Antalya or Istanbul
16 اردیبهشت 1402
آنتالیا

آنتالیا یا استانبول؛ در کدام یک بیشتر خوش می‌گذرد؟

برای ما ایرانی‌ها زیاد این سوال پیش می‌آید که آنتالیا یا استانبول، کدام یک را برای سفر انتخاب کنم. اگر تجربه سفر به هر یک از این دو شهر را داشته باشید تصمیم‌گیری تا حدی برایتان آسان خواهد شد. اما اگر می‌خواهید برای اولین بار به این دو شهر یا هر کدام از آن‌ها بروید، این مقایسه حتما به دردتان می‌خورد. این مقاله را مطالعه کنید تا بدانید که فعالیت‌ها، جاذبه‌ها و هزینه‌ سفر هر کدام به چه شکل و به سلیقه شما نزدیک‌تر است؟

آنتالیا یا استانبول؛ یک مقایسه همه جانبه ! 

بیایید نگاهی به تفاوت ها و شباهت های استانبول و آنتالیا بیندازیم. سپس، می‌توانید خودتان تصمیم بگیرید که کدام مکان برای سفر بعدی شما بهتر است.

آنتالیا دوست داشتنی و آرام است

Antalya

شهر آنتالیا از آن مناطق آرام، ساحلی، تاریخی و لوکس است که فقط و فقط برای گذراندن یک تعطیلات آرامش‌بخش و مجلل ساخته شده‌است. مکانی زیبا با طبیعت منحصربفرد و سواحل جذاب که خستگی یک سال کار و شلوغی را از تنتان بیرون می‌کند. 

رزرو بلیط هواپیما آنتالیا با سه کلیک خوبه!

استانبول همیشه جذاب است

در مقابل استانبول شهری شلوغ و پرسروصدا اما متنوع است که کارهای زیادی می‌توانید در انجام دهید. از سرگرمی و گشت و گذار گرفته تا مکان‌های تاریخی و رستوران‌های تمام‌نشدنی! موزه، غذا، جاذبه‌های ارزشمند و خرید در این شهر حرف اول را می‌زنند. 

رزرو بلیط هواپیما استانبول با سه کلیک خوبه!

آنتالیا یا استانبول برای موزه ها و دیدنی های تاریخی بهتر است؟

موزه‌ها و مکان‌های تاریخی آنتالیا یا استانبول، کدام یک را باید انتخاب کنم؟ در جواب این سوال باید بگوییم که در هر دو شهر جاذبه‌های قدیمی و موزه‌های متعددی وجود دارد. به این شکل که:

آنتالیا از آن شهرهای تاریخی است که مکان‌های قدیمی و موزه‌های ‌بی‌نظیری را ارائه می‌کند. از آن تعطیلاتی که شما را به گذشته‌های دور می‌برد و خسته‌کننده هم نیست. موزه آنتالیا و مناره یولی از مکان‌های دیدنی محبوب این شهر هستند. 

در مقابل، استانبول موزه‌های عالی و درجه یکی دارد که تاریخ کشورش را به نمایش می‌گذارند. این شهر همچنین مملو از مکان‌های تاریخی، مساجد، کلیسا و جاذبه‌های قدیمی است که دیدن آن‌ها می‌تواند به سفرتان معنا ببخشد. برخی از معروف‌ترین مناظر عبارت‌اند از ایاصوفیه، توپکاپی سرایی و مسجد آبی.

آنتالیا یا استانبول برای غذا بهتر است؟

istanbul food

در مقایسه غذا بین آنتالیا یا استانبول کمی تفاوت وجود دارد، چون هر کدام به شیوه خاصی غذاهای خود را طبخ می‌کنند. 

غذاهای آنتالیا کمی محلی است 

غذا و رستوران این شهر در سطح بسیار خوبی قرار دارد. غذاهای محلی ترکیبی از غذاهای دریایی تازه صید شده و همچنین انواع گوشت‌های کبابی را ارائه می‌دهد. غذاهای محلی شامل سیخ کوفته، سوپ کولاکلی و حتی بستنی عدس است. صبحانه سنتی ترکی این شهر نیز بسیار محبوب است که معمولاً شامل تخم مرغ آب پز، پنیر، گوجه فرنگی، خیار، زیتون و نان یا شیرینی ترکی است. 

غذا در استانبول متنوع تر است

یکی از خصوصیات این شهر رستوران‌های عالی و درجه یک آن است که انواع مختلف غذاها را سرو می‌کنند. محلی، سنتی یا بین‌المللی فرقی نمی‌کند، در استانبول هر چه را که هوس کنید، پیدا می‌شود. غذاهای محبوب شامل پیتزا به سبک ترکی، کباب و دونر است که با قیمت‌های مقرون به صرفه در همه جا پیدا خواهید کرد.

آنتالیا یا استانبول برای زندگی شبانه بهتر است؟

antalya mall

زندگی شبانه در آنتالیا و استانبول تقریبا مشابه یکدیگر هستند. در هر دو کافه‌ها و مکان‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید تا پاسی از شب به خوشگذرانی بپردازید و لذت ببرید. 

آنتالیا برای خرید بهتر است یا استانبول؟

برای عاشقان خرید یا حتی کسانی که به دنبال خرید سوغاتی هستند، این دو شهر هر دو مراکز خرید زیادی دارند. بنابراین آنتالیا یا استانبول برای خرید فرق چندانی ندارند. فقط شاید در استانبول تعدادشان بیشتر باشد.

در آنتالیا هر چه می‌خواهید بخرید

برخی از افراد به صورت خاص و ویژه، فقط برای خرید کردن به آنتالیا سفر می‌کنند. این شهر مراکز خرید فوق مردن و برند خود را با بازارهای سنتی زیبا ترکیب کرده و یک مکان ایده‌آل برای خرید را به وجود آورده‌است. از برندهای مد لوکس گرفته تا سوغاتی و زیورآلات محلی، هر چه بخواهید در قیمت‌های مختلف پیدا می‌شود. 

برند و مد در استانبول پیدا می شود

Brand and fashion in Istanbul

استانبول مراکز خرید بسیار بزرگ و متنوع‌تری در مقایسه را آنتالیا دارد. می‌توان گفت که پایتخت مد و فرهنگ ترکیه شناخته می‌شود، پس خرید در این شهر هم تفریح است هم بهترین تجربه. برند یا وسایل سنتی، هر چیزی که بخواهید در این شهر پیدا خواهید کرد. 

آنتالیا برای زوج ها بهتر است یا استانبول؟

با داشتن تفریحات و سرگرمی‌های متنوع آنتالیا یا استانبول فرقی با یکدیگر برای زوج‌ها ندارند. بسته به سلیقه و روحیه شما است. 

استانبول تنوع تفریحات و مکان‌های دیدنی بسیار دارد، به شکلی که هر بار به این شهر سفر می‌کنید یک فعالیت عاشقانه برای شما وجود خواهد داشت. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که از فرهنگ و تاریخ لذت می‌برید، استانبول از آن مکان‌های عاشقانه و دوست داشتنی برای شما خواهد بود. 

آنتالیا با سواحل و طبیعت بی‌نظیرش از مقاصد ماه عسل برای زوج‌ها است. شما می‌توانید در استراحتگاه‌های رمانتیک آن اقامت داشته باشد و از خرید لذت ببرید. 

حمل و نقل عمومی کدام شهر بهتر است؟

یکی از مواردی که در سفرهای خارجی و آنتالیا یا استانبول اهمیت دارد، نحوه رفت و آمد درون شهری است. اینکه سیستم حمل و نقل هر دو شهر به چه صورت فعالیت می‌کنند. 

در استانبول به عنوان یک شهر توریستی مهم این سیستم به صورت یکپارچه بوده و کل شهر را تحت پوشش قرار می‌دهد. شما می‌توانید از وسایلی چون تراموا، کشتی، اتوبوس، تاکسی و حتی مینی‌بوس برای سفر درون شهری خود استفاده کنید. 

آنتالیا وسعتی به اندازه استانبول ندارد، اما شبکه حمل و نقل عمومی آن بسیار عالی و راضی کننده است. اتوبوس‌ها بهترین گزینه برای رفت و آمد خواهند بود. 

چند روز را باید در این دو شهر بمانیم؟

Istanbul

خوب با توجه به میزان وسعت و جاذبه‌ها اقامت در این شهرها متفاوت خواهد بود. از آنجایی که فعالیت‌ها و مکان‌های دیدنی در استانبول از تنوع بیشتری برخوردار است، این شهر مدت زمان بیشتر نیاز خواهد داشت. از نظر ما در سفر به استانبول بین 3 تا 7 روز و در سفر به آنتالیا بین 2 تا 5 روز نیاز دارید. 

کدام شهر ارزان تر است استانبول یا آنتالیا؟

یکی از اصلی‌ترین موارد بین انتخاب آنتالیا یا استانبول، هزینه سفر به این شهرها است و اینکه کدام یک ارزان‌تر خواهد بود. 

به صورت میانگین هزینه سفر روزانه:

آنتالیا 73 دلار

استانبول 66 دلار

این هزینه شامل اقامت دو نفره، رفت و آمد درون شهری و غذا خواهد بود. 

آیا پرواز به آنتالیا ارزان تر است یا استانبول؟

قیمت پروازها به استانبول و آنتالیا بر اساس تاریخ و تقاضای سفر به طور مرتب تغییر می‌کند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم بهترین قیمت‌ها را برای سفر بعدی خود در سه کلیک بیابید، زیرا می‌توانید هزینه پروازها را در چندین شرکت هواپیمایی برای تاریخ‌های دلخواه خود مقایسه کنید. 

بلیط هواپیما را با سه کلیک رزرو کن!

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا یا استانبول چه زمانی است؟

Istanbul

هر دو مکان دارای آب و هوای معتدل با چهار فصل مجزا هستند. از آنجایی که هر دو شهر در نیمکره شمالی قرار دارند، تابستان‌ها هوا گرم و عالی برای فعالیت‌هایی مانند سواحل، غواصی، پیاده‌روی، صحنه موسیقی و تجربه‌های خانوادگی به خصوص در آنتالیا خواهد بود. اما زمستان برخی از این کارها مانند شنا و آبتنی کم می‌شود و در عوض قیمت‌ها پایین می‌آید. 

شما کدام را انتخاب می کنید؟

انتخاب بین آنتالیا یا استانبول برای برخی افراد سخت خواهد بود. هر چند که این دو شهر تفاوت‌های واضحی دارند و کاملا به سلیقه و نحوه سفر رفتن شما بستگی خواهد داشت. اگر به دنبال تعطیلات آرام هستید، آنتالیا و اگر می‌خواهید از شلوغی و هیجان لذت ببرید، استانبول را انتخاب کنید. تصمیم با شماست!

نظرات کاربران