۱۴ تا ازجاذبه ‌های گردشگری آنتالیا

شهر آنتالیا برای تمام افرادی که از آن بازدید می‌کنند، امکاناتی را ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید به گشت‌وگذار در این شهر بپردازید، بسیار چشم گیر هستند، جاذبه های آنتالیا می‌تواند شما را سرگرم نگه دارد. این شهر قدمت زیادی دارد و پر از اماکن تاریخی است، که منتظر شما هستند تا به گشتن در آن بپردازید. شما میتوانید قبل از تهیه بلیط هواپیما خودتون این مطالبو بررسی کنید تا از سفر خودتون لذت بیشتری ببرید.

جاذبه های آنتالیا

البته همه چیز تاریخی نیست، شما می‌توانید در آنتالیا، جاذبه‌هایی مانند ساحل ماسه سفید را ببینید و اوقات خوشی را در آن بگذرانید. در ادامه این مقاله، بهترین جاذبه ‌های آنتالیا را که برای گردشگران جذاب هستند، معرفی می‌کنیم.

شهر قدیمی کالیچی

محله هزارتو مانند کالیچی، بخش قدیمی شهر است، که برای قدم زدن بسیار مناسب است. عمارت‌های عثمانی با نمای سفید و سقف‌های قرمز رنگ بازسازی شده که در خیابان‌های سنگ‌فرش قرار گرفته‌اند، پر از رستوران‌ها، هتل‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی هستند. در این ناحیه علاوه‌بر بافت قدیمی، برخی از جاذبه ‌های آنتالیا واقع شده که بازدید از آن‌ها برای گردشگران جالب است. در میدان اصلی، یک دروازه و یک برج ساعت سنگی قرار دارد. همچنین مسجد Tekeli Mehmet Pasa، که در قرن 18 ساخته شده است، به دلیل کاشی کاری‌های زیبا مورد توجه است.

بندر قدیمی

بندر قدیمی از  جاذبه های آنتالیا

بندر قدیمی شهر، یکی از جاذبه ‌های آنتالیا است، که در فرورفتگی صخره‌ها واقع شده است. در این بندر بازارها و کافه‌های زیبایی هم قرار دارند، که در کنار آن‌ها می‌توانید با قایق سواری در دریای مدیترانه از مناظر زیبا لذت ببرید. بنابراین می‌توانید روزی را به خرید در این بندر بگذرانید و سپس به تماشای غروب آفتاب بنشینید.

موزه آنتالیا جاذبه ‌های آنتالیا

موزه آنتالیا از جاذبه های آنتالیا

در بین جاذبه ‌های آنتالیا موزه نیز به چشم می‌خورد. اگر به تاریخ ترکیه علاقه‌مند هستید، این موزه عالی را از دست ندهید. نمایشگاه‌های خیره‌کننده این‌جا بهترین یافته‌ها را از سایت‌های حفاری در سراسر سواحل ترکیه به نمایش می‌گذارند. بخش بزرگ باستان‌شناسی نمایش‌هایی از عصر مفرغ تا بیزانس را با تأکید ویژه بر ویرانه‌های مناطق نزدیک ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از جاذبه ‌های آنتالیا مناره ییولی

یکی دیگر از  جاذبه ‌های آنتالیا مناره ییولی

یکی از جالب‌ترین جاذبه ‌های آنتالیا مناره ییولی است، که توسط «سلطان علاء‌الدین کی‌غباد سلجوقی» ساخته شده است. معماری ییولی، نمونه خوبی از سبک سلجوقی است. روبه‌روی مناره برج ساعت آنتالیا در دوران عثمانی قرار دارد، در حالی که در نزدیکی آن مقبره‌هایی متعلق به قرن 14 وجود دارد.

دروازه هادریان از دیگر جاذبه ‌های آنتالیا

دروازه هادریان از دیگر  جاذبه ‌های آنتالیا

دروازه هادریان یکی از اصلی‌ترین و چشمگیرترین دروازه‌های ورودی به منطقه کالیچی است. قسمت‌های قابل توجهی از دیوارهای شهر هلنیستی و رومی در ضلع شرقی شهر قدیمی حفظ شده است و دروازه هادریان برجسته‌ترین این بخش‌ها است. هنگام بازدید از دروازه هادریان که یکی از تاریخی‌ترین  است، به سقف‌ها نگاه کنید، تا از دیدن کنده‌کاری‌های زیبای آن غافل نشوید.

قلعه رومی(قلعه هیدیرلیک) ازمعروف ترین جاذبه ‌های آنتالیا

قلعه رومی(قلعه هیدیرلیک) ازمعروف ترین  جاذبه ‌های آنتالیا

یکی دیگر از جاذبه ‌های آنتالیا ، قلعه رومی است، که در قرن دوم ساخته شده است. این قلعه به شکل استوانه است و درمورد این که در گذشته چه کاربردی داشته است، اختلاف نظر وجود دارد، اما بیشتر افراد بر این عقیده هستند که از این قلعه به عنوان برج دیده بانی یا فانوس دریایی استفاده می‌شده است. اکنون این قلعه مکانی عالی برای دیدن غروب خورشید و بندر قدیمی است. پارک محوطه قلعه خود یکی از جاذبه ‌های آنتالیا است که نه تنها گردشگران، بلکه مردم محلی نیز برای پیک نیک به آنجا می‌آیند.

آسپندوس تاریخی ترین از جاذبه ‌های آنتالیا

آسپندوس تاریخی ترین از جاذبه ‌های آنتالیا

دلیل اصلی بازدید علاقه‌مندان به تاریخ از آنتالیا، سفر یک روزه به آسپندوس است، که در حدود 47 کیلومتری شرق شهر قرار دارد. این مکان که یک تئاتر باستانی رومی است، به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه ‌های آنتالیا شناخته می‌شود. دوران اوج شکوه این ناحیه به قرن 2 و 3 بر می‌گردد. به غیر از تئاتر، که به طور کامل مرمت شده است و می‌تواند 15000 نفر را در خود جای دهد، قسمت اعظم ناحیه هنوز ویرانه است.

ترمسوس یکی دیگر از جاذبه ‌های آنتالیا

ترمسوس یکی دیگر از  جاذبه ‌های آنتالیا

در بین جاذبه ‌های آنتالیا که مربوط به گذشته هستند، آسپندوس شهرت بیشتری دارد. با این حال نباید از بازدید شهر باستانی ترمسوس غافل شوید. بقایای به خوبی حفظ شده این شهر باستانی، در امتداد دامنه کوهی ناهموار با چشم‌اندازهای خیره‌کننده در مناطق روستایی اطراف پراکنده است. اگر می‌خواهید در این ناحیه گشت‌وگذار کنید، کفش خوب و آب کافی را فراموش نکنید.

پرژیکی از جاذبه ‌های آنتالیا

پرژیکی از  جاذبه ‌های آنتالیا

استادیوم وسیع و پر از آوار پرژ، معابد نیمه ویران شده و آجرهای بزرگ ستون دار، فضاییی پر از شکوه گذشته است. این شهر روزگاری پایتخت پامفیلیای باستان بود که در زمان حکومت یونان و سپس روم شکوفا شد. به عنوان یکی از جاذبه‌ های آنتالیا، پرژ در 17 کیلومتری شرق شهر واقع شده است. از پرژ کمتر از سایر آثار آنتالیا نگهداری می‌شود، بنابراین افراد کمتری برای بازدید به آن می‌روند.

روستاهای الیمپوس و شیمرا

روستاهای  الیمپوس و شیمرا

روستاهای دوقلوی الیمپوس و شیمرا، در 84 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا و در خط ساحلی نزدیک ویرانه‌های شهر باستانی الیمپوس از دیگر جاذبه های آنتالیا می باشد. وقت گذرانی در هر دو روستا، برای افرادی که به دنبال یک تعطیلات ساحلی و دور از استراحتگاه‌های توریستی ساخته شده در ترکیه هستند، مناسب است.

ساحل کنییالتی یکی دیگر از جاذبه ‌های آنتالیا

ساحل کنییالتی یکی دیگر از  جاذبه ‌های آنتالیا

این ساحل، یکی از سواحل سنگریزه‌ای آنتالیا است، که جلوی کوه‌ها قرار گرفته است. در تابستان این ساحل در بین توریست‌ها و مردم محلی بسیار محبوب است. این ساحل برای استراحت بسیار مناسب است. در این ناحیه می‌توانید آفتاب بگیرید و اگر گرسنه شدید از بوفه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها غذا تهیه کنید.در واقعداین مکان یکی از مفرح ترین جاذبه های آنتالیا می باشد.

ساحل لارا یک طبیعت بی نظیر

ساحل لارا یک طبیعت بی نظیر

در جنوب مرکز آنتالیا، ساحل لارا به دلیل شن و ماسه سفید نرم و امکانات مناسب خانوادگی، با پشتیبانی کافه‌ها و رستوران‌ها و فعالیت‌های فراوان، از اجاره جت‌اسکی گرفته تا تخته‌های ایستاده برای کسانی که می‌خواهند از آن استفاده کنند، محبوب است. این منطقه جایی است که تعداد زیادی از استراحتگاه‌های ساحلی آنتالیا واقع شده است و تقریبا قلب تفرحات دریایی از جاذبه های آنتالیا می باشد، بنابراین توجه داشته باشید که در ماه‌های اوج تابستان، این ساحل مملو از بازدید کننده می‌شود.

فاسلیس

فاسلیس

بندر قدیمی لیکیان فاسلیس، در حدود 60 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا، جایی است که اسکندر در سال 334 قبل از میلاد، پایگاه‌های زمستانی خود را در آن مستقر می‌کرد. بقایای یک تئاتر، قنات، معابد، یک خیابان با تعدادی ستون و یک دروازه طاق هادریان، در این ناحیه وجود دارد، که در سال 114 میلادی احداث شده است. مکان ساحلی ویرانه‌ها بسیار زیبا است و یک موزه، در محل یافته‌های حفاری شده، آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

سایر جاذبه ‌های آنتالیا

علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی، از دیگر جاذبه های آنتالیا میتوان به جاذبه های ، که غار Kocain، غار Karain و چشمه‌های کارست از این دسته هستند. بنابراین اگر می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت را در آنتالیا تجربه کنید، می‌توانید در لیست گشت و گذار خود این جاذبه‌های طبیعی را نیز قرار دهید. همچنین می‌توانید تجربیات و نظرات خود درباره سفر خود به ترکیه و آنتالیا با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران