کیش

چک لیست سفر به کیش، هر چیزی که باید با خود ببریم!

کیش یکی از جزایر خلیج فارس است که به عنوان قطب گردشگری جنوب ایران شناخته می‌شود. جاذبه‌های فوق‌العاده دیدنی این جزیره هر ساله هزاران نفر را به خود جذب می‌کند. برای تجربه‌ای فراموش‌نشدنی به جزیره زیبای کیش می‌روید؟ پس حتما باید برنامه‌ای دقیق برای این سفر داشته باشید. از خرید بلیط و رزرو اقامتگاه گرفته تا بستن چمدان، برای یک سفر آسوده باید همه چیز مشخص و طبق برنامه باشد. یکی از مهمترین اقدامات پیش از این سفر تهیه چک لیست سفر به کیش است. تهیه این فهرست به شما کمک می‌کند لوازم ضروری خود را فراموش نکنید و با آرامش خیال سفر کنید. فراموش نکنید که این فهرست باید شامل اقلامی مانند مدارک شناسایی، لباس مناسب فصل، لوازم بهداشتی شخصی، داروهای مورد نیاز و برخی چیزهای دیگر باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم چه چیزهایی را باید در چک لیست سفر به کیش داشته باشیم.

پاسپورت دومینیکا

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

مدارک هویتی در چک لیست سفر به کیش

چک لیست سفر به کیش

هنگام سفر به همراه داشتن مدارک شناسایی و هویتی بسیار مهم است. اگر بر حسب اتفاق این مدارک را فراموش کنید حتی نمی‌توانید سوار قطار یا هواپیما شوید. پس حتما مدارک هویتی را در چک لیست سفر به کیش وارد کنید. شناسنامه، کارت ملی، کارت بانکی، سند ازدواج، گواهینامه رانندگی، دفترچه بیمه درمانی و کارت پایان خدمت از جمله ملزومات سفر به کیش یا هر شهر دیگری هستند. اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید مدارک مخصوص ماشین مثل کارت خودرو، برگه معاینه فنی و کارت سوخت را فراموش نکنید. پیشنهاد می‌کنیم محض احتیاط یک کپی از مدارک را در کیف دستی یا چمدان خود بگذارید و برای اصل مدارک یک کیف مخصوص داشته باشید. اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید مدرک مهم دیگری که باید در چک لیست سفر به کیش باشد برگه کاپوتاژ یا همان مجوز گمرکی ورود ماشین به منطقه آزاد است.

لوازم مورد نیاز برای سفر به کیش

اگر شما هم به این فکر می‌کنید که برای سفر به کیش چی لازمه با در ادامه با ما همراه باشید. لوازم مورد نیاز برای سفر به کیش به چند دستۀ لباس‌ها، داروها، وسایل بهداشتی، لوازم لازم برای تفریح و لوازم الکترونیکی تقسیم می‌شوند. 

رزرو هتل کیش فراموش نشه!

رزرو تور کیش

لباس‌ها از ملزومات سفر به کیش

چک لیست سفر به کیش

یکی از واضح‌ترین جواب‌ها برای سوال برای سفر به کیش چی لازمه، لباس مناسب است. با توجه به فصلی که در آن سفر می‌کنید باید لباس‌های مناسب در چمدان خود بگذارید. البته آب‌وهوای کیش در بیشتر فصول سال معتدل است. اما اگر در تابستان سفر می‌کنید باید به گرما و رطوبت هوا توجه کنید و تی‌شرت و لباس‌های خنک بیشتری با خود ببرید. پیراهن‌های نخی و گشاد و شلوارک برای این فصل مناسب هستند. برای کفش نیز صندل را پیشنهاد می‌کنیم. در فصل پاییز و زمستان هم هوا معتدل است و قرار نیست سرما یا گرمای شدیدی را تجربه کنید پس همان لباس‌های نخی و گشاد کفایت می‌کند. فقط محض احتیاط یک بارانی با خود ببرید تا در صورتی که باران گرفت از آن استفاده کنید. اگر در محاسبات خود در مورد دمای هوا اشتباه کردید و لباس مناسب فصل که از لوازم مورد نیاز برای سفر به کیش است با خود نبردید نگران نباشید کیش مراکز خرید بسیاری دارد و می‌توانید از آنها لباس مناسب تهیه کنید.

داروهای لازم برای سفر به کیش

 از مهمترین چیزهایی که در چک لیست سفر به کیش باید به آن توجه کنید داروهای ضروری شما است. اگر داروی خاصی را به صورت روزانه مصرف می‌کنید حتما آنها را به همراه خود ببرید. پیشنهاد می‌کنیم بعضی دیگر از داروهای بدون نسخه مانند مسکن و ضد تهوع با خود ببرید. قرص مخصوص دریاگرفتگی نیز یکی دیگر از ملزومات سفر به کیش است حتما این قرص را از داروخانه تهیه کنید و همراه خود ببرید.

لوازم بهداشتی

چک لیست سفر به کیش

جزیره کیش هرچقدر هم که آب‌وهوای معتدلی داشته باشد باز هم در یک منطقه گرمسیری قرار دارد و قطعا پس از گردش‌های روزانه نیاز به حمام دارید. پس یکی دیگر از چیزهای مهمی که باید در چک لیست سفر به کیش داشته باشید لوازم بهداشتی شخصی است. حوله، مام و خوشبوکننده بدن، لوسیون بدن، کرم ضد آفتاب، لوازم اصلاح، شامپو و صابون مخصوص، مسواک و خمیردندان از لوازم مورد نیاز برای سفر به کیش هستند. البته بعضی از این لوازم به صورت رایگان در هتل‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد اما باز هم خوب است لوازم مخصوص خود را به همراه داشته باشید.

لوازم مخصوص تفریح از ملزومات سفر به کیش

اگر به شنا کردن علاقه دارید کیش مقصد مناسب شما است. می‌توانید در پلاژ‌های مخصوص شنا کنید و از گرما و تمیزی آب لذت ببرید. در این صورت لوازم مخصوص شنا مثل مایو، دماغ‌گیر، گوش‌گیر و عینک مخصوص شنا از لوازم مورد نیاز برای سفر به کیش به شمار می‌رود. هنگام رفتن به ساحل کرم ضدآفتاب و کلاه حصیری و عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید. یک ساک کوچک هم داشته باشید تا این لوازم را داخلش بگذارید اگر می‌دانید قرار نیست شنا کنید بار خود را سنگین نکنید و لوازم شنا با خود نبرید.

تجهیزات الکترونیکی

چک لیست سفر به کیش

اگر از آن دسته افرادی هستید که به تکنولوژی وابسته هستند پس حتما باید لوازم الکترونیکی و دیگر لوازم جانبی را همراه خود ببرید. قطعا گوشی اولین چیزی است که در کیف خود می‌گذارید، شارژر و هندزفری را هم فراموش نکنید. تبلت و باتری اضافی نیز ضروری هستند. اگر نیاز ضروری به لپ‌تاپ ندارید آن را نبرید. لپ‌تاپ جای زیادی در چمدان یا کوله پشتی می‌گیرد. از دیگر لوازم الکترونیکی که بهتر است در چک لیست سفر به کیش باشد می‌توان به سشوار، اتوی مو و اتوی لباس اشاره کرد. البته بعضی از هتل‌ها این لوازم را در اتاق‌ها دارند اما در صورتی که اقامتگاه‌های بومگردی را برای ماندن انتخاب کردید بهتر است این لوازم را به همراه داشته باشید. فقط در صورتی که حرفه‌ای عکاسی می‌کنید یا کیفیت دوربین گوشی‌تان رضایت‌بخش نیست با خود دوربین عکاسی ببرید. امیدواریم با این توضیحات مفصل پاسخ سوال برای سفر به کیش چی لازمه به خوبی برای شما روشن شده باشد.

یک سفر خوب را با رزرو تور کیش از سه کلیک تجربه کنید!

نکات مهم در مورد چک لیست سفر به کیش

برای اینکه هنگام بستن چمدان خیالتان از هر جهت راحت باشد بهتر است حتما یک چک لیست سفر به کیش آماده کنید. هرچیزی را که به ذهنتان می‌رسد در آن بنویسید بعد بسته به شرایط موارد داخل لیست را بررسی کنید. برای مثال اگر در هتل می‌مانید احتمالا سشوار و اتو را باید خط بزنید. هنگام بررسی چک لیست اندازه چمدان خود را نیز در نظر بگیرید. اگر چمدان بزرگی ندارید می‌توانید به جای دو جفت کفش تنها یک جفت کفش ببرید یا از بردن چندین تی‌شرت صرف نظر کنید. هنگام بستن چندان به محدودیت وزن باری که می‌توانید با خود ببرید نیز توجه کنید. وقتی تمام این موارد را در مورد چک لیست سفر به کیش در نظر گرفتید وقت آن است که موارد غیر ضروری را از داخل لیست خط بزنید یا بعضی وسایل را جایگزین کنید. 

کلام پایانی

کیش جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری دارد و شاید قصد داشته باشید چند روزی را در این جزیره زیبا بمانید. بر حسب نیازهای شخصی، زمان سفر و محل اقامتتان باید لوازم مورد نیاز برای این سفر را فراهم کنید. هنگام این کار توجه به نکاتی مثل اندازه چمدان، وزن بار و مدت زمان سفر نیز اهمیت بسیاری دارد. در مقاله‌ای که خواندید به تمام این موارد اشاره کردیم و توضیح دادیم که در تهیه چک لیست سفر به کیش باید به چه موارد توجه کنید. امیدواریم به کمک این راهنمای کوتاه به بهترین شکل ممکن ملزومات سفر به کیش را مهیا کنید و سفر فوق‌العاده‌ای را برای خود رقم بزنید.

نظرات کاربران