آکواریوم بندر انزلی

آکواریوم بندر انزلی؛ از غار دریایی تا آرواره ها!

اگر کنجکاوید تا بدانید زیر دریا چه می‌گذرد و اگر علاقه‌مند به حیات زیر دریا هستید، تماشای آکواریوم بندر انزلی را از دست ندهید. در بندر انزلی علاوه بر تماشای زیبایی‌های طبیعی، می‌توانید به فضاهایی که برای تفریح و سرگرمی گردشگران ایجاد شده‌اند، سر بزنید. یکی از این فضاهای جذاب و دیدنی بندر انزلی، فانتستیک آکواریوم بندر انزلی است. این آکواریوم بخش‌های زیادی از جمله بخش آمازون، کوسه‌ها، تونل و… دارد که با تماشای هر کدام از این بخش‌ها می‌توانید از زندگی زیر دریا و اعماق اقیانوس باخبر شوید. در این مقاله به معرفی بخش‌های مختلف آکواریوم بندر انزلی پرداخته‌ایم و در ادامه شما می‌توانید از هزینه ورودی آکواریوم و آدرس آن اطلاع پیدا کنید. با سه کلیک در این مقاله همراه باشید. 

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

درباره آکواریوم بندر انزلی

ماجراجویی در دریا و تماشای انواع ماهی‌های رنگارنگ و حیات زیر دریا همیشه برای مسافران شهرهای کنارِ دریا جذاب بوده است. در بندر انزلی آکواریومی در سال 1397 ساخته شده که به شما تجربه سفر به شهری زیر دریایی را هدیه می‌دهد. فانتستیک آکواریوم دارای یک تونل 40 متری و تقریباً 200 گونه از آبزیان است که وقتی در آن قدم می‌زنید می‌توانید ماهی‌ها و گیاهان دریایی را مشاهده کرده و از زندگی زیر دریا تا حدودی باخبر شوید. آکواریوم بندر انزلی بزرگ‌ترین آکواریوم ایران است که دیدن آن خالی‌ازلطف نیست. در این مقاله در یک سفر نیم‌روزه به آکواریوم بندر انزلی می‌رویم و با بخش‌های آن آشنا می‌شویم؛ پس همراه ما باشید.

آغاز سفر هیجان‌انگیز به آکواریوم بندر انزلی

آکواریوم بندر انزلی

قرار است در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با فانتستیک آکواریوم انزلی، به درون این آکواریوم سفر کنیم، اما قبل از شروع سفر باید به شما بگوییم که علاوه بر فضاهای تماشایی آکواریوم ، این مجموعه امکانات رفاهی و تفریحی دیگری نیز دارد که ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

قسمت‌هایی که در این سفر باهم از آکواریوم بندر انزلی دیدن می‌کنیم:

جنگل آمازون

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید برای یکبار هم که شده در جنگل آمازون قدم بزنید و زیبایی‌های طبیعی آن را تماشا کنید، می‌توانید سری به آکواریوم بندر انزلی بزنید و کمی از حال و هوای جنگل آمازون باخبر شوید. در فانتستیک آکواریوم انزلی یک بخش جذاب با الهام‌گرفتن از جنگل آمازون ساخته شده که علاوه بر درختان، یک رودخانه مصنوعی نیز در آن قرار دارد. شما می‌توانید در این بخش از آکواریوم سفری به اعماق جنگل آمازون را تجربه کرده و انواع گونه‌های مشهور ماهی‌ها و جانوران آبزی جنگل آمازون را از نزدیک تماشا کنید.

در این منطقه علاوه بر دیدن طبیعت جنگل آمازون، گونه‌های مختلفی از ماهی که منحصراً در آمازون یافت می‌شوند را می‌توانید ببینید. این ماهی‌ها شامل؛ طوطی ماهی، سفره‌ماهی و اسکار ماهی است. همچنین در این بخش تماشای ماهی خندان اکسولوتل را از دست ندهید. بعد از گشت‌وگذار در جنگل آمازون آکواریوم وقت آن می‌رسید سری سالن صخره‌های مرجانی بزنید و بعد از آن سراغ غار دریایی بروید.

صخره‌های مرجانی آکواریوم بندر انزلی

یک بخش ویژه برای ماهی‌هایی که در جایی سخت همچون صخره‌ها زندگی می‌کنند نیز در این آکواریوم وجود دارد. در این بخش از فانتستیک آکواریوم می‌توانید حیات ماهی‌هایی را تماشا کنید که در صخره‌های مرجانی زندگی می‌کنند. یکی از دیدنی‌های این بخش ماهی هامور غول‌پیکر است که زیستگاه اصلی آن دریای جنوب ایران است. 

تماشای غار دریایی

آکواریوم بندر انزلی

قسمت جذاب دیگری که در آکواریوم بندر انزلی می‌توانید تماشا کنید، غاز دریایی است. وقتی به فضای رازآلود و کمی تاریک غار دریایی قدم می‌گذارید، طراحی و ساخت بی‌نظیر آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. طراحی و نورپردازی این غار حس و حال سفر به اعماق اقیانوس و سفر در غارهای دریایی که بیشتر در فیلم‌ها و مستندها دیده‌اید را برای شما تداعی می‌کند. در بخش غار دریایی fantastic آکواریوم انزلی می‌توانید 35 گونه جانوران دریایی و ماهی‌ها از جمله جعبه ماهی و مارماهی را از نزدیک و از پشت شیشه‌ها تماشا کنید.

دریای خزر؛ آکواریوم انزلی

بخش دیگری که در این آکواریوم می‌توانید سر بزنید، بخش دریای خزر نام دارد. اگر دوست دارید ماهی‌ها و جانوران آبزی که متعلق به دریای کاسپین (خزر) است را تماشا کرده و از زندگی آنها در زیر دریا باخبر شوید، این قسمت مناسب شما خواهد بود. در سالن دریای خزر شما می‌توانید ماهی‌های گران قیمتی ماهی خاویار و بلوگا را از نزدیک ببینید. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

بخش آرواره‌ها

یک بخش جذاب از آکواریوم بندر انزلی، سالن آرواره‌ها نام دارد. این سالن دارای مجسمه‌ها و تصاویری از آرواره‌های ماهی‌های بزرگ و کوچک است که می‌توانید درباره هر ماهی که کنجکاوید بخوانید و اطلاعات زیادی از آنها به دست آورید.

بخش غذادادن به ماهی‌ها در آکواریوم بندر انزلی

آکواریوم بندر انزلی

غذادادن به ماهی‌ها می‌تواند برای شما و کودکانتان جذاب باشد. بخشی در آکواریوم بندر انزلی است که شما می‌توانید به ماهی‌ها غذاهای مخصوصی زیر نظر کارشناسان بخش، بدهید. ماهی‌هایی که در این بخش می‌بینید سفره‌ماهی و ماهی کوی که نمادی از امید در کشور ژاپن است را تماشا کرده و به آنها غذا بدهید. 

سالن کوسه‌های گوشت‌خوار

یکی از مخوف‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر به درون آکواریوم بندر انزلی ، تماشای کوسه‌‌ماهی‌ها است. انواع کوسه‌های معروف از اقیانوس هند و اطلس در این بخش نگهداری می‌شوند. تماشای کوسه‌ها از جایی نزدیک و با فاصله تنها یک شیشه می‌تواند لحظات خاطره‌انگیزی را در ذهن شما ثبت کند. بعد از ماجراجویی در سالن کوسه‌ماهی‌ها به جذاب‌ترین بخش سفر می‌رسیم، تونل دریایی.

تونل دریایی آکواریوم بندر انزلی

همان‌طور که در بالا هم گفتیم طول این تونل به 40 متر می‌رسد و بزرگترین تونل آکواریومی ایران است. دید 360 درجه هنگام قدم‌زدن در این تونل می‌تواند برای شما حس‌وهوا قدم‌زدن زیر دریا را تداعی کند. در این تونل انواع ماهی‌ها از جمله ماشه ماهی و سفره ماهی را خواهید دید و در طول مسیر غواصانی را که با ماهی‌ها بازی می‌کنند را تماشا کنید که این منظره می‌تواند تجربه‌ای دلپذیر از سفر به اعماق دریا برای شما باشد. در نیمه اول این مسیر می‌توانید ماهی‌های گوشت‌خوار را تماشا کرده و در نیمه دوم ماهی‌های گیاه‌خوار را ببینید. در بین مسیر نیز می‌توانید از زیردریایی ساخته شده در این مجموعه دیدن کنید. در نهایت انتهای این سفر می‌توانید به طبقه دوم بروید جایی که خبری از هیچ موجود آبزی نیست و فضایی متفاوت دارد.

 پرندگان و خزندگان

آکواریوم بندر انزلی

در طبقه دوم این آکواریوم می‌توانید گونه‌های مختلف از پرندگان و خزندگان را مشاهده کنید. در این بخش شما می‌توانید مرغ‌بهشتی، کروکودیل، ایگوانا و طوطی‌های بومی مناطق مختلف جهان را از نزدیک ببینید. 

در اینجا به پایان سفر دریایی می‌رسیم؛ اما باید به امکانات مختلفی که در فانتستیک آکواریوم انزلی است نیز اشاره کنیم، پس همراه ما باشید.

امکانات آکواریوم بندر انزلی

  • این آکواریوم علاوه بر فضاهای دیدنی، مجموعه‌ای از سرگرمی‌ها را نیز برای شما دارد. در بالای فانتستیک آکواریوم انزلی یک شهربازی به تام گیم لند قرار دارد و شما بدون محدودیت سنی می‌توانید از سرگرمی‌های آن استفاده کنید.
  • از دیگر امکانات تفریحی موجود در این مجموعه می‌توان به بولینگ آکواریوم انزلی اشاره کرد. یک سالن مدرن با نورپردازی‌های جذاب که در آن می‌توانید تجربه یک بازی بولینگ بی‌نظیر را در ذهن خود ثبت کنید. این بولینگ دارای دو بخش بولینگ بزرگسال و کودکان است. 
  • عکاسی نیز یکی از جذاب‌ترین امکاناتی است که این مجموعه دیدنی و سرگرمی بندر انزلی دارد. شما می‌توانید با دیوار سبز عکس گرفته و سپس منظره دلخواهتان را پشت سر و در بک‌گراند تصویر خود قرار دهید و به یادگار تصویر را روی ماگ، تیشرت و… چاپ کنید. 
  • بعد از گشت‌وگذار در این مجموعه می‌توانید در کافه و رستوران گرند شف کمی استراحت کرده و از چشم‌انداز زیبای دریای خزر لذت برده و غذاهای متنوع گرند شف را نوش جان کنید. منوی این کافه و رستوران شامل انواع غذای ملل، انواع کباب، پیتزا، دسر و نوشیدنی‌های گرم و سرد است.  
  • وجود یک فروشگاه جذاب به نام گیفت شاپ می‌تواند سفر شما را به فانتستیک آکواریوم انزلی جذاب‌تر کند. در این فروشگاه هم می‌توانید سوغاتی بخرید و هم برای ثبت خاطرات سفر دریایی خود، یادگاری کوچکی برای خودتان خریداری کنید. محصولات این فروشگاه شامل دکوری‌های چوبی و آکواریومی، دکوری‌های صدفی، انواع ماگ، زیورآلات و عروسک است. 

قیمت بازدید آکواریوم بندر انزلی

آکواریوم بندر انزلی

بهتر از قبل از بازدید از این مجموعه به‌صورت آنلاین بلیت ورود را خریداری کنید. بهای بلیت فانتستیک آکواریوم انزلی در سایت رسمی این مجموعه برای بزرگسالان 395 هزار تومان، برای کودکان 3 تا 12 سال، 315 هزار تومان و برای توریست‌ها نیز قیمت بلیت 550 هزار تومان است.

راه دسترسی و ارتباطی آکواریوم بندر انزلی

Fantastic آکواریوم در استان گیلان، واقع در بندر انزلی در سال 1397 ساخته شده است. راه دسترسی به آکواریوم بندر انزلی: بندر انزلی، کیلومتر پنج بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری، در ورودی شماره یک

شماره تماس: 01334438598

آدرس سایت: anzaliaquarium.com

جاهای دیدنی نزدیک به آکواریوم بندر انزلی

این آکواریوم که در فاز تجارت و گردشگری بندر انزلی است. شما بعد از گشت‌وگذار در آکواریوم می‌توانید سری به مرکز خرید ونوس که یکی از بهترین مراکز خرید بندر انزلی است بروید و از آنجا محصولات با کیفیت و با قیمتی مناسب به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید. همچنین بعد از یک روز گشتن در شهر زیبای بندر انزلی می‌توانید در کنار ساحل دریای خزر، در کافه و رستوران هیراد غذاهای متنوعی را نوش جان کرده و از چشم‌انداز زیبای دریا لذت ببرید.

سخن پایانی سه کلیک درباره آکواریوم بندر انزلی

آکواریوم بندر انزلی یکی از زیباترین آکواریوم‌های دیدنی ایران است. فضاهای جذابی و دیدنی‌هایی که در این آکواریوم طراحی شده، ماجراجویی لذت بخشی را برای شما خواهد داشت. اگر عاشق سفر در اعماق اقیانوس هستید، بازدید از این آکواریوم را فراموش نکنید. در انتها امیدواریم از این سفر دریایی لذت برده باشید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران