانی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید و به سفرتان رنگ و شکلی دیگر ببخشید. پس اگر قصد سافاری در دبی را دارید، کلاه آفتابی و کرم ضدآفتاب خود را بردارید و به داخل تپه‌های شنی بروید. 

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید

با شناخت سافاری‌های صحرای دبی شروع می کنیم

برخی تصور می‌کنند که سافاری در دبی فقط به شام خوردن و ماشین سواری یا همان آفرود سواری مختصر می‌شوید. بیایید تا این تصور شما را به کلی عوض کنیم. اما قبل از آن با چند تور تفریحی آشنایتان می‌کنیم. 

ماجراجویی به سبک عربی

Arabian style adventure

ماجراجویی به سبک عربی یکی از تفریحات دبی در صحرا است که شرکت‌های زیادی، تورهای آن را برگزار می‌کنند. به جرات می‌توان گفت که این تورها به شدت طرفدار دارند. تفریحات این تورها شامل شترسواری، شام بوفه، هنر حنا و همچنین تپه‌بازی می‌شوند. می‌توانید وسایل نقلیه مشترک یا شخصی (اگر ترجیح می‌دهید فقط با خانواده‌تان وقت‌گذرانی کنید) تهیه کنید و تورهای صبح یا عصر را انجام دهید.

هزینه: از 349 درهم شروع می‌شود

سایت: http://arabian-adventures.com 

تلفن: 04 274 8803

سافاری صحرای دبی

آماده انفجار هیجان بر فراز تپه‌های شنی هستید؟ این تور گزینه‌های رفاهی و تفریحی زیادی را در پیش روی شما قرار می‌دهد. از وعده‌های صبحانه و عصرانه گرفته تا پرش از روی تپه‌های شنی و کباب‌های درون چادر بادیه‌نشین. آیا دوست دارید از تفریحات دبی در صحرا لذت ببرید؛ اقامت خود را در بیابان طولانی کنید، زیر ستاره‌ها بخوابید و طلوع خورشید را تماشا کنید در حالی که از صبحانه کمپ لذت می‌برید؟ این سافاری همه‌ی این‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

سایت: desertsafaridubai.com

تلفن: 056 5364 484

پلاتینیوم هیرتیج (Platinum Heritage)

تفریحات دبی در صحرا

همان‌طور که از نام آن پیداست، سافاری‌های صحرای Platinum Heritage تجربه سنتی را یک یا دو درجه بالاتر می‌برند. تور پلاتینیوم هیرتیج را به عنوان «لوکس‌ترین سافاری صحرای دبی» نام‌گذاری می‌کنند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که چه چیزی را تجربه خواهید کرد. 

با یک لندرور همراه با راهنمای خصوصی به کاوش در صحرا  می‌روید. پس از آن، غروب خورشید را تماشا می‌کنید و در حالی که از کاناپه‌ها و آبمیوه‌های تازه لذت می‌برید، در یک نمایش شگفت‌انگیز شاهین‌بازی شرکت خواهید کرد. این کمپ کاملاً خورشیدی است و به محیط زیست اهمیت زیادی می‌دهد. بنابراین این یکی بیشتر درباره طبیعت است تا آدرنالین.

هزینه: از 695 درهم

سایت: http://platinum-heritage.com

تلفن: 04 440 9827

نوبت تفریحات دبی در صحرا است

علاوه بر آفرود بازی، فعالیت‌های بیشتری برای بالا بردن آدرنالین وجود دارد. چه فعالیت‌هایی؟ 

تجربه بادیه نشینی

Bedouin settlement

برای بازگشت به طبیعت با یک تجربه بادیه‌نشین واقعی در بیابان آماده شوید! بادیه‌نشینی از اولین تفریحات دبی در صحرا است که می‌توانید به سراغش بروید و الخیما در آن تخصص دارد، به خصوص اگر با دوستان و خانواده‌تان هستید. بنابراین چادرهای بزرگ و 15 نفره را انتخاب کنید و در کنار هم از تماشای مناظر و تفریحات و پذیرایی‌های خاص لذت ببرید. در این تجربه شما همانند یک اماراتی در صحرا زندگی خواهید کرد و در عین حال به هیچ وجه خسته و ناامید از انتخابتان نخواهید بود. 

هزینه: از 1500 درهم

آدرس: Al Marmoom Desert Conservation Reserve

سایت: http://alkhayma.com

شتر سواری

بیشتر سافاری‌های صحرا، شترسواری را به‌عنوان یک گزینه انتخاب می‌کنند، اما اگر می‌خواهید تجربه حیوانات تنها کاری باشد که انجام می‌دهید، یک تور ویژه شتر سواری را رزرو کنید. می‌توانید بین یک سفر گروهی یا خصوصی یک ساعته با شتر در میان تپه‌ها یکی را انتخاب و در زمان سفر کنید. در کل، یکی از اصلی‌ترین تفریحات دبی در صحرا همین شترسواری است که تقریبا همه گردشگران آن را امتحان می‌کنند. 

هزینه: از 250 درهم شروع می‌شود.

زمان: تورها صبح‌ها در ساعت 8 صبح و سپس در غروب آفتاب اجرا می‌شوند.

سایت: http://dubaicamelride.com

کالسکه شنی (Dune buggy)

تفریحات دبی در صحرا

یک ماجراجویی باحال در تپه‌های شنی که شبیه هیچ چیز دیگری نیست. زمانی که درون این کالسکه می‌نشینید، احساس می‌کنید که باد به دور شما می‌چرخد. بالا و پایین رفتن در میان تپه‌های شنی درون این کالسکه چهار چرخ نهایت هیجان خواهد بود. 

مدل‌های مختلف دو یا چهار نفره از این کالسکه‌ها وجود دارد که می‌توانید بسته به سرعت‌ دلخواهتان و البته قیمت مورد نظرتان، یکی را انتخاب کنید. پس کلاه ایمنی را بپوشید و مطمئن شوید که محکم نشسته‌اید، این ماجراجویی است که شما عاشق آن خواهید شد.

هزینه: برخی از 900 درهم و برخی دیگر از 499 درهم شروع می‌شوند. 

سایت: http://bigreddxb.com، http://arabian-adventures.com

دوچرخه سواری چاق (Fat biking)

یکی از تفریحات دبی در صحرا، دوچرخه‌سواری چاق است که احتمالا نام آن را نشنیده‌اید. خوب از آنجایی که دوچرخه‌سواری درون شن‌ها غیرممکن است، آن را کمی تغییر دادند و لاستیک‌ها ضخیم‌تر از یک دوچرخه معمولی درست کردند. باحال است نه؟

ولی یک مسئله وجود دارد که باید در مورد آن بدانید، این ماجراجویی قطعا به سطحی از آمادگی جسمانی و انرژی بالا نیاز دارد. اگر هم دوست دارید که حتما امتحان کنید، ولی توان بدنی لازم را ندارید، به این هم فکر شده، می‌توانید یک همین دوچرخه را از نوع برقی رزرو کنید تا دیگر زیاد انرژی نسوزانید. 

دوچرخه را به مدت شش ساعت اجاره کنید و به دل بیابان بروید (فقط مطمئن شوید که می‌دانید کجا می‌روید) یا به یکی از تورهای دو تا سه ساعته به تپه بزرگ قرمز، سنگ فسیلی یا دریاچه های القدرا بپیوندید.

هزینه: از 250 درهم 

سایت: quadbikeindubai.com/fatbike

موتور چهار چرخ (Quad biking)

Quad biking

این چیزها در زمین‌های معمولی سرگرم‌کننده هستند، اما در بیابان، تبدیل به یکی از مهیج‌ترین فعالیت‌ها می‌شوند. سوار یکی از این موتورها شوید و با سرعت هر چه بیشتر در میان تپه‌های شنی صحراهای داغ دبی، بالا و پایین بروید. اگر هم رانندگی با این چهارچرخ‌ها را بلد نیستید، اصلا اشکال ندارد، با یک راننده بروید و این هیجان به هیچ وجه و با هیچ بهانه‌ای از دست ندهید. 

هزینه:از 250 درهم

سایت: http://quadbikeindubai.com

اسکی روی شن (Sand boarding)

تفریحات دبی در صحرا بدون امتحان نکردن اسکی روی شن ناقص خواهد بود. باور کنید که اسکی روی شن همان لذت اسکی روی برف را دارد، اما با سرعتی کمتر! اغلب سافاری‌های دبی شامل این گزینه می‌شوند. فقط از قبل برایتان توضیح دهیم که این کار کمی نیازمند آمادگی جسمانی است. از چه نظر؟ قطعا پیاده‌روی در آن تپه‌های شنی برای رسیدن به قله کار ساده‌ای نیست، با این حال اگر می‌توانید، لذت پایین آمدن با اسکی تمام خستگی راه را از تنتان بیرون خواهد کرد. 

راستی قبل از سوار شدن بر روی دستگاه اسنوبرد و پرت شدن از تپه‌های شنی به محیط اطراف خود نگاه کنید و از مناظر لذت ببرید. این که روی پاهای خود بمانید یا در نهایت با یک لقمه شن و ماسه مواجه شوید به سطح مهارت شما بستگی دارد. موفق باشید!

هزینه: از 200 درهم

سایت: http://desert-safari-dxb.com/ sandboarding-duba

اسب سواری

تفریحات دبی در صحرا

نزدیک بودن به چنین صحرای زیبایی در دبی، فرصتی عالی برای بازگشت به طبیعت و امتحان اسب سواری است، به خصوص در کشوری که به خاطر ورزش‌های سوارکاری خود بسیار مشهور است. این فعالیت مهیج نه تنها بهترین راه برای گذراندن وقت با حیوانات است، بلکه یک راه سرگرم‌کننده برای تناسب اندام و ورزش کردن هم است. اسب سواری برای بهبود قدرت مرکزی بسیار عالی است، پس خودتان را برای یکی از تفریحات دبی در صحرا آماده کنید.

اسب سواری در اصطبل آل علی

اینجا مکانی است که می‌توانید از همه چیز دور شوید و با اسب به داخل تپه‌های شنی بروید. در اینجا سواری در صحرا برای همه توانایی‌ها وجود دارد. چراکه سواران به گروه‌هایی براساس توانایی‌هایشان تقسیم می‌شوند، بنابراین چه برای یک پیاده‌روی ملایم روی شن‌ها و چه برای دویدن با اسب و گرفتن باد در دستان، بخواهید اسب‌سواری را امتحان کنید، اصطبل آل علی همراه شما خواهد بود. 

هزینه: از 150 درهم

اینستاگرام: @alalistable_horseriding

تلفن: 055 478 8889

در نهایت باید بگوییم که…

تفریحات دبی در صحرا به همین‌ها ختم نمی‌شود و شما می‌توانید از بودن در بیابان بکر به هر طریقی که دوست دارید لذت ببرید. ما فقط برخی از گزینه‌های پیش رو را به شما معرفی کردیم تا براساس سلیقه، توانایی و البته بودجه‌تان انتخاب کنید. 

نظرات کاربران