رستوران ارزان کوالالامپور
31 اردیبهشت 1403
جهانگردی

رستوران‌های ارزان‌ کوالالامپور؛ لاوانیا، سنی سورو و یا خانه نودل؟

سرو غذاهای خوب به این معنی نیست که باید پول بیشتری بپردازید، به خصوص اگر در یک شهری مانند کوالالامپور باشید که غذا جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. در این شهر توریستی هر کجای شهر و در هر زمانی از روز که باشید، مطمئناً یک غذای داغ در انتظار شما خواهد بود. اگر در سفر خود می‌خواهید هزینه‌های خود را کاهش دهید، ما اطلاعاتی در مورد رستوران‌های ارزان کوالالامپور در اختیار شما قرار می‌دهیم.

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

معرفی رستوران‌های ارزان کوالالامپور

کوالالامپور به دلیل داشتن قومیت‌های مختلف، دارای رستوران‌هایی با تنوع زیاد در قیمت و نوع غذا است. در زیر به بخشی از رستوران‌‌های ارزان‌قیمت کوالالامپور می‌پردازیم. 

لاوانیا

خانواده‌ای ساکت و پرتلاش و بدون تبلیغ این غرفه را اداره می‌کنند؛ زیرا آن‌ها از کیفیت غذای تهیه شده خود مطمئن هستند. مردم از غذاهای اصیل هندی این غرفه استفاده می‌کنند. (شما باید کاری گوشت گوسفند، سبزیجات مخلوط و وارووال مرغ را امتحان کنید.) چه برای یک لقمه یا یک ناهار عجله‌ای بسته بندی شده، بازدید از این غرفه جذاب برای هر فردی ضروری است. لاوانیا بیش از ربع قرن است که تاسیس شده و مطمئناً برای سال‌های آینده نیز شعب مختلف خواهد داشت.

غذاهای اصلی این غرفه که از جمله رستوران‌های ارزان‌قیمت کوالالامپور است، عبارتند از: برنج سرخ شده هندی، مرغ سرخ شده، کاری ماهی، اسفناج با نارگیل و فلفل، و سامبال سوتونگ تند. اما باز هم قیمت ثابتی برای غذاها وجود ندارد، مقدار برنجی هم که در بشقاب خود سرو می‌کنید، از شما دریافت می‌شود. قیمت یک بشقاب برنج، یک ماهی یا گوشت و سه سبزی در حدود RM15 است. در بازدید خود از این غرفه یک بشقاب برنج سفید، قهوه‌ای یا بریانی بردارید و به سبک بوفه در گلدان‌های سفالی سرو کنید.

ناسی آیام چی‌منگز از رستوران‌های ارزان کوالالامپور

چی منگز از زمانی که راهنمای میشلن به آن جایزه Bib Gourmand اعطا کرد، توسط یئوک کای سنگ در سال 65  در امتداد جالان کلانگ لاما تاسیس شد، این رستوران یکی از رستوران‌های ارزان  کوالالامپور و به شکل زنجیره‌ای است. اگر در مسیر گردشگری خود می‌خواهید از رستوران‌های ارزان‌قیمت  کوالالامپورغذا تهیه کنید، به رستوران ناسی سری بزنید. یک بشقاب مرغ بخارپز خوش‌پخت(یا مرغ کباب را انتخاب کنید)، پر از کنجد و آغشته به سس سویا کنید، برنج پخته شده در آب مرغ هم یک عدد کوچک سرو کنید. کاسه سوپ کاچانگ، همه به قیمت 12 رینگیت. کیکاپ مانیس و سیر چیلی و زنجبیل را نیز فراموش نکنید.

ناسی‌یام چی‌منگ

برای یک وعده غذایی سنگین و همچنین پیش‌غذا مانند کرابو مانگا، سرخ کردنی برنجال ترد و ماهی آغشته به زرده تخم مرغ نمکی و سرخ شده به یکی از رستوران‌های ارزان کوالالامپور در تامان‌دسا مراجعه کنید. در این مکان غذای مخصوص خانه، هم گرم و هم سرد سرو می‌شود، این غذاها با یک تخم‌مرغ، پیازچه و تکه‌های کمی کرانچی تمپورا تزیین می‌شوند. 

سان‌یوکی‌آدون

سان‌یوکی آشپزهنرمندی است که در انتهای محله‌ای آرام، یکی از رستوران‌های ارزان‌قیمت کوالالامپور را  راه‌اندازی کرده است. او ادویه‌های دست‌ساز بسیار ارزانی می‌فروشد. شایعات حاکی از آن است که سانوکی زادگاه اودون بوده و علت نامگذاری این مکان به این دلیل است. در این مکان شما می‌توانید طیف وسیعی از ادویه ژاپنی معتبر، گرم یا سرد را با قیمت کمتر از 7 رینگیت خریداری کنید. در این رستوران فقط رشته‌فرنگی طبخ نمی‌شود، بلکه آشپزها بعد از ساعت 5:30 بعدازظهر گوشت و سبزیجات را روی سیخ کباب می‌کنند و به سبک تمپانیاکی سرو می‌کنند.

سون‌کی‌بیف‌نودل

Soong Kee تقریباً نزدیک به هشت دهه از غذاهای ثابت رستوران‌های ارزان‌قیمت کوالالامپور بوده است، و این غذا به عنوان نام یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های نودل گوشت گاو در شهر شناخته می‌شود. بعد از گذشت سال‌ها این رستوران همچنان یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های نودل در شهر کوالالامپوراست. اگر در گشت‌وگذار در کوالالامپور مسیرتان به این رستوران افتاد، کن‌لو یا سوپ خود را انتخاب کنید و سپس نودل‌های تخم‌‌مرغی نازک و فنری که روی آن چوی‌سام و سسی از گوشت چرخ کرده گوساله سرخ شده را سفارش دهید. یک سفارش کوچک 10 رینگیت هزینه دارد، در حالی که یک سفارش بزرگ، 12 رینگیت کمتر می‌شود.

نودل‌های گوشت گاو Soong Kee واقعاً فوق العاده خوشمزه‌ هستند. در این رستوران گوشت گاو تازه و گوشت فیله‌دار زیر سوپ قرار می‌گیرد که آ ن راطعم‌دار و با طراوت می‌کند.  البته این گوشت چرخ کرده آبدار، گوشت خوک است که تاثیری فوق‌العاده‌تری در غذا ایجاد می‌کند. این نودل گوشت روی پهنای رشته فرنگی قرار می‌گیرد و هر بار که آن را در دهان خود می‌گذارید، عطر گوشت سرخ شده‌ را استشمام می‌کنید. سونگ کی پس از 67 سال فعالیت در تجارت و تحت‌تاثیر دو نسل، همچنان به روش‌های خود در پخت نودل ادامه می‌دهد.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

رستوران کین‌کین از رستوران‌های ارزان کوالالامپور

فردی به نام کین‌کین تابه فلفل دلمه‌ای را اختراع کرد. مطمئناً، اکنون بین Madam Chiam، Jojo Little Kitchen و Super Kitchen، دچار تردید می‌شوید، اما OG در کیت Chow همچنان استانداردی است که سایر تابه‌های فلفلی با آن قابل مقایسه نیستند. دستور پخت کین‌کین به این شکل است که نودل‌های تازه و فنری (10.50 رینگیت) با ایکان بیلیس ترد، گوشت خوک چرخ‌شده، یک تخم‌مرغ آبدار و یک تکه فلفل خشک و سرخ شده در تابه چیده می‌شود.

 فروشگاه ساده کین‌کین از جمله رستوران‌های ارزان کوالالامپور بوده و در کامپونگ‌بار تنها به خاطر یک غذا معروف شده و آن تابه فلفل دلمه‌ای است. این غذای ارزان‌قیمت از نظر پخت یک غذای فوق‌العاده بوده و جایزه غذای 2013  و رای 100 درصدی مردم را به خود اختصاص داده‌ است. 

سنی‌سورو یکی از رستوران‌های ارزان کوالالامپور

تقریباً 10 سال طول کشید تا Senivasagam Manikam با نام مستعار Seni دستور پخت و روش استفاده برای برنج سفالی خود را نهایی کند. هنگامی که او با ژاپنی‌ها کار می‌کرد، یکی از او پرسید که دست‌فروشان هندی مالزی چه نوع غذایی را سریع می‌پزند؟ با این سوال سنی به جای فهرست کردن غذاهایی که هندی‌ها درست می‌کنند، ایده‌ای در ذهن‌اش جرقه زد. او سعی کرد انواع غذاها را بپزد و متوجه شد که آنها راضی‌کننده نیستند. او می‌گوید: “قبل از دریافت بازخورد مثبت برای این سبک خاص از غذای پخته‌شده در ظرف سفالی، چندین بار تلاش کردم و منصرف شدم.”

در نسخه‌های چینی، برنج را معمولاً در دیگ سفالی با مواد دیگر می‌پزند. برای نسخه Seni، ابتدا پیاز، گوجه فرنگی، برگ کاری و ماسالا تفت داده می‌شود، سپس پروتئین انتخابی اضافه می‌شود و قبل از هم زدن، برنج کاملاً پخته می‌شود. این مخلوط را چند دقیقه دیگر در ظرف سفالی گذاشته و بلافاصله سرو کنید. نتیجه، ظرفی است که هر دانه برنج به خوبی در آن پخته و گرمای آن در حین غذا خوردن حفظ می‌شود. اصلاً مثل زمانی که کاری با برنج سفید می‌خورید نیست و اگر می‌خواهید غذایتان با ماسالا متفاوت باشد، می‌توانید به آشپزها بگویید که چیز دیگری می‌خواهید. آنها قادر به پختن وارووال گلدان، پارتل و انواع دیگر سبک‌های جنوب هند هستند. اگر در مورد انواع پروتئین این غذاها کنجکاو هستید، باید به این نکته توجه کنید که در آن‌ها مانند مرغ (RM11)، گوشت گوسفند (RM14)، میگو (RM17)، ماهی مرکب (RM14)، ماهی (RM17) وجود دارند. در این رستوران با هر پرس غذا یک نوشیدنی به شما می‌دهند. همچنین می‌توانید بپرسید که آیا آنها اردک یا بوقلمون یا خرچنگ دارند و قیمت غذا را با این مواد بررسی کنید؛ زیرا ممکن است قیمت تغییر کند. اگر با فردی ناهار می‌خورید و اهمیتی برای اشتراک‌گذاری ندارید، “ست برگ موز” یک گزینه با قیمت 29 رینگیت است. این ست شامل برنج، انتخابی از پروتئین (مرغ یا گوشت گوسفند) و سبزیجات است.

Seni SattiSorru  به مدت سه سال در Brickfields بوده و ازدحام جمعیت در ساعات ناهار و همچنین تعطیلات آخر هفته اجتناب‌ناپذیر است. در واقع، غذا در این رستوران متقاضیان زیادی دارد. Seni دومین فروشگاه خود را در Klang، سومین در مالاکا، چهارمین را در Johor Bahru  افتتاح کرده و گفته قرار است در مکان‌هایی مانند Penang و حتی سنگاپور افتتاح شود. سنی می‌گوید: “ماسالا و ادویه‌ها همه در یک مکان مرکزی انجام می‌شوند و به آنها تحویل داده می‌شود.”

آی‌هام کی‌کیش

ین‌گوشه معروف، رقیب قدیمی برای ناسی‌کوکوس است. مدرکی بر این ادعا وجود دارد: 1. صفحه پرطرفدار فیس بوک (با نزدیک به 19 هزار طرفدار)، 2. صف‌های ناهار «panjang gila» و تقریباً 30000 بسته که هر ماه فروخته شده. 

رسپی پخت غذای آی‌هام کیش که یکی از رستورا‌ن‌های ارزان کوالالامپور شناخته شده، به این نحو است: برنج را به‌ صورت جداگانه بخارپز می‌کنند، دقیقاً زمانی که آشپز وک را برای پختن یک مرغ تازه روشن می‌کند، پس از 20 دقیقه انتظار، مرغ سرخ می‌شود، پوست ترد و نه چندان ضخیم آن معطر با ادویه است و گوشت آن آب‌دار و نرم است. برنج نیزهنگام قبول سفارش پخته می‌شود. 

ادویه‌ها از ترکیب سه کاری تهیه می‌شود: کاری ماهی، گولای دارات کلانتانی ملایم و کروتوک داگینگ (کوآه شرقی ساخته شده از آسام گلوگور، گوشت نارگیل، گولا ملاکا و مقداری ادویه). کاری مخلوط شده با برنج، رشته‌های مرغ گرم، یک طرف آناناس رسیده و خرد کردن کروپوک ایکان، همه اینها به اندازه ای که ناسی‌کوکوس آماده شد، آرامش‌بخش است.

نودل ویتنامی آرا از رستوران‌های ارزان کوالالامپور

اگر تا به حال خللی در نوع غذاهای ویتنامی در رستوران‎‌های ارزان کوالالامپور وجود داشته باشد، آن خلل توسط رشته‌فرنگی ویتنامی آرا پر می‌شود. هنگامی که این قطعه کوچک از یک رستوران را در مناطق دورافتاده دامانسرا جایا دیدید، فقط منتظر می‌مانید تا تبدیل به یک نوع غذای سریع و آماده شود.

نودل ویتنامی آرا یکی از غذاهایی است که با استانداردهای فوق العاده بالا در هانوی نگهداری می‌شود، غذایی که شهرت غذاهای ویتنام شدیدا به آن بستگی دارد. آبگوشتی که با نودل ویتنامی پخته می‌شود، بلافاصله آرام‌بخش و ملایم است. با ریحان تایلندی، یا همانطور که در برخی بازارها به ریحان مقدس می‌گویند، پخته می‌شود. در آن گوشت گاو که به صورت برش‌های نازک برش داده شده است به همراه نودل‌ها، بافت مناسبی دارند. وقتی غذا آماده می‌شود، بوی آن مدهوش‌کننده است. 

پیشنهاد می‌شود در سفر خود به مالزی از رستوران‌های ارزان‌قیمت کوالالامپور دیدن کنید و حتما گوشت خوک پخته شده با آب نارگیل را تست کنید. به همراه آن، پنکیک ویتنامی که به وسیله زردچوبه طلایی شده‌است. همچنین پنکیک نازک و سبک که با جوانه لوبیا، میگو، گوشت خوک و فلفل پر شده است.

روی سیخ‌های گوشت خوک، گوشت را در یک مریند شیرین چرب می‌کنند. سوسیس خوک نیز عالی است، اما تصور کنید اگر با یک برگ کاهوی ترد سرو شود، طعم بهتری خواهد داشت. همه گوشت‌های سرخ شده یک دسر شیرین می‌خواهند و چه دسری بهتر از یک کرم کارامل و یا یک پودینگ. 

مدان‌سلرا223

ناسی لماک موسس یکی از رستوران‌های ارزان کوالالامپور به نام مدان‌سلرا223، در 24 ساعت شبانه‌روز یک مکان گرم و امن برای افرادی که به دنبال غذای آخر شب هستند، تاسیس کرده است. دو غرفه غذا برای ناسی لماک وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید: سوری و یاتی. ناسی لماک سوری که بسیار مورد تحسین قرار گرفته، دارای برنج کرکی با سامبال تندی کمتراست، اما اگر می‌خواهید غذاها را کمی بهتر کنید، روش Yati را امتحان کنید که از تندی سامبال استفاده می‌کند.

خانه نودل سولاریز دووتاماس

در خانه نودل سولاریزر دووتاماس به عنوان یکی از رستوران‌های ارزان کوالالامپور استیک خانگی Noodle House از ماهی تازه، سبزی و ماءالشعیر پخت‌وپز استفاده می‌شود، نتیجه یک سوپ خوشمزه می‌شود، این سوپ ته‌رنگ گشنیزی معطری دارد که آن را کنار غذای مورد علاقه شما سرو می‌کنند. انتخاب‌ها گوشت‌ها شامل خمیر ماهی، تکه‌های شکم خوک، سر و شکم هامور، صدف، میگو و غیره است. برای شروع، سوپ نودل توپی ماهی فوژو (با قیمت 14.90 رینگیت) را امتحان کنید و یک وعده توپ گوشتی پر و کامل (4.80 RM ) را که با گوشت چرخ کرده و روغن کنجد پر شده است، اضافه و در آخر به رستوران مدان سلرا اعتماد کنید.

بون سیگناچر روست پورک

بون سیگناچر روست پورک از آخرین رستوران‌های ارزان کوالالامپور است. برای غذاهای متفاوت در این رستوران، می‌توانید برنج خود را آبکش و با مرغ سوخاری میل کنید، که هر دو نیز گزینه‌های خوبی از نظر طعم هستند. اگر به جای آن‌ها به نودل علاقه دارید، یک بشقاب از رشته‌فرنگی خشک ونتون بردارید و روی آن را با این سه پروتئین پر کنید. 

بوران دای‌فوود

یکی دیگر از رستوران‌های ارزان کوالالامپور، بوران دای‌فوود است. غذاهای خیابانی کلاسیک تایلندی در این رستوران به بهترین روش پخته می‌شود: در Boran Thai Food، غذاهای اصلی (برنج گوشت خوک ریحان تایلندی، سوپ رشته‌فرنگی، گوشت خوک سیر روی برنج) همه به راحتی از 8.20 رینگیت قیمت دارند. برای دسر نیز چای سرد تایلندی و تاگو می‌توانید دریافت کنید. بعد از ناهار و شام، صندلی‌ها به سرعت پر می‌شوند، پس هرچه زودتر جا رزو کنید.

Roast Pork که در Damansara Jaya قرار دارد، دارای فضای داخلی ساده‌ای است. دیوارها و کف بتنی و میزهای چوبی، یک پلاک چوبی سنتی چینی در پشت رستوران، فضای نوستالژیک این غذاخوری را کامل می‌کند. این رستوران تنها می‌تواند تعداد انگشت‌شماری از مشتریان را بپذیرد، بنابراین انتظار می‌رود که جمعیت زیادی در زمان ناهار و آخر هفته‌ها به این رستوران بیایند.

 برنج سیویوک یکی از ملزومات این رستوران است. برنج مروارید ژاپنی بخارپز شده با یونگ نرم که با پودر پنج ادویه و سایر مواد مخلوط شده و در اجاق آپولو با ذغال برشته شده‌، از دیگر مواد اولیه این رستوران است. به برش‌های خوش طعمی از گوشت خوک سرخ شده در دهان فکر کنید، این دستورالعملی است که بون طی تلاش‌های زیادی آن را کامل کرده است. استفاده از پودر پنج ادویه روی گوشت خوک از نظر طعم، هرگونه اثری از بوی خوک را به شدت کاهش می‌دهد.

سخن پایانی 

با توجه به آنچه در مورد انواع رستوران‌های ارزان کوالالامپور در این مطلب گفته شد، پیشنهاد می‌شود برای بهبود کیفیت و روند مسافرت خود، حتما اطلاعات کافی از لیدر و راهنمای گردشگری خود و یا حتی از طریق مقالات مشابه به دست آورید تا سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران