دوحه

راهنمای کامل هزینه سفر به دوحه در سال 2022

دوحه

دوحه پایتخت زیبای کشور قطر است که لقب پرجمعیت‌ترین شهر این کشور را نیز به خودش اختصاص داده و همچنین مرکز اقتصادی و سیاسی آن به شمار می‌آید. دوحه نیز همانند دیگر شهرهای قطر از تفریحات و امکانات خاص بسیاری بزخوردار است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و قصد رزرو بلیط هواپیما آنلاین را به مقصد دوحه دارید؛ قبل از هر چیز اطلاعات لازم درباره هزینه سفر به دوحه در سال 2022 را بدست آورید و بر این اساس بودجه خود را در نظر بگیرید.

برای سفر به دوحه چقدر پول نیاز دارید؟        

در زیر چندین مورد از این هزینه‌ها به صورت کلی بیان شده است:

  • باید برنامه‌ریزی کنید که روزانه در حدود 160 دلار را برای اقامت خود در دوحه خرج کنید، این هزینه سفر به دوحه براساس میانگین هزینه‌های ارائه شده توسط مسافران و توریست‌ها تعیین شده است.
  • اغلب مسافران به طور متوسط 49 دلار برای غذا، 19 دلار برای حمل و نقل داخلی در یک روز هزینه می‌کنند. همچنین میانگین قیمت هتل مناسب در دوحه برای یک زوج 191 دلار است.

هزینه بلیط هواپیما قطر 2022

دوحه

قیمت بلیط هواپیما دوحه یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های سفر به این شهر است. اما، هزینه آن ثابت نیست و به عواملی مانند، روز و ساعت پرواز، کلاس پروازی (اکونومی یا بیزینس)، بلیط چارتری یا رفت و برگشت و… تعیین کننده نهایی این قیمت هستند. امسال یعنی سال 2022 نیز به دلیل برگزاری جام جهانی فوتبال، این هزینه روند صعودی را طی می‌کند. در نهایت سعی کنید روزهای دوشنبه بلیت رزرو کنید؛ چراکه معمولا ارزان‌تر است.

هزینه اقامت در دوحه قطر

اگر به دنبال غذاهای لوکس، راحت و خوشمزه از رستوران‌های شیک دوحه هستید؛ توصیه می‌کنیم به هتل‌هایی مانند دهکده ریتز-کارلتون شرق، دوحه، هتل چهار فصل دوحه یا آل مسیلا، استراحتگاه لوکس و اسپا آن مراجعه کنید. این هتل‌ها با سواحل و اسپاهای با کیفیت بالا می‌توانند مکان مناسبی برای اقامتی لوکس باشند و طبیعتا هزینه سفر به دوحه را نیز افزایش دهند. برخی از این اقامت‌ها عبارت‌اند از:

  • آپارتمان و ویلا بین 85 تا 242 دلار (300 تا 864 ریال قطری) برای هر شب
  • هتل در کشتی کروز بین 105 تا حدود 500 دلار
  • خوابگاه یا آپارتمان معمولی از 30 تا 50 دلار در روز بسته به راحتی این مکان

هزینه حمل و نقل عمومی در دوحه چقدر است؟

دوحه گزینه‌های حمل‌ونقل زیادی دارد: می‌توانید از طریق برنامه‌های تاکسی موجود، تاکسی گرفته و یا از اتوبوس و تراموا استفاده کنید!

نکته: اگر سفر با اتوبوس را انتخاب کردید، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مسیرهای اتوبوس، اپلیکیشن اتوبوس کاروا را دانلود کنید.برای مثال، اگر می‌خواهید از تاکسی استفاده کنید؛ تاکسی متر کارلا از 1.10 دلار تا 0.44 دلار در هر کیلومتر شروع می‌شود. در خارج از دوحه، 1.90 ریال قطری در هر کیلومتر خواهد بود. همین نرخ برای کرایه شب نیز در نظر گرفته می‌شود.

هزینه غذا خوردن در دوحه چقدر است؟

دوحه

یکی دیگر از موارد مهم در هزینه سفر به دوحه، مربوط به خورد و خوراک می‌باشد.

غذاهای خاص قطر در خاورمیانه عمدتاً عربی است (مانند کبریت بوک، شیش کباب و غیره)، بنابراین انتظار منو عربی را در بیشتر رستوران‌ها داشته باشد. با این حال، از آنجایی که دوحه و قطر توریستی هستند؛ انواع غذاهای بین الملل با قیمت‌های مختلف نیز عرضه می‌شود.

برای مثال، منوی مک دونالد 5.90 دلار و بوفه آن 8 دلار برای هر نفر همراه با نوشیدنی است.

در مورد نوشیدنی‌ها، در نظر داشته باشید که فروش الکل ممنوع است و فقط در برخی مکان‌ها مجاز به فروش هستند. به گفته کارشناسان، اگر میانگین وعده غذایی اروپایی 50 دلار در روز را محاسبه کنید، در دوحه این رقم حداقل به 70 دلار می‌رسد.

به طور متوسط، مسافران یک ریال قطری را هر روز برای آب بطری خرج می‌کنند. هر چند که در سراسر شهر آب شرب معمولی برای نوشیدن وجود دارد.

برترین جاذبه‌های گردشگری دوحه

از دیگر موارد مهم در هزینه سفر به دوحه به جاذبه‌های گردشگری برمی‌گردد. برخی از این جاذبه‌ها هزینه ورودی دارند و برخی نه. به همر حال شما می‌توانید برای گذراندن وقت و گشتن در این جاذبه‌ها با هزینه کم به سواحل، یا قدم زدن در بازار بروید. انتخاب با شماست!جاذبه‌های قطر از مکان‌های معماری وسط شهر، موزه‌ها، بازارها و جاهای فرهنگی گرفته تا مناظر آرامی از سواحل و تپه‌های شنی هستند که اوقات خوشی را برای شما به وجود می‌آورند.

موزه هنرهای اسلامی

دوحه

این موزه نمایانگر کل هنر اسلامی از سه قاره است که بیش از 1400 سال را در بر می‌گیرد. با معماری الهام گرفته از عناصر کلاسیک اسلامی، این موزه به نمادی از افق دوحه تبدیل شده است. موزه هنرهای اسلامی میزبان نمایشگاه‌ها، رویدادها و فعالیت‌های زیادی در طول سال است.

سوق واقف

سوق واقف یا بازار واقف، یک بازار سنتی است که اقلام ویژه‌ای مانند ادویه‌جات، منسوجات و شاهین‌های زنده را به فروش می‌رساند. اینجا مخصوص خرید سواغاتی و یادگاری از سفرتان است.

مروارید قطر

دوحه

این منطقه یک جزیره مصنوعی است که توسط یک پل به شهر دوحه متصل می شود، این منطقه خانه بسیاری از استراحتگاه‌های سطح بالا و لوکس است. بندر مملو از قایق‌های تفریحی و اطراف آن با ردیفی از بوتیک‌های طراحان و رستوران‌های سطح‌بالا احاطه شده است.

مرکز خرید  Villaggio

این مرکز خرید، یکی از جدیدترین مراکز خرید قطر است که از نظر معماری و حتی کانال‌ها شبیه به ونیز است. این مکان دارای فروشگاه‌های مختلف لوکس و معمولی و همچنین فودکورت، رستوران‌ها، بازی‌های گوندولا و پیست روی یخ است. رفتن به این منطقه، هزینه سفر به دوحه را تا حدی بالا خواهد برد.

دهکده فرهنگی کاتارا

این شهر فرهنگی بزرگ که در منطقه خلیج غربی واقع شده است، دارای یک سالن عمومی رومی، موزه، گالری، کتابخانه، بسیاری از رستوران‌های بین المللی و عربی و سواحل زیبا است. یک روز از تعطیلات خود را در دوحه به این منطقه اختصاص دهید با این هم سرگرمی و جاهای دیدنی به هیچ وجه حوصله‌تان سر نخواهد رفت.

کلام آخر

یکی از اولین کارها قبل از رزرو هتل و بلیط هواپیما، برنامه‌ریزی برای سفر و تعیین بودجه کلی است. بنابراین هزینه سفر به دوحه بسیار مهم و اساسی است که در این مقاله برخی از این هزینه‌ها در سال 2022 گفته شد. امیدواریم سفری خوب و مقرون ‌به صرفه‌ای را تجربه کنید.

نظرات کاربران