Business Bay
20 مرداد 1402
دبی

خلیج بیزینس دبی؛ از مناطق تجاری، کاری و مسکونی دبی

خلیج بیزینس دبی برای کسانی که به دنبال زندگی، کار، تفریح و سرگرمی هستند، عالی است! خلیج تجاری تنها چند دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و مهمترین ویژگی آن ساختمان‌ها و برج‌های بسیار بلندش هستند. علاوه‌براین خلوتی و دور بودن از شلوغی باعث شده تا توریست‌ها هم برای گشت و گذار و تفریح به این منطقه سر بزنند. 

رزرو تور دبی

در کل، منطقه بیزینس دبی با چشم‌اندازی از برج خلیفه، سوق البهار و مرکز خرید دبی، به یکی از شیک‌ترین و پرمخاطب‌ترین مکان‌های دبی برای زندگی تبدیل شده است؛ چراکه دارای برج‌های مسکونی، مراکز خرید، برج‌های تجاری و هتل‌های فراوانی است. از طرفی، خلیج تجاری نیز در منطقه‌ای واقع شده که رو به کانال آب دبی است، بنابراین می‌توانید مناظر شگفت‌‌انگیزی از پل آبی معروف شهر را به نمایش می‌گذارد. نمایشی از رنگ‌های متنوع و دیدنی!

بلیط هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید

زندگی در خلیج بیزینس دبی چگونه است؟

Dubai Business Bay

انتظار نداشته باشید زندگی در خلیج بیزنس (Business Bay) کند و کسل کننده باشد. اینجا همیشه پر از زندگی است و بسیار سریع در حال حرکت خواهد بود.  

خلیج بیزنس دبی را می‌توان با ویژگی‌های زیادی توصیف کرد: برای مثال، اینجا به نوعی نسخه مینیاتوری از شهر جمع و جور نیویورک در دبی است. چون ساختمان‌های آسمان خراش فراوان، خیابان‌های بتنی زیاد و فضای سبز کمی دارد. در واقع، این مکان خانه ساختمان‌های معماران معروفی مانند The Opus اثر زاها حدید، برج Iris Bay و هتل JW Marriot Marquis که فوراً قابل تشخیص هستند که تصویر کاملا متفاوت به دبی بخشیده است. 

با این حال، در میان ساختمان‌های مرتفع، از پیدا کردن هنرهای خیابانی و نقاشی‌های دیواری که کمک می‌کنند کمی رنگ به یک منطقه صنعتی و حرفه‌ای با شیشه‌های سنگین اضافه کنید، شگفت‌زده خواهید شد.

همچنین خلیج بیزینس، همانطور که از نامش پیداست به عنوان یک منطقه تجاری نیز شناخته می‌شود که ادارات و شرکت‌های زیادی را در خود جای داده است. بنابراین همیشه انتظار داشته باشید که افرادی با کت و شلوار ببینید که کیف‌هایی در دست دارند و راهی محل کار می‌شوند را ببینید. 

خلیج بیزینس دبی کجاست؟

این خلیج مابین منطقه‌ی القوز و مرکز شهر دبی قرار گرفته و از طرفی در ابتدای جاده شیخ زاید و الخیل واقع شده است.  

با دسترسی مستقیم آن به بزرگراه‌های اصلی، این منطقه یک موقعیت عالی در مرکز دبی را داراست و شما را به خیلی از مکان‌های محبوب از جمله مرکز شهر، جمیرا، DIFC و دیگر نقاط مرکزی نزدیک می‌کند. چنین ویژگی برای کسانی که در اینجا زندگی می‌کنند، موقعیت مکانی و سبک زندگی خوبی را با مجموعه‌ای از گزینه‌های خرید، غذاخوری و سرگرمی به وجود آورده است.

از خلیج بیزینس دبی می‌توانید با ماشین به مکان‌های زیر برسید:

Dubai Business Bay

تا جبل علی: 34 دقیقه

تا مارینا دبی: 33 دقیقه

تا دبی مال: 13 دقیقه

تا DIFC :11 دقیقه

تا فرودگاه بین المللی دبی: 17 دقیقه

حمل و نقل در خلیج بیزینس دبی

خلیج تجاری دارای یک ایستگاه مترو است که آن را به مرکز شهر و سایر مناطق کلیدی معروف متصل می‌کند. همچنین ایستگاه‌های اتوبوس مختلفی در این منطقه برای تسهیل حمل و نقل ساکنان و بازدیدکنندگان وجود دارد. بنابراین، به لحاظ حمل و نقل عمومی، خلیج تجاری چیزی کم ندارد!

مدارس در خلیج بیزینس دبی

Al Quoz Dubai International School

چندین مدرسه برای خانواده‌هایی که به خلیج بیزینس دبی نقل مکان می‌کنند، وجود دارد. در اینجا لیستی از مدارس برتر، امکانات آموزش عالی و دانشگاه‌ها در داخل و اطراف آن منطقه آماده کرده‌ایم که شامل:

  • مدرسه بین المللی دبی Al Quoz
  • مدرسه بریتانیایی الصفا
  • مدرسه خصوصی الراشد الصالح
  • دانشگاه کانادا دبی
  • دانشگاه جمیرا
  • دانشگاه موصل
  • آموزشگاه زبان انگلیسی جمیرا
  • مدرسه ابتدایی GEMS جمیرا
  • مدرسه لیسانس جمیرا
  • مدرسه خصوصی JSS.

امکانات تفریحی و رفاهی در منطقه تجاری دبی

خلیج بیزینس دبی، دارای امکانات تفریحی و رفاهی متناسبی برای ساکنان و گردشگران است. مراکز خرید نزدیک شامل دبی مال، گالریا مال و سانست مال هستند. همچنین تعدادی باغ و پارک وجود دارد تا ساکنان بتوانند از فضای باز از جمله باغ برج، پارک الصفا و پارک دریاچه القوز لذت ببرند.

ساحل معروف جمیرا فقط 15 دقیقه با خلیج بیزینس فاصله دارد و یک روز خانوادگی عالی را برای استراحت در کنار دریا و لذت بردن از ورزش‌های آبی مختلف را به وجود می‌آورد. کانال دبی نیز برای قدم زدن یا دویدن در عصر بعد از کار با غروب خورشید عالی است.

از نظر امکانات پزشکی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز سلامتی متعددی در خلیج تجاری و اطراف آن وجود دارد. در اینجا لیستی از کلینیک‌ها و بیمارستان‌های این منطقه آماده کرده‌ایم:

  • بیمارستان لطیفه
  • بیمارستان مدکر
  • مرکز پزشکی دکتر دین القدره
  • مرکز سلامت آیورودا انتاریو
  • کلینیک جدید دندانپزشکی و ایمپلنت عاج
  • کلینیک دندانپزشکی بیضی
  • مرکز پزشکی زراعی
  • کلینیک آستر
  • مرکز دندانپزشکی Bay Avenue

رستوران های خلیج بیزینس دبی

Dubai Business Bay restaurants

کسانی که در خلیج بیزینس دبی زندگی می‌کنند، می‌توانند به راحتی به رستوران‌های متنوع و باکیفیت این منطقه دسترسی داشته باشند. برخی از این رستوران‌های مهم عبارت‌اند از:

باستا یک رستوران ایتالیایی جذاب و محیطی با چشم‌اندازی از کانال آبی این منطقه است.

عمارت میلیاردر مکانی منحصر به فرد است که غذاهای ترکیبی ایتالیایی و ژاپنی را سرو می‌کند.

هتل کارتاژنا غذاهای آمریکای لاتین و مناظر خیره‌کننده از طبقه 72 JW Marriott Marquis Dubai ارائه می‌دهد.

خلیج بیزینس دبی در شب

زندگی شبانه در خلیج بیزینس دبی نسبتا خوب است، البته بیشتر برای بزرگسالان تا کودکان. در این منطقه رستوران‌های متنوع، کافه‌ها پرانرژی، سالن‌های ورزشی و مکان‌هایی با موسیقی زنده وجود دارد تا شما در طول شب سرگرم باشید و لذت ببرید. 

البته نزدیکی به مرکز شهر دبی، آن را به مکانی مناسب برای ساکنین تبدیل می‌کند، چراکه به راحتی می‌توانند به امکانات تفریحی دیگر دسترسی داشته باشند. 

چه کسانی در Business Bay زندگی می کنند؟

Business Bay

حرفه‌ای‌های جوان

لیسانس‌ها

خانواده‌های کوچک

زوج‌ها

خلیج بیزینس دبی مرکز ملیت‌های مختلف و مهاجرانی است که در دبی زندگی می‌کنند. به خصوص برای کسانی که به دنبال یک سبک زندگی سریع و سرگرم کننده، به دور از برترین جاذبه‌های گردشگری این شهر جادویی هستند.

با توجه به ماهیت منطقه، تنها افراد حرفه‌ای با درآمد بالا و خانواده‌هایشان می‌توانند در این مکان غالب ساختمان‌های بلند زندگی کنند. همچنین برای گردشگرانی که به دنبال اقامت در خلیج بیزینس و نزدیک شدن به جاذبه‌های اصلی دبی هستند، تعداد زیادی هتل سطح بالا با مناظر شگفت انگیز، گزینه‌های سرگرمی و غذاخوری فراوان وجود دارد.

در آخر

خلیج بیزینس دبی یک منطقه تجاری و مسکونی در این شهر است که به خاطر ساختمان‌ها و برج‌های بلندش به نیویورک و منهتن شباهت داده می‌شود. خیلی از افرادی که قصد زندگی و کار در دبی را دارند، به این محله مهاجرت می‌کنند. امکانات مناسبی در آن دیده می‌شود، اما خبری از جاذبه‌های مشهور نیست. 

نظرات کاربران