بهترین زمان سفر به کوالالامپور
31 اردیبهشت 1403
جهانگردی

بهترین زمان سفر به کوالالامپور؛ به همراه راهنمای ماه به ماه

کوالالامپور، پایتخت شلوغ مالزی، کلان‌شهر پُررونقی است که به معماری جذابش معروف شده؛ معماری این شهر ترکیبی از معماری مدرن و سنتی است و البته که این تضاد، تماشا کردن دارد. برج‌های آسمان‌خراش، بازارهای رنگارنگ و فرهنگ غذای خیابانی پرجنب‌وجوش، جذابیت‌های زیادی برای میلیون‌ها مسافر از سراسر جهان دارد که موجب می‌شود افراد با توجه به شرایط خود در بهترین زمان ممکن به کوالالامپور سفر کنند. کوالالامپور به عنوان مقصدی در تمام طول سال، تجربه‌های متمایزی را در فصل‌های مختلف برای شما دارد. با این حال، شناسایی بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور برای ایجاد یک برنامه که با ترجیحات شما هماهنگ باشد، ضروری است. 

تور اروپا

آب‌وهوا، رویدادها و ازدحام گردشگران حاضر در شهر طی سال متفاوت است؛ بنابراین برای درک این عوامل و برنامه‌ریزی سفر عالی خود در مالزی، ادامه مطلب را بخوانید.

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

نگاه اجمالی به بهترین زمان سفر به کوالالامپور

بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور بین ماه‌های دسامبر و اواسط فوریه (از اواسط آذر تا اواخر بهمن) و همچنین بعد از آن از ژوئن تا آگوست (اواسط خرداد تا اواسط مرداد) است. در این ماه‌ها، شهر آب‌وهوای نسبتاً مطبوعی داشته و زمان ایده‌آلی برای گشت‌وگذار و فعالیت در فضای خارج از خانه است.

ماه مارس (اواسط اسفند تا اواسط فروردین) معمولا گرم‌ترین ماه است؛ بنابراین اگر تحمل گرما و رطوبت را ندارید، بهتر است در این ماه از سفر به کوالالامپور خودداری کنید. به همین ترتیب، با توجه به بادهای موسمی شرقی، شهر بارندگی قابل توجهی را از سپتامبر تا نوامبر (اواسط شهریور تا اواسط آبان) می‌تواند داشته باشد. به این ترتیب، اگر به دنبال روزهای خشک و آفتابی هستید، به احتمال زیاد بازه‌های زمانی ذکرشده در بالا بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور نباشند.

بهترین زمان برای گشت‌وگذار در کوالالامپور

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

بهترین تورهای گردشگری کوالالامپور معمولا در ماه های خشک ژوئن تا آگوست (اواسط خرداد تا اواسط مرداد) برگزار می‌شود پس می‌توان گفت بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای گشت‌وگذار همین بازه زمانی است. با این حال، چتر خود را همراه خود داشته باشید چون آسمان کوالالامپور می‌تواند حتی در این ماه‌ها هم شما را غافل‌گیر کرده و زیر دوش بارانش حسابی خیستان کند.

بهترین زمان برای کوله‌گردی در کوالالامپور

کوالالامپور جذابیت‌های زیادی دارد و برای کوله‌گردها می‌تواند مقصدی در تمام طول سال باشد. با این وجود، برای کسانی که آب‌و‌هوای خشک‌تری را ترجیح می‌دهند، بازه زمانی بین نوامبر تا فوریه (اواسط آبان تا اواسط بهمن) می‌تواند بهترین زمان سفر به کوالالامپور باشد.

بهترین زمان برای زوج‌ها در کوالالامپور

کوالالامپور آب‌وهوای دلپذیر و فضایی پرجنب‌وجوش در ماه دسامبر (اواسط آذر تا اواسط دی) دارد و بهترین زمان سفر به این شهر برای زوج‌هاست. در تمام شب، شهر به‌صورت ویژه روشن است و از آن‌جایی که فصل جشنواره‌هاست، جذابیت بیشتری را برای بازدید شما به ارمغان می‌آورد.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

بهترین زمان برای خرید در کوالالامپور

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

برای عاشقان خرید، رویدادهای فروش بزرگ در کوالالامپور دو بار در سال، معمولا در ماه‌های دسامبر (اواسط آذر تا اواسط دی) و ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیر) اتفاق می‌افتد. در واقع این دو ماه بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای خرید محصولات برندهای مورد علاقه شما به همراه تخفیف است.

کوالالامپور در طول سال

فصل پرطرفدار دسامبر تا فوریه (اواسط آذر تا پایان بهمن)، شلوغ‌ترین فصل در کوالالامپور است. این شهر در این فصل دچار هجوم گردشگران شده و به دلیل جشنواره‌ها و جشن‌های سال نو مملو از زندگی است. ممکن است در این مدت قیمت‌ها بالاتر باشد، اما شما می‌توانید کوالالامپور را در سرزندگی کاملش تجربه کنید.

بین ماه‌های مارس تا می (اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت) و سپتامبر تا نوامبر (اواسط شهریور تا اواسط آبان) شهر به نسبت خلوت‌تر بوده و به گردشگران اجازه می‌دهد تا بدون عجله از جاذبه‌هایش لذت ببرند. در واقع اگر می‌خوتهید با فراق خیال از جاذبه‌های این شهر دیدن کنید، بهترین زمان سفر به کوالالامپور این مواقع از سال است.

از فوریه تا مارس (اواسط بهمن تا اواسط فروردین) به عنوان فصل خاموش در کوالالامپور در نظر گرفته می‌شود. این بازه زمانی فصلی است که به دلیل گرمای تابستان، شهر در فعالیت‌های گردشگری سکون را تجربه کرده و کم‌ترین میزان گردشگران را در خود می‌بیند.

آب‌وهوا در کوالالامپور در تمام سال

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

کوالالامپور در ژانویه

میانگین دما: 32 تا 23 درجه سانتی گراد

اگرچه کوالالامپور به طور متوسط 11 روز در ماه ژانویه باران می‌بارد اما هوا برای حضور و فعالیت در فضای باز بسیار مطبوع است. سال نوی چینی اغلب در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه (حدودا هفته دوم بهمن) رخ می‌دهد. در این ماه آب‌وهوا گرم و مطبوع است و زمان خوبی را برای گشت‌وگذار در مکان‌های دیدنی شهر، بازارهای خیابانی و غذاهای محلی تبدیل کرده و تقریبا ماه ژانویه بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای گشت‌وگذار می‌تواند باشد.

کوالالامپور در فوریه بهترین زمان بازدید از جزایر لنکاوی

میانگین دما: 32 تا 24 درجه سانتی گراد

فوریه یکی دیگر از ماه‌های با هوای گرم و قابل قبول بوده که همراه با حداقل بارش باران است. فصل مناسبی برای مسافران ساحل و ماجراجویان است. اگر قصد دارید از مجموعه جزایر لنکاوی نیز دیدن کنید، فوریه بهترین زمان سفر به کوالالامپور بوده زیرا خشک‌ترین ماه این مجموعه جزیره است.

کوالالامپور در ماه مارس

میانگین دما: 32 تا 24 درجه سانتی گراد

مارس شروع تابستان در کوالالامپور است. این شهر به نسبت بسیار گرم‌تر می‌شود و میانگین دمای آن در روز 33 درجه سانتیگراد شده و در شب تا 27 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. همچنین بنا بر روال هر ساله قرار است ماه مارس بارانی‌ترین ماه برای مالزی باشد. رطوبت هوا زیاد است و شرایط آب‌وهوایی می‌تواند فعالیت در فضای باز و گشت‌وگذار را کمی دشوار کند؛ در نتیجه اگر به دنبال بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای گشت‌وگذار هستید این ماه نمی‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

کوالالامپور در آوریل

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

میانگین دما: 33 تا 24 درجه سانتی گراد

همانند ماه مارس، آوریل با گرمای تابستان و رطوبت بالا ادامه می‌یابد. در واقع آوریل همان مارس است حتی با شدت بیشتر؛ بنابراین می‌توانید انتظار گردشگران کمتر و بارش‌های به ندرت را داشته باشید. همچنین پایان فصل برداشت است پس مطمئنا امکان این وجود دارد که بتوانید جشنواره سنتی بادبادک در مالزی را تماشا کنید.

کوالالامپور در ماه می

میانگین دما: 33 تا 24 درجه سانتی گراد

ماه می در مقایسه با ماه‌های گذشته دمای نسبتاً خنک‌تری دارد. گرما هنوز قابل توجه است در حالی که رگبارها کمی بیشتر می‌شوند. باران یا رعدوبرق در بعدازظهرها در این ماه بسیار رایج است. ماه می معمولا مدارس تعطیل است، بنابراین اگر به کوالالامپور سفر می‌کنید، ممکن است بیشتر جاذبه‌ها را شلوغ ببینید.

کوالالامپور در ژوئن

میانگین دما: 31 تا 22 درجه سانتی گراد

ژوئن آغاز یک زمان خوش در کوالالامپور است. این شهر عمدتاً خشک با بارندگی های گاه به گاه باقی می ماند. بهترین زمان برای کشف جاذبه های بیرونی است، زیرا آب و هوا کاملا راحت است. غواصی و پیاده روی در این زمان بسیار لذت بخش می شود و همچنین غذاهای محلی عالی را امتحان کنید. این زمانی است که کوالالامپور فصل فروش فوق العاده را دارد.

کوالالامپور در ماه جولای

میانگین دما: 31 تا 24 درجه سانتی گراد

جولای شرایط آب‌وهوایی مشابه ژوئن دارد. هر از گاهی بارندگی‌هایی را می‌توان انتظار داشت اما روزها اکثرا خشک و با دماهای متعادل است. این ماه  بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای کشف معماری و آثار هنری شهر و همچنین لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی آن می‌تواند باشد.

کوالالامپور در ماه آگوست

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

میانگین دما: 32 تا 25 درجه سانتی گراد

در آگوست روند دمای نسبتا متعادل و باران‌های گاه‌به‌گاه در کوالالامپور ادامه دارد. در ماه آگوست می‌توانید شهر را با سرعتی آرام‌تر کشف کنید. مهم‌تر از آن، مالزی روز ملی خود را در 31 آگوست جشن می‌گیرد. این رویداد ملی با رژه‌های هیجان‌انگیز، رویدادها و نمایش باشکوه آتش‌بازی همراه است.

کوالالامپور در سپتامبر

میانگین دما: 32 تا 25 درجه سانتی گراد

سپتامبر در کوالالامپور دمای کمی خنک‌تر را به همراه دارد. در حالی که بارش‌های گاه‌به‌گاه کماکان ادامه دارد و روزها در اغلب اوقات آفتابی و خشک است. برای علاقه‌مندان به فرهنگ، سپتامبر بهترین زمان سفر به کوالالامپور این ماه است زیرا در سپتامبر می‌توان شاهد جشنواره محبوب نیمه پاییز بود. این رویداد پرجنب‌و‌جوش مملو از نمایش فانوس، خوردن کیک ماه و جشن‌های سنتی است. با شروع این ماه، شهر خلوت‌تر شده و فضای لذت‌بخش‌تر و آرام‌تری را برای گشت‌وگذار و ماجراجویی فراهم می‌شود.

کوالالامپور در ماه اکتبر

میانگین دما: 32 تا 26 درجه سانتی گراد

ماه اکتبر مقداری افزایش بارندگی را به همراه دارد و هوا نسبتاً گرم است. شما همچنان می‌توانید از گشت‌وگذار و تماشای جاذبه‌های طبیعی شهر لذت ببرید، اگرچه توصیه می‌شود چتر به همراه داشته باشید. بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای لذت بردن از غذاهای محلی ماه اکتبر است زیرا فصل بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات محلی بوده و به‌صورت تازه می‌توان تهیه و با استفاده از آن‌ها غذاهای خوشمزه درست کرد. در اواخر اکتبر، مالزی، دیوالی (جشنواره چراغ‌ها) را جشن می‌گیرد، یک جشنواره مهم هندو که با نورپردازی‌های باشکوه، تزئینات، شیرینی‌ها و نمایش‌های فرهنگی مشخص می‌شود.

کوالالامپور در نوامبر

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

میانگین دما: 30 تا 23 درجه سانتی گراد

نوامبر با کاهش جزئی دما همراه خواهد بود و آب‌وهوا برای گشت‌وگذار مناسب است. بارش باران در این ماه بیشتر می‌شود، بنابراین همراه داشتن چتر یا بارانی توصیه می‌شود. علاوه بر این، نوامبر شروع فصل باران‌های موسمی است اما هنوز فعالیت‌ها و جاذبه‌های داخلی زیادی برای لذت بردن در شهر وجود دارد.

کوالالامپور در ماه دسامبر

میانگین دما: 31 تا 23 درجه سانتی گراد

دسامبر نوسانات دما را به همراه دارد در حالی که شهر به دلیل دومین فصل باران‌های موسمی، بارندگی‌های مکرر را به خود می‌بیند. البته نباید غافل شویم که جشن‌های پرجنب‌وجوش کریسمس این بارندگی‌ها را جبران می‌کند. شهر به زیبایی با تزئینات کریسمس و شلوغ با بازارهای جشن، رویدادها و کنسرت ها روشن شده است. این ماه  بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای لذت بردن از جاذبه‌های سرپوشیده، خریدهای محلی، غذاهای لذت‌بخش در تعطیلات مالزی و همچنین جشن‌های سرپوشیده است.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور چه موقع از سال است؟

در این مقاله سعی کرده‌ایم به صورت جامع در مورد بهترین زمان سفر به کوالالامپور توضیح دهیم. حال با توجه به این که شما به دنبال خرید هستید یا صرفا می‌خواهید برای گشت‌وگذار به این شهر سفر کنید و یا ممکن است سفرتان دلیل دیگری داشته باشد و متناسب با هدفتان از سفر به پایتخت مالزی، تصمیم بگیرید چه زمانی به کوالالامپور سفرکنید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران