خانه تاریخی ملاباشی

11 تا از بهترین مکان های اصفهان برای عکس گرفتن!

اگر عکس و عکاسی نبود اید خیلی از خاطره‌های گذشته را به یاد نمی‌آوردیم. سفر هم از این قانون پیروی می‌کند و اگر تصویر روزهایی که در سفر خوش گذراندیم را ثبت و ضبط نکنیم زودتر از آنچه تصورش را می‌کنیم به دست فراموشی سپرده خواهد شد.  شاید به سرتان بزند در سفر به اصفهان تصاویر زیبایی از خودتان یا دوستان و اعضای خانواده ثبت کنید. اولین دغدغه شما پیدا کردن بهترین مکان های اصفهان برای عکس گرفتن خواهد بود. در این مقاله قرار است به این پرسش پاسخ دهیم که بهترین مکان های اصفهان برای عکس گرفتن کجاست؟ بیایید با 11 تا از زیباترین لوکیشن‌های اصفهان آشنا شویم.

این بار بلیط هواپیما اصفهان را فقط با سه کلیک بخرید! 

خانه مشیرالملک؛ لوکیشن پنجره رنگی

خانه مشیرالملک

اولین و ویژه‌ترین مکان های اصفهان برای عکس گرفتن خانه مشیر الملک است. این خانه از نظر معماری یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های خانه تاریخی در اصفهان است. با اینکه قدمت عمارت مشیر الملک به دوره قاجاریه باز می‌گردد اما یک سر و گردن از خانه‌های قاجاری بالاتر است. علت این برتری به معماری سلطنتی این عمارت باز می‌گردد چرا که شاه‌نشین عمارت یکی از بزرگ‌ترین پنجره‌های ارسی جهان را در دل خود جای داده است. بازتاب نور بر شیشه‌های رنگی ارسی شاه‌نشین نمایی زیبا برای عکاسی در خانه مشیرالملک به وجود آورده است. 

علاوه بر زیبایی شاه‌نشین، وجود باغی زیبا، حوض فیروزه‌ای، درختان چهار گوشه حیاط، نقاشی‌های دیواری و نمای بیرونی عمارت همگی دست به دست هم داده است تا خانه مشیر الملک به یکی از بهترین مکان های اصفهان برای عکس گرفتن تبدیل شود. 

آدرس: اصفهان، خیابان هاتف، خیابان مشیر، ابتدای کوی هارونیه، عمارت مشیر الملک.

ساعت کاری: 8 تا 17 

بهای بلیط ورودی: 15 هزار تومان

اینستاگرام: moshiralmolk@

خانه تاریخی ملاباشی

اگر دلتان می‌خواهد در یک خانه تاریخی با پنجره‌های ارسی رنگی عکس بگیرید خانه ملاباشی یا عمارت معتمدی را از دست ندهید. خانه ملاباشی دومین لوکیشن پنجره رنگی در اصفهان است که زیبایی خاص خودش را دارد. این خانه مجموعه‌ای زیبا از معماری دوره‌های تاریخی صفویه، زندیه و قاجاریه است که همگی در کنار هم این عمارت را دیدنی‌تر کرده است. 

علاوه بر پنجره‌های رنگی عمارت می‌توانید در کنار دیوارهای آینه‌کاری شده و در ایوان بزرگ عمارت تصاویر زیبایی خلق کنید. حیاط عمارت هم نمایی دلپذیر از حوضی آبی و سنت‌های دیرین است. 

آدرس: اصفهان، خیابان هشت بهشت غربی، خیابان ملک، بن بست ملاباشی

ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه از 9 تا 17 و جمعه از 9 تا 15.

بهای بلیط ورودی: برای اطلاع از بهای بلیط ورودی با شماره تلفن 03132665637 تماس بگیرید.

اینستاگرام: motamedi_house@

خانه مشروطیت

بهترین مکان های اصفهان برای عکس

اکثر مسافران برای عکس گرفتن در اصفهان میدان نقش جهان را انتخاب می‌کنند و در کنار عمارت عالی قاپو و دو مسجد تاریخی عکس یادگاری می‌اندازند. اما کمتر کسی از مسافران می‌داند که در چند قدمی میدان نقش جهان درست در ضلع شرقی آن و در خیابان نشاط یک خانه تاریخی با پنجره‌های رنگی وجود دارد. 

خانه مشروطیت اصفهان در فهرست آثار ملی ایران جای گرفته است و دو شاه‌نشین، دو حیاط و دوازده اتاق بزرگ و کوچک دارد. مهم‌ترین و زیباترین اتاق این خانه که یکی از بهترین مکان های اصفهان برای عکس گرفتن است اتاق هفت دری نام دارد. اتاق هفت دری از دو طرف با ارسی تزیین شده است. بازتاب رنگی نور خورشید و بازتاب نور در آینه‌کاری‌های دیوارها فضایی زیبا و معنوی ایجاد کرده است. پس اگر برای عکاسی در اصفهان سراغ میدان نقش جهان می‌روید کمی وقت بگذارید و سری هم به خانه مشروطیت بزنید. 

آدرس: اصفهان، خیابان نشاط، کوچه مقصود بیک، کوچه پشت مسجد شاه.

ساعت کاری: 8 تا 14 و 16 تا 20 

بهای بلیط ورودی: رایگان

عمارت انگورستان ملک التجار 

چهارمین مورد از فهرست بهترین مکان های اصفهان برای عکس گرفتن، عمارت انگورستان ملک التجار است. نام دیگر این عمارت انگورستان ملک است. در شاه‌نشین‌های تابستانه و زمستانه، بیرونی و اندرونی، حوض‌خانه، اتاق بازرسی و اتاق زهرا خانم می‌توانید عکس بگیرید. تمام این تالارها و شاه‌نشین‌ها با آینه، گچبری و کاشی تزیین شده است. 

در تالار اصلی عمارت انگورستان ملک هم با ارسی بزرگی روبرو می‌شوید که نور رنگی زیبایی را بر فرش‌های تالار می‌اندازد. پس اگر قصد دارید در اصفهان عکاسی کنید به عمارت انگورستان ملک بروید. 

آدرس: اصفهان، خیابان شریف واقفی، خیابان ملک، محله شیخ یوسف، عمارت انگورستان ملک التجار.

ساعت کاری: 9 تا 14

بهای بلیط ورودی: 5 هزار تومان

خانه امیرقلی امینی 

خانه امیرقلی امینی 

اگر سریال آقای گرفتار را به یاد داشته باشید احتمالا آن خانه قدیمی و بزرگی که لوکیشن فیلمبرداری بوده را به خاطر دارید. این خانه در اصفهان، خیابان آیت‌الله کاشانی واقع شده است و خانه امیرقلی امینی نام دارد. قدمت این خانه به دوره پس از اسلام بازمی‌گردد و از دیگر خانه‌های تاریخی اصفهان قدیمی‌تر است. نام این خانه نیز به آخرین صاحبش یعنی امیرقلی امینی مربوط است که نویسنده، پژوهشگر و سیاست‌مدار ایرانی اهل اصفهان بود. 

حالا عمارت امیرقلی امینی تبدیل به باغ موزه اهل قلم شده است و باغ آن یکی از بهترین مکان های اصفهان برای عکس گرفتن است. تصاویری که در این باغ ثبت می‌کنید می‌تواند یادآور سریال خاطره‌انگیز آقای گرفتار باشد. 

آدرس: اصفهان، خیابان آیت‌الله کاشانی، کوچه شهید دهقان، مرکز فرهنگی امیرقلی امینی.

ساعت کاری: –

بهای بلیط ورودی: برای اطلاع از بهای بلیط ورودی و ساعت کاری با شماره تلفن 03132358977 تماس بگیرید. 

پله‌های رنگی

اگر نوجوان هستید و دنبال یک لوکیشن جوان‌پسند در اصفهان می‌گردید به پله‌های رنگی خیابان آبشار فکر کنید. این پله‌ها به طرز جالبی رنگ آمیزی شده است تا به یکی از بهترین مکان های اصفهان برای عکس گرفتن تبدیل شود. با رعایت چند نکته عکاسی مانند زاویه سوژه و محل درست دوربین می‌توانید تصاویر زیبایی خلق و ثبت کنید. 

آدرس: اصفهان، خیابان سرداران، خیابان مسرور، خیابان آبشار سوم. 

ساعت کاری: 24 ساعت شبانه‌روز

پارک جنگلی ناژوان

بهترین مکان های اصفهان برای عکس

اگر از دسته افرادی هستید که برای عکاسی فضای باز و جنگلی را ترجیح می‌دهید به این پیشنهاد ما فکر کنید؛ پارک جنگلی ناژوان اصفهان. بهترین زمان برای عکاسی در این پارک جنگلی بستگی به سلیقه شما دارد. شاید شما عکاسی در بهار را به پاییز ترجیح بدهید. هر چند هم بهار پارک ناژوان زیباست هم پاییز آن. یادتان باشد اگر تازه عروس داماد هستید این پارک یکی از بهترین مکان های اصفهان برای عکس گرفتن و فیلمبرداری فرمالیته است. 

آدرس: اصفهان، اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان.

ساعت کاری: 24 ساعت شبانه‌روز

بهای بلیط ورودی: رایگان

بهای بلیط ورودی: رایگان

باغ گلهای اصفهان

در قسمت قبلی پارک جنگلی ناژوان را معرفی کردیم که فضایی سرسبز و جنگلی مناسبی برای عکاسی داشت. حالا سراغ باغ گلهای اصفهان می‌رویم که به یکی از بهترین مکان های اصفهان برای عکس گرفتن تبدیل شده است. گوشه گوشه این باغ بزرگ با انواع گل‌های زینتی پُر شده است و فضایی دلپذیر برای عکاسی به وجود آورده است. مجموعه گل‌های زنبق، مجموعه گل‌های داوودی، باغ رز و مجموعه پرچین و برکه‌ها بر زیبایی این پارک افزوده است. 

اگر می‌خواهید به صورت شخصی در پارک گلهای اصفهان عکاسی کنید نیازی به مجوز ندارید اما برای عکاسی حرفه‌ای باید از قبل مجوز بگیرید و با مسئولین پارک گلهای اصفهان هماهنگ کنید. 

آدرس: اصفهان، میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی، پارک گلها.

ساعت کاری: 7 تا 21

بهای بلیط ورودی: برای اطلاع از قیمت بلیط ورودی با شماره تلفن 03132672059 تماس بگیرید. 

خیابان چهارباغ عباسی

خیابان چهارباغ عباسی

خیابان‌های چهارباغ عباسی در گذشته از خیابان شانزه‌لییزه هم برتر بود و حالا یکی از بهترین مکان های اصفهان برای عکس گرفتن است. این خیابان‌ها در دل خود دیدنی‌های فراوانی را جای داده است، از کاخ جهان نما تا کاخ هشت بهشت و چندین و چند کافه با نمایی زیبا برای عکاسی مانند کافه قصه، کافه رویال، کافه زی، کافه شهرزاد و شربت‌خانه سنتی امین.

آدرس: خیابان چهارباغ عباسی از زاینده‌رود تا دروازه دولت ادامه دارد. 

ساعت کاری: 24 ساعت شبانه‌روز

بهای بلیط ورودی: رایگان

 پل فلزی در بهار و آبشار گل رُز

چندین و چند پل بر زاینده‌رود ساخته شده است از سی‌وسه‌پل تا پل فلزی. در فصل بهار و به ویژه اوایل اردیبهشت روی پل فلزی منظره‌ای زیبا از آبشار گل‌های رُز به وجود می‌آید که بیننده را وادار می‌کند کمی مکث کند و یک عکس یادگاری در میان آبشار رزها ثبت کند. 

این لوکیشن رویایی را درست روبروی هتل آسمان پیدا خواهید کرد. پس اگر در فصل بهار راهی اصفهان شده‌اید عکاسی در این منظره بر فراز پل فلزی را از دست ندهید. 

آدرس: اصفهان، خیابان شهید بهشتی، روبروی هتل آسمان، پارک پل فلزی.

ساعت کاری: 24 ساعت شبانه‌روز

بهای بلیط ورودی: رایگان

بام اصفهان برای عکاسی در شب

بهترین مکان های اصفهان برای عکس

عکاسی در شب آن هم بر فراز بلندای کوه می‌تواند جذاب باشد. در سفر به اصفهان می‌توانید سراغ بام این شهر بروید و در دل شب عکس‌های یادگاری زیبایی ثبت کنید. مخصوصا اگر بلد باشید چگونه با سایه و نور شب عکس حرفه‌ای بگیرید. برای دسترسی به بام اصفهان باید خودتان را به کوه صفه برسانید. علاوه بر عکاسی رایگان می‌توانید از تفریحات کوه صفه نیز استفاده کنید و خوش بگذرانید. 

آدرس: اصفهان، شهر اصفهان، بلوار شهدای صفه، پارک کوهستانی صفه.

ساعت کاری: 24 ساعت شبانه‌روز

بها بلیط ورودی: رایگان

عکاسی هنر است

عکاسی هنر است اما به همان اندازه که باید هنگام عکاسی تکنیک‌ها و روش‌های درست را به کار گرفت باید سلیقه به خرج داد و یک لوکیشن خوب برای عکاسی انتخاب کرد. شاید بتوان گفت نیمی از هنر عکاسی به انتخاب منظره مناسب است. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک بهترین مکان های اصفهان برای عکس گرفتن را معرفی کردیم تا حین سفر تصاویر خاطره‌انگیزی ثبت کنید. انتخاب شما برای عکاسی کدام لوکیشن است؟ 

نظرات کاربران