بهترین سواحل ایتالیا

بهترین سواحل ایتالیا؛ رویای آفتاب، شن های طلایی و بهشت گمشده

سواحل ایتالیا؛ سواحل دورافتاده و ناهموار تا خلیج‌های شنی وسیع و بهشت‌گونه را شامل می‌شود. گردش در خط ساحلی این سرزمین رمانتیک به‌اندازه سرو غذاهای ایتالیایی هیجان‌انگیز است. می‌توانید خود را در ساحل آمالفی احاطه‌شده با صخره‌های سربه‌فلک‌کشیده و شهرهای عجیب پیدا کنید. آبی فیروزه‌ای سواحل ساردینیا را کشف کنید و در کم‌عمق‌ترین خط ساحلی سیسیل استراحت کنید. جاذبه‌ های دیدنی ایتالیا مانند سواحل متنوع و باشکوه، منتظر شماست. اگر به‌دنبال تجربه این هیجانات و شگفتی‌ها هستید در ادامه همراه ما باشید؛ زیرا قرار است با بهترین سواحل ایتالیا آشنا شوید.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

Isola Bella, Sicily

بهترین سواحل ایتالیا

یکی از جاذبه ‌های دیدنی ایتالیا جزیره ایزولا بلاست که به معنای واقعی کلمه جزیره زیبا ترجمه می‌شود. این جزیره در نزدیکی سواحل سیسیل قرار دارد و بخشی از منطقه Taormina است. Isola Bella تا دهه 1990 مالکیت خصوصی داشت. ازآنجایی‌که چندین‌گونه پرنده در آن زندگی می‌کنند اکنون به یک سایت حفاظت‌شده تبدیل شده است. جزیره‌ای که ساحلی کوچک؛ ولی زیبا دارد. می‌توان با تله‌کابین از سیسیل به ساحل این جزیره رسید. در بین افرادی که علاقه خاصی به آفتاب‌گرفتن دارند، ساحل ایزولا بلا محبوب است. Isola Bella ساحل شنی کلاسیک ندارد و ساحلش پوشیده از سنگ‌ها و سنگریزه‌های کوچک است. دست‌فروشان و کافه‌ها نوشیدنی می‌فروشند و صندلی‌های آفتاب‌گیر و چتر برای اجاره در دسترس گردشگران است. فعالیت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در این ساحل به آن‌ها مشغول شوید مثل غواصی یا سفر با قایق به غارهای مجاور ساحلی که یکی از بهترین سواحل ایتالیاست. 

Camogli Beach, Liguria

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی ایتالیا دهکده کاموگلی است. این دهکده کوچک حدود یک‌ ساعت با ماشین از میلان در ریویرا ایتالیا با لیگوریا فاصله دارد. Camogli Beach در پایین تپه‌هایی قرار دارد که بسیار آفتاب‌گیر است. در روز با افزایش دما، ساحل شلوغ می‌شود و خانواده‌های ایتالیایی در کنار هم در آب‌های آبی می‌چرخند، گپ می‌زنند و تفریح می‌کنند. بهترین زمان برای رفتن به این ساحل که یکی از بهترین سواحل خانوادگی ایتالیا به‌شمار می‌رود، غروب آفتاب است. وقتی خورشید غروب می‌کند با روشن شدن چراغ ساختمان‌ها، نور به‌طرز درخشانی در نقره‌ای دریا منعکس می‌شود و منظره‌ای دیدنی برای تماشا به وجود می‌آورد. این ساحل که از جاذبه ‌های دیدنی ایتالیاست مانند گوهر بی‌نظیر یک شهر تفریحی با فرهنگ ایتالیایی که هنوز برای توریست‌ها و گردشگرانی که به ایتالیا می‌آیند چندان شناخته شده نیست. 

Cavoli Beach, Elba

بهترین سواحل ایتالیا؛ Cavoli Beach, Elba

آب‌های فیروزه‌ای زلال و نسیم‌های گرم ساحل کاولی، آن را به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا تبدیل کرده است. ساحل کاولی از سواحل جزیره البا به‌شمار می‌رود که صخره‌های سنگی پوشیده از گیاه این خلیج را احاطه کرده‌اند. ساحلی با طول تقریبا 300 متر که به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ یک طرف برای بارها و تخت‌های آفتابگیر و طرف دیگر آزاد است و تا هر زمانی که بخواهید می‌توانید در اینجا که یکی از مکان‌ های دیدنی ایتالیاست، بمانید و تفریح کنید. آب‌وهوای ساحل کوچک Cavoli این ساحل را به مکانی عالی برای برنزه‌شدن تبدیل کرده است. شن‌های اینجا نسبتاً سنگی است؛ اما این ویژگی مانع آفتاب‌گرفتن نمی‌شود. این خط ساحلی کلاسیک ایتالیایی مملو از زیبایی‌های طبیعی است و گردشگران زیادی برای گذراندن تعطیلات در تابستان به این ساحل می‌روند. اگر یک قایق کرایه کنید، می‌توانید در دریای اطراف به جست‌وجوگری بپردازید. اگر ماجراجویی در یکی از بهترین سواحل ایتالیا را دوست دارید، می‌توانید به گروه نوجوانانی بپیوندید که روی صخره‌های اطراف می‌ایستند و مستقیماً به اعماق دریا شیرجه می‌زنند. کاولی از بهترین سواحل ایتالیا برای شنا و از بهترین سواحل خانوادگی ایتالیاست. 

رزرو تور اروپا

 Cala Rossa, Favignana, Sicily

یکی از بهترین سواحل ایتالیا که به معرفی آن خواهیم پرداخت، ساحلی است که در جزیره جذاب Favignana قرار دارد  و از بهترین مکان ‌های دیدنی ایتالیاست که به‌راحتی نمی‌توانید فراموشش کنید. Cala Rossa مناظر چشم‌نواز و خیره‌کننده‌ای دارد. آب‌ فیروزه‌ای مواج که به کناره صخره‌های قرمزرنگ می‌خورد و این ساحل که با ماسه‌های سفید خالص نیست؛ اما صخره‌های جالب، مکانی عالی برای استراحت در زیر نور خورشید و آفتاب گرفتن است. ساحل Cala Rossa شلوغ است بنابراین اگر کمی حریم خصوصی و فضای بیشتری می‌خواهید باید طوری برنامه‌ریزی کنید که زودتر به این ساحل برسید؛ زیرا در این صورت می‌توانید فضای کمی اختصاصی برای آفتاب‌گرفتن در میان صخره‌های یکی از بهترین جاهای دیدنی ایتالیا پیدا کنید. باتوجه‌به شرایط این ساحل حتما کفش به همراه داشته باشید تا بتوانید روی صخره‌ها راه بروید و سپس به‌سادگی خود را به آب‌های خنک برسانید. دریای تمیز و شفاف اطراف Cala Rossa فرصت‌ فوق‌العاده‌ای برای غواصی فراهم می‌کند. اگر دقیق شوید ماهی‌های کوچکی را که در اطراف صخره‌ها شنا می‌کنند، خواهید دید.

Marasusa Beach, Tropea, Calabria

بهترین سواحل ایتالیا؛ Marasusa Beach, Tropea, Calabria

یکی دیگر از جاذبه ‌های دیدنی ایتالیا، ساحل ماراسوساست. این ساحل در شهر Calabria در امتداد La Costa degli Dei یا ساحل خدایان قرار دارد. Marasusa Beach که با دریایی آرام و شن‌هایی نرم و صاف و با صخره‌هایی زیبا احاطه شده است. در اطراف این ساحل، دریایی با آب شفاف، خنک، آرام و گاهی مواج وجود دارد که شناکردن را هیجان‌انگیز و بی‌خطر می‌کند. در ماراسوسا همه امکانات برای لذت‌بردن از یکی از بهترین سواحل ایتالیا فراهم است. در این ساحل شما می‌توانید غواصی را امتحان یا قایقی کرایه کنید و در اطرف گشت بزنید یا بنشینید و استراحت کنید. این منطقه ساحلی همچنین دارای مجموعه‌ای از کافه‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌هاست که می‌توانید پس از ساعت‌ها گردش و استراحت در ساحل از خود با خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه ایتالیایی پذیرایی کنید. پیشنهاد می‌شود در سفر به ایتالیا وقت بگذارید و در یکی از بهترین سواحل ایتالیا برای شنا، گردش و تفریح کنید.

Cala Goloritze, Sardinia

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی ایتالیا، ساحل Cala Goloritzé است. این ساحل کوچک؛ اما بسیار زیبا و خیره‌کننده در پایین دره‌ای سنگی پوشیده از جنگل در امتداد شمال شرقی ساحل تماشایی Sardinia قرار دارد. صخره‌هایی برآمده از سنگ آهک با پوشش گیاهی سرسبز در تضاد با ماسه‌های سفید نرمی است که به داخل اقیانوس آکوامارین فرو می‌روند. برای دیدن این ساحل که از بهترین سواحل ایتالیاست زیبا و گردش در آن فکر نکنید که می‌توانید با ماشین یا حتی با قایق به آنجا برسید؛ زیرا شرایط منطقه گونه‌ای است که برای رسیدن به این ساحل بکر باید پیاده‌روی کنید. پیاده‌روی برای رسیدن به Cala Goloritzé حدود یک ساعت زمان می‌برد و شما را به پایین دره صخره‌ای هدایت می‌کند، جایی که در نگاه اول آب زمردی شفاف شما را شگفت‌زده خواهد کرد. Cala Goloritzé بهترین نقطه غواصی در ساردینیا به‌شمار می‌رود. با شناکردن در اطراف صخره‌ها ماهی‌های زیادی را می‌بینید فقط قبل از شناکردن مطمئن شوید که عینک شنای خود را فراموش نکرده باشید.

Spiaggia del Fornillo, Positano

بهترین سواحل ایتالیا

از دیگر جاذبه‌ های دیدنی ایتالیا، ساحل Fornillo است. این ساحل در خط ساحلی آمالفی در منطقه Positano در شهر سالنرو قرار دارد. Spiaggia del Fornillo که در جنوب ایتالیا قرار دارد، به‌علت وجود شهرک‌های کوچکی در کنار ساحل و صخره‌های سنگی معروف شده. این ساحل با اینکه از سواحل همسایه کوچک‌تر است؛ ولی در بین آن‌ها جذابیت خاصی دارد. در ابتدا و انتهای این ساحل دو برج سنگی وجود دارد. ساحلی کوچک و خاص با سنگ‌ریزه‌های سیاه‎رنگ زیبا و آب شفاف را خواهید دید. از ساحل شلوغ و پرهیاهوی پوزیتانو، چند پله پایین بروید و به فضای آرام و ساکت Fornillo می‌رسید. این ساحل که از بهترین مکان ‌های دیدنی ایتالیا برای آفتاب گرفتن است در روزهای آفتابی بسیار شلوغ است؛ اما با بازگشت آفتاب‌دوستان به هتل‌های خود، بارهای ساحلی و رستوران‌های کنار ساحل سرزنده‌تر و خلوت‌تر می‌شوند. جشنواره ماهی در این ساحل برگزار می‌شود که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. در این جشنواره موسیقی و رقص محلی، بازار فروش ماهی و پخت و سرو ماهی در روش‌های مختلف وجود دارد. پیشنهاد می‌شود یک شب را در ساحل بگذرانید و در آرامش شب به صدای برخورد امواج روی سنگ‌ها گوش دهید و منظره بینظیر طلوع آفتاب را در روز جدید در یکی از بهترین سواحل ایتالیا تماشا کنید.

پاسپورت دومینیکا

La Pelosa, Stintino

یکی دیگر از بهترین سواحل ایتالیا، ساحل لاپلوساست. این ساحل بکر درست در گوشه و کنار روستای کوچک Stintino در Capo Falcone قرار دارد. لاپلوسا با 300 متر طول می‌تواند با برخی از سواحل زیبای کارائیب رقابت کند. یک برج دیده‌بانی که در قرن شانزدهم برای دفاع از جزیره ساخته شده روی صخره‌هایی که به‌سمت دریاست، قرار دارد. برج آفتاب‌شوی که در میان غواصان پرطرفدار است، نمادی نمادین در امتداد این بخش از ساحل دیده می‌شود. ساحل La Pelosa با دریای کم‌عمق و شفاف، شن‌های ساحلی سفیدرنگ از جاذبه‌ های دیدنی ایتالیاست که امکان غواصی در عمق و سطح را برای دوستداران این تفریح فراهم می‌کند. هر گردشگری با گذراندن زمان در این ساحل خاطره خوبی برای خود می‌سازد. این ساحل یکی از بهترین سواحل خانوادگی ایتالیاست که فضای مفرح و دلپذیرش انتخاب خوبی برای گذراندن روزهای تعطیل در کنار خانواده و دوستان است. اگر در تابستان به این ساحل زیبا و جذاب می‌روید؛ طوری برنامه‌ریزی کنید که زودتر به اینجا برسید؛ زیرا جذابیت‌های لاپلوسا گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

Cala Granara, Spargi

بهترین سواحل ایتالیا؛ Cala Granara, Spargi

یکی دیگر از بهترین سواحل ایتالیا، ساحل Cala Granara است. این ساحل قطعه کوچکی از بهشت محسوب می‌شود که در ایزولا دی اسپارگی، بخشی از مجمع‌الجزایر مادالنا قرار گرفته است. این ساحل بدون صخره‌های ناهموار و شیب‌دار و با چند تپه سنگی کم‌ارتفاع و پوشیده از گیاه محفوظ شده است. ممکن است به آنچه می‌بینید اعتماد نکنید؛ اما آنچه می‌بینید درست است و این جزیره از جزایر گرمسیری به‌شمار نمی‌آید. شن‌های پودری مکان ایده‌آلی برای حمام آفتاب است. نکته این است که شما فقط با قایق می‌توانید به این ساحل ایتالیایی بروید. نداشتن دسترسی آسان، Cala Granara را زیباتر، دورافتاده و توسعه‌نیافته کرده است و به‌این‌ترتیب کالا گرانارا می‌تواند یک خلیج توسعه‌‌نیافته باقی بماند. در این ساحل بکر که از جاذبه ‌های دیدنی ایتالیاست؛ درختان ماکیا را می‌بینید که به‌طور پراکنده در امتداد ساحل رشد کرده‌اند. 

Spiaggia dei Conigli, Lampedusa, Sicily

آخرین پیشنهاد برای گردش در یکی از جاذبه‌ های دیدنی ایتالیا، ساحل لامپدوساست. در این ساحل، دریایی به رنگ آبی فیروزه‌ای زیبایی را خواهید دید که در خط ساحلی شیب‌دار و صخره‌ای قرار دارد. Spiaggia dei Conigli، مکان ویژه‌ای است که با زیبایی بی‌نظیر خود، گردشگران را مجذوب خود می‌کند. این ساحل به ساحل خرگوش ملقب است که در منطقه حفاظت‌شده طبیعی در جزیره دورافتاده لامپدوسا در جنوب سیسیل قرار دارد. رسیدن به ساحل Spiaggia dei Conigli کار آسانی نیست و برای دسترسی به این ساحل باید حدود دو کیلومتر از صخره‌ها پایین بیایید و بعد از رسیدن به ساحل، شنا در آب کریستالی، شفاف و خنک یکی از بهترین سواحل ایتالیا برای شنا، خستگی پیاده‌روی را از بین خواهد برد. این ساحل ممکن است با آفتاب‌دوستان و گردشگران یک‌روزه شلوغ شود؛ اما وقتی در آب‌های کم‌عمق‌ و درخشان شنا و غواصی کنید و لاک‌پشت‌ها را ببینید؛ آرامش به شما برمی‌گردد. لاک‌پشت‌های سردرختی هر ‌سال به این ساحل باز می‌گردند تا در گرمای ماسه‌ها تخم‌گذاری کنند. برای محافظت از این لاک‌پشت‌ها، ورودی‌های ساحل لامپدوسا در عصرها بسته است. سال‌های قبل ساحل لامپدوسا به‌عنوان بهترین ساحل جهان انتخاب شده است. 

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین سواحل ایتالیا

ایتالیا همیشه جذابیت‌های فراوانی برای ارائه به گردشگران داشته است. باتوجه‌به اینکه در چه زمانی از سال به این کشور سفر می‌کنید و باتوجه‌به علایقتان؛ سواحل ایتالیا همیشه پر از شگفتی است. سواحلی که شناخته شده‌اند یا ناشناخته و بکر باقی مانده‌اند یا سواحلی که دسترسی به آن‌ها آسان است یا برای رسیدن به سواحل باید سختی مسیر دستیابی را تحمل کنید. سواحلی مانند کاولی، ایزوبلا، لامپدوسا و دیگر سواحل بینظیر ایتالیا که تعدادشان بسیار است. به نظر شما کدامیک از بهترین سواحل ایتالیا جذاب‌تر است؟ لطفا نظرتان را با ما درمیان بگذارید. 

نظرات کاربران