Café Manuela

لیست 10 مورد از بهترین کافه های مادرید در سال 2023

سفر به مادرید فراتر از تصور است و تقریبا به همه سلیقه‌ها نزدیک است. فرقی نمی‌کند که از تماشای فوتبال لذت می‌برید یا غرق شدن در معماری باشکوه کلیساها و کاخ‌های مادرید؛ این شهر به معنای واقعی کلمه بی‌نظیر است. شما از صبح که گشت و گذار را شروع کنید تا تفریحات شبانه به گشتن ادامه خواهید داد و مطمئن باشید خسته نخواهید شد. اگر هم خسته شدید در کوچه پس کوچه‌های سنگ فرش شده این شهر، بهترین کافه های مادرید را خواهید یافت که دکوراسیون و حال و هوای هر کدام شما را ساعت‌ها مجذوب خود می‌کنند.

Tour europe

بهترین کافه های مادرید کدامند؟

با ما باشید تا زیباترین، دنج‌ترین و باحال‌ترین کافه‌های مادرید را با آدرس و اطلاعات کامل به شما معروفی کنیم.

1)  کافه گیخون (Café Gijón)

Café Gijón

کافه گیخون یا Gran Café Gijón، یکی از بهترین کافه ‌های مادرید از لحاظ تاریخی و فرهنگی است. کافه گیخون به این خاطر تاریخی است که در دهه 1880 تأسیس شد. این کافه پس از پیروزی ملی گرایان در جنگ داخلی اسپانیا، به عنوان یک محل ملاقات برای هنرمندان، نویسندگان و روشنفکرانی که تحت رژیم دیکتاتوری فرانسیسکو فرانکو سرکوب شده بودند، مشخص شد. از آن روز تا به الان این کافه قدیمی و زیبا، محلی دنج و جالب برای مادریدی‌ها و گردشگران است.

نمای بیرونی از سنگ مرمر قهوه‌ای با پوشش‌های چوبی ساخته شده و سه پنجره بزرگ رو به پیاده‌رو دارد. میزها از سنگ مرمر سیاه ساخته شده‌اند و عناصر تزئینی آن بیشتر به کافه‌های ادبی و هنری می‌خورد؛ چراکه نقاشی‌های زیادی از گذشته به این کافه هدیه داده شده و البته که همچنان وجود دارند. امروزه، کافه گیخون غذاها و منوهای متنوعی را ارائه می‌دهد، اما همچنان قهوه‌های همیشه خوشمزه خود را در گوشه منو حفظ کرده است. راستی، به تراس زیبا این کافه بروید تا از آب و هوای دلنشین مادرید لذت ببرید.

  • آدرس: Paseo de Recoletos 21, Madrid, Spain, 28004
  • شماره تلفن: +34 915215425
  • ساعات کاری: از 9 صبح تا 10 شب

2)  کافه مانوئلا (Café Manuela)

کافه مانوئلا از آن دست کافه‌هایی است که عاشق فضای دنج و دکوراسیون چوبی زیبایش می‌شوید. گیاهان زیادی در محیط این کافه قرار داده شده تا حس طراوت و شادابی آن دوچندان شود. چیزی که کافه مانوئلا را به یکی از بهترین کافه های مادرید تبدیل کرده، تنوع تنقلات و تاپاس‌های دلپذیر در کنار قهوه و شیرینی آن است که در کنار طیف وسیعی از بازی‌های رومیزی، می‌توانید نوش جان کنید. گاه به گاه اجرای موسیقی زنده و مهمان نوازی گرم اسپانیایی را هم اضافه کنید تا بهترین تجربه از کافه رفتن را برای شما به ارمغان بیاورد. 

  • آدرس: Calle San Vicente Ferrer 29, Madrid, Spain, 28004
  • شماره تلفن: +34 91 531 7037
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 12 شب
  • وبسایت: https://lamanuela-bar.negocio.site/

3)  کافه لا لیبره (La Libre)

La Libre

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که رفتن به کتاب فروشی و بوی کتاب را دوست دارید؛ اینجا دقیقاً مختص به شماست. لا لیبره بخشی از نسل جدیدی از کافه‌کتاب‌ ها است که فرهنگ رو به رشد لپ‌تاپ را در کافه‌های مادرید و جاهای دیگر به چالش می‌کشند. این کافه که به سبک دلپذیر دهه 1960 تجهیز شده است، طیف وسیعی از چای، قهوه، تنقلات و شیرینی‌ها را سرو می‌کند و به فضای آرام و دلپذیر خود می‌بالد.

در این کافه زندگی جریان دارد و خبری از وای فای نیست ولی تا دلتان بخواهد انواع کتاب‌های مختلف مانند کتاب‌های راهنما، سفرهای روزانه و تورهای توصیه‌ شده در شهر و حومه‌های آن و همچنین کتاب‌های مصور، رمان‌هایی که در پایتخت اتفاق می‌افتد و حتی کتاب‌های آشپزی با دستور پخت‌های محلی پیدا خواهید کرد. البته هم صحبتی با غریبه‌ها لذت نوشیدن قهوه و کتاب در دست گرفتن را دوچندان خواهد. همه این باعث شده تا کافه لا لیبره به یکی از بهترین کافه های مادرید تبدیل شود.

  • آدرس: Calle Mayor 80, Madrid, Spain, 28013
  • شماره تلفن: +34 91 541 7170
  • ساعات کاری: همه روزه از 10 صبح تا 10 شب
  • وبسایت: www.edicioneslalibreria.com

4)  کافه لاردی (Lhardy)

لاردی قدیمی‌ترین کافه-رستوران اسپانیا است که در سال 1839 افتتاح شد. در کافه-رستوران لاردی، اتاق غذاخوری قدیمی با آینه‌های طلاکاری شده، مبلمان چوبی عتیقه و نورپردازی شمعدانی، منوی متنوعی را نیز خواهید دید. یکی از غذاهای ویژه این کافه رستوران خورشت دلچسب یا چیزی شبیه به آبگوشت خودمان است. شما همچنین می‌توانید از بین انواع ماهی، گوشت و سوفله انتخاب کنید. البته، منو کافه لاردی چیزی از رستوران آن کم ندارد و در فضایی دنج و زیبا، مجموعه‌ای از قهوه‌ها و شیرینی‌های تازه را بر روی میز شما می‌گذارد. امروزه کافه لاردی را یکی از با ارزش‌ترین و بهترین کافه های مادرید می‌دانند که نماینگر تاریخ و اصالت این شهر است.

  • آدرس: Carrera de San Jerónimo 8, Madrid, Spain, 28014
  • شماره تلفن: +34 915213385
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 13 تا 16 بعد از ظهر و همچنین 20 تا 24 شب

5)  کافه چینیتاس (Café de Chinitas)

Café de Chinitas

کافه د چینیتاس، قبل از اینکه کافه باشد با رقص و نمایش فلامنکو آن مشهور است؛ حتی برخی آن را با نام کافه فلامنکو می‌شناسند. در واقع، اینجا از شناخته‌شده‌ترین و بهترین کافه‌ های مادرید است که شاهد هیجان‌انگیزترین و خاص‌ترین سنت‌های اسپانیایی خواهید بود. همان ضرب المثل معروف هم فال است هم تماشا.

مدیر کافه چینیتاس می‌گوید: ما منو متنوعی از تاپاس و نوشیدنی ارائه می‌دهیم که مشتریان ما می‌توانند در حین لذت بردن از بهترین نمایش فلامنکو در مادرید از نوشیدن و خوردن لذت ببرند. ما نه تنها از هنرمندان مشهور دعوت می‌کنیم تا در کنار نوازندگان داخلی خود اجرا کنند، بلکه به دلیل تمایل به زنده نگه داشتن فلامنکو، به استعدادهای جوان نیز فرصت می‌دهیم. پس بیایید و از بهترین نمایش فلامنکو لذت ببرید…

  • آدرس: C. de Torija, 7, 28013 Madrid, Spain
  • شماره تلفن: +34 915 47 15 02
  • ساعات کاری: از ساعت 19 تا 1 بامداد

6)  کافه روستیکا (Rustika)

روستیکا از بهترین کافه های مادرید است که موقعیت خوب آن، یعنی قرارگیری در مرکز شهر موجب شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. اولین چیزی که توجه شما را جلب خواهد کرد، دکور مختص کافه‌های سنتی اسپانیایی آن است. در واقع، دکوراسیون کافه روستیکا، روشن و عجیب و غریب بوده و فضای جالب را به وجود آورده است! منو کافه نیز طیف وسیعی از میان وعده‌ها، نوشیدنی‌های سرد و گرم را ارائه می‌دهد تا خستگی را از گشتن در یک روز طولانی از تنتان بیرون کند.

  • آدرس: Rhönstr. 21, Montabaur, Germany, 56410
  • شماره تلفن: +4926024222
  • ساعات کاری: از سه‌شنبه تا شنبه از ساعت 11 صبح تا 3 بعد از ظهر و یکشنبه تا دوشنبه از 5 بعد از ظهر تا 11 شب

7)  کافه دو اورینته (Café de Oriente)

Café de Oriente

کافه د اورینته چشم اندازی از ظرافت و پیچیدگی را در منطقه تماشایی هابسبورگ در مرکز مادرید دارد. رو به روی کاخ سلطنتی اسپانیا در سراسر میدان بزرگ پلازا، این کافه مجلل و تمیز قرار گرفته که خیلی بیشتر از یک کافه است. در واقع، این رستوران به اندازه کافی خوب است که به دلیل سبک خلاقانه و مدرن آشپزی خود، ستاره میشلن دریافت کرده است.

غذاها خاص و عجیب، نوشیدنی‌های مختلف و رنگارنگ هستند و لذتی وصف نشدنی برای هر گردشگر خلق می‌کنند. در آخر باید بگوییم که می‌دانیم اینجا بیشتر رستوران است تا کافه؛ اما با فضای لوکس و منوی کاملی که دارد، می‌توان آن را یکی از بهترین کافه رستوران های مادرید معرفی کرد.

  • آدرس: Plaza de Oriente 2, Madrid, Spain, 28013
  • شماره تلفن: +34 91 541 3974
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 1 تا 4 بعد از ظهر، 9 شب تا 12

8)  کافه سنترال (Café Central)

کافه سنترال از بهترین کافه های مادرید است؛ خصوصا برای کسانی که به موسیقی جاز علاقه دارند. هر شب در کافه سنترال یک اجرا وجود دارد و شما می‌توانید از موسیقی در فضایی آرام که با دکور زیبا احاطه شده است، لذت ببرید. بزرگان جاز مانند کلارینتیست کن پپلوسکی، گرانت استوارت و وینتون مارسالیس همگی در اینجا نواخته‌اند و آثار و عکس‌های آنها در گوشه و کنار این کافه به چشم می‌خورد.

همچنین با ارائه طیف وسیعی از گزینه‌های خوشمزه مدیترانه‌ای مانند سالاد، توستا و بشقاب‌های پنیر اسپانیایی، انواع قهوه، میان‌وعده‌های متنوع در کنار موسیقی، لحظات باحال و به یادماندنی برای شما به همراه خواهد داشت.

  • آدرس: Plaza del Angel 10, Madrid, Spain, 28012
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 3 بعد از ظهر تا 4 صبح

9)  کافه کامرسیال (Café Comercial)

9)  کافه کامرسیال (Café Comercial)

کافه کامرسیال مشهور است که از قدیمی‌ترین و بهترین کافه‌ های مادرید است، چراکه در سال 1887 تاسیس و راه‌اندازی شده است. مدیران فعلی خانواده کنترراس هستند که در کنار محبوبیتی که دارند، توانسته‌اند حمایت فهرست بلند بالایی از افراد برجسته و روشنفکران برجسته اسپانیا را نیز در کارنامه خودشان ثبت کنند. این فهرست شامل چهره‌های مدرنی چون پدرو آلمودوار کارگردان مشهور جهان، در کنار بسیاری از بهترین شاعران و نویسندگان اسپانیایی است. شاید هم به همین دلیل نامش را کافه کامرسیال گذاشتند.

کافه کامرسیال با گذشت این سال‌ها، هنوز محیطی پر جنب و جوش و دلپذیر دارد؛ مکان مناسبی برای لذت بردن از تاریخ محلی و بهترین قهوه اسپانیایی. هنوز هم مانند گذشته، قهوه و شکلات داغ را روی میزهای مرمری در سالن بزرگ سرو می‌شود و اگر شما از به این کافه وارد شوید، با پیشخدمت‌هایی روبرو خواهید شد که هنوز ژاکت‌های سفید رسمی قدیمی را به نشانه حرفه خود می‌پوشند.

  • آدرس: Glorieta de Bilbao 7, Madrid, Spain, 28004
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب

10)    کافه ال جاردین سکریتو (El Jardin Secreto)

کافه ال جاردین یکی از بهترین کافه های مادرید است که در بین گردشگران و توریست‌ها به طور فوق العاده ای محبوب است. البته شاید این محبوبیت، به خاطر فضای عجیب و رازآلود و نور کم کافه و دکوراسیون قدیمی باشد. هر چه هست، باعث شده تا این کافه همچنان فریبنده و معروف بماند. راستی، خصوصیت خاص این کافه به خاطر سرو  کیک‌ها و شیرینی‌های مختص به خودشان است. یکی از دسرهای خوشمزه آن‌ها یا نوشیدنی خاص آن‌ها، یک معجون خامه‌ای است که تقریباً همه مهمانان آن را امتحان می‌کنند. فراموش نکنید که اینجا جمعه و شنبه‌شب کمی شلوغ می‌شود، بنابراین زودتر بیایید تا به شلوغی نخورید.

  • آدرس: Calle de San Bernardino 22, Madrid, Spain, 28015
  • تلفن: +34915 418 023
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 5 عصر تا 2:30 صبح

کلام آخر

خودتان را آماده کنید تا با رزرو بلیط هواپیما تهران مادرید یا تور اسپانیا به دنیایی پر از ماجراجویی سفر کنید. ما درباره این شهر مقالات زیادی را ارائه کرده‌ایم، برای مثال، راهنمای سفر به مادرید، تفریحات شبانه مادرید و… . اما چیزی که باید بدانید این است که هر گوشه از این شهر پر از زیبایی و جاهای کشف نشده است حتی رفتن به کافه‌ها نیز شما را به یک اثر تاریخی می‌برد. احتمالا خوشمزه‌ترین قهوه عمرتان را می‌نوشید.

نظرات کاربران